Frana de motor si mers relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 10-Oct-2013 10:12

scarzaitul ala este de la antisink. face asa cand incerci sa o lasi jos si nu mai are presiune in disjunctor. nu are nici o problema, este din ciclul "asa face toate".

dane... vorbim la telfeon.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 10-Oct-2013 18:15

Merci Nic ca ne-ai luminat =D>
Azi am verificat bucsele de la pistonul servodirectiei si sunt bune, dar am vazut ceva rau. Burduful de cauciuc de pe cremaliera..ala de e paralel cu pistonul servo, e rupt. Din ce am vazut cred ca se ajunge la el destul de greu nu?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 10-Oct-2013 22:04

din pacate da, trebuie sa faci caseta bucatele. adica... sa scoti cremaliera din ea :?
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 13-Oct-2013 14:39

Si eu am avut impresia ca scartzaitul ala cand coboara masina, e din circuitul hidraulic...si mi s-a parut ca se aude de undeva de sub vasul de LHM...Valvele Anti-Sink am impresia ca nici nu ar trebui sa permita coborarea cu motorul oprit...(nu stiu cum lucreaza corectoarele...daca permit coborarea cu motorul oprit...teoretic valvele anti-sink se inchid atunci cand presiunea in instalatie coboara sub o anumita valoare...si nu mai permit coborarea pana nu se porneste motorul)

Bucsele de la cilindrul servo...Am impresia ca nu se prea rup...Eu le aveam perfecte pe BX...chiar la atatia ani vechime...Nu te baga pe ele daca vizual sant OK...

Burduful de la caseta de directie...Daa! Asa am inteles si eu...ca se schimba destul de greu cel din dreapta...@Retro imi spunea ca trebuie demontata caseta de directie de pe masina... :( ...Dar trebuie facuta si treaba asta, pt. ca altfel intra mizerie si in cremaliera si in articulatia bieletei...O zi de munca si o rezolvi si pe asta... :oops:

Sonda de benzina...La Xantia nu e cu nichelina...Am vazut una de 16v...Este un circuit imprimat pe care se plimba o piesa din tabla...
...Problema e ca am bagat 20L benzina si nu a reactionat...Nu functioneaza pe nici o pozitie a plutitorului...De aici as putea trage concluzia ca e complet intrerupta...Totusi am masurat-o cu Ohm-metrul si are 180 ohmi...NU PRICEP!!!...Daca era intrerupta, ar fi trebuit ca valoarea masurata sa fie + infinit...
...Pe partea cealalta, daca am facut legatura in mufa cu un fir intre cei doi papuci, acul din bord s-a ridicat...Deci nici pe instalatia electrica nu exista probleme....IAR NU PRICEP!!! :evil:
...O sa incerc cu un reostat de la iluminarea bordului conectat in locul sondei, in mufa de la rezervor...sa vad ce se intampla cand modific rezistentza...
Oricum manifestarea ei e bizara...Teoretic ar trebui s-o demontez de pe rezervor, dar nu vreau sa fac treaba asta, pana nu am inca o sonda...In cazul in care sparg ceva, sa am ce sa pun in loc...Pt. ca si cercul ala care o fixeaza e din plastic casant...Furtunele de benzina au coliere de unica folosintza...N-as vrea s-o demontez de 1000 de ori...

Flansele de amortizor...M-am uitat inca o data la pozele puse de tine mai sus...Iti recomand s-o schimbi macar pe cea care are taieturile alea in cauciuc, CAT MAI REPEDE!!!...Chiar si cu una SH...
...Flansele de Xantia pot ceda in 2 moduri (acum m-am luminat si eu...) ...Nik nu a inteles pe ce parte sant facute pozele alea si de aceea ti-a spus ca sant OK!!!
1 - Se taie cauciucul langa golurile alea...in zona unde se fixeaza burduful de protectie al amortizorului...Exact cazul tau...
2 - Se rugineste talpa aia de tabla in zona unde se prinde flansa pe caroserie cu suruburi...(cazul meu...)
...Eu le-am schimbat vineri si una din ele era "napolitana" in zona aia...Nici nu stiu in ce mai statea...
.........................................
Impresii dupa schimbarea flanselor cu unele noi:
- Masina e mai stabila pe directie pe linie dreapta (inainte aparea o oarecare oscilatie a masinii stg-dr...probabil ca tabla aia subtiata de rugina, arcuia mai mult decat trebuia si diferit stg-dr)
- Masina preia mai frumos socurile (s-a accentuat senzatia aia de "masina pe 4 bile de cauciuc)...Se simte ca e ceva de cauciuc intre suspensie si caroserie...Probabil ca cele vechi erau mai dure fiind imbatranite...
- Diferentele nu sant mari...nu e ceva spectaculos...sant chestii de finetze...dar sant totusi perceptibile...

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 13-Oct-2013 15:50

Ca sa poti sta linistit cu flansele pana le schimbi iata solutia sa salvezi capota. :shock:


Imagine

Imagine

Pentru burduf poti sa-l schimbi fara sa dai caseta jos.Trebuie desfacut cap de bara si semibieleta pe partea opusa.Capul rotativ
si surubul ce tine telescopul langa cap,si o tragi afara .Daca te hotarasti i-ti fac ceva poze cu desfasurarea operatiei si ce chei folosecti.Am facut aceasta operatie acu 2 ani .Timp de lucru aproximativ 3 ore.
:steering:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 13-Oct-2013 16:51

Dane, tu ai masurat rezistenta totala la capete de 180ohm. Masoara intre o iesire de pe circuitul imprimat si piesa de tabla ce se roteste pe el sa vezi daca variaza rezistenta. Am cautat pe net dar nu am gasit nimic sa confirme ca rezistenta e de 180ohm..dar daca e asa problema e la piesa aia de tabla care atinge pe rezistenta.
Flansa nu are nimic, acolo e de fapt un fel de fereastra si ceea ce se vede in poza sunt resturile de cauciuc, un fel de bavura ramasa dupa vulcanizare.
Dl. Benny daca sunt poze le vreau :roll: ...sper ca weekendul urmator sa ma apuc de operatiune.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 15-Oct-2013 05:13

Multumita lui @Retro, am aflat ca valoarea rezistentei potentiometrului sondei, trebuie sa fie intre 50 si 350 ohmi (minim-max.)...Exact asta ma induce in eroare!!!...Pt. ca la mine indica o valoare situata intre aceste 2 limite (cu ceva benzina in rezervor...) dar indicatorul din bord nu functioneaza...
...Pe partea cealalta, aparatul functioneaza daca fac legatura cu un fir intre cei 2 papuci din mufa (se ridica la maxim...)... :evil:
...Mai mult ca sigur ca este o defectiune perversa...de genul...cu aparatul de masura, pt. ca nu are consum de curent indica continuitate cu o anumita rezistentza, dar cand pun circuitul la treaba (in fortza) legatura electrica din potentiometru se intrerupe...
Probabil voi gasi, ori circuitul imprimat al potentiometrului mancat/uzat...ori cursorul de tabla al potentiometrului care nu mai sta la locul lui...etc. E clar! Pana nu demontez sonda sa vad ce e acolo, nu rezolv nimic...Dar nu ma apuc de treaba pana nu am o sonda de rezerva...Am vorbit cu Nik...Imi trimite el una...
............................
Tot cu ocazia asta, am aflat ca in bord exista un modul electronic (numit Compensator de Oscilatii) care trebuie recalibrat cu un potentiometru si un aparat de masura, atunci cand se schimba sonda...(trebuie sa-l "inveti" care este maximul si minimul...)...Nu stiu daca masi na mea are asa ceva (fiind X1...cu vitezometru mecanic...deci fara prea multa electronica prin bord...)...O sa vad ce indica litrometrul dupa ce schimb sonda si...daca e cazul, o sa-l recalibrez...
............................
Flansele de amortizor...Eu vad in ultima poza pusa de tine mai sus, o margine a ferestrei din zona cu cauciuc, taiata (in partea stg. a ferestrei)...Aia nu pare a fi bavura!!!...Si la fel pare sa fie si in partea cealalta (in dr.)...Dar s-ar putea sa ma insel eu si sa nu vad ce trebuie in poza...Tu stii ce e acolo!!!...Dar eu zic ca aia e ruptura a cauciucului flansei!!!...Sfatul meu e sa mai verifici o data!!! Daca capetele ferestrei au taieturi, SCHIMB-O URGENT!!!
...Treaba cu lanturile peste flanse, eu o vad ca pe o ultima rezolvare, in cazul in care nu ai posibilitatea sa schimbi flansele...Dar in nici un caz nu mi se pare o solutie tehnica cu care sa mergi permanent!!!...Spun asta, pt. ca flansele alea trebuie sa aiba o anumita elasticitate...Flansele se misca stg-dr. atunci cand rotesti volanul...Daca pui lanturile alea foarte fixe, ori se deformeaza caroseria in zona aia, ori cedeaza zalele lanturilor...Ceva cedeaza in timp!!!...Asta ca sa nu mai vorbim ca atunci cand flansele se misca stg-dr., pot apare zgomote ciudate...
...E drept! In felul asta salvezi capota, conductele metalice de LHM...si sigurantza circulatiei...
...Oricum...daca te hotarasti sa montezi lanturi peste flanse, cauta lant cu zalele sudate (fiecare za sa aiba capetele sudate...). Cel nesudat nu cred ca rezista!!!

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 15-Oct-2013 08:18

Eu am desfacut de multe ori ceasurile din bord :lol: ..le-am facut bucatele si le-am montat la loc dar nu am gasit nici un potentiometru pentru calibrarea pe placa. Ar trebui sa fie ceva de genul ca la multimetrele analogice...ca sa reglezi acul pe linia de 0. Dar nu cred ca e cazul, chiar si senzorul clapeta acceleratie este tot o rezistenta variabila si nu trebuie calibrat daca il schimbi. Dar totusi nu bag mana in foc ca nu stiu cum e bordul la Xantia x1.
Cat despre lanturi trebuie sa le pui putin mai largi sa nu se tensioneze cand se misca flansa. Sunt bune ca sa nu strici capota in caz de patesti nefericitul caz cand se rupe flansa.
Tot caut un desen cu flansa in sectiuni si nu gasesc, daca gaseste cineva il rog sa posteze aici.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 15-Oct-2013 23:03

lanturile sunt puse pentru siguranta, si crede-ma ca sunt foarte benefice. mie mi-a salvat un set de lanturi capota la xm!!! flansele erau verificate, si aratau superb. am pus lanturile preventiv, stiind ce au patit altii, si a fost cu noroc. s-a rupt stand pe loc, in garaj. daca nu era lantul, era mare deranj pe acolo. mi-am dat seama ca e ceva in neregula, deoarece cand am vrut sa o scot afara si am virat, s-au auzit niste zgomote ciudate, de frecat puternic si trosnituri... si cesa vezi... surpriza...
i-au salvat chiar si lui thunder capota!
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mie 16-Oct-2013 09:07

Problema cu lanturile este cea mai simpla .Iata si alta varianta.


Imagine

Deci eu am pus lanturi deoarece am patito.De atunci am salvat doua capote si am ajuns cu masina acasa, altfel o faceam pea mecanicul in strada. :idea: :!: :?:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 16-Oct-2013 11:02

Cu sufe e mai frumos :razz:
Dl. benny, poze cu burduful ala aveti? :?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 16-Oct-2013 20:17

kady28 - Nuuu! Nu m-ai inteles!!! Pe undeva prin bord exista un modul electronic numit "Compensator de Oscilatii" care are rolul de a asigura o indicatie constanta a nivelului de benzina...Daca ai observat, la Xantia-benzina, cand pornesti masina, litrometrul indica un anumit nivel...si dupa ce apuci sa faci 500m...1 Km...acul de benzina coboara cu 1-2 mm. Treaba asta mi-a fost confirmata si de alti 2-3 proprietari de Xantia 1 si 2...care probabil nu au calibrata sonda de benzina...
.........................
In bord NU EXISTA POTENTIOMETRU...Eu am zis de potentiometru (un potentiometru oarecare...gen reostatul pt. luminile din bord...)...pt. ca e nevoie de el ca sa calibrezi acel modul din bord...Se foloseste doar cat se calibreaza modulul...dar nu exista pe masina...Se regleaza potentiometrul la 50 Ohmi (cu aparatul de masura) apoi se conecteaza la sonda si se pune contactul...Se ia contactul, se regleaza potentiometrul la 350 Ohmi, se conecteaza la mufa sondei, se pune contactul, se ia contactul...Se repeta aceste operatii de 3-4 ori, dupa care se regleaza potentiometrul la valoarea masurata inainte de demontarea sondei (asta reflecta nivelul de benzina din rezervor...de ex. 179 Ohmi...)...se conecteaza iar potentiometrul la mufa sondei (cu mufa scoasa din sonda) se pune contactul, se ia contactul...si asta e tot.
...Procedura asta am aflat-o si eu de la @Retro si-i multumesc pe aceasta cale!...Probabil e documentatie de service Citroen...
.............................
Flansele de amortizor...Eu cred ca la o masina la care se monteaza niste flanse noi originale, nu mai are voie sa se intample asa ceva...cel putin 5...8 ani...Sper sa nu mi se infirme teoria asta!!! 8)
...Varianta a -2-a de asigurare a flanselor (cea cu sufele) mi se pare mult mai OK decat cea cu lanturile...Si cred ca rezista...
Nenea Benny...Ce grosime au sufele alea??? :idea:
..............................
Ar mai fi o varianta la care m-am gandit...Se pot face niste inele din otel strunjit care se pot monta prin pasajul rotii, pe zona aia unde se prinde burduful cilindrului...facute in asa fel incat sa nu atinga talpa flansei atat timp cat aceasta e OK, dar daca flansa se rupe, sa nu permita trecerea cilindrului prin talpa flansei...Practic e vorba de o piesa cu diametru mai mare decat gaura din flansa...si care sa se fixeze/stranga fie pe zona unde se mufeaza burduful...fie pe tija cromata a cilindrului...si care sa nu mai permita iesirea cilindrului prin gaura flansei (dupa rupere)... :idea:

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mie 16-Oct-2013 20:36

Grosimea la sufa este de 5mm
Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 16-Oct-2013 21:22

Multumesc nenea!!! :D
...Era interesant de stiut ce grosime trebuie sa aiba sufele...Asta mi se pare o solutie mult mai buna decat cea cu lanturile...

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mie 16-Oct-2013 22:49

O flansa de telescop mi sa rupt in curte .Asa ca am luat lantul cel aveam pe gard lam vopsit si lam plantat pe flanse.Si de atunci defilez cu ele.Investitie [O] Siguranta capotei 100/% . :steering:


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos