Pagina 1 din 1

fum....

Scris: Lun 15-Sep-2008 18:32
de leo
schimbat placute de frana.observat ca pe partea dreapta sunt mult mai uzate decat cele de pe partea stanga;mi-a cam dat de gandit,dar...plecat la drum spre italia.prin curbele alea frumoase de pe la "timisuri" miros puternic de cauciuc incins.opresc urgent,din cauciucul din dreapta iesea fum de ziceai ca arde....Cam asta e povestea.Nici macar nu am reusit sa ridic masina pe cric pt ca era foarte grea.I-am scos capacul si ne-am continuat drumul asa facand opriri dese.Roata s-a mai incins dar fum nu a mai iesit.Se blocheaza pistonul,nu?Cred ca asta e...dar,ce-i de facut?Ma ajuta cineva,ce trebuie sa fac?E ceva ce pot face singur?

Scris: Mar 16-Sep-2008 08:12
de nicum
Ai pistonul de la etrier gripat/blocat. Rezolva intii problema si dupa aia pleaca in Italia.

Scris: Mie 17-Sep-2008 18:33
de leo
merci pt raspuns,dar e cam tarziu sa mai aman plecarea,suntem aici de aproape 3 saptamani.am mers cu ea pe aici zilnic,se incalzeste dar fum nu a mai iesit.ce fac?pot sa o repar singur?pistonul ala se misca dar probabil nu cum trebuie.cand am schimbat placutele a trebuit sa-l imping inapoi si a mers destul de usor...dar se pare ca lucreaza asa de ceva timp ca placutele vechi erau uzate rau comparativ cu partea dreapta...ce trebuie sa fac?sa-l scot(pistonul) si sa-l curat sau sa-l schimb?si cum fac asta?partea naspa e ca acu' cateva zile intr-o parcare niste "deia"mi-au fortat incuietoarea si au ravasit toata masina.nu au luat nimic,nici macar actele,decat trusa de scule pe care o tineam mereu dupa mine.acum trebuie sa ma apuc de cautat-cumparat...asta e,bine ca au lasat actele totusi...deci,cum rezolv cu pistonu' ala ca parca nu m-as duce la service...

Scris: Mie 17-Sep-2008 20:28
de khan
risti sa nu-l mai poti baga la loc daca nu ai mai facut asta niciodata, asa ca mai bine te duci la service. ai putea incerca totusi sa faci o aerisire pe ambele parti, pina sa ajungi la service, poate cine stie...

Scris: Lun 20-Oct-2008 16:27
de leo
si am facut aerisirea si tot incinge.concluzia e ca garnitura din cilindru e nashpa.si am cautat s-o cumpar s-o schimb.si nu am gasit-o separat,numai cu tot cu etrier si numai la reprezentanta.si ma costa 200 eur.mi se pare cam mult totusi.ce parere aveti?cred ca acasa e mai ieftin,cred ca renteaza sa-i zic lu' mama sa o cumpere si sa mi-o trimeata aici....

Scris: Lun 20-Oct-2008 19:02
de khan
gasesti aici referintele de kituri de reparatie Autofren. alege marca si modelul apoi tipul de motor. incearca sa gasesti la un magazin de articole auto codul kit-ul de reparatie. atita doar ca trebui sa vezi exact care dintre cele de acolo e, ai putea sa gasesti pe etrier numele ca sa iti dai seama apoi ce iti trebuie (bendix, bosch, lucas...)

Scris: Lun 20-Oct-2008 22:13
de razzwan
cand ai bagat pistonasul in interiorul etrierului nu ai observat urme de rugina pe suprafata exterioara a pistonasului?? s-ar face destul de usor demontat etrierul scoti pistonasul afara cu o bucata de smilgher il cureti frumos pe tot si apoi il montezi inapoi faci si o aerisire si gata e ca nou fara alte costuri de garnitura nu cred ca r fi nevoie ... iti umezeste macar pe la pistonas sau mai bine zis cand ai pus placutele noi cele vechi erau murdare de ulei?

Scris: Mie 22-Oct-2008 17:35
de leo
etrierul l-am scos dar pistonasul mi-a fost cam frica sa-l scot pe tot.dca nu mai pot sa-l bag inapoi?l-am scos mai bine de jumatate si era curat,fara absolut nici o urma de nimic pe el...de-aia am zis ca-i garnitura aia vinovata.sa vad acum ce gasesc pe lincu' ala....

Scris: Mie 22-Oct-2008 19:56
de cbx
cand ai schimbat placutele ai incercat sa bagi inapoi pistonarul inapoi cu levierul ?sau cu presa speciala ?

Scris: Lun 03-Noi-2008 18:10
de leo
cand am schimbat placutele am impins pistonul usor cu surubelnita.dar remarcat ca placutele de pe partea cu pricina erau mult mai uzate.nu cred ca nu au fost schimbate numai celelalte si astea au ramas...cre' ca probleme au fost mereu da' nu am observat eu.

Pistonas frana

Scris: Lun 03-Noi-2008 21:45
de toro
La mai multe modele de autoturisme( marci) se scoate pistonasul prin apasarea pedalei de frana (apasare usoara) dupa care pt. a scoate complet pistonul se va roti cu o cheie spec. spre stg. La montare se face la fel cu rotirea pistonului spre dreapta. El se va retrage prin insurubare pe un ax cu filet cu 2 inceputurii (filet cu profil patrat ) Poate ca nu ai observat si ai rotit spre stanga la desfacere si la o simpla rotire cu 360*pistonul ramane mai in exterior cu aprox. 2mm. Ramane cu cei 2-3mm mai in afara si normal sa fie in contact direct cu discul. Dute la un meserias sa fii sigur ca totul e OK.

Scris: Lun 03-Noi-2008 23:17
de abarth_mcm
sau daca e ca la bx, pistonasul etrierului intra inauntru prin infiletare.Nu are filet, dar daca il insurubezi, va intra mult mai usor. Are doar o pozitie in care poti pune placuta la BX

Scris: Joi 06-Noi-2008 21:44
de khan
e un etrier clasic, merge rotit in orice directie ca sa intre pistonasul, nu mai puneti omul sa caute filete unde nu sint. iar povestea cu scosul cu ajutorul pedalei se poate face doar daca exista inca o persoana care tine de el, ca altfel risca sa sara si pistonul si sa se risipeasca si lichidul de frina. cel mai bine se demonteaza de pe masina si apoi se desface cu grija pe banc

Scris: Sâm 08-Noi-2008 17:57
de nitro_od
khan are dreptate, numai etrierii care sunt prevazuti cu parghie pentru frana de mana au cilindrii in surub si, prin urmare, doar aceia se scot sau se baga prin insurubare.
bx-ul are frana de mana pe fata, motiv pt care se scot pistoanele cu pedala si se introduc cu presa prin insurubare.
la tine pistonasele sunt simple se scot si se baga implicit.
incearca sa cureti sau sa speli cu apa etrierul pe exterior fara sa scoti furtunul dar dupa ce l-ai demontat de pe portfuzeta, apoi aseaza etrierul deasupra unui vas suficient de mare cat sa nu cada pistonul din el sau sa curga lichidul.
poti dupa aceea sa pedalezi pana iese pistonul afara.
dupa ce a iesit, lichidul care a curs in vas se poate recupera cu ajutorul unui tifon .

Scris: Vin 21-Noi-2008 15:59
de leo
pistonul pe fata nu are filet pt ca am reusit sa-l scot aproape in intregime cu patentul fara sa-l invart...dup'aia mi-am dat seama ca merge mult mai usor prin apasarea pedalei.am rezolvat schimband tot etrierul,m-a costat 480 ron,l-a comandat mama la Braila si mi l-a trimis.oricum am iesit mai bine decat daca l-as fi luat de aici cu 200eur.merci pt raspunsuri-sfaturi...