Pentru ca am Înlocuit recent filtru de benzinã, am hotãrât sã postez pe forum câteva poze ºi explicaÞii, cu riscul de a fi ridiculizat de unii cãrora aceastã operaÞiune li se pare ceva banal.
Ăn primul rând filtrul de benzinĂŁ se aflĂŁ undeva lângĂŁ roata din spate stânga. Are douĂŁ cleme rapide-intrare/ieÂşire Âşi este ataÂşat de caroserie cu un clips. La mine clipsul era rupt aÂşa cĂŁ la sfârÂşit am prins cu un colier de plastic. Atentie la sageata de sens desenatĂŁ pe filtru!
locul unde se aflĂŁ este cam pe aici:
Surpriza a fost la sfârºit de tot când am taiat de curiozitate filtrul sã vãd ce e Înãuntru... am gãsit apã ºi mâl-noroi. Acum mã bucur cã am schimbat filtrul. A costat 45 de lei este de la firma MANN(destul de renumitã pt filtre). L-am cumpãrat de la o firmã banalã ce aduce piese auto din import.
[Tutorial]Ănlocuirea filtrului de benzinĂŁ la saxo 1,1
Moderator: Echipa Tehnica
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
[Tutorial]Ănlocuirea filtrului de benzinĂŁ la saxo 1,1
Ultima oară modificat Mie 04-Mar-2009 20:12 de către christistanciu, modificat 1 dată în total.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
FOARTE IMPORTANT!
Verificati cu sfintenie mufele de la capetele filtrului la inlocuire.
Eu tocmai am aruncat pe asfalt benzina de 100 RON din cauza ca nu am verificat foarte bine mufele.
Ieri, in timpul mersului masina a inceput "sa-si dea in nas " si avea simptomele unei masini ce ramane fara benzina. Eu aveam peste jumatate de rezervor si pe moment nu m-a dus gandul la asta, dar am vazut acul de la benzina cum cade dintr-o data. Dupa ce am oprit mi-am dat seama ce s-a intamplat. Mi-a sarit conducta de benzina din filtru. Mufele au niste arcuri din plastic sau nu stiu cum se numesc, pe care trebuie sa le apesi ca sa poti scoate filtrul. Eu am facut urmatoarea greseala: nu am verificat daca acest arc a revenit dupa introducerea capatului de filtru. Arcul a ramas pe pozitia apasat din cauza mizeriei.
L-am curatat l-am bagat la loc am tras de el ca sa fiu sigur de data asta si totul e ok.
Verificati cu sfintenie mufele de la capetele filtrului la inlocuire.
Eu tocmai am aruncat pe asfalt benzina de 100 RON din cauza ca nu am verificat foarte bine mufele.
Ieri, in timpul mersului masina a inceput "sa-si dea in nas " si avea simptomele unei masini ce ramane fara benzina. Eu aveam peste jumatate de rezervor si pe moment nu m-a dus gandul la asta, dar am vazut acul de la benzina cum cade dintr-o data. Dupa ce am oprit mi-am dat seama ce s-a intamplat. Mi-a sarit conducta de benzina din filtru. Mufele au niste arcuri din plastic sau nu stiu cum se numesc, pe care trebuie sa le apesi ca sa poti scoate filtrul. Eu am facut urmatoarea greseala: nu am verificat daca acest arc a revenit dupa introducerea capatului de filtru. Arcul a ramas pe pozitia apasat din cauza mizeriei.
L-am curatat l-am bagat la loc am tras de el ca sa fiu sigur de data asta si totul e ok.
nu vreau sa par rautacios, dar sint lucruri pe care le putem face acasa fara urmari grave si altele pe care mai bine le face cine se pricepe. daca, Doamne-fereste, masina lua foc, nu iti parea rau ca nu te-ai dus la un service sa faca o operatie ca lumea, pe rampa, si pentru care ar fi raspuns ulterior, in caz ca se intimpla ceva? stiu, sint lucruri care pot parea simple si inofensive, dar care pot da mari batai de cap daca sint facute de mintuiala si fara priceperea necesara. io zic sa va ginditi de 2 ori inainte de a va apuca sa faceti ceva la masina, mai ales daca aveti 2 miini stingi, no offence, dar se poate muri dintr-o greseala banala
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 08:03
- Localitate: Bucuresti
NU prea are legatura cu filtrul
Ca tot veni vorba de mufe, si de verificat am avut o problema imensa. Veneam dinspre sinaia spre bucuresti pe DN1 cu faimoasa viteza de 110 km/h, cand dintr-o data a murit acceleratia si usor usor a murit motorul si nu mai pornea... am tras pe dreapta, am ridicat capota, mirosea crunt a benzina, si am obs ca sarise un furtun care aducea benzina la injectoare... f ciudat am zis initial ca s-a plesnit sau mama masii dar de fapt era doar iesit de acolo, l-am impins la loc, a facut click si gata. Ce sa fac sa evit problemele de genu (abia facusem plinul la sinaia, si facutsem cam 15 km)? e din cauza presiunii, din cauza benzinii ??
Nush din logica mea de mecanic desavarsit (NU) era o posibilitate sa i-a si foc nu ? . nush e ciudat
Sry ca nu e related la postul asta, dar e legat tot de alimentare de benzina si de mufe.
Inca o problema ciudata la al meu saxo, am motorul un pic murdar de ulei in partea dinspre radiator, dar nu pierd ulei pe nicaieri, o sa fac diseara sau maine de dimineata o poza si o sa urc:)
Ms. O zi buna
Nush din logica mea de mecanic desavarsit (NU) era o posibilitate sa i-a si foc nu ? . nush e ciudat
Sry ca nu e related la postul asta, dar e legat tot de alimentare de benzina si de mufe.
Inca o problema ciudata la al meu saxo, am motorul un pic murdar de ulei in partea dinspre radiator, dar nu pierd ulei pe nicaieri, o sa fac diseara sau maine de dimineata o poza si o sa urc:)
Ms. O zi buna
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
De la benzina iei foc foarte repede, din cvazimotive(tigara aruncata pe jos, ajunge benzina pe toba incinsa, scanteie de la inst. electrica, etc). Din punctul asta de vedere chiar e periculos si mai ales daca iti curg 40 de litri.
Vis-a-vis de mufe m-am mai documentat putin, teoretic se schimba acele arcuri din plastic la o anumita perioada de timp, pt ca plasticul imbatraneste si isi schimba caracteristicile. De aceea trebuie verificat cu mare atentie daca mai e sau nu elastic. Eu cand m-am vazut sub masina am luat totul prea usor. Mi-am zis ca is doua mufe scoti filtrul-bagi filtrul si gata.
Totusi trebuie sa casti ochii, daca nu... se pot intampla multe porcarii...
Vis-a-vis de mufe m-am mai documentat putin, teoretic se schimba acele arcuri din plastic la o anumita perioada de timp, pt ca plasticul imbatraneste si isi schimba caracteristicile. De aceea trebuie verificat cu mare atentie daca mai e sau nu elastic. Eu cand m-am vazut sub masina am luat totul prea usor. Mi-am zis ca is doua mufe scoti filtrul-bagi filtrul si gata.
Totusi trebuie sa casti ochii, daca nu... se pot intampla multe porcarii...
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Sâm 21-Mar-2009 18:01
- Localitate: avrig , sibiu
arcurile de la mufele cu click
se pot schimba numai arcurile din mufe sau cu tot cu furtunul respectiv ? astazi mi-am schimbat bujiile dupa indicatiile lui christi si una din mufele mari de la capacul chiulasei nu mai are arcul acvtiv.astept raspunsurile voastre.
SB35AXO
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny