Pagina 1 din 2

overheating

Scris: Joi 18-Aug-2005 10:11
de catalin
Problema:
De 4 ori in 2 luni, mi-a fiert motorul si a fost evacuat dupa oprirea masinii intregul lichid de racire.Prima oara se rupsese un cablu de la Termocupla.L-am pus la loc.S-a mai intamplat de 3 ori pe calduri mari pe disatante mici (1 km, 10 km).Posibile probleme care le vad (partial conform manualului Haynes si conform logicii auto):
1.Thermostatdistrus (exista o probabilitate ca cineva sa fi umblat la el cand a lipit papucii la termocupla, "just in case"..., sau sa nu fie original);
2.lichid de racire fara antigel in proportia care trebuie; (aproape de loc...)
3.probleme cu injectia (sper sa nu);
4.probleme cusistemul de racirein general.(radiator infundat, aer in sistem, lichid prea putin);
5.capacul tancului de expansiune nu se inchide ermetic (asta asa este garantat);
mentionez ca ventilatorul porneste la 92 de grade la motor (aproximativ) si-l raceste pana la 87 grade, cam odata la cinci minute.de asemenea nu pierde (cred...) lichid de racire in mers, doar dupa 5 minute dupa ce opresti motorul.

Ce parere aveti.Eu inclin spre thermostat si/sau capacul tancului de expansiune.By the way:cam cat de presurizat ar trebui sa fie circuitul de racire si cat de mult conteaza combinatia cu antigel la Xantia.

Pentru povestile astea m-am dus la unii care au jurat ca nu se mai apropie in viata lor de o masina asa de complicata... si m-au trimis la altii.ma indoiesc ca sistemul de raciree atat de complicat la Xantia si inclin spre imbecilitatea majoritatii lucratorilor in service care nu vad dincolo de Dacia (exclus modele actuale probabil) si Cielo (care in opinia lor sunt cele mai bune masini atat timp cat se pricep sa le carpeasca ei...).Fraza asta era doar in sens de protest fata de cei care considera ca lucrurile care ii depasesc sunt proaste.

Catalin
_________
Xantia, 2.0i, 8v, 132 CP, 1993

Scris: Joi 18-Aug-2005 13:16
de khan
pai ar fi mai multe intrebari de pus aici: apa a sarit ca nu e etans capacul? sau ca l-ai scos tu? la ce spui tu termocuplu?
Thermostatdistrus (exista o probabilitate ca cineva sa fi umblat la el cand a lipit papucii la termocupla
ce legatura are termostatul cu papucii de la ce? incearca sa ne lamuresti folosind urmatoarele indicatii: papuci au sondele de temperatura de pe motor dar care au ca unic rol indicatiile din bord, termostat e piesa care in functie de caldura lichidului din motor introduce in circuit si radiatorul de racire, adu=ica deschide calea apei sa patrunda prin radiator si sa ii permita racirea, termocontact - are si el papuci - (nu termocuplu) sonda din radiator care porneste in functie de temperatura apei ventilatoarele de racire ale radiatorului. daca sondele de temperatura de pe motor sint defecte nu se intimpla nimic decit ca indica prost sau deloc temperatura la bord, daca termostatul e defect se poate intimpla sa fiarba, daca termocontactul ventilatoarelor e defect sau nu e cel original sau schema electrica a fost cumva modificata, iarasi se poate sa fiarba. nu-ti ramine decit sa le iei pe rind si sa vezi ce se intimpla. bafta

overheating

Scris: Joi 18-Aug-2005 14:48
de catalin
In primul rand tin sa-mi cer scuze pentru utilizarea unor termeni poate in necunostinta de cauza.nu sunt expert auto, poate ma pricep la drept comercial,dar nici asta nu e sigur.
Deci , privind definirea termenilor:
"Termostatul" e acea piesa oarecum cilindrica cu un arc care deschide un circuit de racire prin radiator."termocupla" (sau piesa numita din greseala de mine asa, poate fi termocontact - thermoswitch, etc.) este acea piesa/sistem/etc.care porneste la un moment dat ventilatorul.Mie mi-a fiert motorul (parerea mea) pentru ca din diverse motive s-a rupt un cablu si nu a mai pornit ventilatorul.
In legatura cu situatia propriu-zisa:
1.apa de racire este aruncata afara prin furtunul de la capatul tancului de expansiune (nu-i mai spun in vreun fel ca sa nu-l confund) nu printr-un alt loc gen teava sparta sau altceva.ventilatorul porneste la 5 minute constant la vreo 92 de grade ale motorului.
2.intrebarile mele descriau niste posibile cauze ale fierberii motorului fara legatura neaparata intre 1,2 3 si 4 .

Descrierea anterioara era un preambul care descria ca, la un moment dat termostatul (dupa parerea unora) sau termocupla(termocontact, etc.) dupa parerea altora se distrusesera si ca urmare motorul fiersese.Partea interesanta este ca am schimbat si termostatul si am lipit si cablul de la termocupla (termocontact, etc.) si tot fierbe.

Scris: Joi 18-Aug-2005 15:14
de MARIAN
Probabil s-a ars garnitura de chiulasa dupa ce a fiert prima data din cauza termocontactului.

Scris: Vin 19-Aug-2005 10:27
de calin
Intrebare : 1. cind a fiert apa in motor , beculetzul de pe bord te avertiza ? 2. Ventilatorul iti functioneaza ?
Am patit-o si eu si inca pe un stand in service cind nestiutorii aia habar n-aveau de nimic in ceea ce priveste Xantia , beculetul rosu era aprins temperatura crestea ... eu am oprit motorul dar ... pina la urma mi-au ars garnitura de chiuloasa. Oricum toata chestia a fost ca nu facea contact la ventilator ... si m-am chinuit cu un prieten sa desfac totul acolo... poveste lunga.

overheating

Scris: Vin 19-Aug-2005 11:05
de catalin
Prima oara cand a fiert motorul temperatura ajunsese in 25 de secunde la 100 grade s-a aprins becul rosu, etc. etc.Asta era prin mai. Nu pornise ventilatorul si de asta fiersese.Dupa care am lipit niste cabluri la termocontact (sau cum i-o mai fi zicand...) am facut ventilatorul sa mearga, si in principiu nu a mai fiert decat de 3 ori in 2 luni (sau ceva de genul asta), total nejustificat, ceea ce ma face sa ma simt foarte nelinistit.Temeperatura tot timpul este normala(sau aproape) (87-92 grade) , nu se aprinde nici un bec.Unii mai priceputi sustin ca nu s-a ars nici o garnitura de chiulasa.Exista posibilitatea sa fie arsa si totusi sa poti merge in general normal cu mici exceptii?
De asta insistam pe niste defecte mai de nuanta al sistemului de racire...

Re: overheating

Scris: Vin 19-Aug-2005 11:30
de calin
catalin scrie:Exista posibilitatea sa fie arsa si totusi sa poti merge in general normal cu mici exceptii?
De asta insistam pe niste defecte mai de nuanta al sistemului de racire...


Ei, aici intr-adevar poate sa raspunda doar cunoscatorii. Parerea mea e ca daca garnitura e dusa macar putin ... iti va picura apa pe motor daca fierbe si acolo trebuie sa ai urme ...

Scris: Vin 19-Aug-2005 13:05
de catalin
inclin sa cred si eu in chestia cu arderea garniturii de chiulasa, desi doi mecanici ma asigura de contrariu.Apa se scurge numai prin supapa de la partea superioara a tancului de expansiune.Azi mi s-a intamplat iarasi.dupa un drum de 2 km.Termostatul si termocontactul e ok (verificat aseara de mai multi care au agreat in legatura cu asta).In continuare nu erau de acord cu etanseitatea capacului de la Radiator/tanc de exapansiune.Ce sanse exista sa fie asa ceva de vina??? In "Haynes" ( nu e o autoritate dar e ceva ca mmanula de reparatii Xantia) se mentioneaza ca si cauza de supraincalzire "Capacul de la radiator in neregula".

Scris: Vin 19-Aug-2005 13:28
de calin
catalin scrie:In continuare nu erau de acord cu etanseitatea capacului de la Radiator/tanc de exapansiune.Ce sanse exista sa fie asa ceva de vina??? In "Haynes" ( nu e o autoritate dar e ceva ca mmanula de reparatii Xantia) se mentioneaza ca si cauza de supraincalzire "Capacul de la radiator in neregula".



Ai incercat sa lasi apa in instalatie putin mai multa decit nivelul minim? adica sa nu fie prea multa apa. Dar, ventilatorul iti functioneaza si in acelasi timp iti da si apa afara ?

overheating

Scris: Vin 19-Aug-2005 14:13
de catalin
Poate sunt paranoic, dar apa e chiar destula (probabil peste nivelul minim) pentru ca eram obisnuit sa piarda.Si, da, ventilatorul merge, cat timp merge motorul nu da apa afara, dar cand opresti in 2 minute, cate 2 litri(uneori 0,5 l) sunt pe jos.masina merge OK fara nici o problema de putere, etc, etc.Poate fi garnitura de chiulasa, cu toate astea????

Scris: Vin 19-Aug-2005 14:27
de khan
poate fi. fa un test simplu: porneste motorul si vezi daca in vasul de expansiune se produc bule in timpul mersului in ralanti accelerat. daca nu exista si posibilitatea sa fie prea multa apa (vasul nu trebuie sa fie plin, ca de aia ii zice de expansiune) dar asta iti poti da seama nemacompletind dupa ce arunca afara cit arunca. adica daca dupa de arunca o data se potoleste, atunci e asta cauza. daca totusi continua sa arunce... nu imi dau seama. incearca si vezi ce se intimpla intii

Scris: Vin 19-Aug-2005 14:35
de catalin
As vrea sa pot identifica posibilele cauze ale fierberii de acest gen.Puteti sa ma ajutati?

Re: overheating

Scris: Vin 19-Aug-2005 14:35
de calin
catalin scrie:Poate fi garnitura de chiulasa, cu toate astea????


Eu zic sa cauti un mecanic priceput. Sa aerisesti bine instalatia. Poti verifica si uleiul de motor sa fie curat , sa nu fie invechit sau murdar.

Scris: Vin 19-Aug-2005 14:37
de khan
tocmai asta am incercat. spuneam ca daca face bule in vas e garnitura, iar daca o arunca o data si dupa aia se potoleste inseamna ca era mai multa decit trebe. daca nu e niciuna din astea, spune-ne exact ce ai constatat si poate din simptome tragem alta concluzie. oricum, daca doar o arunca afara nu inseamna ca a si fiert

overheating

Scris: Lun 22-Aug-2005 11:22
de catalin
S-ar putea sa ai dreptate.Adica in week-end nu s-a mai intamplat nimic.Apa cand era evacuata avea vreo 90 de grade dar nu fierbea in acceptiunea fizica a termenului.De asemenea era evacuata treptat, in sensul 1 litru in 2 minute, fara prea multa efervescenta sau abur.Se scurgea mai mult.In continuare am dubii in legatura cu functionarea normala a sistemului de racire.Am gasit o factura veche a fostului proprietar care mentiona interventii la ventilator.Este posibil sa nu mearga bine ventilatorul?De asemenea am facut aerisirea sistemului de racire dar nu stiu cat de bine (sau daca...) a fost facuta.