Frana de motor si mers relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 07-Oct-2013 10:05

de cand am hidraulice, nu am folosit cric decat la reparatii in cazuri extreme. nici nu umblu cu cric dupa mine, am doar un butuc in roata de rezerva. si da, cricul de la xantia e tare firav. nu prea e gandit sa ridici cu el masina de jos. o dai sus, apoi poti sa ridici linistit ca nu se mai indoaie.

kady, fa tu testul cu frana de mana putin tensionata, si vezi ce si cum. am schimbat din cauza asta de 2 ori toate articulatiile, si geaba... mi-am dat seama total aiurea.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 07-Oct-2013 16:03

Mda..se pare ca si cricul meu e cu un picior in groapa :lol: , pana acum nu l-am folosit de multe ori si de fiecare data cu suspensia pe maxim dar se pare ca e prea mult pt. el.
Frana de mana am mai slabito de tine bine acum la al treilea dinte si maine o sa fac testul cum a zis Nic.
Am montat bucsele la bielete sus si am facut cateva poze la flanse. Cauciucul e cam crapat , initial nu vazusem ferestrele alea din fata spate si am crezut ca flansele sunt rupte de tot.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 08-Oct-2013 00:17

flansele arata ok. oricum, cele de serie 2 (toate) si cele de serie 1 de dupa 97 sau finalul lui 96, nu stiu exact data, au avut gulerul de jos unde se propteste burduful, metalic. asta face (cel putin teoretic), ca daca se rupe cauciucul, nu sare cu totul prin capota, ci ramane priponita acolo. nu pot spune ca e chiar asa, dar eu flansa de s2 cu cauciucul rupt sarita prin capota, nu am vazut. am vazut sarita, dar era tabla de la suport asa de ruginita incat s-a rupt in 3-4 bucati.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 08-Oct-2013 05:59

Din ce se vede in poze, flansele nu par a fi coapte de rugina...Mai putin ultima poza...Nu stiu ce e cu crapaturile alea...dar s-ar putea sa ma insel...
...Nik - Merci de informatie!!! Nu stiam ca de la o anumita data au modificat flansele de amortizor...Asta inseamna ca cele pe care le-am comandat ar trebui sa aiba gulerul acela...Eu la cele de pe masina mea, nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva...
...Oricum e nasol daca se rupe o flansa...pt. ca smulge conducta de presiune pt. amortizorul respectiv...Scapi de dracu si dai de ta-su...

Eu am un cric de Oltcit in portbagaj (de cand l-am distrus pe cel original)...si cu ala n-am avut nici o problema...Nu da nici un semn de oboseala...cu toate ca e romanesc...Asta pt. ca bratele sant mult mai lungi...Cel de Xantia e prea scurt si cred ca nici nu e capsat bine jos...unde sant articulate bratele !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 08-Oct-2013 08:39

dane, depinde ce cod ai comandat... le vezi tu cand vin.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 08-Oct-2013 10:54

Nic, dar zine si noua care-i faza cu etrierii? Ce ar putea juca in ei in afara de placute?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 08-Oct-2013 11:03

pai daca au joc in ghidaje, troncane... de aia te-am pus sa faci testul asta.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 09-Oct-2013 11:44

Nic, ieri am fost pe un drum cu piatra cubica si nu am mai auzit nimic :? Pe traseul spre servici unde auzeam zgomotul ala au facut astia reparatii la drum si acum e lin :lol:
Daca e de la estrieri se mai poate face ceva?
Bucsele de la cilindrul de forta se gasesc de cumparat?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 09-Oct-2013 20:22

Nic - Au sosit flansele de amortizor...Sant exact ca si cele din pozele de mai sus...Au gulerul ala in zona unde se prinde burduful de protectie...Banuiesc ca despre acel guler era vorba... Nu???
...Au venit cu tot cu O-ring urile de unde se prinde tija amortizorului in ele...
.............
De cateva zile mi-a picat sonda de benzina din rezervor...(nu mai indica nimic)...Mi-a mai facut "gluma asta de vre-o cateva ori, la interval de 1-2 luni, dar isi revenea dupa cativa Km...Am crezut ca e un contact electric imperfect...
De cateva zile nu-si mai revine...Azi m-am apucat sa vad ce are...Am facut conexiunea cu un fir intre cei doi pini la mufa de la rezervor si aparatul din bord s-a ridicat la maxim...Asta ma duce cu gandul la faptul ca e sonda busita...Am masurat si sonda cu un Ohm-metru si indica 179 ohmi...dar nu stiu ce valoare ar trebui sa aiba la cata benzina am eu in rezervor...N-am demontat-o sa vad ce are, pt. ca mi-a fost teama sa nu sparg capacul de fixare...Mi-am facut de lucru!!!...Nu aveam suficient... :evil:
Scuze pt. off-topic!
...........
kady28 - In principiu, daca face joc in ghidajele etrierelor, se va auzi o singura bubuitura (groasa ca sunet) dinspre pedalier...cand dai cu spatele (dupa ce ai mers cu masina in sensul normal de mers...) cand se urneste masina din loc...imediat (nu la mai mult timp dupa)...Stiu de la BX treaba asta...iar sistemul e acelasi si la Xantia...Dupa aceea, in timpul mersului nu se mai aude nimic...
...Placutele fac un tzacanit subtire (ca sonoritate) la fiecare gropitza pe care o ia masina...si se aud mai bine daca mergi cu geamul deschis...Si...cum a spus Nic...ar trebui sa dispara daca tragi putin frana de mana...Iar daca mai au sarmele-arc de imobilizare a placutelor la locul lor, n-ar trebui sa faca zgomot...
...Pivotii fac in sigur "clanc"...de obicei pe viraj...la roata de pe interiorul virajului (cand se descarca de greutate acasta...) dar numai daca in tipul asta roata ia si o groapa...Pivotii nu scot zgomote repetate...Scot un singur zgomot in anumite conditii...Doar daca sant varza, probabil bat regulat...N-am ajuns nici o data in faza asta...
..."BUCSELE DE LA CILINDRII DE FORTA"...Nu stiu la ce te referi...Daca e vorba de cilindrii suspensiei ("amortizoarele") cu regret iti spun ca la Xantia nu sant demontabili!!!...deci nu exista nici piese de schimb pt. ei...Daca s-au uzat, ii schimbi cu totul... :(
Totusi mi-e greu sa cred ca la tine s-au uzat, in conditiile in care masina ta e mai tanara ca a mea, si eu nu am probleme cu acesti cilindri...Doar daca masina ta a fost folosita pe drumuri proaste, inainte de a ajunge la tine. Dar uzura ar trebui sa se vada si pe tijele cromate ale amortizoarelor...sa aiba zgarieturi...Daca suprafatza acestor tije este perfecta, mi-e greu sa cred ca cilindrii au jocuri...
Oricum...daca se uzeaza cilindrii, ar trebui sa-ti apara pilitura de fier si pe fundul vasului de LHM...(cand il golesti, ramane pilitura pe fund...sau bagi un magnet in el, legat cu o sfoara...si daca atunci cand il scoti are pilitura multa, e de rau...
Cam asta se poate spune despre cilindri...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 09-Oct-2013 20:35

Cand se uzeaza cilindrii de suspensie, iti apare si retur mult de LHM pe ciupercile alea prinse pe laterala amortizoarelor...Se lasa masina repede...etc...La unele Xantia mai uzate, daca cobori pe serpentine la munte si folosesti mult frana (care consuma presiune din instalatie) daca are si cilindrii de suspensie uzati, incepe sa se lase masina pe burta treptat, in timpul mersului...pt. ca pompa nu mai reuseste sa ridice presiune...sa asigure suficient volum de LHM ca sa compenseze toate pierderile...La pompele cu 6 +2 pistonase (cum sant majoritatea pe Xantia) 6 pistonase sant pt servo-directie si doar 2 sant pt. suspensie si frane...De aceea Xantia se ridica un pic mai greu si mai lin, de jos decat BX-ul...
...Dar astea sant cazuri extreme si trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii de-o data......Eu nu am patit asta nici la BX...care era mult mai batran...(ce-i drept...era intretinut...)... 8)

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Oct-2013 21:59

dane, iti trimit eu si sonda si cercul filetat de tine pompa... cadou...
numai sa le gasesc :lol:
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 09-Oct-2013 23:10

Dane, cilindrii nu au nimic si pilitura de fier nu am gasit pana acum ca am schimbat de 2 ori LHM in ani. Am bagat si o tija cu magnet in rezervorul de ulei dar nu s-a prins nimic de ea.
Cand mai ridic masina pe maxim si o las mai mult cand dau sa o cobor se aude un srcartait..ca si cum se rupe titanicul in doua :lol: si nu e de pe spate de la rulmenti bascule. Dar daca fac genoflexiuni cu ea nu se mai aude.
La etrieri am toate sarmele la locul lor si cand am mai invartit de roata fata-spate nu se aude nimic..doar zgomotul placutei ca sta lipita de disc.
Daca merg cu masina in fata si spate nu se aude nici un zgomot, nici un clamp. Probabil aud eu zgomote ca e suspensia mai dura...de fapt pana acum nu am gasit suspensie pe tabla mai dura ca a mea si nu ma refer la denivelari mari ca acolo amortizeaza ca barcuta...ci la astea mici si dese.

Apropo...am incercat sa ma refer la cilindrul de la servodirectie, m-ar interesa codul la bucsa sau bucse daca are 2.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 10-Oct-2013 01:09

kady28 - Caraitul ala cand cobor masina de pe maxim, il face si a mea...Nu stiu care e cauza... :evil: ...Zici ca se rupe masina in doua si urmeaza sa se prabuseasca...sa se imprastie pe asfalt...
...Eu am banuit ca ori este o vibratie data fie de jetul de LHM prin valva AntiSink sau prin corector...fie indirect de corector in comenzile mecanice...Ori bucsele de la bara stabilizatoare (prinderea ei pe caroserie/punte)...Bara stabilizatoare e prinsa in niste tampoane simple din cauciuc...Ma gandesc ca scartzaie in aceste bucse...

Codul pt. bucsele cilindrului de servodirectie...M-am uitat acum in programul de piese, dar nu mi-e clar ce e acolo...Am intrat pe masina ta (X2 - 1,8-16V)...Este un singur cod, dar nu stiu daca este pt. cilindrul complet, sau este un set de reparatie...Sub denumirea piesei scrie "REP X1C"...Am cautat pe toate pictogramele posibile, in sperantza ca il voi gasi undeva disecat...dar nu este...
Codul este: 4005A2 Dar nici macar pt. acesta nu spun ce contine (daca este Kit de reparatie...)....Vezi si tu la un furnizor de piese...Daca pretul este prea mare, mai mult ca sigur este cilindrul cu totul... :D
.........................
Totusi m-am gandit la o alta varianta...Am intrat pe BX cu directie servo si acolo erau prezentate separat bucsele cilindrului (are bucse in ambele capete...Cred ca este acelasi mecanism de directie (mai putin bieletele)...pt. ca stiu de la @Retro de la Galati, ca valva de servodirectie este identica la ambele modele (BX si Xantia...)...Cred ca si caseta si cilidrul de forta...
...Codul pt. bucsele cilindrului de BX este: diametru 20mm - cod 405906 pana la o serie de fabricatie
diametru 22mm - cod 405907 dupa acea data de fabricatie
Sant toate sansele sa se potriveasca!!!...Oricum o bucsa nu poate fi prea scumpa!!!...Ambele bucse din ambele capete ale cilindrului, sant identice (au acelasi cod...)
...Cand te mai bagi sub masina, masoara diametrul exterior al bucsei si vezi daca are diametrul de 22 mm...Asta te poate edifica...
...........................Mai mult nu pot sa te ajut... :oops:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 10-Oct-2013 01:22

Nik - Chiar vroiam sa te sun sa te intreb daca ai o sonda, dar am zis ca e prea tarziu...Mi-ar fi de mare ajutor daca ai una!...Nu strica nici pompa...sa fie de rezerva...Eu oricum m-am insurat cu Xantia asta...la cati bani am bagat in ea... :(
...M-am uitat in programul de piese si toate sondele la benzinare, au acelasi cod...Probabil e acelasi reper la toate...
Mai am nevoie si de un far stanga de x1 (VALEO)...daca ai sau daca stii pe undeva unul in perfecta stare (sa aiba oglinda perfecta...neimbatranita...sticla nu ma intereseaza....)...Eu l-am desfacut pe al meu si i-am spalat oglinda, dar mare lucru n u a iesit... :evil: ...Acum se vede diferentza fatza de celalalt primit de la tine...Ala e muuult mai lucios/stralucitor si lumineaza vizibil mai alb...
Te sun maine si stabilim ce si cum...Poate ai timp sa te uiti prin atelier...

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 10-Oct-2013 08:13

Multumesc Dane, imi sunt de ajuns datele despre bucsile alea. Dupa ce le masor revin cu date noi si daca am vreo indoiala revin.
Cat despre scartaitul ala eu cred ca e de la cilindrii de pe fata, cand am schimbat bieletele antiruliu am schimbat si tampoanele alea la bara stabilizatoare ca era ieftine. Cand le-am montat am dat cu putina vaselina la interior unde se roteste bara de torsiune dar scartaitul ala de zici ca se rupe in doua a ramas.
Nu mai tin minte daca am vazut aici pe forum sau in alta parte dar era vorba sa se unga tijele la cilindrii cu niste vaselina :roll:

In legatura cu problema ta la indicator benzina, rezistenta variabila a litrometrului e bine sa o masori cu un ohm-metru cu ac ca sa vezi exact in ce zona intrerupe. Daca nichelina (infasurarea aia de sarma subtire) este in stare buna inseamna ca e piesa care atinge pe ea, ori e uzata ori face contact imperfect pe rezistenta.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos