Care este distanta dintre electrozi la bujie, 0.8 sau 0.9 mm?
Am niste ngk bkr6ez si pe site scrie ca trebuie sa aiba 0.9. In Haynes scrie ca tre sa aiba 0.8
LE:
Si de unde pot afla daca sunt bujii reci sau calde? In Haynes da de inteles ca trebuie reci.
Distanta electrod bujii
Moderator: Echipa Tehnica
Acum am vazut subiectul si scriu cu intarziere mare...dar poate fi util...
La Bosch, cu cat scade cifra din cod, cu atat bujia e mai rece...FR8 e echivalentul bujiilor 240 (cifra termica)...FR7 echivalent 260...FR6 echivalent 280...
La NGK, cu cat creste cifra din cod, bujia e mai rece (e invers decat la Bosch)
Cateva echivalentze utile:
Bosch Champion NGK
FR8DC RC10YC BCPR5ES
FR7DC RC9YC BCPR6ES
FR6DC RC7YC BCPR7ES
Pt Xantia 1,8 Haynes recomanda Champion RC9YC...Deci pot fi folosite si Bosch FR7DC si NGK BCPR6ES
La Bosch exista bujii cu 4 electrozi cod FR78X...Am impresia ca e o bujie termoelastica, ce acopera gama 7...8...Deci o gama mai mare de temperaturi...Eu am asa ceva pe masina si pot spune ca sant excelente...Nu exista sa dea sincope pe esapament...nu exista sa nu porneasca la a 3-a rotatie a motorului...in orice conditii...la orice temperatura...
...Totusi acum sant tentat sa caut niste bujii mai reci, pt. ca atunci cand e cald, am sesizat ca apare un zgomot de arderi detonante din motor (un crantzanit la accelerarile puternice cand e f. cald afara)...problema e ca nu am gasit cu 4 electrozi, mai reci...Trebuie sa mai caut...
...........................
Distantza intre electrozi eu as lasa-o cum a facut-o fabricantul bujiilor. Daca sant noi, nu as umbla la electrozi...Oricum diferentza de la 0,8 la 0,9 mm e nesemnificativa...si oricum, in timp distantza se mareste...prin uzarea electrozilor...Deci e mai bine sa-i lasi la 0,8 mm
La Bosch, cu cat scade cifra din cod, cu atat bujia e mai rece...FR8 e echivalentul bujiilor 240 (cifra termica)...FR7 echivalent 260...FR6 echivalent 280...
La NGK, cu cat creste cifra din cod, bujia e mai rece (e invers decat la Bosch)
Cateva echivalentze utile:
Bosch Champion NGK
FR8DC RC10YC BCPR5ES
FR7DC RC9YC BCPR6ES
FR6DC RC7YC BCPR7ES
Pt Xantia 1,8 Haynes recomanda Champion RC9YC...Deci pot fi folosite si Bosch FR7DC si NGK BCPR6ES
La Bosch exista bujii cu 4 electrozi cod FR78X...Am impresia ca e o bujie termoelastica, ce acopera gama 7...8...Deci o gama mai mare de temperaturi...Eu am asa ceva pe masina si pot spune ca sant excelente...Nu exista sa dea sincope pe esapament...nu exista sa nu porneasca la a 3-a rotatie a motorului...in orice conditii...la orice temperatura...
...Totusi acum sant tentat sa caut niste bujii mai reci, pt. ca atunci cand e cald, am sesizat ca apare un zgomot de arderi detonante din motor (un crantzanit la accelerarile puternice cand e f. cald afara)...problema e ca nu am gasit cu 4 electrozi, mai reci...Trebuie sa mai caut...
...........................
Distantza intre electrozi eu as lasa-o cum a facut-o fabricantul bujiilor. Daca sant noi, nu as umbla la electrozi...Oricum diferentza de la 0,8 la 0,9 mm e nesemnificativa...si oricum, in timp distantza se mareste...prin uzarea electrozilor...Deci e mai bine sa-i lasi la 0,8 mm
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Intre timp le-am schimbat pe cele NGK cu Champion RC9YC, se cunoaste ca astea din urma sunt mai reci deoarece si culoarea izolatiei electrodului difera. La NGK izolatia este albicioasa (temp mai mare) iar la Champion are o tenta caramizie. Astea Champion au venit cu distanta intre electrozi de 0.9 si asa le-am lasat.
Pai asa este recomandat! Electrodul central sa fie caramiziu/cenusiu, iar marginea bujiei sa bata in negru.
La mine, la ultimul schimb de bujii, le-am gasit albe complet (si electrodul si marginea)...Le-am schimbat cu Bosch FR78X (cu 4 electrozi) dar cred ca si pe astea o sa le gasesc tot albe...dupa felul in care se comporta mitorul (detonatii la accelerari puternice)...
...Ma bate gandul sa incerc si eu cu Champion RC9YC...Mai ales ca sant destul de ieftine (11 RON/buc)...Pana acum le-am evitat pt. ca am vrut bujii cu 4 electrozi...dar cred ca o sa incerc...mai ales ca spui ca se simte ca sant putin mai reci...
La mine, la ultimul schimb de bujii, le-am gasit albe complet (si electrodul si marginea)...Le-am schimbat cu Bosch FR78X (cu 4 electrozi) dar cred ca si pe astea o sa le gasesc tot albe...dupa felul in care se comporta mitorul (detonatii la accelerari puternice)...
...Ma bate gandul sa incerc si eu cu Champion RC9YC...Mai ales ca sant destul de ieftine (11 RON/buc)...Pana acum le-am evitat pt. ca am vrut bujii cu 4 electrozi...dar cred ca o sa incerc...mai ales ca spui ca se simte ca sant putin mai reci...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187757
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos