[Tutorial]Inlocuirea sabotilor de frana la saxo fara abs
Scris: Vin 13-Mar-2009 12:40
Zilele trecute am sesizat brusc ca mi se duce pedala de frana foarte jos. Am oprit imediat si am controlat nivelul lichidului de frana, era ok. Am tras frana de mana s-a dus foarte sus. Pe bord nu s-a aprins nici un martor, in afara de cel cu motorasul care e aprins de mai multa vreme.
Am tras concluzia ca sunt sabotii de frana. Si am sa descriu ce am facut mai departe. Am desfacut tamburul, cu o cheie tubulara de 32, era foarte tare strans(in manualul de reparatii este dat un cuplu N/m).
Surpriza! ferodourile de pe saboti dezlipite, amandoua.
Pe moment mi-a trecut scurt prin minte sa fac o porcarie romaneasca si sa le gauresc/nituiesc/etc, ca la dacie. Am renuntat imediat. Asta e Citroen nu dacie de 2 lei!
Am inceput sa demontez, conform manualului de reparatii, trebuie slabit cablul de la frana de mana, de la mijlocul masinii e un intinzator si cu o cheie de 13 am desurubat pana cablul a facut burta.
Apoi am inceput sa desfac arcurile in ordinea din imagine:
Dupa aceea am desfacut sigurantele de la saboti:
Cand sabotii au venit jos, am dezgatat cablul de la frana de mana, apoi de pe saboti am desfacut piesele ce trebuiau montate la loc pe noii saboti. Ca sa fiu sigur ca nu gresesc, am suspendat masina pe niste caramizi si am desfacut in ambele parti, dar intr-o parte numai tamburul, sabotii au ramas la locul lor pentru a stii sa-i pun la loc pe cei noi. Dupa ce i-am ansamblat abia atunci am desfacut si ceilalti saboti, din nou aveam model si eram sigur ca nu gresesc.
Stiu ca multi se amuza la citirea acestor randuri, dar pentru mine faptul ca am schimbat sabotii de frana precum si celelalte consumabile acasa, este o realizare.
Am comandat la un magazin de piese auto saboti de saxo fara ABS, sistemul Bendix. Exista si sistemul Lucas pentru saxo cu ABS. Au costat toti 4(setul) marca ferodo- 68 de lei. Nu mi s-a parut exagerat, chiar ieftin.
Felul in care s-au dezlipit sabotii ma agasat la inceput, dar apoi m-am calmat si mi-am zis ca aceasta a fost perioada de viata. Pentru ca si ceilalti saboti de pe partea opusa erau aproape dezlipiti, a trebuit numai sa bag un pic surubelnita si au zburat jos. Si ma gandesc ca totusi au tinut 113000 km toti, nu ca la logan, unu te lasa la 5000 altul la 10000 si ultimul la 60000.
Si apropo de firma, sabotii originali, precum si pistonasele erau Bosch. Conform cartii de service se verifica la fiecare 20000.
Am tras concluzia ca sunt sabotii de frana. Si am sa descriu ce am facut mai departe. Am desfacut tamburul, cu o cheie tubulara de 32, era foarte tare strans(in manualul de reparatii este dat un cuplu N/m).
Surpriza! ferodourile de pe saboti dezlipite, amandoua.
Pe moment mi-a trecut scurt prin minte sa fac o porcarie romaneasca si sa le gauresc/nituiesc/etc, ca la dacie. Am renuntat imediat. Asta e Citroen nu dacie de 2 lei!
Am inceput sa demontez, conform manualului de reparatii, trebuie slabit cablul de la frana de mana, de la mijlocul masinii e un intinzator si cu o cheie de 13 am desurubat pana cablul a facut burta.
Apoi am inceput sa desfac arcurile in ordinea din imagine:
Dupa aceea am desfacut sigurantele de la saboti:
Cand sabotii au venit jos, am dezgatat cablul de la frana de mana, apoi de pe saboti am desfacut piesele ce trebuiau montate la loc pe noii saboti. Ca sa fiu sigur ca nu gresesc, am suspendat masina pe niste caramizi si am desfacut in ambele parti, dar intr-o parte numai tamburul, sabotii au ramas la locul lor pentru a stii sa-i pun la loc pe cei noi. Dupa ce i-am ansamblat abia atunci am desfacut si ceilalti saboti, din nou aveam model si eram sigur ca nu gresesc.
Stiu ca multi se amuza la citirea acestor randuri, dar pentru mine faptul ca am schimbat sabotii de frana precum si celelalte consumabile acasa, este o realizare.
Am comandat la un magazin de piese auto saboti de saxo fara ABS, sistemul Bendix. Exista si sistemul Lucas pentru saxo cu ABS. Au costat toti 4(setul) marca ferodo- 68 de lei. Nu mi s-a parut exagerat, chiar ieftin.
Felul in care s-au dezlipit sabotii ma agasat la inceput, dar apoi m-am calmat si mi-am zis ca aceasta a fost perioada de viata. Pentru ca si ceilalti saboti de pe partea opusa erau aproape dezlipiti, a trebuit numai sa bag un pic surubelnita si au zburat jos. Si ma gandesc ca totusi au tinut 113000 km toti, nu ca la logan, unu te lasa la 5000 altul la 10000 si ultimul la 60000.
Si apropo de firma, sabotii originali, precum si pistonasele erau Bosch. Conform cartii de service se verifica la fiecare 20000.