Frana de motor si mers relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 04-Noi-2013 08:42

Da, asa e bine ca pe treapta a 3-a sa fie elastica. La mine pana sa curat corectorul treapta a 3-a pe fata era rigida, ca pe maxim, doar spatele era elastic, acum am nimerit-o, ramane si fata elastica pe treapta 3 8).
Asa face si la mine dupa ce opresc motorul, se mai lasa umpic spatele jos dar niciodata nu s-a lasat de tot. Cel mai tare mi se pare ca, chiar daca e oprit motorul si pun greutate in portbagaj, masina se ridica.
Acum dupa ce am curatat corectorul fata am observat ca becurile STOP si exclamare se sting mult mai repede cand pornesc masina ...mai ales daca a fost nepornita mai mult de 1 zi. Acum in max 5 sec se sting.
Cat despre degetele care incap intre aripa si roata, la mine pe spate pe pozitia normala nu iese de tot cauciucul de sub aripa....probabil ca am baloanele mai mari :lol: 195/65/15

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 05-Noi-2013 12:09

Nuuu! Nici la mine nu s-a lasat nici o data complet spatele...dar se mai lasa in cateva ore...Este in functie de ce scapari exista pe cilindrii spate...pe la garnituri...apoi pe retur spre vasul de LHM...Pt. ca prin circuitul de fortza (pe unde se alimenteaza cilindrii) nu poate scapa presiune, pt. ca nu permit valvele anti-sink...
...Eu chiar vreau sa revizuiesc si cilindrii spate (curatzat + schimbat garnituri)...Mi-am cumparat burdufe noi pt. cilindri...ca sa nu am surprize mai tarziu...(47 RON/buc)...iar garniturile sant 6-7 RON/buc (sant doua...iar a 3-a nu se mai poate comanda)...
..........................
Treaba cu ridicarea spatelui cu motorul oprit...cand pui greutate...este posibila de cateva ori, daca nu ai pierderi de presiune in instalatie si daca sfera conjunctorului este incarcata (ea este rezerva de presiune a sistemului, cand motorul e oprit...).
...Si a mea face treaba asta, dar nu o face de prea multe ori daca motorul e oprit...
.........................
Distantza intre cauciuc si aripa spate...Daaa! Daca ai cauciucuri 195/65 R15...probabil e firesc sa nu mai ramana prea mult spatiu...Cauciucurile 195/65 sant mai innalte decat ale mele (195/55) cu 1,7 cm pe raza (3,4 cm pe diametru...)...2 degete au cam 3-4 cm...ar trebui sa-ti mai ramana macar 1,5 cm intre cauciuc si aripa...Probbil ai inaltimea pe spate reglata un pic mai jos...Nu ar strica sa o reglezi...
La mine uite cum sta pe loc drept, cu motorul oprit de putin timp...:
Imagine
Are cam 3 cm intre cauciuc si aripa...
..........................
Ieri am fost iar cu masina la "doctor"...De data asta la pediatru... :lol: ...I-a verificat unghiurile...
Imagine
...Convergentza a trebuit un pic corectata, in rest era OK...Am vrut sa-i verific geometria mai mult pt. ca nu am facut operatia asta nici o data de cand am cumparat masina...de 4 ani...

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 13-Noi-2013 19:36

Azi am mai contribuit cu o curatare de corector spate la bunastarea masinii 8) Piulitele de la tevi erau intepenite bine de tot si cu moxul abia le-am desfacut...acum sunt rotunde cu crestaturi :lol: . Multumesc d-lui Benone pt. sfaturi pe aceasta cale!
Azi am incaltat-o si cu gumele de iarna si cam gata cu reparatiile pe anul asta, doar sa nu intervina ceva urgent.

O poza cu ce am gasit in corector...desi parca arata mai rau ca pe fata, asta de pe spate tot mai functiona.
Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 14-Noi-2013 06:26

Se pare ca asa se intampla cu corectoarele spate...Ruginesc piulitele conductelor si se gripeaza parghiile de comanda...Sant mult mai expuse la mizeria ridicata de roti pe sub masina...fiind in spate...Si la mine piulitele conductelor au fost intepenite iar mecanismul de comanda era plin de rugina...
...E bine ca ai facut aceasta operatie!...Sper ca ai degripat si mecanismul de comanda !?!
.........................................
In weekend am facut o plimbare la munte...la Predeal...Masina a mers impecabil!!!...Frane perfecte...tinuta de drum impecabila...nerv al motorului multumitor...nici o problema tehnica!!!
...Am pus si eu gumele de iarna pe ea (Dunlop WinterSport 3D 195/65R15)...Pe asfalt uscat sant mult mai zgomotoase decat cele de vara...si masina a devenit ceva mai imprecisa/elastica la manevrele rapide de evitare stg/dr...Dar sta bine pe sosea...Pe serpentine sta lipita de sosea...Permite orice manevra din volan...A fost o placere s-o conduc pe serpentine!!!
Cateva poze...Pacat! Cele mai frumoase sant prea mari si nu merg atasate...Nu ma pricep sa le redimensionez...:-(

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 14-Noi-2013 09:16

Frumos Dane, adevarul ca Xantia se tine bine in curbe si nu am avut niciodata probleme oricat de tare am intrat.
Am uitat sa scriu ca am reglat inaltimea pe spate, acum e cam ca la tine si ramane putin spatiu intre aripa si cauciuc....si sigur nu mai orbesc pe altii cu faza scurta :lol: Corectoarele lucreaza acum la unison...imi place tare ca acum pe fata imediat ce ma dau jos din masina, botul coboara vreo 2 cm dupa care reactioneaza si spatele.
De cand am masina am avut inspiratia sa mai dau din cand in cand cu wd40 pe parghiile si arcurile de la corectoare asa ca acum cand am curatat corectoarele totul se misca destul de usor iar parghiile de plastic alb sunt in stare buna.
Acum dupa operatia de curatare am gresat bine cu spray cu vaselina toate arcurile si parghiile de acolo, chiar am dat un strat si pe corector pe la piulitele de la tevi pe cercurile de tabla care tin garniturile alea cu tesatura a corectorului.
Operatiunea de gresare o sa o repet de cel putin 2 ori pe an,mai ales inainte si dupa iarna.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 14-Noi-2013 09:45

dane... cred ca e prea sus de spate...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 14-Noi-2013 09:52

