placute frana

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

placute frana

Mesajde nutzu313 » Lun 20-Apr-2009 14:07

in primul rand: Hristos a inviat!
in al 2-lea rand, intrebare:se pot regla in vreun fel placutele de frana-spate? tocmai le-am schimbat si cam incalzesc roata... adica prezoanele sunt fierbinti, chiar daca merg extraurban, fara sa franez. "pe liber" pot impinge masina cu mana relativ usor, dar cand stau la semafor si drumul e inclinat nu e nevoie sa tin apasta pedala de frana, la fel ca ceilalti, decat daca panta e mai accentuata. sa astept sa se mai toceasaca putin? am facut deja 700km cu ele si cred ca din cauza asta am si un consum putin marit.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 20-Apr-2009 14:40

cred ca problema e doseurul, nu placutele. verifica sa vezi ce vine pe retur de la el, si daca da mult ar trebui sa il schimbi

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 20-Apr-2009 17:48

daca problema a aparut dupa schimbarea placutelor nu e de la dozator.vezi daca ambele roti sunt fierbinti.probabil garnitura antipraf de la cilindru receptor e rupta si cind ai bagat pistonul la loc s-a blocat.
sigur ca dozatorul nu e exclus din schema.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 20-Apr-2009 22:08

Schimbatul placutelor poate sa fie doar o simpla coincidenta...totusi fata iti incalzeste?
De obicei din ce am observat eu, rotile se incalzesc atunci cand dozatorul e uzat sau cand nu ai lhm in instalatie.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 20-Apr-2009 23:47

daca la o franare mai violenta se ridica masina de spate, atunci cred ca ar trebui sa aerisesti etrierii pe spate pt ca ai aer in ei; cumva, cand ai schimbat placutele ai umblat la aerisitoare? mie nu mi-a blocat nici un dozator rotile, oricat de uzat ar fi fost el. nu prea este posibil lucrul asta, pentru ca in momentul in care pedala este eliberata, circuitele de frana sunt conectate cu returul. totusi este posibil asa ceva, doar daca ramane vreunul din pistoane blocat, dar... foarte foarte greu sa se intample asa ceva. sugerez ca prima data sa verifici daca sunt montate corect placutele, si sa aerisesti franele.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 21-Apr-2009 05:41

mi s-a intamplat mie. dozator uzat = roti franate. am schimbat dozatorul, totul ok.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mar 21-Apr-2009 05:45

LHM este in instalatie, problema a aparut dupa schimbarea placutelor. rotile din fata se incalzesc, dar mult mai putin fata de cele din spate. se incalzesc ambele. placutele sunt compatibile si au fost montate corect, s-a aerisit si frana spate. ce am observat insa: discurile spre interior nu au aceeasi uzura, adica sunt mai lucioase inspre exterior, pe margini. banuiam ca vechile placute au "modelat" putin discul. acum sa trebuie sa verific retururile.oricum si dozatorul e cam uzat, pentru ca dupa un timp incepe sa fasaie. si cand zic asta ma refer la faptul ca dimineata si pana se incalzeste motorul nu face zgomot, dupa ce se incalzeste insa motorul incepe si dozatorul sa fasaie.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 21-Apr-2009 12:14

si mai simplu:pui masina in panta( mica).cu motorul pornit, ziceai ca nu merge la vale .nu tragi frina de mina si opresti motorul.daca e dozatorul de vina,dupa aprox.un minut de la oprirea motorului masina incepe sa"curga" la vale.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 21-Apr-2009 14:24

xm-ul meu, cand l-am luat, mergea ca dreaq; incingea toate rotile, se ridica de spate la franare, pe plan inclinat nu pleca din loc, etc. dupa ce am aerisit franele... cam juma' de kil la fiecare roata, i-au trecut toate toanele si merge perfect; mentionez si faptul ca dozatorul este uzat, masina cade de spate cam in 2 minute :!:
spune-mi si mie, cum ai aerisit frana pe spate? cu masina jos sau sus la maxim?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 21-Apr-2009 19:05

pai cu ea jos n-ai cum sa aerisesti ca nu iese nimic.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 21-Apr-2009 22:26

eu stiu asta, dar sa ne spuna el ce a facut acolo... daca incerci sa aerisesti pe spate cu ea jos, poate sa ia aer in etrieri...

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mie 22-Apr-2009 06:51

franele spate le-am aerisit la un mecanic, cu masina pornita ridicata la maxim. am facut o singura pedala asa cum am citit pe forum. nu cred ca aveau aer deoarece a curs LHM instantaneu. pe fata nu le-am aerisit.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo