Pagina 1 din 3

consum ulei

Scris: Lun 18-Iul-2005 09:23
de gabi caragea
buna dimineata
dupa cum v-am spus saptamina trecuta aveam un consum foarte mare de ulei,ideea este ca propietarul punea 5w40 si m-am luat dupa el am pus si eu la fel,dar in carte scrie ca trebuie pus 10w40 sau 15w50 care au o viscozitate mult mai ridicata,cred ca de aici este pierdereade ulei si de bani ca am dat 1250000 pe ala de 5w40 si sa dus pe apa simbetei dar asta este era mult prea subtire dupa ce-l schimb cu 15w50 sper sa nu mai am probleme.
o saptamina cit mai placuta

Scris: Lun 18-Iul-2005 09:30
de gabi caragea
apropo de consum si pierderi ,tot saptamina trecuta am observat ca pird antigel. intrebare:daca butonul de rece/cald este dat spre rece mai circula lichid prin caloriferul interior?daca folosesc ac.mai circula lichid prin calorifer,adica ma gindesc ca daca am caloriferul paradit si nu am bani sa iau altul cum pot sa fentez aceasta situatie,eu cred ca curge doar cind este lichid cald pentru ca se dilata ceva pe acolo.

Scris: Lun 18-Iul-2005 11:00
de Tavi Dumitru
Off topic
Nu te supara pe mine n-ai verificat si tu masina inainte de a o cumpara(m-am tot uitat pe forum si am vazut ca ai o gramada probleme cu ea)
Inca odata scuze pt. remarca
On topic
Si eu la Xantia mea de 1.6i din '94 tot 5w40 foloseam si in 10000 kilometri cand faceam schimbul consuma cam 300 - 400gr. ulei.
Sincer sa fiu si la service tot 5w40 mi-au recomandat.
Baga si tu un Dura Lube dar sa stii ca eu am bagat si mare lucru n-am remarcat (poate a fost doar un efect placebo) dar puterea si consumul de benzina au ramas neschimbate, asa ca...

Scris: Lun 18-Iul-2005 11:46
de gabi caragea
masina mea nu are probleme a trebuit sa sch.ceva piese pe care si tu probabil o sa le schimbi pentru ca sunt consumabile,iar treaba cu verificare la service este frectie la picior de lemn,cei de la service recomanda 5w40 pentru ca este mai scump in manualul de reparatie haynes scrie 10 sau 15 nicidecum 5.de duralube ce sa mai spun am bagat cind am facut sch.poate mai este inca in motor,dar eu ma refeream la treaba cu viscozitatea poate si asta ezte un motiv de pierdere din moment ce este mai subtire,referitor la sintetic sau semisintetic oil diferntele sunt ca isi pastreaza mai bine propietatile cel sintetic la dif de temperaturi decit unul mineral sau semisin.

Scris: Lun 18-Iul-2005 12:37
de khan
intre 5w si 10 w e diferenta mica. cred ca ai o problema la motor, o uzura a segmetilor sau simeringurilor de supapa. ca sa mai scapi de consum poti sa folosesti 15W40 sau 50, dar nu se rezolva problema de fapt. si la mine scrie sa folosesc 15W40 dar am pus 5W40 si consumul nu e diferit (~700 gr la 8000 km in cond in care am mers citeva sute de km cu 180 constant)

Scris: Lun 18-Iul-2005 14:06
de fisherman
Duralube nu e asa de stralucit, desi un prieten a pus la oltcit si e foarte multumit.Daca stai in masina nu stii daca merge motorul la relanti,iar ininte se cam zgaltaia-zice el-.Eu o sa incerc XADO, am vazut ca trabantistii sunt foarte multumiti.O sa va spun rezultatele in jur de 29-31 cand vin in Buc. ca doar acolo se distribuie; deocamdata o sa-l renovez tehnic si vizual pt.conced :wink:
Sau puteti incerca Metabond.
Dau adresele de web, daca se considera reclama se pot sterge.
www.xado.ro
www.metabond.ro
Numai bine!

Scris: Lun 18-Iul-2005 14:14
de Tavi Dumitru
Uite cum sta treaba cu uleiurile, incerc sa reproduc cat mai exact:
S - clasa benzina
Fiecare a 2 a litera reprezinta dezvoltarea ulterioara a performantelor:
SJ - din 1996
SK - din 2000
SL - din 2001

Clasificare a vascozitatii uleiurilor in functie de temperatura mediului:

Ulei sintetic 10W40, 10W50
Plaja de temperatura: - 20C...........40C si mai mult

Ulei sintetic 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 5W50
Plaja de temperatura -30C si mai putin.........................40C si mai mult.
Problema ta sigur nu este de la ulei.

Pentru off-topicul de mai sus, scuza-ma era doar o remarca (mea culpa)
Si eu am schimbat destule la Xantia (daca vrei iti dau un private cu toate problemele) drept pt care am vandut-o si ma indrept vertiginos catre C4 coupe.

Stima.

Scris: Lun 18-Iul-2005 15:41
de gabi caragea
fiecare dupa buget
multa sanatate

Scris: Lun 18-Iul-2005 17:37
de MARIAN
S-a mai discutat pe forum ce inseamna fiecare insemn de pe bidonul de ulei.Ar fi bine sa-l cautati. 8)E foarte instructiv.
Edit:
Asta ar fi unul:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=134&highlight=uleiuri

Scris: Mar 19-Iul-2005 13:31
de khan
si ar mai fi ceva de adaugat: orice ulei bun, de marca si conform cu specificatiile motorului respectiv contine toti aditivii si toate proprietatile necesare unei bune functionari in toate conditiile. un aditiv ar putea sa faca rau, modificind compozitia chimica a uleiului. asa ca mai bine un ulei foarte bun, decit orice ulei + aditiv

Scris: Mar 19-Iul-2005 13:51
de gabi caragea
deci prin urmare sa folosesc tot 5w40 in loc de ce scrie in carte 10 sau 15,si sa remediez pierderea nu prin inlocuirea uleiului ci a segm,si semeringurile de sup.??

Scris: Mar 19-Iul-2005 13:52
de khan
pai ar fi un pas logic, nu?

Scris: Mar 19-Iul-2005 13:55
de gabi caragea
dar tot pe forum am auzit anumite lucruri cum ca au avut cam aceeasi prob.si dupa ce au sch.uleiul cunsumul s-a micsorat simtitor ceea ce vreau este sa fac cea mai buna alegere

Scris: Mar 19-Iul-2005 14:00
de khan
corect. atunci fa un schimb cu tot cu filtru cu ulei 15W40 sau chiar mai mult (20W) si vezi daca se modifica ceva in comportament. ca sa fi sigur ca e totul corect, eu unul as zice sa faci 2 schimburi succesive. cred ca dupa asta poti sa tragi cea mai buna concluzie. dar ia in calcul ca si asta inseamna o investitie de vreo 2 milioane ~

Scris: Mar 19-Iul-2005 14:02
de gabi caragea
nu zic ca se va face gratis dar daca tot ai deschis acest subiect material ai idee cit costa un set de segmenti si semeringurile de supape