schimbat sfere
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 56
- Membru din: Vin 17-Oct-2008 17:30
- Localitate: BRASOV
schimbat sfere
salut! vreau sa-mi schimb sferele de pe spate,la xantia,cum ar trebui sa procedez? trebuie sa o las jos si sa le schimb pur si simplu? astept raspunsul vostru...
pai daca o lasi jos cum mai ajungi la sfere? lasind gluma la o parte, ar trebui sa faci asta pe un elevator. daca nu ai posibilitatea ai nevoie de un cric rezistent si dupa ce ridici masina pe cric o lasi jos din maneta si desfaci surubul cu cap de 12 de pe disjunctor, dar nu mai mult de 1 tura, 2 maxim, in spatele lui e o bila care nu trebuie sa cada de acolo. dupa aceea desfaci sferele cu ajutorul unui dispozitiv asemanator cu cel de scor filtre de ulei sau batind cu o dalta pe linia mediana, dintr-o parte. daca nu cedeaza e bine sa mergi undeva unde au mai umblat la asa ceva pentru ca daca tragi prea mult de ele poti deteriora prinderile cilindrilor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 56
- Membru din: Vin 17-Oct-2008 17:30
- Localitate: BRASOV
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
c-j e undeva in fata masinii..il recunosti usor pentru ca are si el o sfera
Sincer eu nu am umblat niciodata la acel surub de cate ori am schimbat sferele. (dar asa scrie in in manual..sa umblii la acel surub)
Vezi ca trebuie sa ai scula buna sa desfaci sferele..mai ales pe spate
Poti incerca si cu o daltita sa le slabesti..dar tot mai bun e un cleste cu lant special 

Vezi ca trebuie sa ai scula buna sa desfaci sferele..mai ales pe spate


-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Lun 08-Aug-2011 19:19
- Localitate: spania tarragona
Asta poate te ajuta: http://xantia.voila.net/tuto_remplacement_spheres.htm
Succesuri ;)
Succesuri ;)
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Referitor la Xantia din semnatura, am o problema care eu cred ca e legata de sfere: masina mi se pare prea... saltareata. Acuma nu stiu daca mi se pare mie pentru ca ar fi diferita de C5 din fabricatie, dar asta este senzatia. Am vazut ca pentru suspensie sunt sfere de 400 cm3, pe fata de 55 bari iar pe spate de 40 bari (e break) dar nu am gasit sfera acumulator.
1. Ce caracteristici are sfera acumulator? Are o influenta asupra suspensiei?
2. Cat costa sferele de xantia noi?
Merci
1. Ce caracteristici are sfera acumulator? Are o influenta asupra suspensiei?
2. Cat costa sferele de xantia noi?
Merci
"If in doubt, flat out!"
Uita-te aici: http://xantia.voila.net/tuto_remplacement_spheres.htm
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
imi curge si mie ulei pe la o etansare de la o sfera din fata de sub motor.
din cate am observat este un capac unde intra un tub care banuiesc ca vine din lhm de sus, dar nus sigur, si ma gandesc daca nu e garnitura deacolo, sau poate nu e strans bine surubu ce e acolo?
sugestii? se mai poate repara daca e vreo garnitura de la imbinare de la ceva depeacolo?
din cate am observat este un capac unde intra un tub care banuiesc ca vine din lhm de sus, dar nus sigur, si ma gandesc daca nu e garnitura deacolo, sau poate nu e strans bine surubu ce e acolo?
sugestii? se mai poate repara daca e vreo garnitura de la imbinare de la ceva depeacolo?
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
cu placere mbc.
In sfera acumulator se stocheaza lhm sub presiune si in caz de urgenta (se rupe cureaua pompei, se opreste motorul, etc) se livreaza de aici presiune, un timp limitat, desigur. S-ar putea face o analogie cu ceea ce reprezinta bateria pentru masina.
Are si un rol de tampon pt. socurile hidraulice, pompa debitand pulsator. Mentine lhm-ul sub presiune o perioada de timp, fara ca pompa sa fie in permanenta in sarcina (se evita conjunctiile-disjunctiile frecvente).
In sfera acumulator se stocheaza lhm sub presiune si in caz de urgenta (se rupe cureaua pompei, se opreste motorul, etc) se livreaza de aici presiune, un timp limitat, desigur. S-ar putea face o analogie cu ceea ce reprezinta bateria pentru masina.
Are si un rol de tampon pt. socurile hidraulice, pompa debitand pulsator. Mentine lhm-ul sub presiune o perioada de timp, fara ca pompa sa fie in permanenta in sarcina (se evita conjunctiile-disjunctiile frecvente).
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Am reincarcat sferele la Mihai Sandor si... covorul magic a revenit
Din nou, suspensia este cea pe care o cunosc, treci peste limitatoarele de viteze fara sa simti mare lucru, la gropi nu simti ca toata masina e gata gata sa o ia pe aratura... Frumos. Probabil ca ar fi fost o idee mai buna schimbarea lor, dar cum nu a avut pe stoc, m-am multumit cu umflarea.

"If in doubt, flat out!"
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo