schimbat sfere

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

silviuflorea
simpatizant
Mesaje: 56
Membru din: Vin 17-Oct-2008 17:30
Localitate: BRASOV

schimbat sfere

Mesajde silviuflorea » Mar 29-Sep-2009 17:29

salut! vreau sa-mi schimb sferele de pe spate,la xantia,cum ar trebui sa procedez? trebuie sa o las jos si sa le schimb pur si simplu? astept raspunsul vostru...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 30-Sep-2009 09:54

pai daca o lasi jos cum mai ajungi la sfere? lasind gluma la o parte, ar trebui sa faci asta pe un elevator. daca nu ai posibilitatea ai nevoie de un cric rezistent si dupa ce ridici masina pe cric o lasi jos din maneta si desfaci surubul cu cap de 12 de pe disjunctor, dar nu mai mult de 1 tura, 2 maxim, in spatele lui e o bila care nu trebuie sa cada de acolo. dupa aceea desfaci sferele cu ajutorul unui dispozitiv asemanator cu cel de scor filtre de ulei sau batind cu o dalta pe linia mediana, dintr-o parte. daca nu cedeaza e bine sa mergi undeva unde au mai umblat la asa ceva pentru ca daca tragi prea mult de ele poti deteriora prinderile cilindrilor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

silviuflorea
simpatizant
Mesaje: 56
Membru din: Vin 17-Oct-2008 17:30
Localitate: BRASOV

Mesajde silviuflorea » Mie 30-Sep-2009 12:23

mersi pt raspuns!
dar care este disjunctorul? :oops:

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 30-Sep-2009 12:50

c-j e undeva in fata masinii..il recunosti usor pentru ca are si el o sfera :wink: Sincer eu nu am umblat niciodata la acel surub de cate ori am schimbat sferele. (dar asa scrie in in manual..sa umblii la acel surub)

Vezi ca trebuie sa ai scula buna sa desfaci sferele..mai ales pe spate :!: Poti incerca si cu o daltita sa le slabesti..dar tot mai bun e un cleste cu lant special 8)

dani joita
just curious
Mesaje: 6
Membru din: Lun 08-Aug-2011 19:19
Localitate: spania tarragona

Mesajde dani joita » Mar 09-Aug-2011 14:32

silviuflorea scrie:mersi pt raspuns!
dar care este disjunctorul? :oops:
hghjg

bebe944
pasionat
Mesaje: 314
Membru din: Joi 10-Feb-2011 18:53
Localitate: Bayern - DE

Mesajde bebe944 » Mie 10-Aug-2011 22:33

????????????nici a spaniola nu seamana :evil:

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Joi 11-Aug-2011 08:08


mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 22-Aug-2011 13:43

Referitor la Xantia din semnatura, am o problema care eu cred ca e legata de sfere: masina mi se pare prea... saltareata. Acuma nu stiu daca mi se pare mie pentru ca ar fi diferita de C5 din fabricatie, dar asta este senzatia. Am vazut ca pentru suspensie sunt sfere de 400 cm3, pe fata de 55 bari iar pe spate de 40 bari (e break) dar nu am gasit sfera acumulator.

1. Ce caracteristici are sfera acumulator? Are o influenta asupra suspensiei?
2. Cat costa sferele de xantia noi?

Merci
"If in doubt, flat out!"

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Lun 22-Aug-2011 14:23


mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 22-Aug-2011 14:44

Am vazut linkul. Eu sunt convins ca pentru cineva care stie, tabelul este foarte util. Pentru mine nu e tocmai foarte clar.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 22-Aug-2011 15:10

1. sfera acumulator: 400 cmc/ 62 bar. nu are rol in suspensie, dar nici degeaba nu-i.
2. 195 lei/ sfera, noi, IFHS, garantie 2 ani.

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Lun 22-Aug-2011 15:58

imi curge si mie ulei pe la o etansare de la o sfera din fata de sub motor.
din cate am observat este un capac unde intra un tub care banuiesc ca vine din lhm de sus, dar nus sigur, si ma gandesc daca nu e garnitura deacolo, sau poate nu e strans bine surubu ce e acolo?
sugestii? se mai poate repara daca e vreo garnitura de la imbinare de la ceva depeacolo?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 23-Aug-2011 11:41

retro scrie:1. sfera acumulator: 400 cmc/ 62 bar. nu are rol in suspensie, dar nici degeaba nu-i.
2. 195 lei/ sfera, noi, IFHS, garantie 2 ani.


merci retro. imi poti spune in 2 cuvine in ce are rol sfera centrala? directie? frana?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 23-Aug-2011 12:55

cu placere mbc.
In sfera acumulator se stocheaza lhm sub presiune si in caz de urgenta (se rupe cureaua pompei, se opreste motorul, etc) se livreaza de aici presiune, un timp limitat, desigur. S-ar putea face o analogie cu ceea ce reprezinta bateria pentru masina.
Are si un rol de tampon pt. socurile hidraulice, pompa debitand pulsator. Mentine lhm-ul sub presiune o perioada de timp, fara ca pompa sa fie in permanenta in sarcina (se evita conjunctiile-disjunctiile frecvente).

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 24-Aug-2011 08:53

Am reincarcat sferele la Mihai Sandor si... covorul magic a revenit :) Din nou, suspensia este cea pe care o cunosc, treci peste limitatoarele de viteze fara sa simti mare lucru, la gropi nu simti ca toata masina e gata gata sa o ia pe aratura... Frumos. Probabil ca ar fi fost o idee mai buna schimbarea lor, dar cum nu a avut pe stoc, m-am multumit cu umflarea.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo