Pagina 1 din 2
Probleme pompa motorina?
Scris: Lun 07-Sep-2009 08:46
de GeorgeTudose
Am lasat Citroenul meu vreo 3 saptamani nepornit (mi-am luat o motocicleta si a trebuit sa invat sa merg cu ea).
Cand am incercat sa-l pornesc, surpriza mare: nu mai porneste. Motorul se invarte dar nu se alimenteaza.
[b]Nu se mai aude zgomotul specific pompei de motorina [/b]cand pun contactul (se auzea pana acum un bazait in surdina venind dinspre rezervor, cand puneam contactul).
Cred ca asta e problema, nu cupleaza pompa de motorina. Am verificat sigurantele si par OK. Nu stiu unde este localizat releul sa-l verific si pe el.
Am probat 3 chei de contact (nu stiu exact daca am chip cu antifurt in cheie) si acelasi simptom.
A mai patit cineva?
Vreo idee? Vreun help? Multumesc.
Citroen Xantia 2.0 HDI.
PS Trebuie s-o repar urgent!
Nici la service nu ajung cu ea. Astia cu tractarile iau mai mult decat mecanicii...
Scris: Lun 07-Sep-2009 12:42
de GeorgeTudose
Releul cred ca este bun. Cand pun contactul se aude un click in zona panoului de sigurante de sub capota.
Deci probabil releul functioneaza dar pompa de motorina poneste, nu se amorseaza (nu stiu exact formularea).
Scris: Lun 07-Sep-2009 12:52
de abarth_mcm
La modelul tau de masina exista pompa de amorsare a motorinei?Daca exista, incerca sa amorsezi tu dand la acea pompita..
Ce cred eu...opinie personala:nu ai mers demult cu masina si ai ramas fara motorina.
Scris: Lun 07-Sep-2009 13:03
de GeorgeTudose
Nu am pompa de amorsare manuala.
Motorina am: imi indica acul un sfert de rezervor si pana acum nu s-a inselat.
Ce stiu sigur este ca zgomotul care se auzea cand puneam contactul (un bazait) nu se mai aude.
Masina a mers perfect pana acum. Nu a dat absolut nici un semn ca ar fi ceva in neregula.
Merci.
Scris: Lun 07-Sep-2009 14:00
de retro
Ar putea fi pompa de joasa presiune din rezevor.
Citeste o rezolvare aici:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=5917
Scris: Lun 07-Sep-2009 16:06
de sandor mihai
abarth_mcm scrie:La modelul tau de masina exista pompa de amorsare a motorinei?Daca exista, incerca sa amorsezi tu dand la acea pompita..
Ce cred eu...opinie personala:nu ai mers demult cu masina si ai ramas fara motorina.
omu zice clar ca nu mai aude biziitul din rezervor,ce pompa de amorsare sa mai aiba ?
ca solutie de moment,ia capacul de la rezervor si loveste pompa cu ceva fier.probabil periile fiind pe terminate va merge iar o perioada.dar schimb-o totusi.
Scris: Lun 07-Sep-2009 16:46
de GeorgeTudose
sandor mihai scrie:abarth_mcm scrie:La modelul tau de masina exista pompa de amorsare a motorinei?Daca exista, incerca sa amorsezi tu dand la acea pompita..
Ce cred eu...opinie personala:nu ai mers demult cu masina si ai ramas fara motorina.
omu zice clar ca nu mai aude biziitul din rezervor,ce pompa de amorsare sa mai aiba ?
ca solutie de moment,ia capacul de la rezervor si loveste pompa cu ceva fier.probabil periile fiind pe terminate va merge iar o perioada.dar schimb-o totusi.
Merci de sfat si te rog sa-mi spui mai exact ce sa fac... Sa iau capacul de la rezervor? Si sa lovesc pompa? Unde este ea amplasata? Ca sa nu loves altceva. Merci.
Scris: Lun 07-Sep-2009 17:20
de sandor mihai
ridici sezutul scaunului spate (in spatele pasagerului fata).iei capacul de plastic,si desfiletezi celalalt capac rotund de la sonda de motorina.acolo e si pompa .e ca un motoras,culoarea aluminiului. o scoti,ii pui mufele la loc si pui contactul. poti incerca sa o alimentezi si direct sa vezi daca nu cumva e alta problema(releu,siguranta etc).
lovesti in ea pur si simplu cu ceva ,cum faci si cu electromotorul cind nu mai merge.
Scris: Lun 07-Sep-2009 17:44
de cit_a
cel mai simplu e sa ridici bancheta din spate , pui contactul si te duci in spate si lovesti cu pumnul tabala din zona capacului , practic de la vibratii posibil sa ai sansa sa mai prinde perile o zona buna si sa bage motorina . binenteles daca ai reusit sa-l pornesti , pleci direct spre mecanic sau unde poti lasa masina sa o poti repara . bafta...
Scris: Lun 07-Sep-2009 19:13
de GeorgeTudose
sandor mihai scrie:ridici sezutul scaunului spate (in spatele pasagerului fata).iei capacul de plastic,si desfiletezi celalalt capac rotund de la sonda de motorina.acolo e si pompa .e ca un motoras,culoarea aluminiului. o scoti,ii pui mufele la loc si pui contactul. poti incerca sa o alimentezi si direct sa vezi daca nu cumva e alta problema(releu,siguranta etc).
lovesti in ea pur si simplu cu ceva ,cum faci si cu electromotorul cind nu mai merge.
Merci mult de sfaturi. Am descoperit unde este capacul.
Sper maine dimineata sa pot sa-l desfiletez ca este intepenit.
O sa scot pompa si o sa o alimentez direct, sa nu fie vreun fir intrerupt.
Dar, apropo de asta, cum o alimentez direct? Direct de la baterie? O dau jos si trag 2 fire de la baterie? Daca este complicat ma duc la un electrician dar as prefera sa invat si eu macar atata lucru...Oricum atunci cand pun contactul nu se aude pompa mergand. Am scos furtunele sa vad daca arunca motorina cand pun contactul si ... nimic.
Scris: Lun 07-Sep-2009 20:41
de sandor mihai
direct,nici nu conteaza polaritatea desi scrie care e plusul.merge invers doar.
Scris: Lun 07-Sep-2009 20:59
de GeorgeTudose
sandor mihai scrie:direct,nici nu conteaza polaritatea desi scrie care e plusul.merge invers doar.
Merci. Fac asta maine si revin cu amanunte. NB.
Scris: Lun 07-Sep-2009 22:37
de bogdan78
A ..si inca o idee, pana sa imi schimbe pompa de benzina la o dacie papuc, baiatul de la service a legat firele invers si zice el ca a deblocat-o. Oricum , mi-a schimbat-o, dar daca s-ar potrivi si la tine, asta ar fi o solutie de moment, ca sa nu o duci remorcata la service.
Scris: Mar 08-Sep-2009 13:08
de GeorgeTudose
Sunt mai vesel. Datorita sfaturilor voastre, si o spun pe bune, am scapat de o grija. Am scos pompa, am pus-o pe direct si...functioneaza.
Le multumesc celor care m-au ajutat!!!!!!!!!!!
Daca merge pompa inseamna ca este circuitul electric: releu sau vreun fir intrerupt.
Pun o poza cu panourile de de sigurante de sub bord si capota. Poate stie careva care este releul si care este siguranta (eu le-am verificat per ansamblu si nu este nici una arsa).
Daca mai aveti idei...v-as fi recunoscator si mai mult...
Bine ca am scapat de grija cu pompa defecta. Poate ma ajutati si cu un magazin de piese ieftin si bun (ca doar nu sunt idiot sa vreau scump si prost

din Bucuresti sa intreb de releu daca o fi el problema.
Merci.

Scris: Joi 10-Sep-2009 13:35
de GeorgeTudose
S-a rezolvat. Mi-a venit ideea sa pun pompa pe direct, adica am tras un plus de la baterie pana la pompa si am reusit s-o pornesc.
Cum scoteam plusul din pompa, cum se oprea masina. Am cautat apoi cel mai aproape service de mine.
L-am gasit pe Madalin care repara pe Energeticienilor. Am auzit ca a lucrat la Ciocarlan, deci avea o carte de vizita buna.
Chiar se pricepe foarte bine, a invatat ceva la Ciocarlan (ce mi-a placut a fost ca a recunoscut ca a lucrat la acolo si a zis numai de bine, n-a inceput cu barfe).
Nu a bajbait, a stiut exact ce sa verifice. Tanar baiatul dar f. bun. Si-a dat pana la urma seama ca era mancat un fir (plusul care ducea la pompa. Era ros de soareci. Nu credeam ca se poate intampla in parcarea din fata blucului unde sunt sute zeci, sute de masini si zeci, suite de pisici. Sigur a fost ros de soareci: am gasit coji de ou sub capota.
In concluzie il recomand calduros pentru ca mi-a spus exact ce are si nu m-a stors de bani. M-a costat 50 de lei. Eu zic ca este echitabil.
S-auzim de bine si multumesc pasionatilor care m-au ajutat.