Pagina 1 din 1

Radiator defect

Scris: Mar 11-Mai-2010 16:50
de DaCiaN
Va salut.

Mi s-a fisurat de curand plasticul de la gura de intrare in radiatorul de racire apa si nu am reusit sa-l lipesc defel.
Ma gandesc oare nu se potriveste de la ZX-urile diesel? (1.9)

Daca aveti vreo idee , nu va sfiiti ...

mersi

problema e in partea stanga a pozei (intrarea in radiator)

Imagine

Scris: Mar 11-Mai-2010 20:16
de vlad c4
Cu poxilina nu ai incercat ? Daca e doar fisura tine sigur, cu conditia ca poxilina sa acopere toata fisura si sa fie aplicata de jur imprejurul "tevii". Inainte speli si degresezi bine.

Scris: Mar 11-Mai-2010 22:10
de dj01fad
nu tine.... au mai incercat si altii. sau poate tine, si te pomenesti ca te lasa in drum :?

Scris: Mie 12-Mai-2010 13:56
de khan
nu cumva face presiune in circuit? ca degeaba schimbi radiatorul ca il sparge si pe ala

Scris: Mie 12-Mai-2010 15:14
de vlad c4
De ce sa nu tina, dj01fad ? Daca e doar o fisura. Am lipit piese ce urca la temperaturi peste 100 grade si presiuni peste 10 bari si cu poxilina (atentie nu poxipol) tine foarte bine. M-as mira sa nu tina la un cot la radiator daca nu apesi pe el.
khan, daca facea presiune prea mare in instalatia de racire nu crezi ca arunca pe la buson lichid, decit sa fisureze un cot.

Scris: Mie 12-Mai-2010 17:34
de DaCiaN
am incercat si cu poxilina, dar nu de jur imprejurul cotului.
Nu are cum sa tina, zic eu, deoarece gura de intrare e din plastic, si la temperatura lucreaza altfel decat poxilina (se dilata).

Am pus o cantitate maricica de poxilina , dar dupa ce s-a incalzit bine motorul si-a croit repede loc apa afara.

buna si remarca lui khan, dar zic eu ca e totusi o uzura fizica a plasticului (se misca desul de usor in zona respectiva, prea elastic desi ar trebui sa fie plastic dur)
Dar daca se creaza presiune inauntru? asta automat inseamna garnitura de chiulasa busita , cum mi-as putea da seama?

asta e, se pare ca va trebui sa achizitionez unul nou; asta si-a dat duhul la 278 000 km

credeti ca unul facut la firmele romanesti, complet din tabla e bun? ati incercat vreunul?
mersi

Scris: Mie 12-Mai-2010 17:41
de vlad c4
Eu zic sa mai incerci inca odata si sa o aplici de jur imprejur. Atunci nu mai are unde se dilata. Eu am lipit radiator de climatizare cu poxilina si acolo temperatura sare de cea a lichidului de racire si presiunea sare si de 20 bari si tine, deci imposibil sa nu tina la cotul ala daca e aplicata ca lumea.

Scris: Mie 12-Mai-2010 23:57
de dj01fad
da.... am uitat sa specific... exact din cauza uzurii plasticului nu tine; de fapt, este o deteriorare a materialului din piesa; daca te apuci sa apesi tare pe el in zona aia, ai sa observi ca se rupe detot, si apoi poti sa faci plasticul ala faramite; poti sa incerci sa il lipesti, dar din cauza ca e imbatranit, adezivul se va desprinde cu tot cu un strat foarte subtire din materialul respectiv, sau pur si simplu nu va adera;
acum, ca sa iti largesc aria de cautare: cred ca radiatorul este la fel cu cel de la xantiile pe benzina, 1.6, 1.8 sau 2.0, dar fara AC, si peugeot 405 serie 2 benzina fara AC, 406 serie 1 benzina fara AC, exculs V6... bafta la cautat :lol: o mai fi la fel si la altele, dar nu am cunostiinta.

vlad, radiatorul in cauza are capacul de plastic, in timp ce alea de clima sunt complet metalice...

Scris: Joi 13-Mai-2010 11:18
de DaCiaN
dj01fad bine punctat.

am gasit pe VALEO 475 ron cel mai ieftin in oras aici si 414 ron tot VALEO la Augsburg in capitala (nu stiu daca trimit si prin curier spre Iasi)

mai caut, mersi