Pagina 1 din 1

schimbat sfere

Scris: Mar 29-Sep-2009 17:29
de silviuflorea
salut! vreau sa-mi schimb sferele de pe spate,la xantia,cum ar trebui sa procedez? trebuie sa o las jos si sa le schimb pur si simplu? astept raspunsul vostru...

Scris: Mie 30-Sep-2009 09:54
de khan
pai daca o lasi jos cum mai ajungi la sfere? lasind gluma la o parte, ar trebui sa faci asta pe un elevator. daca nu ai posibilitatea ai nevoie de un cric rezistent si dupa ce ridici masina pe cric o lasi jos din maneta si desfaci surubul cu cap de 12 de pe disjunctor, dar nu mai mult de 1 tura, 2 maxim, in spatele lui e o bila care nu trebuie sa cada de acolo. dupa aceea desfaci sferele cu ajutorul unui dispozitiv asemanator cu cel de scor filtre de ulei sau batind cu o dalta pe linia mediana, dintr-o parte. daca nu cedeaza e bine sa mergi undeva unde au mai umblat la asa ceva pentru ca daca tragi prea mult de ele poti deteriora prinderile cilindrilor

Scris: Mie 30-Sep-2009 12:23
de silviuflorea
mersi pt raspuns!
dar care este disjunctorul? :oops:

Scris: Mie 30-Sep-2009 12:50
de abarth_mcm
c-j e undeva in fata masinii..il recunosti usor pentru ca are si el o sfera :wink: Sincer eu nu am umblat niciodata la acel surub de cate ori am schimbat sferele. (dar asa scrie in in manual..sa umblii la acel surub)

Vezi ca trebuie sa ai scula buna sa desfaci sferele..mai ales pe spate :!: Poti incerca si cu o daltita sa le slabesti..dar tot mai bun e un cleste cu lant special 8)

Scris: Mar 09-Aug-2011 14:32
de dani joita
silviuflorea scrie:mersi pt raspuns!
dar care este disjunctorul? :oops:
hghjg

Scris: Mie 10-Aug-2011 22:33
de bebe944
????????????nici a spaniola nu seamana :evil:

Scris: Joi 11-Aug-2011 08:08
de calul

Scris: Lun 22-Aug-2011 13:43
de mbc
Referitor la Xantia din semnatura, am o problema care eu cred ca e legata de sfere: masina mi se pare prea... saltareata. Acuma nu stiu daca mi se pare mie pentru ca ar fi diferita de C5 din fabricatie, dar asta este senzatia. Am vazut ca pentru suspensie sunt sfere de 400 cm3, pe fata de 55 bari iar pe spate de 40 bari (e break) dar nu am gasit sfera acumulator.

1. Ce caracteristici are sfera acumulator? Are o influenta asupra suspensiei?
2. Cat costa sferele de xantia noi?

Merci

Scris: Lun 22-Aug-2011 14:23
de calul

Scris: Lun 22-Aug-2011 14:44
de mbc
Am vazut linkul. Eu sunt convins ca pentru cineva care stie, tabelul este foarte util. Pentru mine nu e tocmai foarte clar.

Scris: Lun 22-Aug-2011 15:10
de retro
1. sfera acumulator: 400 cmc/ 62 bar. nu are rol in suspensie, dar nici degeaba nu-i.
2. 195 lei/ sfera, noi, IFHS, garantie 2 ani.

Scris: Lun 22-Aug-2011 15:58
de sergiuliku
imi curge si mie ulei pe la o etansare de la o sfera din fata de sub motor.
din cate am observat este un capac unde intra un tub care banuiesc ca vine din lhm de sus, dar nus sigur, si ma gandesc daca nu e garnitura deacolo, sau poate nu e strans bine surubu ce e acolo?
sugestii? se mai poate repara daca e vreo garnitura de la imbinare de la ceva depeacolo?

Scris: Mar 23-Aug-2011 11:41
de mbc
retro scrie:1. sfera acumulator: 400 cmc/ 62 bar. nu are rol in suspensie, dar nici degeaba nu-i.
2. 195 lei/ sfera, noi, IFHS, garantie 2 ani.


merci retro. imi poti spune in 2 cuvine in ce are rol sfera centrala? directie? frana?

Scris: Mar 23-Aug-2011 12:55
de retro
cu placere mbc.
In sfera acumulator se stocheaza lhm sub presiune si in caz de urgenta (se rupe cureaua pompei, se opreste motorul, etc) se livreaza de aici presiune, un timp limitat, desigur. S-ar putea face o analogie cu ceea ce reprezinta bateria pentru masina.
Are si un rol de tampon pt. socurile hidraulice, pompa debitand pulsator. Mentine lhm-ul sub presiune o perioada de timp, fara ca pompa sa fie in permanenta in sarcina (se evita conjunctiile-disjunctiile frecvente).

Scris: Mie 24-Aug-2011 08:53
de mbc
Am reincarcat sferele la Mihai Sandor si... covorul magic a revenit :) Din nou, suspensia este cea pe care o cunosc, treci peste limitatoarele de viteze fara sa simti mare lucru, la gropi nu simti ca toata masina e gata gata sa o ia pe aratura... Frumos. Probabil ca ar fi fost o idee mai buna schimbarea lor, dar cum nu a avut pe stoc, m-am multumit cu umflarea.