Frana de motor si mers relanti
Moderator: Echipa Tehnica
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Da, azi am strans sufele de la sfere sa fie cat mai putin loc intre ele si corpul flansei si m-am mai chinuit cu corectorul pe fata
Fusei de mi-am luat ulei si filtru si am intrebat de bujii. Am gasit bosch fr6dc+ la 13 lei parca bucata, pe ele scria made in Rusia. Dupa ce am cautat acu rapid pe net am gasit fr5dc ca cea mai rece bujie...mai jos de 5 nu am gasit.
Merci de sfaturi, o sa incerc bujiile si revin cu o parere. In ultima vreme se intampla din ce in ce mai des sa raman fara putere si se balbaie motorul.
Fusei de mi-am luat ulei si filtru si am intrebat de bujii. Am gasit bosch fr6dc+ la 13 lei parca bucata, pe ele scria made in Rusia. Dupa ce am cautat acu rapid pe net am gasit fr5dc ca cea mai rece bujie...mai jos de 5 nu am gasit.
Merci de sfaturi, o sa incerc bujiile si revin cu o parere. In ultima vreme se intampla din ce in ce mai des sa raman fara putere si se balbaie motorul.
-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Bujiile FR6DC sant prea reci pt. motorul masinii tale!!!...Citroen recomanda pt. 1,8-16v bujii Bosch FR8LDC si...culmea...pt. 1,8-8v bujii mai reci FR7DCO salu FR6LDC
Nu e OK sa pui niste bujii prea reci, pt. ca nu vor ajunge la temperatura de autocuratire.Vor fi tot timpul murdare...afumate si vor fi predispuse sa se scurtcircuiteze cu calamina......Daca vrei niste bujii mai reci alegi unele cu o treapta mai reci (FR7...)...nu cu 2 trepte...!!!
Daca ma intrebi pe mine, eu as alege FR78X (cu 4 electrozi)...Am impresia ca sant termoelastice (acopera o gama mai larga de temperaturi...si FR7 si FR8)...In plus e aproape imposibil sa inneci un motor cu bujii cu 4 electrozi si sant extrem de fiabile (rezista multi Km...)...Atat ca sant duble ca pret...
...................................
Schimba bujiile si daca problema nu se remediaza, vorbeste cu Nik sau cu Dl.Benny...poate te ajuta cu o bobina de 16V...
...Oricum...ia-le pe rand...Nu schimba doua componente de-o data, fara sa faci probe cu masina...pt. ca nu vei sti de unde a fost defectul...
Nu e OK sa pui niste bujii prea reci, pt. ca nu vor ajunge la temperatura de autocuratire.Vor fi tot timpul murdare...afumate si vor fi predispuse sa se scurtcircuiteze cu calamina......Daca vrei niste bujii mai reci alegi unele cu o treapta mai reci (FR7...)...nu cu 2 trepte...!!!
Daca ma intrebi pe mine, eu as alege FR78X (cu 4 electrozi)...Am impresia ca sant termoelastice (acopera o gama mai larga de temperaturi...si FR7 si FR8)...In plus e aproape imposibil sa inneci un motor cu bujii cu 4 electrozi si sant extrem de fiabile (rezista multi Km...)...Atat ca sant duble ca pret...
...................................
Schimba bujiile si daca problema nu se remediaza, vorbeste cu Nik sau cu Dl.Benny...poate te ajuta cu o bobina de 16V...
...Oricum...ia-le pe rand...Nu schimba doua componente de-o data, fara sa faci probe cu masina...pt. ca nu vei sti de unde a fost defectul...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Da..cum zice dl. Benny e cea mai sigura metoda sau cu 2 pietre.
Dan, se pare ca citroen si bosch nu prea s-au hotarat ce bujii sa puna . Daca citroen recomanda fr8ldc, eu am intrat pe bosch car service si aici recomanda fr7dc+....exact cum ai zis tu.
Alea mai reci fr6dc sunt pentru GPL...cred ca eram prea adormit cand m-am uitat
Dan, se pare ca citroen si bosch nu prea s-au hotarat ce bujii sa puna . Daca citroen recomanda fr8ldc, eu am intrat pe bosch car service si aici recomanda fr7dc+....exact cum ai zis tu.
