ziua buna tuturor!
am si eu o mica problema: xantia mea hdi scoate un fum negru gros cand o turez peste 2500tur/min. face exact ca asta de aici: http://www.youtube.com/watch?v=Rjj24dZmoL0
puteti sa-mi spuneti si mie ce poate fi? masina merge perfect in rest. la 2000tur/min intra si turbina, nu consuma ulei si de cate ori ies din oras o mai turez sa se mai curete tevile si sa se miste si turbina mai mult. am vazut ca modelul asta are si catalizator. e posibil sa se fi dus catalizatorul sau sa-l fi scos primul proprietar? am mai citit ca ar putea fi turbina dar nu imi dau seama ce sa fie cu turbina.
si mai am o mica intrebare (fara legatura cu ce e mai sus); e normal ca acul de la temperatura apei sa stea la liniuta dintre 60 si 90 cand motorul e cald si sa nu urce sub nici o forma mai sus de aceasta liniuta? (termostat ok - verificat)
multumesc pt sfaturi si informatii!
xantia hdi scoate fum
Moderator: Echipa Tehnica
temperatura e ok pentru vremea asta. fumul poate avea mai multe cauze, una fiind un traseu de presiune de la turbina spre admisie spart, astfel se pierde ceva presiune si de aici fumul negru. alta, mai grava, ar fi un injector terminat, dar asta are si alte simptome, cum ar fi pornire grea, etc. alta ar fi electrovana de la EGR, cea pe care ai astupat-o cred, probabil ramine deschisa si comanda intr-una deschiderea supapei EGR. iti trebuie un tester si cineva care sa interpreteze bine datele ca sa stii sigur
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
uleiul nu dispare, iar manual n-am gasit decat pt xantia 1993-1998 deci benzina si TD.
nu am mers cu masina fara furtunas ci doar i-am facut o proba. daca ar fi o gaura pe traseul de turbo nu s-ar auzi cum fasaie? si in plus cand o accelerez se baloneaza furtunul de aer de la turbina si se simte ca are presiune in el. eu cred ca daca ar fi vreo fisura pe traseul de admisie nu s-ar mai umfla asa furtunele. injectoarele iarasi nu cred ca sunt de vina pt ca alte simptome nu are.
eu cred ca este fie valva careia i-am scos furtunasul, fie "chestia" pe care o comanda.
in bord nu am nici un bec aprins si nici cand am scos furtunasul nu s-a aprins nimic. o sa ma duc si la tester cu ea dar vroiam sa imi fac o idee de cam ce ar putea sa aiba.
nu stiu daca are vreo legatura cu asta, dar acul de la indicatorul de temperatura a apei nu se ridica sub nici o forma peste liniuta dintre 60 si 90 de grade. am verificat termostatul si pare ok. l-am pus in apa calda si se deschide si la rece se inchide bine (am vazut cum ieseau bulele de aer prinse sub el, in timp ce se deschidea).
nu am mers cu masina fara furtunas ci doar i-am facut o proba. daca ar fi o gaura pe traseul de turbo nu s-ar auzi cum fasaie? si in plus cand o accelerez se baloneaza furtunul de aer de la turbina si se simte ca are presiune in el. eu cred ca daca ar fi vreo fisura pe traseul de admisie nu s-ar mai umfla asa furtunele. injectoarele iarasi nu cred ca sunt de vina pt ca alte simptome nu are.
eu cred ca este fie valva careia i-am scos furtunasul, fie "chestia" pe care o comanda.
in bord nu am nici un bec aprins si nici cand am scos furtunasul nu s-a aprins nimic. o sa ma duc si la tester cu ea dar vroiam sa imi fac o idee de cam ce ar putea sa aiba.
nu stiu daca are vreo legatura cu asta, dar acul de la indicatorul de temperatura a apei nu se ridica sub nici o forma peste liniuta dintre 60 si 90 de grade. am verificat termostatul si pare ok. l-am pus in apa calda si se deschide si la rece se inchide bine (am vazut cum ieseau bulele de aer prinse sub el, in timp ce se deschidea).
Am facut niste cercetari mai amanuntite si am aflat ca nu exista nici un efect negativ asupra motorului daca ii scoti furtunasul de la valva EGR, ba mai mult, chiar ii faci un bine. Singurul rau pe care il faci este ca Masina va polua putin mai mult. Se pare ca in alte tari, sunt multi proprietari de dieseluri care dezactiveaza EGR-ul pt simplul motiv ca scurteaza viata motorului.
De ce?
Pt ca motoarele diesel odata cu gazele de esapament mai scot si funingine, funingine care este reintrodusa in cilindri datorita EGR-ului. Si ca sa fie totul si mai rau, se mai depune si pe peretii traseului de admisie blocand astfel faimosul EGR si crescand astfel gradul de poluare mai mult decat daca n-ar exista.
EGR-ul a fost introdus pe "piata" in 1993 pt scaderea emisiilor de oxizi de azot la motoarele pe benzina si a fost imediat implementata si la motoarele diesel. La motoarele pe benzina, aceasta valva EGR functioneaza excelent datorita simplului fapt ca gazele de esapament ale acestor motoare nu contin funingine ca la dieseluri.
Nu vreau sa fiu inteles gresit. Nu vreau sa dezactivez EGR-ul pt ca motorul meu sa dureze mai mult. Daca ai grija de masina, o vei avea mult timp. A mea are aproape 270000km si abia acum a aparut problema cu fumul (sau poate acum mi-am dat eu seama). Tot ce am scris mai sus este pur si simplu pt informare.
Cateva poze cu valve EGR mai murdare sau mai curate:
Inainte de curatare
Dupa curatre

De ce?
Pt ca motoarele diesel odata cu gazele de esapament mai scot si funingine, funingine care este reintrodusa in cilindri datorita EGR-ului. Si ca sa fie totul si mai rau, se mai depune si pe peretii traseului de admisie blocand astfel faimosul EGR si crescand astfel gradul de poluare mai mult decat daca n-ar exista.
EGR-ul a fost introdus pe "piata" in 1993 pt scaderea emisiilor de oxizi de azot la motoarele pe benzina si a fost imediat implementata si la motoarele diesel. La motoarele pe benzina, aceasta valva EGR functioneaza excelent datorita simplului fapt ca gazele de esapament ale acestor motoare nu contin funingine ca la dieseluri.
Nu vreau sa fiu inteles gresit. Nu vreau sa dezactivez EGR-ul pt ca motorul meu sa dureze mai mult. Daca ai grija de masina, o vei avea mult timp. A mea are aproape 270000km si abia acum a aparut problema cu fumul (sau poate acum mi-am dat eu seama). Tot ce am scris mai sus este pur si simplu pt informare.
Cateva poze cu valve EGR mai murdare sau mai curate:



Inainte de curatare

Dupa curatre



adevarul intreg ar fi ca la motorele cu EGR turatia de schimbare a treptelor de viteza ar trebui sa fie superioara fata de motoarele normale, fara EGR, astfel traseele se curata de la sine
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
am reusit!
nu mai scoate fum. cred ca era blocat EGR-ul pt ca ieri, am incercat sa-l demontez dar nu am reusit sa-l scot de la locul lui din spatele motorului. am tot tras de el, l-am miscat, l-am sucit dar n-am putut sa-l scot de pe cele prezoane cu care e prins. Dupa o ora de incercari nereusite, am decis s-o las balta asa ca am pus piulitele si suruburile inapoi, le-am strans, cu bun simt, iar azi cand am plecat su ea, ca sa vezi dracie, nu mai scoate fum. am mai dat cu niste degripant pe EGR si se pare ca si-a revenit.
acu trebuie sa ma duc si la tester sa vada daca mai are ceva dracusori desi nu e nici un bec aprins in bord.
mi s-a aprins acu cateva saptamani becul de la motor. s-a oprit motorul si n-a mai vrut sa porneasca. am lasat-o cateva minutele dupa care am reincercat si a pornit dar a ramas becul de motor aprins. a 2-a zi s-a stins si becul din bord tocmai cand vroiam s-o duc la "doctor". cred ca s-a speriat
nu mai scoate fum. cred ca era blocat EGR-ul pt ca ieri, am incercat sa-l demontez dar nu am reusit sa-l scot de la locul lui din spatele motorului. am tot tras de el, l-am miscat, l-am sucit dar n-am putut sa-l scot de pe cele prezoane cu care e prins. Dupa o ora de incercari nereusite, am decis s-o las balta asa ca am pus piulitele si suruburile inapoi, le-am strans, cu bun simt, iar azi cand am plecat su ea, ca sa vezi dracie, nu mai scoate fum. am mai dat cu niste degripant pe EGR si se pare ca si-a revenit.
acu trebuie sa ma duc si la tester sa vada daca mai are ceva dracusori desi nu e nici un bec aprins in bord.
mi s-a aprins acu cateva saptamani becul de la motor. s-a oprit motorul si n-a mai vrut sa porneasca. am lasat-o cateva minutele dupa care am reincercat si a pornit dar a ramas becul de motor aprins. a 2-a zi s-a stins si becul din bord tocmai cand vroiam s-o duc la "doctor". cred ca s-a speriat

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo