Pagina 1 din 2
probleme cu alimentarea zx
Scris: Mar 13-Dec-2005 15:31
de johnnn
salut
imi poate spune cineva ce pot face in urmatoarea problema:am cumparat de curand un citroen zx
1,8i cu gpl din fabrica la care nu-i mai alimenteaza cu benzina(pe gaz
merge f bine);i-am verificat la un service citroen motorul si pompa de benzina care sunt bune.mi-au zis ca pompa nu mai primeste tensiune, din cauza ECU probabil. ce pot face in situatia in care cei de la reprezentanta zic ca nu au soft pentru modelul asta?
mersi
Scris: Mar 13-Dec-2005 16:04
de nicum
Probabil, un ECU identic de la dezmembrari.
Scris: Mar 13-Dec-2005 16:11
de johnnn
Sti cumva un mecanic care poate sa-mi zic sigur daca ECU este buba?ca sa nu umblu fara rost dupa unul.
mersi
Scris: Mar 13-Dec-2005 17:33
de sorin.
Daca pompa nu primeste tensiune cand dai la demaror, cel mai probabil este de vina releul de injectie.
Scris: Mar 13-Dec-2005 18:09
de johnnn
Ce inseamna mai exact cand dau la demaror?iar motorul merge bine si pe benzina cat a fost cuplat la aparatul pt curatarea injectoarelor
Scris: Mar 13-Dec-2005 19:06
de sorin.
La unele injectii pompa este alimentata in momentul cand se actioneaza demarorul. Oricum pt. a verifica releul iti trebuie schema electrica a instalatiei.
Scris: Mar 13-Dec-2005 19:12
de MARIAN
Ce tip de injectie ai; boschMP5.1 sau Magneti8P-10 ?comanda pompei se face printr-un releu dublu(de injectie).Daca vrei sa verifici daca pompa de alimentare primeste comanda se decupleaza mufa acesteia,se pune un voltmetru catre circuitul autovehiculului.
Cand se pune contactul trebuie sa-ti apara pe voltmetru tensiunea bateriei(la bosch pt. 2sec).Daca nu indica nimic atunci trebuie sa verifici sigurante,releu,ECU.
Scris: Mar 13-Dec-2005 19:23
de johnnn
nu cunosc tipul injectiei si nici nu stiu de unde as putea sa aflu sau eventual schema electrica. multumesc
Scris: Mar 13-Dec-2005 20:00
de sorin.
De obicei la injectie si aprindere nu se folosesc sigurante.
Cred ca ar trebui verificate si modificarile care s-au facut la instalatia electrica pt. a comuta pe gaz.
Scris: Mar 13-Dec-2005 20:15
de MARIAN
De obicei la injectie si aprindere nu se folosesc sigurante.
Parerea ta. ECU se alimenteaza prin siguranta.
Scris: Mar 13-Dec-2005 20:57
de sorin.
M-ai facut curios. O sa scot si eu sigurantele de la cx sa vad daca se opreste motorul.
Scris: Mar 13-Dec-2005 21:03
de MARIAN
Curiosule!

Pai ce vorbeam de cx aici?
Scris: Mar 13-Dec-2005 21:09
de sorin.
Ma gandeam ca este tot citroen
Eu nu am documentatia de zx (m-am uitat pe net si am vazut ca are o multime de injectii montate, asa ca m-am oprit din cautare

)
Scris: Mar 13-Dec-2005 21:16
de MARIAN
Alea de sus sunt pe motorul de 1.8.
In parte si tu ai dreptate

ca alimentarea propiu-zisa se face prin releul ala dublu dar mai are nevoie de o alimentare care trece prin sig panoului de bord si cred ca este trecuta prin sist. antidemaraj.
Scris: Mie 14-Dec-2005 10:08
de tartorul
MARIAN scrie:Ce tip de injectie ai; boschMP5.1 sau Magneti8P-10 ?comanda pompei se face printr-un releu dublu(de injectie).Daca vrei sa verifici daca pompa de alimentare primeste comanda se decupleaza mufa acesteia,se pune un voltmetru catre circuitul autovehiculului.
Cand se pune contactul trebuie sa-ti apara pe voltmetru tensiunea bateriei(la bosch pt. 2sec).Daca nu indica nimic atunci trebuie sa verifici sigurante,releu,ECU.
Cel mai probabil e injectie Magneti Marelli, multipunct. Eu am acelasi motor de 1.8. In perioada respectiva Bosch multipunct se punea pe motorul de 1.9 (cel putin pe modelele ZX).
La ATS au soft-ul pt el. Am facut la ei un test Lexia acum cateva luni. Daca nu aveau soft-ul (si implicit nu aveau motorul in lista) nu puteau sa faca testul. Acelasi motor de 1.8 este pus si pe Xantia.