Alea mai reci fr6dc sunt pentru GPL...cred ca eram prea adormit cand m-am uitat
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Azi mi-au venit bujiile FR7DC+ , am iesit cu ea putin in afara orasului sa-i dau talpa dar nu mi-am dat seama daca mai face figuri...o sa vad zilele astea care vin... prin oras la plecari de la semafor.
Bujiile care le-am avut pe masina asa arata, bujia de la primul cilindru de la cutie e mai albicioasa ca restu, iar aia cea mai caramizie este de la 3.
Bujiile care le-am avut pe masina asa arata, bujia de la primul cilindru de la cutie e mai albicioasa ca restu, iar aia cea mai caramizie este de la 3.
Bujiile nu arata rau...dar probabil ca una sau mai multe scapau din cand in cand scantei alaturi...spre masa...prin fisuri pe care tu nu le vezi cu ochiul liber...in loc sa dea scanteie intre electrozi...Lucrul asta nu o sa-l vezi pe culoarea bujiilor...pt. ca in mare parte din timp amestecul se aprinde si bujia se curatza...Scaapa cate o scanteie alaturi...doar cat sa-ti faca netrai...cat sa balbaie motorul cand si cand...
...Una din bujii pare mai neagra pe margine...A 2-a de la stg. la dr. ...Probabil cilindrul respectiv a mers ceva mai prost...dar nu e mult diferit...Nici un motor nu e perfect!!! Probabil aceea a facut probleme...
...................................
Bujiile pe care le-ai pus acum....lasa-le in motor...NU LE MAI SCOATE DIN MOTOR DECAT IN CAZ DE FORTZA MAJORA!!!...Asta pt. ca risti sa le strici si pe astea si ai toate sansele sa zapacesti filetele din chiulasa, daca tot demontezi/montezi bujiile......Lasa-le 30...40000 Km...cat tin...pana cand motorul incepe sa nu mai mearga cum trebuie...
....................................
Daca si acum mai face figuri (cu bujii Bosch noi...) lasa bujiile in pace!!! Concentreaza-te pe bobina si fishe...Fishele, apoi bobina...Sau impreuna...Altceva nu poate fi...
...................................
La mine....iar nu mai merge sonda de benzina...A mers 2-3 zile, apoi iar a murit... Deja o ignor si pun mai multa benzina in rezervor...Inca nu am sonda de schimb...ca sa ma apuc s-o demontez...Urmeaza...
...Zilele trecute am ajuns cu masina la @Retro si mi-a reglat inaltimea suspensiei "ca la carte"....Toate sferele sant controlate/incarcate....Masina acum se comporta OK...Pe treapta a-2-a se leagana corect...uniform...aproape identic pe ambele puntzi...este si f. stabila si precisa pe directie in acelasi timp...dar ramane elastica si pe treapta a 3-a...A reusit un reglaj in asa fel incat treptele suspensiei sant relativ egal distantzate intre ele!!!...Sant f. multumit de ce a iesit!!!
...Dupa ce controlez inca o data articulatiile puntii fatza, vreau sa ajung cu ea la service sa-i fac si o geometrie a directiei ...ca sa stiu ca e OK reglata...
...Una din bujii pare mai neagra pe margine...A 2-a de la stg. la dr. ...Probabil cilindrul respectiv a mers ceva mai prost...dar nu e mult diferit...Nici un motor nu e perfect!!! Probabil aceea a facut probleme...
...................................
Bujiile pe care le-ai pus acum....lasa-le in motor...NU LE MAI SCOATE DIN MOTOR DECAT IN CAZ DE FORTZA MAJORA!!!...Asta pt. ca risti sa le strici si pe astea si ai toate sansele sa zapacesti filetele din chiulasa, daca tot demontezi/montezi bujiile......Lasa-le 30...40000 Km...cat tin...pana cand motorul incepe sa nu mai mearga cum trebuie...
....................................
Daca si acum mai face figuri (cu bujii Bosch noi...) lasa bujiile in pace!!! Concentreaza-te pe bobina si fishe...Fishele, apoi bobina...Sau impreuna...Altceva nu poate fi...
...................................
La mine....iar nu mai merge sonda de benzina...A mers 2-3 zile, apoi iar a murit... Deja o ignor si pun mai multa benzina in rezervor...Inca nu am sonda de schimb...ca sa ma apuc s-o demontez...Urmeaza...
...Zilele trecute am ajuns cu masina la @Retro si mi-a reglat inaltimea suspensiei "ca la carte"....Toate sferele sant controlate/incarcate....Masina acum se comporta OK...Pe treapta a-2-a se leagana corect...uniform...aproape identic pe ambele puntzi...este si f. stabila si precisa pe directie in acelasi timp...dar ramane elastica si pe treapta a 3-a...A reusit un reglaj in asa fel incat treptele suspensiei sant relativ egal distantzate intre ele!!!...Sant f. multumit de ce a iesit!!!
...Dupa ce controlez inca o data articulatiile puntii fatza, vreau sa ajung cu ea la service sa-i fac si o geometrie a directiei ...ca sa stiu ca e OK reglata...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Azi mi-am luat si eu inima in dinti si am desfacut corectorul pe fata Cu ajutorul lui Benny care mi-a dat niste link-uri l-am facut bucati si am gasit in el mal..noroi. L-am spalat bine cu motorina, am suflat cu spray prin toate orificiile, l-am montat si raspunde extraordinar de repede. Masina se ridica pe fata si coboara aproape instantaneu.
Problema a fost cand am reglat inaltimea, eu reglam numai din bieleta de pa bara de torsiune si nu reuseam sa o las jos cum trebuie, nu avea nici un efect...abia dupa ce am mai cugetat am modificat si din tija care vine in masina la maneta...unde e surubul de 8.
Exista vreo tehnica anume cum sa reglezi din tija raportat la bieleta?
Dupa ce am reglat din tija cum roteam umpic clema pe bara de torsiune masina reactiona, dar nu stiu daca am facut bine..
Problema a fost cand am reglat inaltimea, eu reglam numai din bieleta de pa bara de torsiune si nu reuseam sa o las jos cum trebuie, nu avea nici un efect...abia dupa ce am mai cugetat am modificat si din tija care vine in masina la maneta...unde e surubul de 8.
Exista vreo tehnica anume cum sa reglezi din tija raportat la bieleta?
Dupa ce am reglat din tija cum roteam umpic clema pe bara de torsiune masina reactiona, dar nu stiu daca am facut bine..
Stiu ca se reglajele se fac intr-o anumita ordine...Intai comanda de pe bara de torsiune, apoi cea manuala din maneta de comanda...sau invers...Dar nu as sti sa-ti spun care reglaj se face primul
....Cel mai important este ca pe pozitia a-2-a masina sa aiba inaltimea corecta pe fiecare punte...NICI NU-TI DAI SEAMA CAT CONTEAZA 1 CM IN PLUS SAU IN MINUS LA INALTIMEA MASINII!!!....Daca masina este mai sus cu 1-2 cm (lucru greu sesizabil la ochi) se inrautateste vizibil stabilitatea in curbe!!!
...Ideal este ca masina sa aiba inaltimea standard data de fabricant...
...Apoi conteaza si pozitiile din capete (max. jos si max. sus)...si trebuie verificate si ele...pt. ca daca de exemplu pe maxim jos suspensia nu se detensioneaa complet, daca vei avea de lucrat in instalatia hidraulica, instalatia nu va elibera complet presiunea si vei arunca cu LHM pe pereti...
...Aceste reglaje nu se fac la voia intamplarii...Trebuie sa masori intre pamant si un anumit punct de pe punte...sa ai o anumita inaltime cand masina se afla pe pozitia a 2-a...E bine sa urci si sa cobori masina ca sa vezi unde se stabilizeaza inaltimea...
...........................................
Mie mi-a reglat inaltimea @Retro si a iesit excelent!!!...Daca nu te descurci,sau daca vrei un reglaj exact, iti recomand sa iei legatura cu el!
...........................................
Zilele trecute am reusit sa-mi gasesc si eu niste bujii mai reci Bosch cu 4 electrozi...FR56 (acopera gama 5 si 6 de la bujiile simple...)...Le-am montat si parca nu se mai prea aude zgomot de detonatii cand o calc mai tare...Dar e subiectiva treaba, pt. ca nu stiu daca temperatura aerului este aceeasi...Urmeaza sa vad cum se comporta in timp...
...Cele vechi aveau doar 10.500 km...Le-am gasit cu electrozii alb-gri si marginile brun-negru...Una din ele avea marginea un pic mai neagra, iar alta avea un pic mai multe depuneri...Arata exact ca ale tale...
...Tot zilele trecute masina a primit si un Kit de distributie nou cu pompa de apa...role intinzatoare noi...inclusiv la cureaua de accesorii...Marea problema e ca mecanicul mi-a intins cureaua de distributie cam tare si "miauna" (se aude ca un Oltcit cu curelele de distributie prea intinse...)...Mi-a zis sa mai merg cu ea asa, pt. ca se lasa (se mai intinde cureaua...)...Daca in 2-3 zile nu dispare zgomotul, ma duc iar sa-mi regleze intinderea curelei...
...Apoi a urmat schimbarea discurilor de frana si a placutelor...Pe fatza am pus discuri Brembo, iar pe spate Delphi...Placute TRW
...Diferentza de calitate e vizibila...La discurile Brembo, suprafatza arata perfect...la cele Delphi...suprafatza parca e finisata cu pila... ...Dar asta e...Noroc ca sant pe spate...
...Dupa ce am terminat montarea pieselor, am aflat ca trebuia sa curat suprafatza pe care se aseaza etrierele spate...pt. ca se formeaza oxid si nu se mai aseaza etrierele cum trebuie...Asa ca pe spate am repetat operatia...aseara..
...Acum masina franeaza perfect!!!...Nu se mai simt trepidatii...nu scartzaie...franeaza liniar...fortza franelor a crescut...E super!!!
...Acum urmeaza sa ma duc cu ea sa-i verific geometria directiei...pt. ca am schimbat si un burduf de la caseta de directie...Nu s-a modificat nimic, dar vreau sa ma asigur ca unghiurile puntii fatza sant corecte...
....Cel mai important este ca pe pozitia a-2-a masina sa aiba inaltimea corecta pe fiecare punte...NICI NU-TI DAI SEAMA CAT CONTEAZA 1 CM IN PLUS SAU IN MINUS LA INALTIMEA MASINII!!!....Daca masina este mai sus cu 1-2 cm (lucru greu sesizabil la ochi) se inrautateste vizibil stabilitatea in curbe!!!
...Ideal este ca masina sa aiba inaltimea standard data de fabricant...
...Apoi conteaza si pozitiile din capete (max. jos si max. sus)...si trebuie verificate si ele...pt. ca daca de exemplu pe maxim jos suspensia nu se detensioneaa complet, daca vei avea de lucrat in instalatia hidraulica, instalatia nu va elibera complet presiunea si vei arunca cu LHM pe pereti...
...Aceste reglaje nu se fac la voia intamplarii...Trebuie sa masori intre pamant si un anumit punct de pe punte...sa ai o anumita inaltime cand masina se afla pe pozitia a 2-a...E bine sa urci si sa cobori masina ca sa vezi unde se stabilizeaza inaltimea...
...........................................
Mie mi-a reglat inaltimea @Retro si a iesit excelent!!!...Daca nu te descurci,sau daca vrei un reglaj exact, iti recomand sa iei legatura cu el!
...........................................
Zilele trecute am reusit sa-mi gasesc si eu niste bujii mai reci Bosch cu 4 electrozi...FR56 (acopera gama 5 si 6 de la bujiile simple...)...Le-am montat si parca nu se mai prea aude zgomot de detonatii cand o calc mai tare...Dar e subiectiva treaba, pt. ca nu stiu daca temperatura aerului este aceeasi...Urmeaza sa vad cum se comporta in timp...
...Cele vechi aveau doar 10.500 km...Le-am gasit cu electrozii alb-gri si marginile brun-negru...Una din ele avea marginea un pic mai neagra, iar alta avea un pic mai multe depuneri...Arata exact ca ale tale...
...Tot zilele trecute masina a primit si un Kit de distributie nou cu pompa de apa...role intinzatoare noi...inclusiv la cureaua de accesorii...Marea problema e ca mecanicul mi-a intins cureaua de distributie cam tare si "miauna" (se aude ca un Oltcit cu curelele de distributie prea intinse...)...Mi-a zis sa mai merg cu ea asa, pt. ca se lasa (se mai intinde cureaua...)...Daca in 2-3 zile nu dispare zgomotul, ma duc iar sa-mi regleze intinderea curelei...
...Apoi a urmat schimbarea discurilor de frana si a placutelor...Pe fatza am pus discuri Brembo, iar pe spate Delphi...Placute TRW
...Diferentza de calitate e vizibila...La discurile Brembo, suprafatza arata perfect...la cele Delphi...suprafatza parca e finisata cu pila... ...Dar asta e...Noroc ca sant pe spate...
...Dupa ce am terminat montarea pieselor, am aflat ca trebuia sa curat suprafatza pe care se aseaza etrierele spate...pt. ca se formeaza oxid si nu se mai aseaza etrierele cum trebuie...Asa ca pe spate am repetat operatia...aseara..
...Acum masina franeaza perfect!!!...Nu se mai simt trepidatii...nu scartzaie...franeaza liniar...fortza franelor a crescut...E super!!!
...Acum urmeaza sa ma duc cu ea sa-i verific geometria directiei...pt. ca am schimbat si un burduf de la caseta de directie...Nu s-a modificat nimic, dar vreau sa ma asigur ca unghiurile puntii fatza sant corecte...
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
Ai aici detalii:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=18739
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=18739
Mi se pare mai importanta curatarea corectorului de pe puntea spate...(in special mecanismul de comanda...) pt. ca este mult mai mult supus murdariei si ruginii...Pargiile de comanda ale acelui mecanism fac rugina pe ax...iar corectorul uneori incepe sa nu mai ia comenzile foarte prompt...Acele pargii trebuie curatzate cu spray degripant (cu corectorul demontat de pe masina) pana incep sa mearga usor.
...Cred ca aceasta este si cauza pt. care la unele masini se rupe ghiara aia cu bila a colierului de pe bara stabilizatoare...Mecanismul incepe sa mearga greu si solicita acea parghie...
...Cred ca aceasta este si cauza pt. care la unele masini se rupe ghiara aia cu bila a colierului de pe bara stabilizatoare...Mecanismul incepe sa mearga greu si solicita acea parghie...
Multumesc!
Toba este BOSAL pt. Xantia 1,8L-8v...Este toba standard (nu e toba "sport")...Nu-mi place sa faca galagie...sa bazaie...Dar i-am taiat eu teava de la iesire (partea curbata in jos...) si i-am pus un tips luat "din piatza"...pe care l-am fixat cu un colier metalic...(sistemul de prindere cu surub nu este bun...se slabeste si risti sa spargi parbrizul unei masini care merge in spatele tau...)...
...Zilele trecute am studiat un esapament de Audi A4...Are din fabrica un tips sudat pe teava de iesire...(pt. aspect...)...
...............................
In poze spatele e mai jos pt. ca masina statea de cateva ore si am tot umblat la portbagaj...m-am suit in ea...am iesit...iar m-am suit...In plus terenul era denivelat si roata stg. fatza a nimerit mai jos...De aceea s-a accentuat senzatia ca spatele e mai jos...
...Se ridica atunci cand pornsc motorul...Pe pozitia 2 are cam 2 degete intre cauciuc si marginea aripii din spate...Iar in fatza un lat de palma...
Cauciucurile, cu toate ca sant mai late, au inaltimea aproape identica cu cele originale (minus 3 mm...e neglijabil...3mm poate fi uzura cauciucului...).
...Inaltimea masinii e reglata corect!...Se ridica pe treapta 2 cum am spus...pe treapta 3 se mai ridica 2-3 degete...si maximul e maxim...
In felul asta ramane perfect elastica si pe treapta 3 ...lucru destul de greu de realizat la o X1!!!
...Dar multumita lui @Retro...a unui reglaj precis facut de el...a fost posibil acest lucru...
...Xantia X1 a avut o deficientza de fabricatie...Pe treapta 3 este complet rigida...A existat o Nota de Service unde se spune ca trebuie largita gaura a 3-a de pe sectorul manetei dintre scaune (cea de inaltime a suspensiei...)...
...Am facut acest lucru si cu un reglaj precis al corectoarelor, a fost posibil acest lucru!
...Am insistat mult pe acest lucru, pt. ca treapta 3 a suspensiei este utila iarna pe zapada...sau cand se inunda strazile la cate o ploaie...Este foarte important ca pe treapta 3 sa ramana suspensia elastica...ca sa se poata merge totusi cu masina cu 40...50...60 Km/h, fara sa rupi caroseria...Pana acum nu puteam decat ori sa merg pe pozitia normala de drum, ori s-o ridic la maxim si sa ma deplasez cu 2-3 km/h...pt. ca suspensia era rigida, chiar si pe treapta 3...
...Si mi se pare extrem de util acest lucru, pt. ca am avut de multe ori situatii cand zapada era innalta, pe treapta 2 masina se taraia cu fundul pe zapada, dar totusi trebuia sa merg cu 30-40 km/h pt. ca distantza era destul de lunga si trebuia sa mai ajung si la destinatie...Iar pe treapta 3 masina era deja complet rigida si nu puteam merge cu viteza...Nu puteam sa merg cu 5 km/h cateva zeci de km...distantza dintre 2 localitati...Lipsea exact aceasta pozitie intermediara!!!
Acum am si acest lucru!!!
Toba este BOSAL pt. Xantia 1,8L-8v...Este toba standard (nu e toba "sport")...Nu-mi place sa faca galagie...sa bazaie...Dar i-am taiat eu teava de la iesire (partea curbata in jos...) si i-am pus un tips luat "din piatza"...pe care l-am fixat cu un colier metalic...(sistemul de prindere cu surub nu este bun...se slabeste si risti sa spargi parbrizul unei masini care merge in spatele tau...)...
...Zilele trecute am studiat un esapament de Audi A4...Are din fabrica un tips sudat pe teava de iesire...(pt. aspect...)...
...............................
In poze spatele e mai jos pt. ca masina statea de cateva ore si am tot umblat la portbagaj...m-am suit in ea...am iesit...iar m-am suit...In plus terenul era denivelat si roata stg. fatza a nimerit mai jos...De aceea s-a accentuat senzatia ca spatele e mai jos...
...Se ridica atunci cand pornsc motorul...Pe pozitia 2 are cam 2 degete intre cauciuc si marginea aripii din spate...Iar in fatza un lat de palma...
Cauciucurile, cu toate ca sant mai late, au inaltimea aproape identica cu cele originale (minus 3 mm...e neglijabil...3mm poate fi uzura cauciucului...).
...Inaltimea masinii e reglata corect!...Se ridica pe treapta 2 cum am spus...pe treapta 3 se mai ridica 2-3 degete...si maximul e maxim...
In felul asta ramane perfect elastica si pe treapta 3 ...lucru destul de greu de realizat la o X1!!!
...Dar multumita lui @Retro...a unui reglaj precis facut de el...a fost posibil acest lucru...
...Xantia X1 a avut o deficientza de fabricatie...Pe treapta 3 este complet rigida...A existat o Nota de Service unde se spune ca trebuie largita gaura a 3-a de pe sectorul manetei dintre scaune (cea de inaltime a suspensiei...)...
...Am facut acest lucru si cu un reglaj precis al corectoarelor, a fost posibil acest lucru!
...Am insistat mult pe acest lucru, pt. ca treapta 3 a suspensiei este utila iarna pe zapada...sau cand se inunda strazile la cate o ploaie...Este foarte important ca pe treapta 3 sa ramana suspensia elastica...ca sa se poata merge totusi cu masina cu 40...50...60 Km/h, fara sa rupi caroseria...Pana acum nu puteam decat ori sa merg pe pozitia normala de drum, ori s-o ridic la maxim si sa ma deplasez cu 2-3 km/h...pt. ca suspensia era rigida, chiar si pe treapta 3...
...Si mi se pare extrem de util acest lucru, pt. ca am avut de multe ori situatii cand zapada era innalta, pe treapta 2 masina se taraia cu fundul pe zapada, dar totusi trebuia sa merg cu 30-40 km/h pt. ca distantza era destul de lunga si trebuia sa mai ajung si la destinatie...Iar pe treapta 3 masina era deja complet rigida si nu puteam merge cu viteza...Nu puteam sa merg cu 5 km/h cateva zeci de km...distantza dintre 2 localitati...Lipsea exact aceasta pozitie intermediara!!!
Acum am si acest lucru!!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187665
Total subiecte 18614
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11702
Cel mai nou membru Rodinel