Pagina 1 din 1
Probleme AC Xantia 1,9 TD - rog ajutor
Scris: Mie 12-Mai-2010 21:08
de cipandelu
Buna seara tuturor impatimitilor marcii Citroen,
Numele meu este Ciprian si sunt de curand proprietarul unei Xantia 1,9TD din 1998. Masina este super din punctul meu de vedere, eu preferand masinile de dimensiuni mari, iar suspensia hidraulica face toti banii, nu ma asteptam la un asa confort de la un Citroen.
Am insa o mica/mare problema, si anume instalatia de Aer Conditionat. Masina a fost cumparata de mine de la un domn care a tinut-o vre-o 6 luni nepornita. Instalatia de AC nu avea destul freon asa ca am incarcat-o si compresorul a pornit si a functionat in parametrii normali fara probleme insa dupa 3-4 zile nu a vrut sa mai porneasca. Am plecat cu masina la un drum de 60km cu AC pornit, acesta a functionat absolut normal iar dupa o stationare de aproximativ 3 ore cand am plecat inapoi spre casa surpriza! compresorul a refuzat sa mai porneasca. Am verificat sigurantele si sunt in regula, de asemenea am verificat tensiunea la firele de alimentare ale compresorului si am remarcat ca acesta nu primeste curent. Ma puteti ajuta cu vreùn sfat? Multumesc frumos!
P.s: Am verificat si instalatia si freonul nu a fost pierdut!
Scris: Mie 12-Mai-2010 22:32
de mbc
ai cumva, din anumite motive martor de bord supraincalzire motor aprins ? Daca acesta se aprinde, ac-ul se opreste.
Scris: Mie 12-Mai-2010 23:45
de dj01fad
pai... din moment ce masina a stat 3 ore, era oricum aproape rece; ai verificat instalatia pe tester si e la presiunea corecta?
Scris: Sâm 15-Mai-2010 17:17
de khan
verifica si daca ai curent pe mufa de la presostat, sint 2 fire groase pe unul intra + si trebuie sa iasa pe celalalt, daca nu iese inseamna ca a pierdut freon sau ca presostatul are o problema
A.C. Xantia 1,9 TD
Scris: Sâm 15-Mai-2010 18:22
de iliescu sorin
Am avut si eu probleme cu clima la recenta mea Xantie 1,9 td ,si dupa cateva ore de lucru un prieten electrician Marius a rezolvat si acum e OK ! Incearca si tu , telefonul lui e :0752917523 .
Scris: Joi 20-Mai-2010 09:45
de cipandelu
@ mbc - nu am acel martor aprins in bord
@ dj01fad - nua ma verificat inca pe tester, a venit un prieten de al tatalui meu care se ocupa cu instalatii frigorifice de vre-o 35 ani, si mi-a verificat presiunea si a zis ca este ok... o sa ma duc sa o bag si pe tester sa vad ce zice.
@ khan - maine voi verifica si acest lucru, multumesc frumos pt sfat
@ sorin - daca nu ii dau de cap ma duc la prietenul tau, multumesc!
Sper ca nu se supara nimeni daca va mai adresez o intrebare tot pe acest topic, ca sa nu mai deschid altul: Aveti idee cam cat costa o pompa de injectie noua sau cam cat costa reparatul capului hidraulic? Pompa mea sigur are probleme cu capul hidraulic, zic eu pt ca porneste foarte greu, si daca o las peste 4-5 ore piede toata presiunea si motorina din pompa, ii dau la cheie de 4-5 ori cateva zeci de secunde ca sa porneasca. Daca o amorsez din pompa manual porneste ceva mai repede cam la a2a cheie lunga. Adaug faptul ca atunci cand dau la cheie nu scoate pic de fum, ca si cum nu are motorina deloc... de aici si banuiala ema pe capul hidraulic.
Multumesc tuturor pt. deranj si pt. raspunsurile date!
Scris: Joi 20-Mai-2010 15:03
de iliescu sorin
Capul hidraulic inlocuit te duce cam la 300 lei si se poate face in Inel 2 , pe langa Marvimex .
Scris: Vin 21-Mai-2010 17:33
de cipandelu
iliescu sorin scrie:Capul hidraulic inlocuit te duce cam la 300 lei si se poate face in Inel 2 , pe langa Marvimex .
Poti sa fi te rog putin mai explicit? Este vorba de un service ceva? O locatie mai exacta daca ai putea? Multumesc frumos!
Scris: Dum 23-Mai-2010 10:28
de khan
vezi in primul rind daca nu trage aer instalatia. daca necesita reamorsare, sigur trage aer si e normal sa porneasca greu. nu cred ca are ceva capul daca nu scoate fum negru si porneste usor la cald
Scris: Dum 23-Mai-2010 14:12
de dj01fad
fa ce a spus khan prima data, nu te apuca sa demontezi masina aiurea...
nu are ce presiune sa piarda in 4-5 ore, pt ca nu sta presiune in ea cand e oprita. daca trage aer, se scurge motorina de pe teava inapoi in rezervor, si porneste greu. verifica prina data etansarile de la filtrul de motorina, si de la pompa de amorsare... etc.
Scris: Mar 25-Mai-2010 22:17
de cipandelu
khan scrie:vezi in primul rind daca nu trage aer instalatia. daca necesita reamorsare, sigur trage aer si e normal sa porneasca greu. nu cred ca are ceva capul daca nu scoate fum negru si porneste usor la cald
La cald porneste relativ usor... adica invarte totusi de 2,3 ori dar porneste la prima cheie. Voi verifica cele spuse de tine. Multumesc mult. O sa ma apuc de ea in 2-3 zile pt. ca acum sunt cam ocupat si nu mi-am vazut capul de treaba. Inca o data va multumesc pt. sfaturi si o sa va tgin la curent.
Scris: Mar 25-Mai-2010 23:20
de dj01fad
dar bujiile le-ai verificat? sau releul lor?