Pagina 1 din 2

Ceva la aer conditionat

Scris: Sâm 02-Mai-2009 09:39
de DumitruSB
La mine am vazut ca circuiul de alimentare electrica a compresorului de AC a fost facuta o improvizatie adica s-a luat un fir de pe + de la baterie, s-a trecut prin contactul unui releu adaugat separat si s-a dus la +de pe compresor. Partea de comanda a releului avea 2 fire pe ea dar nu venea nimic pe ele nici daca cuplam butonul de AC din Bord.

Scris: Sâm 02-Mai-2009 09:50
de DumitruSB
Stie cineva care este traseul electric de urmat (cel original) ca vreau sa inlatur aceasta improvizatie. Ma intereseaza circuitul de pe panoul de sigurante de sub bord de la ce siguranta, pina la Butonul de AC si cum se desface grupul acela de butoane in care e si butonul de AC de pe bord pentru a nu rupe nimic de pe acolo. De la butonul de AC ma uit eu in colo sa-i dau comanda pe acel releu daca nu voi gasi traseul initial cel din fabrica.Nu vreau sa mai improvizez si alte butoane pe bord.

aer conditionat

Scris: Mie 13-Mai-2009 16:02
de emil
am si eu o problema .nu mai porneste compresorul de aer conditionat,mai bine zis nu mai cupleaza ambreiajul.am verificat si nu ajunge curent la el. am facut o proba pe direct si cupleaza ambreiajul.ce poate sa fie de nu ajunge curent la ambreiaj?sigurantele le-am verificat,sunt bune.care este traseul de la butonul de ac pana la compresor?cand apas butonul de ac ledul de pe buton se aprinde ca si cum ar functiona.

Scris: Mie 13-Mai-2009 16:10
de dj01fad
cred ca nu mai ai freon in instalatie; sistemul are o sonda, care daca simte ca nu e freon in instalatie nu iti da drumul la compresor.

Scris: Joi 14-Mai-2009 18:52
de DumitruSB
La mine am vazut ca e lipsa modulul de computer de aer conditionat din cutia de plastic din dreapta fata unde este la mine numai computerul de Egr si cel principal.

Scris: Joi 14-Mai-2009 19:53
de sandor mihai
fa o poza la mufa, sau spune-mi citi pini/coloaneare. s-ar putea sa te ajut eu cu unul.sincer nu stiu care e ca n-am avut inca probleme cu asa ceva.

Scris: Joi 14-Mai-2009 20:12
de DumitruSB
O sa-i fac o poza Cutiei de plastic cu locul unde trebuia sa fie 3 module de comanda (calculator) si sunt numai cel de Egr, un modul mai mare care cred ca e creierul (cel de Hidractive?) si unul lipsa. Numai mufa ( Slotul) mai e.Voi incerca miine sa-i fac poza daca sta din plouat ca ploua de 2 zile pe la noi.

nu mai functioneaza clima la xm

Scris: Sâm 18-Feb-2012 10:54
de gigi
Poate cineva sa ma ajute?... cand a fost foarte ger afara antigelul s-a cam solidificat, cureaua de la pompa de apa s-a rupt. Am schimbat cureaua dar clima nu mai porneste cu nici un chip. Ma gandesc ca s-o fi ars vreo siguranta atunci cand compresorul a intampinat rezistenta mare din cauza antigelului...e doar o presupunere, nu prea ma pricep. Nu stiu nici macar unde sunt sigurantele sa le pot verifica. Multumesc tuturor anticipat. Daca e mai mult de vorbit, dati-mi un bip si sun eu inapoi. 0753 787422

Scris: Sâm 18-Feb-2012 20:37
de SilverSpider
DumitruSB scrie:O sa-i fac o poza Cutiei de plastic cu locul unde trebuia sa fie 3 module de comanda (calculator) si sunt numai cel de Egr, un modul mai mare care cred ca e creierul (cel de Hidractive?) si unul lipsa. Numai mufa ( Slotul) mai e.Voi incerca miine sa-i fac poza daca sta din plouat ca ploua de 2 zile pe la noi.


Din cate am vazut eu climatizarea nu are legatura cu acea cutie unde este ecu de la motor si hydractivul.
Butonul de pe panoul de climatizare actioneaza un circuit care actioneza si mentine actionat un releu care la randul lui inchide circuitul care cupleaza ambreiajul compresorului de AC.

Cel mai probabil o sonda cum a zis si DJ01FAD sau un contact imperfect. Desigur siguranta trebuie verificata in prealabil.
Operatiunea de depistare se face cu un aparat de masurat (multimetru) si se pleaca de la compresor catre circuitele din bord. Asa depistati unde lipseste tensiunea.

Nu am avut problema asta, deci, nu pot sa va ajut cu mai multe amanunte.

Re: nu mai functioneaza clima la xm

Scris: Sâm 18-Feb-2012 20:43
de SilverSpider
gigi scrie:Poate cineva sa ma ajute?... cand a fost foarte ger afara antigelul s-a cam solidificat, cureaua de la pompa de apa s-a rupt. Am schimbat cureaua dar clima nu mai porneste cu nici un chip. Ma gandesc ca s-o fi ars vreo siguranta atunci cand compresorul a intampinat rezistenta mare din cauza antigelului...e doar o presupunere, nu prea ma pricep. Nu stiu nici macar unde sunt sigurantele sa le pot verifica. Multumesc tuturor anticipat. Daca e mai mult de vorbit, dati-mi un bip si sun eu inapoi. 0753 787422


Compresorul nu avea cum sa intampine rezistenta din cauza asta pentru ca nu el invarte motorul ci invers.
Nu stiu cum este la 2.5 dar la mine cureaua care invarte compresorul si alternatorul este separata de cea de la pompa de apa si de injectie. Se numeste cureaua de acesorii. Cand spui ca nu mai porneste clima te referi ca nu mai porneste compresorul sau nu mai baga caldura?
De exemplu la mine este undeva un contact imperfect si cateodata nu-mi pleaca ventilatorul care baga aer in interior. porneste dupa cativa pumni sau la niste gropi mai mari.

Scris: Dum 19-Feb-2012 11:55
de gigi
Buna dimineata tuturor.
Am spus de clima ca e total moarta, nu porneste nici ventilator, nici un led aprins la bord, indiferend ce apas nu se intampla absolut nimic, e ca si cand nici n-ar exista . Caldura nu cred ca baga, n-am apucat sa merg asa ca se aburesc imediat geamurile. Pana sa se rupa cureaua de la pompa de apa n-am avut nici cea mai mica problema cu clima. De asta ma gandesc ca-i vreo siguranta...nu se aprinde nici un led pe panoul climei. Si, repet, as vrea sa verific sigurantele aferente climei dar nu stiu care si unde sunt. Multumesc tuturor

Scris: Dum 19-Feb-2012 12:45
de SilverSpider
gigi scrie:Buna dimineata tuturor.
Am spus de clima ca e total moarta, nu porneste nici ventilator, nici un led aprins la bord, indiferend ce apas nu se intampla absolut nimic, e ca si cand nici n-ar exista . Caldura nu cred ca baga, n-am apucat sa merg asa ca se aburesc imediat geamurile. Pana sa se rupa cureaua de la pompa de apa n-am avut nici cea mai mica problema cu clima. De asta ma gandesc ca-i vreo siguranta...nu se aprinde nici un led pe panoul climei. Si, repet, as vrea sa verific sigurantele aferente climei dar nu stiu care si unde sunt. Multumesc tuturor


Este ciudat ca nu se mai aprinde nimic. Nu-mi imaginez ce putea sa faca pe la motor sa nu mai mearga clima.
Am sa ma uit la mine unde este siguranta si revin cu un raspuns.

Scris: Dum 19-Feb-2012 18:54
de gigi
Multumesc SilverSpider, astept un raspuns.

Scris: Dum 19-Feb-2012 22:46
de SilverSpider
gigi scrie:Multumesc SilverSpider, astept un raspuns.


Scuze de intarziere.

Am atasat o poza in care este descrisa fiecare siguranta din panoul de sub bord si cel din compartimentul motor.
Siguranta de la A/C este F9, adica a 9-a siguranta numerotand din coltul stanga sus.
Mai este o siguranta in compartimentul motor pentru aer conditionat F2.
Vad ca cea din interior este legata cu dezaburitorul, geamurile electrice si nu mai stiu ce; daca iti merg geamurile nu este acea siguranta.
Daca sigurantele sunt in regula te sfatuiesc sa te duci la cineva care a mai desfacut Xm care sa stie ce face nu cum a patit un coleg cu xantia caruia i-a demontat tot bordul ca sa-i schimbe o clema la ambreiaj.
Sper ca am fost de ajutor.

Imagine

Scris: Lun 20-Feb-2012 00:02
de cbx
la tabloul interior sunt 2 sigurante pt a.c . , sig 3- 10A si sig 9 de 30A