Belea la motor!!!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Lun 13-Mar-2006 21:07

Mdeah...Am avut ghinion! :( N-a mers!Cred era ceva mai bine daca luam cuzineti la R2!Am pus cuzinetii noi dar tot joaca biela pe maneton(ceva mai putin ca inainte).Bataia la motor se aude ceva mai putin,dar am luat hotararea sa schimb motorul.Am gasit unul de Peugeot 1.9 benzina,e desfacut,n-are uzura deloc pe cilindrii.Omul vrea 8-9 mil cu tot cu montaj pe masina.Ce ziceti,merita?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 13-Mar-2006 23:25

pretul e ok, dar cred ca vei avea ceva probleme cu adaptarea pompei hidraulice.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

n

Mesajde Teo-Onesti » Sâm 18-Mar-2006 09:55

Oare as putea sa iau tot "interiorul"(bucse-cilindri,linia,chiulasa) de la motorul de Peugeot si sa-l bag in blocul motor pe care il am eu pe masina?In felul asta as evita si o vizita pe la RAR si eventualele nepotriviri de prinderi ale accesoriilor pe motor...nu?

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Sâm 18-Mar-2006 16:44

daca este acelash tip de motor (inclusiv capacitatea) cu sigurantza se potriveshte.
nu vad insa de ce te-ai complica sa iei un motor care presupune deja uzura in loc sa itzi procuri doar piesele de care ai nevoie.
daca imi spui ce model de motor ai (toate datele, capacitate, model de mashina, cod eventual) shi ce anume este stricat la el shi ma pot interesa de piese pt tine.
pe mine m-a costat reparatzia dupa cum urmeaza: arbore cotit+cuzinetzii totzi(biela+palier)+ biela defecta....3.5mil(100E); 2 pistoane.....1mil; set segmentzi MAHLE .......2mil; garnitura chiulasa...700mii; 1tub silicon.....70mii.
fa socoteala shi gandeshte-te ca acum am un motor cu compresie beton care nu da gaze shi nu haleshte ulei.
de la motorul pe care vrei sa-l achizitzionezi potz folosi arborele shi cuzinetzi, eventual o biela.
daca incerci sa foloseshti segmentzii s-ar putea sa ai shanse de succes cam 30% cauza fiind rodarea neuniforma a segmentzilor .
e ffff putzin probabil sa-i nimereshti tocmai in ovalitatea in care au lucrat.
sfat: ai 2 variante
1 schimbi arborele, cuzinetzii (totzi), fcapac biela afectata. asta ca sa nu mai desfaci chiulasa ca ar presupune costuri aproape duble.
2 prima varianta la care adaugi biela in intregime , segmentzi noi, garnitura chiulasa (obligatoriu rectifici chiulasa) .
presupune costuri mai mari dar daca vrei sa pastrezi mashina merita sa faci pasul!
cum spuneam....te pot ajuta daca vrei .
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Sâm 18-Mar-2006 16:51

scuze pentru revenire
daca totushi optezi pentrumotorul de peugeot......
scoate sgmentzii shi baga-i pe piston la 1/3 adancime de la fatza blocului shi masoara fanta pe care o fac.
daca e mai mare de 0.5mm deja nu merita sa te deranjezi.
ceea ce tzi-a aratat proprietarul motorului este uzura cilindrilor care, la un motor bun (adika de marca nu dacia sau genul) se preteaza la 2 sau chiar 3 randuri de segmentzi multzumita duritatzii shi suprafetzei de lucru mari in comparatzie cu segmentul.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

g

Mesajde Teo-Onesti » Sâm 18-Mar-2006 19:24

La motorul de peugeot am vazut camasile(toate 4) scoase afara cu tot cu pistoane inauntru,deci nu a miscat segmentii de pe pozitia lor,si nu aveau deloc uzura.Pe mine ma incanta ca e materialul original,facut chiar de Citroen,nu cine stie pe unde(Turcia,etc)Eu ma intrebam daca s-ar potrivi in blocul meu de XM camasile astea cu totul,si jos sa pun arborele.De ce sa rectific chiulasa?Si inca ceva: la motorul meu asta stricat,aveam 270.000 km dar ulei imi lua cam 5-700 ml intre schimburi(cam la 6-8000 km)...

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Sâm 18-Mar-2006 23:31

Ce cod motor ai Teo? Trebuie sa fie XU10XXX. Nu merg piesele de XU9XXX pe el. In primul rand pentru ca motoarele XU10 (la Xantia cel putin, care sunt la fel cu cele de Xm din cate stiu, nu au camasi amovibile) :idea:

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

j

Mesajde Teo-Onesti » Dum 19-Mar-2006 00:47

Pe certificat la mine scrie la motor:RFZ-XU1J2.Are 1998 cm3,89 kw.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 20-Mar-2006 11:47

RFZ e XU10J2. E bloc de fonta cu cilindrii alezati in el. Nu poti folosi piesele de la XU9 de 1905cc. poti folosi injectia ta pe motorul de 1905, sau chiulasa ta pe un bloc XU9. Poti folosi si un motor complet de 1905, pentru ca are aceleasi prinderi pe cutie si tampoane, dar vei avea ceva de adaptat la pompa hidraulica si posibil alternator. Mai cauta pe la dezmembrari, poate gasesti un motor de 1998 - s-a montat pe Xm, Xantia, Zx, Peugeot 405 dupa 92, 306, si 406

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Lun 20-Mar-2006 22:08

Merci !

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

o

Mesajde Teo-Onesti » Mar 04-Apr-2006 13:54

Chiar ai avut dreptate cu adaptarea pt pompa hidraulica si alternator.Motorul e montat(cel de peugeot 405) dar imi mai trebuie un suport pt pompa hidraulica.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 05-Apr-2006 09:26

Ce ai montat pana la urma? Motorul de 1.9 complet sau blocul de 1.9 cu chiulasa ta? Cum merge?

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

j

Mesajde Teo-Onesti » Mie 05-Apr-2006 20:52

S-a montat motorul complet de peugeot.Inca nu stiu cum merge pt ca nu am fost dupa masina din cauza ca nu a gasit suport pt pompa hidraulica.Trebuie sa dea comanda pt. unul...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 11-Apr-2006 13:23

pai nu poti lua suportul de pe celalalt motor?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

e

Mesajde Teo-Onesti » Mar 11-Apr-2006 18:09

Nu se potriveau prinderi si nu mai stiu ce chestii.Acum s-a rezolvat.A trebuit si alta pompa de ulei hidrtaulic ca aia nu se mai potrivea nicicum.Acum faza e ca nu sunt multumit cum trage motorul.Am mai avut acelasi comportament la motorul precedent si am dus masina la un service unde mi-a pus cureaua la distributie dupa carte si a constatat ca era pusa aiurea cu 4 dinti.La fel nici la aia nu mergea masina mai mult de 140km/h,nu tragea in demaraje si se ineca la turatii mici cand incercam sa accelerez.Omul care mi-a pus motorul asta baga mana in foc ca e pus bine la punct.Zice ca a facut peste suta de motoare.Oricum,pt. siguranta mea,o sa merg din nou la acel service sa vad daca e bine pus la punct.


Înapoi la “Mecanica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos