Pagina 1 din 1

Ajutor, consum exagerat la Citron Xantia 1,8

Scris: Vin 02-Dec-2005 12:43
de florin_budea
Am un Citron Xantia 1,8 i si am probleme cu consumul de carburant(benzina). Consumul a depasit 20l/ 100 km. Problema a survenit cand un mecanic mi-a inlocuit motorul.Inaite motorul (de la masina de piese de schimb)functiona perfect(la 280 km cam in jur de 20 l ) .
De la sistemul de injectie un furtun merge pana la "tub " (care este situat intre grila de radiator si panoul de singurante stanga masinii) care permite 3 conexini de furtune ,2 sus diametrul mai mic si unul jos cu diametrul ceva mai mare . Catalizatorul nu mi la mai montat dupa cealalta masina care era pentru piese de schimb si deci sonda lambda este in suspensie.
La acest motor schimbat mi-a pus vechiul sistem de injectie , si vechiul calculator . Cine ma poate ajuta cu aceasta problema as dori daca se poate o imagine a motorului ca sa pot conecta furtunele la acel tub corespuzator si daca ma puteti ajuta in legatuta cu consumul. Cert este ca acel mecani si-a batut joc de mine.I-am dat o treaba simpla oarecum pentru un mecani si pauza.

Scris: Vin 02-Dec-2005 12:47
de khan
pai cred ca sonda lambda e cea mai vinovata pentru asta, atita vreme cit calculatorul nu mai primeste informatii de la sonda scapa cita benzina poate in injectoare.

Scris: Vin 02-Dec-2005 14:00
de florin_budea
Ce mi-a parut dubios in legatura cu "tubul" ,sub el se vede la conectiunea cu diametrul mai mare care ar fi trebuit sa mearga undeva , stropit mai degraba pulverivat ceva lichid si cand am verificat (am absobit aer din el cu gura) vapori de benzina cat cuprinde, din acesta cauza cred ca are un efect asupra consumului.

Scris: Sâm 03-Dec-2005 09:47
de paco
La injectie se poate intampla ca surplusul de benzina sa fie bagat in baie, asa cum am auzit ca e cazul la carburator? Pentru ca nu e posibil ca motorul sa arda toate benzina aceea si atunci o scapa in baia de ulei, cu consecinte, se stie, tare urate...
Dar nu stiu daca e valabil la injectie, eu am avut un BX carb care consuma tot cam 20 in oras si am schimbat uleiul de doua ori in doua luni, dar deja motorul incepuse sa aiba probleme cu linia...
Asadar, intereseaza-te si de treaba asta.

Scris: Lun 05-Dec-2005 09:34
de florin_budea
Sa stii ca este adevarat , voporii din "tub" nu pot aparea numai daca motorul are probleme, am un alt sistem de injectie de la cealalta masina si am verificat lagatura tubului cu cu gazele carter si se pare ca au legatura . Azi ii montez linia de tobe + catalizatorul care are sonda , curios este ca pe aceasta linie de tobe nu este dotata cu sonda , dar mufa de la calculator exista. Posibil fostul proprietar sa fi schimbat toba din mijloc cu cu o alta contrafacuta care vine direct din galerie fara sonda

Scris: Lun 05-Dec-2005 09:53
de florin_budea
Am probleme la roata din fata partea dreapta , uneori se aude cum ceva freaca numai la peste 60 km/ora cel putin atunci se aude, am verificat rulmentul este in regula am fost la mai multi mecanici au zis ca totul este in regula dar sunetul tot apare. Uneori apare la un viraj dar poate disparea tot la un viraj .Eu am ajuns la concluzia ca ca placutele de frana freaca, raman cuplate f. putin dar culmea este ca frecarea nu este contina de genul cum ar fi ovaliozat discul de franare, planetara am scimbat-o am mai eliminat o cauza. Tu ce zici.
Am alt butuc complect dupa alta masina dar sistemul de franare are ABS si al meu nu are asa ceva , este o proplema daca montez cu acest sistem fara sa fie cuplat la calculator de franare ABS?

Scris: Lun 05-Dec-2005 09:58
de florin_budea
Am verificat nivelul de ului sa vad daca a depasit nivelul , dar totul este OK, Benzina nu se simte in ulei.

Scris: Lun 05-Dec-2005 11:01
de nicum
La benzina pe carburator, se intimpla rar fenomenul de care spui tu si doar in timp. La injectie in schimb, daca nu iti merge regulatorul de presiune, in scurt timp iti baga atit de multa benzina (injectia merge la presiune mai mare decit carburatia) incit contamineaza uleiul, eventual da benzina pe esapament :cry:

Conducta hidrauluica

Scris: Mar 13-Dec-2005 13:01
de florin_budea
Intradevar , sonda lambda era vinovata , totul a revenit la normal, dar cum baiul nu te lasa in pace mi-a tunat o conducta hidraulica pa fata dreapta si culmea este ca in vara am schimbat-o, ca si predecesoarea ei s-a perforat cam cat un varf de ac , suficient sa pirzi tot uleiul hidrauluic si care este si asa ieftin al naibii(320.000 lei/l) , sa o doar lipesc(alamita) sau inlocuita cu alta?

Scris: Mar 13-Dec-2005 14:36
de nicum
Daca e alamita bine, rezista. Am avut eu conducta hidraulica principala alamita si am mers asa cam 1 an.
Eventual, poti ncerca sa imbraci zona respectiva intr-un furtun de cauciuc cu diametrul interior aprox egal cu diametrul conductei.

Scris: Mie 14-Dec-2005 12:42
de lali
Cauta lichid mai ieftin pe la benzinariile OMW este fabricat de ei si este cam 200 000 mii lei


Acum numai de acolo iau