Pagina 1 din 2
pornire motor
Scris: Lun 26-Apr-2010 17:13
de CROCOLINO
salutare am un xm 2.5td din 96 si a inceput sa imi faca probleme cu codu imi aparea amindoua leduri aprinse la tastatura si nu mai puteam introduce codu dar puneam de cateva ori contactu si il loam si isi revenea dar acum nu mai vrea de loc se aprinde ledu la bujii si leu de la motor sata semiaprins. am verificat relee contactele date cu sprei dar nimic.ce sa fac ati mai auzit patit asa ceva?

XM-ul meu nu mai porneste
Scris: Sâm 05-Noi-2011 13:58
de gigi
Va salut pe toti.
Ma bucur ca am gasit forumul acesta. Am un XM din 98, 2,5 TD.
Ieri dimineata am uitat sa deconectez farurile si bateria este, desigur, moarta.
Am luat curent de la alta masina, prin cabluri...degeaba, nu vrea sa porneasa.
Se invarte foarte greu. Am introdus codul...degeaba. Mai pot spune ca, desi am tot conectat si deconectat cablurile, ledul de la tastatura de cod a ramas permanent verde.
Nu stiu daca asta e normal.
Are cumva de-a face cu alarma?
Dati-mi, va rog, un sfat.
Masina a ramas in parcare la uzina unde lucrez, eu locuiesc la 28 km departare...habar n-am cum ajung luni la serviciu
Va multumesc anticipat
Scris: Sâm 05-Noi-2011 14:08
de mbc
pune bateria pe redresor sau fa rost de o alta masina care sa stea mai mult langa masina ta pentru a se incarca bateria. cel mai probabil ai avut niste cabluri insuficient de groase.
Scris: Sâm 05-Noi-2011 14:25
de gigi
multumesc pentru raspuns.
Ar trebui, deci, sa nu-mi fac griji ca e ceva defect sau ca alarma ar scoate ceva din functie...intelegi ce vreau sa spun.
Am sa cumpar o baterie noua, sper sa mearga.
Am uitat...cablurile au fost cele care se gasesc de cumparat, nimic special
Scris: Sâm 05-Noi-2011 15:06
de mbc
daca invarte incet, e clar: nu are destul curent. cablurile de cumparat, de obicei, nu sunt suficient de groase. eu am gasit foarte greu ceva de grosime acceptabila.
daca ar fi fost dezactivata din alarma, nu s-ar fi rotit deloc electromotorul.
Scris: Sâm 05-Noi-2011 17:43
de e.miron
mbc are dreptate in legatura cu grosimea cablurilor. Si eu am luat initial un set ieftin de cabluri si nu voia deloc sa porneasca pana cand nu le-am testat si unul era chiar intrerupt. Am desfacut un cleste si am vazut sectiunea de sarma, erau doar cateva firicele de cupru invelite intr-un plastic f gros care dadea impresia de soliditate. Le-am returnat la magazin si pe urma am luat un kit de la mag de piese auto si asta e adevarat, merge f bine si sarmele interioare sunt destul de groase.
Si daca bateria este complet descarcata, cealalta masina trebuie sa ambaleze destul de tare pt mai multe minute in sir pana sa poti porni masina. La relanti nu va merge.
Scris: Dum 06-Noi-2011 09:29
de gigi
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Am sa caut vreun service sa pun bateria la incarcat pana cumpar alta.
Intre timp va mai pun o tema...a spus cineva dintre voi ca daca ar fi fost ceva decuplat din alarma nu s-ar fi rotit deloc...
asta nu se aplica la masina mea...astfel, daca dau cheie fara sa bag codul, demarorul invarte motorul dar nu porneste, cred ca fara cod injectia este scoasa...ma rog, este doar parerea mea, nu prea ma pricep. Mi-e teama ca am sa cumpar alta baterie si tot nu va porni, tot la service trebuie sa ajung...intelegeti ce vreau sa spun.
Luna trecuta am schimbat radiatorul, placutele frana pe fata, ulei si filtru si m-a costat 600 euro....nu prea stau cu f.... pe bani. De asta am cerut ajutorul vostru. Pentru care, cu respect, multumesc mult.
Daca cineva dintre voi a intalnit un astfel de caz, poate scrie aici un numar de tel, sun eu imediat. Daca e de fix...e si mai bine.
Pana atunci...toate bune va doresc
Scris: Dum 06-Noi-2011 11:41
de mbc
codul de pornire este al masinii, nu al sistemului de alarma si nu stiu unde se leaga. daca ai alarma, blocajul se pune pe demaror (fiind mai simplu decat pe computerul de injectie). ai zis ca si daca nu introduceai codul, tot iti invartea doar ca nu pornea. invartea rapid sau incet? eu cred ca rapid. daca totul e ok, dar nu ai baterie suficienta, invarte incet si nu porneste, neavand turatiile necesare.
Scris: Dum 06-Noi-2011 12:44
de gigi
Multumesc mbc ca-ti gasesti timp si duminica sa-mi raspunzi.
Uite cum stau lucrurile...pana sa moara bateria totul a fost ok, puneam codul pornea. Daca nu puneam codul, demarorul invartea cat se poate de normal, doar ca nu pornea, asta e ok.
Acum...bateria moarta, cabluri de la alta masina, putin turata, pun codul...dar demarorul invarte foarte lent, aproape zero.
Eu am scris de alarma doar pentru ca exista un sticker pe un geam ceva de genul Code Alarm...dar eu nu folosesc butonul de pe cheie, incui doar cu cheia si descui la fel.
Habar n-am daca in timpul asta alarma e in functie...eu n-am nevoie de ea.
Sunt cam sacaitor, cred, dar luna trecuta am bagat 600 euro doar in frane, ulei si radiator...din buzunar ca seful meu nu-mi deconteaza nici macar motorina cu toate ca toti km i-am facut pentru firma. Mi-e teama iar de service si ...toate alea, de asta incerc sa aflu de la voi cat mai multe. Mi-ar prinde bine un nr. de te. Masina e la 28 km de unde stau, daca pun baterie noua si nu merge nu stiu ce ma fac, net nu am acolo, e doar o parcare la o uzina.
Multumesc tuturor si s-auzim de bine
XM 2,5 TD full
Scris: Dum 06-Noi-2011 14:32
de gigi
Ma tot gandesc ca din Ianuarie n-am sa mai am nevoie de masina...primesc una de serviciu, astfel, XM-ul meu devine de vanzare.
Daca e cineva interesat, sa-mi lase un mesaj. Masina are numere de Germania-eu locuiesc oficial in Germania, in Belgia avem doar santierul acum.
Scris: Dum 06-Noi-2011 18:03
de mbc
ma repet: fa rost de niste cabluri solide sau un redresor pentru a incarca bateria. sau ia cablurile alea de 2 lei si tine o masina legata la a ta vreo 30 de minute turata la vreo 2000 turatii pentru a-ti incarca, incet, bateria.
relatia ta cu angajatorul tau nu ma priveste si nu pot sa fac nimic in legatura cu asta.
Re: XM 2,5 TD full
Scris: Dum 06-Noi-2011 19:33
de SilverSpider
gigi scrie:Ma tot gandesc ca din Ianuarie n-am sa mai am nevoie de masina...primesc una de serviciu, astfel, XM-ul meu devine de vanzare.
Daca e cineva interesat, sa-mi lase un mesaj. Masina are numere de Germania-eu locuiesc oficial in Germania, in Belgia avem doar santierul acum.
Aici nu cred ca il cumpara cineva sa-l inmatriculeze pt ca taxele sunt exorbitante pt oamenii de rand. Doar de piese de schimb sau o recarosare ceva. Eu de exemplu caut un xm verde metalizat cu usile bune, fara rugina jos, sa le schimb cu ale mele care funt ruginite rau jos pe interior.
Scris: Dum 06-Noi-2011 21:16
de e.miron
Daca invarte incet e clar bateria descarcata. Si putin turata cealalta masina nu faci nimic. Las-o macar 20 minute la cel putin 2500 ture.Cu cabluri groase. Sau mai putine minute dar turata peste 3500.Una pe benzina e super pt asta .
Vezi ca pe service-uri trebuie sa aiba un soi de starter kit, e o valijoara cu o baterie inauntru si cabluri, le ceri sa o imprumute cateva minute si pornesti cu ea, ca e o baterie puternica facuta special pt asta.
Si 600 € e un pic cam mult pt ce ai schimbat tu, in piese sunt cam 250 € iar manopera 350 ......ooouch. La placute e mai complicat, der uleiul si filtrul le poti schimba tu gratis in 10 minute..
Scris: Vin 11-Noi-2011 09:13
de gigi
Buna dimineata,
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Intre timp am dus bateria la un service, au incarcat-o si motorul a pornit imediat.
Intr-adevar...XM-ul meu este verde metalizat, dar n-am sa vand doar portierele.
Iar taxa de inmatricukare poate fi evitata cat timp se circula cu numere germane...impozitul este 401 eur pe an, asigurarea in jur de 400.
Week-end placut tuturor.
Scris: Mar 27-Dec-2011 23:13
de daneugen
eu am ia ncercat sa pornesc masina asa ajutata dar nu am reusit niciodata.problema e ca xm-ul are o groaza de electronica si pedeasupra are un sistem de siguranta care daca akumulatoru nu are o anumita putere care nu o stiu exact atunci inta in lucru si lucreaza ,cu asta iti maninca tot curentu .la mine care folosesc masina mult un akumulator ma tine can 2 ani .