...In primele 2 poze masina este mai lasata de bot si mai ridicata de spate...A ramas asa fiindca am scos multe bagaje din ea, cu motorul oprit de ceva vreme...Probabil erau deja blocate valvele AntiSink...Asa a stat pana a-2-a seara cand am plecat cu ea si a inceput sa faca ca la rodeo cand am pornit-o... :lol: ...pana si-a reglat inaltimea...
...Farurile trebuie reglate corespunzator dupa ce umbli la reglajul corectoarelor...Faci cateva ture noaptea cu masina...mai opresti si le mai reglezi...iar mergi...etc...(sau le reglezi pe un zid in intuneric...dar trebuie sa faci cateva masuratori si semne pe zid...)...Pe mine m-au chinuit ceva timp pana le-am nimerit...Chiar si la drumul asta, am oprit intr-o benzinarie pe la Mizil de le-am mai ridicat un pic...pt. ca erau prea jos si nu vedeam mai nimic pe faza scurta...Acum le-am nimerit...Cand m-am intors, m-a prins noaptea pe Intorsura Buzaului si n-am avut nici o problema...Lumineaza excelent...
..........................................
N-am crezut ca exista atatia idioti/idioate pe soselele din Romania!!!...Cred ca i-am intalnit eu la drumul asta pe toti!!! :evil:
...Pe langa multe faze care m-au scos din sarite de nenumarate ori, cand m-am intors pe Intorsura Buzaului a fost capatul pamantului...S-a terminat cu smecheria!!!
- Una cu o Dacia Solenza, mergea in afara locatitatii cu 60 km/h pe un drum cu linie continua pe cativa km si a adunat coloana de 7-8 masini in spate...
- Altul cu un Golf 3 care avea farurile ca 2 lumanari, ne-a dus pret de vre-o 4 sate pe serpentine cu 50 km/h in afara localitatii
- Alta "minunata" cu un Cielo rosu, ne-a tot incurcat...ne-am trezit cu ea venind cu 90 km/h din spate si bagandu-se aiurea in depasire chiar inainte de o serpentina...apoi ne-a tinut cu 30 km/h 5-6 km pe serpentine, unde nu se putea depasi pt. ca era linie continua...A adunat coloana de 8-10 masini in spate...Cand am depasit-o...vorbea la telefon nesimtita!!!...N-am mai rezistat si la iesirea dintr-un viraj, am depasit-o peste linia continua...in urcare...fara vizibilitate...I-am dat borsul pe nas Xantiei...dar si-a facut treaba...M-am dus racheta...si dupa mine, au facut si ceilalti acelasi lucru...pt. ca era de nesuportat...
...Am facut 5,5 ore de la Predeal la Braila...cata vreme pe partea cealalta...pe Valea Prahovei am facut 4 ore...cu toate camerele de supraveghere si toata aglomeratia...
...Iar am patit acelasi lucru ca si asta vara...De la Braila am plecat cu benzina proasta (luata din Rompetrol) iar cand m-am intors, am alimentat din Rompetrolul de la iesirea din Brasov (spre Sf. Gheorghe) si am prins benzina buna...Parca mi-a schimbat cineva motorul masinii...Nu s-a mai auzit zgomot de detonatii la accelerarile puternice...masina demareaza instantaneu si hotarat...
ASTIA IN ZONA NOASTRA ISI BAT JOC DE NOI CU BENZINA !!!!

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 14-Noi-2013 10:46

Am reglat farurile dupa ce am schimbat un far spart acu ceva mai mult timp. La mine era problema ca penultima data cand am incercat sa desfac corectorul spate fara succes i-am modificat pozitia...am desfacut cele 2 suruburi in care e prins si acolo fiind gaurile ovale l-am impins mai fata iar masina statea mai jos de spate. La drum intins cand acceleram se ridica umpic de bot si mai primeam cate un flash din trafic. Acum este ok fiindca am readus spatele la inaltimea initiala...la curatarea corectorului nu am modificat reglajele de pe bara de torsiune si tija de la maneta.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 14-Noi-2013 10:52

Nik - Nuuu! S-a nimerit atunci sa ramana asa...Nu vezi ca si fatza e mai jos decat trebuie...E intr-o pozitie tembela... :lol: ...Am dat jos multe bagaje din ea cu motorul oprit (am avut portbagajul plin) dupa ce a trecut ceva timp (am mers intai sa vedem camera...) si probabil s-au inchis valvele AntiSink...
...Cand am dat jos bagajele a ramas sus de spate...Asa a ramas pana a -2-a zi seara...cand am pornit-o...Ii place sa stea cu fundul in sus... :lol: :lol: :lol: ...
Vorbind serios...Treaba asta nu poate decat sa ma bucure!!! Asta inseamna ca nu scapa presiune din suspensie...pe retur...
...Suspensia e reglata corect! Ea sta de obicei ca in poza din mesajul celalalt (anterior)(poza de pe strada...)
......................................
De cand i-am pus rotile de iarna cu cauciucuri mai inalte este un pic mai inalta...dar nu prinde rau tinand cont ca vine iarna...E mai sus cu 1,7 cm (diferentza dintre cele 2 modele de cauciucuri...)...Puteam sa o reglez mai jos din corectoare...dar nu avea sens sa umblu iar la corectoare....Oricum sta acceptabil/bine pe viraje....N-am avut probleme pe serpentine cu ea, chiar si atunci cand am bruscat-o.... E ceva mai elastica si s-a amplificat ruliul...Atat! Dar oricum iarna se merge mai incet...
...Daca o sa vand cauciucurile astea, o sa-mi iau unele putin mai joase (195/60 R 15...in loc de 195/65 cat sant astea...).Astept!


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187761
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos