Pagina 1 din 1

Pierdere lichid hidraulic pe la Disjuctor Xm Diesel din 1990

Scris: Joi 09-Apr-2009 10:11
de DumitruSB
-Mi-am cumparat si eu un Xm de la un membru de pe forum (Ursulica81 din Vilcea) ca a fost mai aproape.Omul mi-a spus ca pierde lichid pe la disjuctor dar nu s-a ocupat de el. -Orientativ pentu hidraulica in interior in stinga schimbatorului de viteza are butonul acela de reglaj pentru modul Sport cred. M-am uitat la disjuctor si al meu are o forma patratoasa fara sfera pe el. -Disjuctorl imi face parerea ca pierde lichidul pe la surubul de pe partea dreapta cum te uiti din botul masinii.De acel surub care cred ca a fost schimbat erau fixate niste bride un fel de aripioare care fixau conductele care treceau pe linga el.Pe partea stinga a disjuctorului opus acelui surub seafla un prezon care la fel sustine niste conducte dar care sunt fixate de prezon cu piuluta.La acel prezon nu pierde lichid. Trebiua sa fie si in partea stinga in loc de surub tot un prezon cu piulita?
-La surubul de pe partea dreapta cum te uiti din botul masinii trebuia sa aiba incapatul lui in interiorul Disjuctorului vreo bila? Ca eu –am desfacut cu grija dar nu am vazut nici o bila sa cada din acea gaura.
Cum pot face disjuctorul sa nu mai piarda Lichid pe acolo? Cred ca pierde mai mult lichid pe acolo cind motorul e oprit.

Scris: Joi 09-Apr-2009 10:35
de retro
Cam alambicat... Nu cred ca despre disjunctor vorbesti, ci despre repartitorul de debit al servodirectiei. Sunt 5 conducte care intra/ies din el, da? 2 deasupra si 3 dedesubt.
Exista set de reparatie pentru repartitor. L-ai facut bucati deja?

Scris: Joi 09-Apr-2009 10:54
de DumitruSB
Cred ca ala e cu 5 conducte 3 dedesupt si 2 deasupra.Se repara Greu?

Scris: Joi 09-Apr-2009 10:58
de DumitruSB
Se poate adapta de la Cx din 81 Gti?

Scris: Joi 09-Apr-2009 11:06
de retro
Cx-ul nu a avut niciodata asa ceva. Exista repartitoare de debit la BX si Xantia, dar au alte valori ale presiunii si alte jigloare in interior.
Daca el functioneaza bine, problema fiind pierderile de LHM, parerea mea este sa cumperi un kit de reparatie si sa-l faci pe al tau.

Scris: Joi 09-Apr-2009 11:16
de DumitruSB
Cit costa setul de reparatie Repartitor si de unde sa-l Gasesc?

Scris: Joi 09-Apr-2009 13:02
de retro
Cauta un magazin serios de piese auto import sau dealerul Citroen din SB. Codul pt. kit este: 95 669 034. Pretul ar fi in jur de 150 lei.

Scris: Joi 09-Apr-2009 18:52
de DumitruSB
Multumesc mult pentru cod si pret. sper sa-mi fie de ajutor

Scris: Joi 09-Apr-2009 18:55
de DumitruSB
E foarte bine cind ai cu cine sa te sfatuiesti .Va multumesc mult.

Scris: Joi 09-Apr-2009 19:01
de DumitruSB
Multumesc mult pentru cod si pret. sper sa-mi fie de ajutor

Scris: Vin 10-Apr-2009 04:50
de retro
Cu placere! Succes!

xm

Scris: Sâm 11-Apr-2009 16:42
de Valentin Sandu
Oringurile le gasesti mai usor ,dar mai greu este de ale inlocui

Scris: Sâm 11-Apr-2009 18:14
de dj01fad
daca nu ai desfacut niciodata e intr-adevar greu, dar daca ai mai desfacut, e simplu.

Scris: Sâm 11-Apr-2009 21:48
de DumitruSB
Lucian, n-ai mai zis nimic de O-ringuri pentru Repartitorul pentru Debit al Servodirectiei. Am inteles ca-mi trebuiesc 4 Bucati, dar de ce dimensiuni? La desfacerea repartitorului dupa ce scoti sigurantele de blocare sare ceva de prin el?(Arcuri, Pastile,Bile....etc?) Sa stiu la ce sa ma astept cind il voi desface pe Bancul de Lucru.

Scris: Sâm 11-Apr-2009 22:38
de dj01fad
din ce retin au diametru de 10 si grosime de 2mm.
ca sa il desfaci.... e destul de complicat. capacele puse fata in fata corespund cate unui pistonas; apesi pe fiecare capac in parte, si o sa constati ca 3 din ele revin iar unul ramane apasat; primul care il desfaci este cel opus celui care nu revine; o sa iese afara un arc, apoi pistonul. apoi, te uiti prin gaurile de la conducte si o sa vezi ca la 2 dintre cele mari poti desface cu un imbus cate o piesa metalica. la cea de langa primul pistonas care il desfaci o sa gasesti sub ea o saiba gaurita, apoi o sita, apoi un tub, apoi inca o saiba gaurita dar foarte subtire; dupa asta desfaci capacul ala care nu revine, impingand afara de pe partea cealalta; la piesa filetata din partea cealalta o sa gasesti doar o sita. pistonasul celalalt il desfaci incepand din orice parte, nu conteaza. ai mare grija sa pui la loc piesele exact cum le-ai scos, si in ordine inversa decat ai demontat. bafta multa :lol:
daca constati ca sitele sunt sparte, si inclin sa cred ca da... o sa ai nevoie de altele, dar nu cred ca ai sa gasesti decat in setul complet de reparatie;
totusi, recomand sa iti faca treaba asta cineva care a mai facut, sau macar sa te ajute cineva care a mai facut.