Pagina 1 din 3

cutia de viteze

Scris: Dum 13-Noi-2005 16:13
de gabi caragea
buna seara
stie careva daca cutia de viteze xantia diesel se potriveste pe un motor pe benzina 1.8 .intreb acest lucru pentru ca sunt interesat sa fac aceasta modificare,am mai facut o modificare asemanatoare la o dacie cu cutie de renault diesel si a fost ok.
motivele pentru care vreau sa fac acesta modificare sunt urmatoarele:alte rapoarte deci demaraj mult mai bun,turatie mai scazuta indiferent de viteza,ceea ce va rezulta un consum mai scazut.

Scris: Dum 13-Noi-2005 16:44
de Ford_V6
eu am folosit reteta asta la un Ford Taunus. Am folosit o cutie de Sierra diesel cu 5 trepte pe un motor V6 benzina.

Rezultatul . . .la 3500 rpm aveam 140 km/h . . .la 5000 rpm aveam 200 km/h

In principiu daca iei cutia cu tot cu timonerie nu are de ce sa nu se potriveasca . . .eventual e posibil sa aiba priza mai groasa (dar stii de la dacie cum se schimba ;) ) si atunci trebuie sa folosesti si ambreiajul de diesel.

oricum asta e o modificare super adusa unei masini pe benzina . . .din pacate putini vor sa creada cum merge o masina modificata in felul asta.

Scris: Dum 13-Noi-2005 16:48
de sorin.
Demarajul o sa fie mult mai prost si o sa scada si viteza maxima.

Scris: Lun 14-Noi-2005 08:23
de nicum
Demarajul o sa fie mai prost si viteza maxima mai mare, ambele din cauza ca vitezele devin mai "lungi"

Scris: Lun 14-Noi-2005 08:26
de gabi caragea
nu cred ca demarajul o sa fie mai prost,in schimb ford_v6 are dreptate referitor la priza cred ca difera si acolo sar putea sa am probleme,difera asa mult prizele dela benz.la diesel.
a mai incercat cineva asa ceva.

Scris: Lun 14-Noi-2005 08:30
de gabi caragea
nicu sa sti ca te inseli,demarajul va fi mult mai puternic pentru ca un diesel merge cu turatie mult mai mica si cv are alte rapoarte(mult mai bune)in momentul in care o calci efectiv te infige in scaun stiu asta de la dacie(ok nu sufera comparatie dacia cu citroenul)dar sistimul este acelasi,referitor la viteze,te vei duce cu viteza maxima cu 15-20km mai mult.

Scris: Lun 14-Noi-2005 09:21
de khan
daca ar fi fost mai bune rapoartele de la diesel pentru motorul pe benzina nu le-ar fi facut constructorul de la bun inceput asa?

Scris: Lun 14-Noi-2005 09:23
de gabi caragea
aici ai dreptate,dar ma gindem ca pote merge si la citroen asa cum merge la renault

Scris: Lun 14-Noi-2005 09:28
de khan
pentru dacie poate merge, cutia de viteze de dacie nu e f bine etajata, dar nu e aceesi situatie la xantia. si se va mai intimpla ceva, va creste consumul in oras pentru ca in treptele inferioare motorul va merge mult mai turat. se cistiga poate in demaraj, teoretic, dar practic cutia nu va folosi cum trebuie cuplul motor, asa ca nu ramine decit cistigul la viteza maxima. si asta in loc de 200 o sa fie pe undeva pe la 210. crezi ca merita doar pentru atit?

Scris: Lun 14-Noi-2005 10:42
de gabi caragea
gresit .
in orice treapta de viteza masina va merge cu turatie mai mica decit normal(cv.benzina),ex:60km/h2200rot normal si cu cv.d.60km/ aprox.h1700rot.datorita pinioanelor din cutie .sti bine ca dieselul merge cu turatii mai mici decat benzina.

Scris: Lun 14-Noi-2005 12:26
de nicum
"in orice treapta de viteza masina va merge cu turatie mai mica decit normal"... corect :!: :!: :!: si asta pentru ca motorul impinge mai greu, datorita faptului ca cutia are alt raport. Rezultatul este o economie de carburant, dar si un demaraj mai prost :idea:

Scris: Lun 14-Noi-2005 12:34
de gabi caragea
nu categoric.
demaraj mai prost nu pentru ca atunci cind calci acceleratia datorita cv.diesel.la o turatie mai mica ai putere mai mare.cutia de viteze nu va schimba turatia motorului.doar ca motorul la o viteza de 60km/h va avea 1700 de ture in loc de 2200 deci mai ai inca 500 de ture .tu te-ai uitat cand demarezi ce turatie ai.gidestete ca o sa ai aceeasi turtie la o viteza mai mare.deci demaraj mai bun.cel putin asta sa intimplat cand am facut modificarea pe dacie si cred ca este la fel pe orice masina.

Scris: Lun 14-Noi-2005 15:02
de khan
o tot rumeg de azi dimineata si am ajuns la concluzia ta: pentru aceeasi viteza, turatia motorului e mai mica la diesel decit la benzina (vorbim de motoare cu puteri apropiate). dar asta inseamna exact ce zice nicum, si anume ca daca in treapta 1 ai o turatie a motorului cu ~500t/m mica decit la cutia de benzina inseamna ca e ca si cum ai pleca cu viteza a doua de pe loc, de unde rezulta un demaraj mai prost, logic. un demaraj mai prost inseamna un efort mai mare al motorului, o sarcina sporita pe ambreiaj si pe tampoanele motorului. o sa ajungi la o economie de benzina si la o viteza maxima mai mare (exact cum am mai spus, doar putin mai mare) dar cu pretul obosirii unor subansamble si chiar a motorului. de unde trag aceeasi concluzie ca mai inainte, daca era mai bine asa, o facea constructorul. eu unul n-as face transformarea asta

Scris: Lun 14-Noi-2005 15:06
de gabi caragea
salutare
sa sti khan ca atunci cind apesi pe acceleratie in momentul plecari de pe loc turatia creste si cum citroen este masina de turatie ,i-i va fi usor sa se tureze fara sa traga motorul in greu cind ai bagat piciorul in ea nu vei simti ca pleci cu a doua sa fi sigur de asta ,eu am facut acesta modif.pe dacie si stiu ce spun.apropo ai idee cat costa o cv.diesel.

Scris: Lun 14-Noi-2005 15:08
de gabi caragea
si eu m-am intrebat dece nu au facuto asa din fabrica,poate ca nu este sanatos pentru masina dar la prima vedere se pare ca este:turatie mai mica ceea ce duce la o uzura a mot.mai redusa si consum mai red.de benzina.