Pagina 1 din 1

[Tutorial]Înlocuirea filtrului de benzinã la saxo 1,1

Scris: Mie 04-Mar-2009 19:31
de christistanciu
Pentru ca am Înlocuit recent filtru de benzinã, am hotãrât sã postez pe forum câteva poze ºi explicaÞii, cu riscul de a fi ridiculizat de unii cãrora aceastã operaÞiune li se pare ceva banal.

În primul rând filtrul de benzinã se aflã undeva lângã roata din spate stânga. Are douã cleme rapide-intrare/ieºire ºi este ataºat de caroserie cu un clips. La mine clipsul era rupt aºa cã la sfârºit am prins cu un colier de plastic. Atentie la sageata de sens desenatã pe filtru!

Imagine
Imagine

locul unde se aflĂŁ este cam pe aici:
Imagine
Imagine



Surpriza a fost la sfârºit de tot când am taiat de curiozitate filtrul sã vãd ce e Înãuntru... am gãsit apã ºi mâl-noroi. Acum mã bucur cã am schimbat filtrul. A costat 45 de lei este de la firma MANN(destul de renumitã pt filtre). L-am cumpãrat de la o firmã banalã ce aduce piese auto din import.

Scris: Mie 04-Mar-2009 19:52
de bogdan78
MANN - are printre cele mai scumpe filtre :). Dar am senzatia ca sunt foarte bune.

Scris: Dum 29-Mar-2009 13:52
de christistanciu
FOARTE IMPORTANT!

Verificati cu sfintenie mufele de la capetele filtrului la inlocuire.
Eu tocmai am aruncat pe asfalt benzina de 100 RON din cauza ca nu am verificat foarte bine mufele.
Ieri, in timpul mersului masina a inceput "sa-si dea in nas " si avea simptomele unei masini ce ramane fara benzina. Eu aveam peste jumatate de rezervor si pe moment nu m-a dus gandul la asta, dar am vazut acul de la benzina cum cade dintr-o data. Dupa ce am oprit mi-am dat seama ce s-a intamplat. Mi-a sarit conducta de benzina din filtru. Mufele au niste arcuri din plastic sau nu stiu cum se numesc, pe care trebuie sa le apesi ca sa poti scoate filtrul. Eu am facut urmatoarea greseala: nu am verificat daca acest arc a revenit dupa introducerea capatului de filtru. Arcul a ramas pe pozitia apasat din cauza mizeriei.

L-am curatat l-am bagat la loc am tras de el ca sa fiu sigur de data asta si totul e ok.

Scris: Dum 29-Mar-2009 20:38
de khan
nu vreau sa par rautacios, dar sint lucruri pe care le putem face acasa fara urmari grave si altele pe care mai bine le face cine se pricepe. daca, Doamne-fereste, masina lua foc, nu iti parea rau ca nu te-ai dus la un service sa faca o operatie ca lumea, pe rampa, si pentru care ar fi raspuns ulterior, in caz ca se intimpla ceva? stiu, sint lucruri care pot parea simple si inofensive, dar care pot da mari batai de cap daca sint facute de mintuiala si fara priceperea necesara. io zic sa va ginditi de 2 ori inainte de a va apuca sa faceti ceva la masina, mai ales daca aveti 2 miini stingi, no offence, dar se poate muri dintr-o greseala banala

Scris: Lun 30-Mar-2009 16:30
de christistanciu
Da khan, asa e ai dreptate... Cel putin mi-am facut datoria si am postat aici cele patite pentru ca altii sa nu faca acelea-si greseli.
Totusi cred ca filtrul de benzina daca esti atent poti sa-l schimbi si acasa.

Scris: Lun 30-Mar-2009 19:29
de khan
foarte bine, sper sa ii ajute pe toti sa ia o decizie corecta in sensul asta

NU prea are legatura cu filtrul

Scris: Mar 31-Mar-2009 08:30
de mihai.coman
Ca tot veni vorba de mufe, si de verificat am avut o problema imensa. Veneam dinspre sinaia spre bucuresti pe DN1 cu faimoasa viteza de 110 km/h, cand dintr-o data a murit acceleratia si usor usor a murit motorul si nu mai pornea... am tras pe dreapta, am ridicat capota, mirosea crunt a benzina, si am obs ca sarise un furtun care aducea benzina la injectoare... f ciudat am zis initial ca s-a plesnit sau mama masii dar de fapt era doar iesit de acolo, l-am impins la loc, a facut click si gata. Ce sa fac sa evit problemele de genu (abia facusem plinul la sinaia, si facutsem cam 15 km)? e din cauza presiunii, din cauza benzinii ??
Nush din logica mea de mecanic desavarsit (NU) era o posibilitate sa i-a si foc nu ? :shock: :? . nush e ciudat

Sry ca nu e related la postul asta, dar e legat tot de alimentare de benzina si de mufe.

Inca o problema ciudata la al meu saxo, am motorul un pic murdar de ulei in partea dinspre radiator, dar nu pierd ulei pe nicaieri, o sa fac diseara sau maine de dimineata o poza si o sa urc:)

Ms. O zi buna

Scris: Joi 02-Apr-2009 14:52
de christistanciu
De la benzina iei foc foarte repede, din cvazimotive(tigara aruncata pe jos, ajunge benzina pe toba incinsa, scanteie de la inst. electrica, etc). Din punctul asta de vedere chiar e periculos si mai ales daca iti curg 40 de litri.

Vis-a-vis de mufe m-am mai documentat putin, teoretic se schimba acele arcuri din plastic la o anumita perioada de timp, pt ca plasticul imbatraneste si isi schimba caracteristicile. De aceea trebuie verificat cu mare atentie daca mai e sau nu elastic. Eu cand m-am vazut sub masina am luat totul prea usor. Mi-am zis ca is doua mufe scoti filtrul-bagi filtrul si gata.

Totusi trebuie sa casti ochii, daca nu... se pot intampla multe porcarii...

arcurile de la mufele cu click

Scris: Mar 07-Apr-2009 16:36
de rus radu florin
se pot schimba numai arcurile din mufe sau cu tot cu furtunul respectiv ? astazi mi-am schimbat bujiile dupa indicatiile lui christi si una din mufele mari de la capacul chiulasei nu mai are arcul acvtiv.astept raspunsurile voastre.

Scris: Mar 07-Apr-2009 19:27
de christistanciu
Da se schimba separat, se scoate cel rupt, se comprima putin intre degete cel nou si se baga in acel patrat. Trebuie rabdare, e migaloasa treaba.

Scris: Vin 01-Ian-2010 22:06
de ionel_papa
:)