Pagina 1 din 1

Compresie

Scris: Vin 28-Oct-2005 16:23
de editza
Cine imi spune si mie ce inseamna dpdv al compresiei la motor valoarea 1:10,4 si ce legatura are cu valoarea masurata in bari

merci

Scris: Vin 28-Oct-2005 16:36
de khan
1:10,4 e raportul de compresie si de obicei se scrie 10,4:1. adica ce valoare a volumului e redusa la unitate prin compresie. si mai exact volumulul total al cilindrului cind pistonul e la PMI (punctul mort inferior - jos) e de fix 10,4 ori mai mare decit cu pistonul la PMS (punctul mort superior - sus). valoarea masurata in bari e exact compresia cilindrului, sau mai exact ce presiune realizeaza in interior la o cursa. legatura intre ele e simpla: o presiune P a aerului intr-un volum X se mareste de 10,4 ori cind volumul se reduce la o valoare Y/10,4. asta teoretic, ca practic se produc pierderi din cauza ca aerul nu are timpul fizic sa umple cilindrul si deci in cilindrul unui motor aspirat in momentul admisiei e o presiune mai mica decit presiunea aerului din mediul ambiant. sper ca nu am gresit sau uitat ceva

Scris: Vin 28-Oct-2005 16:39
de editza
Adica valoarea masurata in bari trebuie sa fie 10.4 ... sau ma rog pe acolo?

Merci

Scris: Vin 28-Oct-2005 16:55
de sorin.
O sa fie ceva mai mica. Trebuie sa o masori cu clapeta de acceleratie deschisa. Deoarece supapa de admisie are o intarziere la inchidere, valoarea va depinde si de viteza cu care va invarte demarorul.

Scris: Vin 28-Oct-2005 17:12
de khan
presiunea de admisie nu e de un bar, e sub, deci compresia nu e de 10,4 e mai mica de atit. ar trebui un 8,5...9 maxim. e important si ca valorile citite la cilindrii sa fie cit mai apropiate, ideal e sa fie egale