Pagina 1 din 1

placute frana

Scris: Lun 20-Apr-2009 14:07
de nutzu313
in primul rand: Hristos a inviat!
in al 2-lea rand, intrebare:se pot regla in vreun fel placutele de frana-spate? tocmai le-am schimbat si cam incalzesc roata... adica prezoanele sunt fierbinti, chiar daca merg extraurban, fara sa franez. "pe liber" pot impinge masina cu mana relativ usor, dar cand stau la semafor si drumul e inclinat nu e nevoie sa tin apasta pedala de frana, la fel ca ceilalti, decat daca panta e mai accentuata. sa astept sa se mai toceasaca putin? am facut deja 700km cu ele si cred ca din cauza asta am si un consum putin marit.

Scris: Lun 20-Apr-2009 14:40
de khan
cred ca problema e doseurul, nu placutele. verifica sa vezi ce vine pe retur de la el, si daca da mult ar trebui sa il schimbi

Scris: Lun 20-Apr-2009 17:48
de sandor mihai
daca problema a aparut dupa schimbarea placutelor nu e de la dozator.vezi daca ambele roti sunt fierbinti.probabil garnitura antipraf de la cilindru receptor e rupta si cind ai bagat pistonul la loc s-a blocat.
sigur ca dozatorul nu e exclus din schema.

Scris: Lun 20-Apr-2009 22:08
de abarth_mcm
Schimbatul placutelor poate sa fie doar o simpla coincidenta...totusi fata iti incalzeste?
De obicei din ce am observat eu, rotile se incalzesc atunci cand dozatorul e uzat sau cand nu ai lhm in instalatie.

Scris: Lun 20-Apr-2009 23:47
de dj01fad
daca la o franare mai violenta se ridica masina de spate, atunci cred ca ar trebui sa aerisesti etrierii pe spate pt ca ai aer in ei; cumva, cand ai schimbat placutele ai umblat la aerisitoare? mie nu mi-a blocat nici un dozator rotile, oricat de uzat ar fi fost el. nu prea este posibil lucrul asta, pentru ca in momentul in care pedala este eliberata, circuitele de frana sunt conectate cu returul. totusi este posibil asa ceva, doar daca ramane vreunul din pistoane blocat, dar... foarte foarte greu sa se intample asa ceva. sugerez ca prima data sa verifici daca sunt montate corect placutele, si sa aerisesti franele.

Scris: Mar 21-Apr-2009 05:41
de mbc
mi s-a intamplat mie. dozator uzat = roti franate. am schimbat dozatorul, totul ok.

Scris: Mar 21-Apr-2009 05:45
de nutzu313
LHM este in instalatie, problema a aparut dupa schimbarea placutelor. rotile din fata se incalzesc, dar mult mai putin fata de cele din spate. se incalzesc ambele. placutele sunt compatibile si au fost montate corect, s-a aerisit si frana spate. ce am observat insa: discurile spre interior nu au aceeasi uzura, adica sunt mai lucioase inspre exterior, pe margini. banuiam ca vechile placute au "modelat" putin discul. acum sa trebuie sa verific retururile.oricum si dozatorul e cam uzat, pentru ca dupa un timp incepe sa fasaie. si cand zic asta ma refer la faptul ca dimineata si pana se incalzeste motorul nu face zgomot, dupa ce se incalzeste insa motorul incepe si dozatorul sa fasaie.

Scris: Mar 21-Apr-2009 12:14
de sandor mihai
si mai simplu:pui masina in panta( mica).cu motorul pornit, ziceai ca nu merge la vale .nu tragi frina de mina si opresti motorul.daca e dozatorul de vina,dupa aprox.un minut de la oprirea motorului masina incepe sa"curga" la vale.

Scris: Mar 21-Apr-2009 14:24
de dj01fad
xm-ul meu, cand l-am luat, mergea ca dreaq; incingea toate rotile, se ridica de spate la franare, pe plan inclinat nu pleca din loc, etc. dupa ce am aerisit franele... cam juma' de kil la fiecare roata, i-au trecut toate toanele si merge perfect; mentionez si faptul ca dozatorul este uzat, masina cade de spate cam in 2 minute :!:
spune-mi si mie, cum ai aerisit frana pe spate? cu masina jos sau sus la maxim?

Scris: Mar 21-Apr-2009 19:05
de sandor mihai
pai cu ea jos n-ai cum sa aerisesti ca nu iese nimic.

Scris: Mar 21-Apr-2009 22:26
de dj01fad
eu stiu asta, dar sa ne spuna el ce a facut acolo... daca incerci sa aerisesti pe spate cu ea jos, poate sa ia aer in etrieri...

Scris: Mie 22-Apr-2009 06:51
de nutzu313
franele spate le-am aerisit la un mecanic, cu masina pornita ridicata la maxim. am facut o singura pedala asa cum am citit pe forum. nu cred ca aveau aer deoarece a curs LHM instantaneu. pe fata nu le-am aerisit.