Pagina 1 din 2

ajtor

Scris: Dum 05-Iun-2011 16:45
de daneugen
Salut la toata lumea am o problema cu intinzatoru de la cureaua de la alternator.A venit un prieten care are aceias masina ca si a mea 2,5td cu clima,ca i sa retezat surubu care tine dispozitiva de intindere(ala de10mm).Mam apucat de treaba sa vad ce am de facut si am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb tot intinzator si arcu.A iesit o a mers bine cam 1 saptamina dupa care iar sa retezat surubu,am ajuns la concluzia ca sa dus si flansa de la vibrochen am schimbato si pe aia.Acu ca toates noi am zis ca fac eu testu la ia dupa 2 zile aceiasi problema si nu mai stiu ce sa fac cu ea mentionez ca toate piesele sint noi si cureaua nu are nimic,am cumparat surub separat ultima data de tari 12,9 si na tinut ce poate sa aiba?Rolade tensionare e buna nu joaca nu merge stimt,arcu a fost strins la 98 de mm ce poate sa mai fie.multam anticipat

Scris: Dum 05-Iun-2011 18:31
de khan
cel de origine e tot de tarie 12.9, probabil ca ceva merge greu sau nu e aliniat corect. sau poate il stringi tu prea tare...

Scris: Dum 05-Iun-2011 19:28
de alexsosi
si eu cam aceeasi problema , la mine s-a rupt surubul de doua ori, acum am pus unl de tarie cum ai spus tu datorita lui khan , ocazie cu care tin sa ii multumesc, dar la mine bate rau cureaua desi rola intinzatoare e la maxim. am pus curea de 1865 cred ca o sa incerc si cu una de 1863, daca nu vrea nici atunic imi raman doua lucruri de schimbat , fulia de la arbore si pompa hidraulica. tin sa va intreb cam car m-ar costa o pompa si cine are , si fulia de la arbore are pe partea cu motorul un santz pe toata suprafata , fisuri nu se vad , nu stiu de unde provine santul . sa imi spuneti daca credeti ca stricaciunea poate proveni de acolo. multmesc si scuzati pentru mesajul acesta lung.

Scris: Dum 05-Iun-2011 20:45
de daneugen
ce am primit la intinzator(RUVILLE)surub era de 8.8 dar asta nu prea are inportanta ca acu e 12,9.Arcu e INA pe care e o sageata si scrie UP partea asta am montato insus,cred ca asa trebuie nu?Cureaua e una Continental(pe care scrie MADE in ROMANIA) de 1863mm.Fulia de care scrii eu nu stiu sa aiba canale in afara de cele 6,in schimb are un umar in partea dinspre motor.Fulia trebuie schimbata la 60 de mii de km ,arcu si intinzatoru la 100 asta spun cei de la citroen.EU am incerca sh la o alta masina tot un xm si nu a mers,asa ca am ajuns la concluzia ca nu se merita ca numai arunci bani afara si tot noi trebuie sa iei

Scris: Dum 05-Iun-2011 21:16
de daneugen
fulia e in jur de 80-100 euro alea fara nume cea originala e in jur de 250-300 euro.Pompa hidraulica e foarta scumpa noua in jur de 500-600 de euro dar mai prost e ca nici nu prea gasesti sh in jur de 100 euro.In germania am vazut pompa nou la 455 euro acu 1.5 ani in urma.Pompele astea nu prea se duc daca se schimba lhm-ul la timp(60mii km)si nu se folosesc alte minuni,ulei comestibil,motorina,ulei hidrulic si mai stiu eu ce prosti cas mai ieftine ca hlm-ul

Scris: Vin 10-Iun-2011 09:29
de alexsosi
fulie corteco 302 lei
optimal 262
garws 707 - calitate fabrica
cam astea ar fi preturile

Scris: Vin 10-Iun-2011 19:06
de daneugen
Mam luminat.Am fost la servis si mam interesat de intinzatoru asta ce si cum e.Si miau spus cum se face:in intinzator sub gaura aia patrata de 10mm se gaseste o gaura de 4mm,iar in suport de pe bloc motor la fel e o gaura de 4mm.Trebuie sa tensionezi cureaua pina poti sa bagi o tija in ele(deci sa fie paralele)si asa fixezi rola de tensionare.Distanta intre cele 2 suruburi trebuie sa fie mai mica de 98mm.Scoti tija de 4mm dupa care trebuie sa invirti motoro atit cit cureaua sa faca o tura completa,dupa care trebuie sa bagi o tija de 2mm ingaura de 4mm si daca intra si in supotu de pe blocmotor e ok de nu mai trebuie tensionata.


ps.din cauza ca nu e tensionat destul intinzatoru se loveste de compresoru de clima la turati mari si din cauza asta se duce surubu ala de 10mm

Scris: Dum 12-Iun-2011 08:01
de alexsosi
daneugen, incerc sa inteleg descrierea care ai facut-o dar nu inteleg deloc, e vorba de rola de pe rulmentul intinzator? gaura de care spui tu de 4 mm trebuie sa fie in spatelele rulmentului iar celalta pe motor , bun sa intelg ca pana acum ar fi ok, dar daca iau o tija si pun intre ele cum o pun cu rulmentul sus sau jos de pe masina , daca o pun de jos ar fi cat e cat ok , dar cum montez cum o mai dau jos, iara daca e pe motor cum o montez?

Scris: Lun 13-Iun-2011 06:42
de daneugen
toate sint montate la loc,Eu am facut in felul urmator:am pus cureaua sus si am inceput sa tensionez din rola intinzatoare(aia de mai sus)pina am putut sa bag cheia patrata in intinzator si am continuat sa tensionez de aici,intre timp miam pregatit un burghiu de 4 mm.Cuo mina inpingeam de cheie cu cealalta inpingeam de bughiu pina a intrat,in mod normal ar trebui sa intinzi din rola aia intinzatoare dar eu nu am cheie patrata asa mica sa pot sa invitr de ea.Toate piesele sint la locu lor,cureau iti va intra ceva mai greu intre intinzator si arc.In partea unde e prns arcu acolo vei gasi gaura de 4mm si gaura patrata de 10 mm,aici poti sa bagi daca ai cheie de desfacut surubu de la baia de ulei,a mea e de 8-10 mmla baia de ulei se foloseste 8mm.
e un picam complicat mie miau aratat pe pc,si a fost un pic mai usor.programu asta pot sa til trimit are poze si explicati dar e in limba magyara si scrie de o groaza de scule la care are numa codu sau mm.e in format pdf

Scris: Lun 13-Iun-2011 07:27
de CROCOLINO
sal aceeasi problema o am si io face un zgomot ciudat la relantiu de la cureaua de accesori

Scris: Lun 13-Iun-2011 08:27
de alexsosi
am intels cat de cat, dar practic face cam acelasi lucru , eu am reusit sa strang rola intinzatoare la maxim si tot imi face belele( maxim spre stanga , nu vrea nici desfacut cu surub de tot sa se duca mai sus ) , dar cum am mai zis o sa incerc sa schimb cureaua cu una de 1860.

Scris: Lun 13-Iun-2011 09:17
de bebe944
Si al meu scartaie rau la relanti si suspectez tot intinzatorul curelei de agregate...mentionez ca am un 2.1td din 1999.Aveti idee cum e la motorul de 2100?Poate am aceeasi problema si o rezolv si eu ca rade lumea de rasnita mea la semafor :D ...in ture dispare zgomotul complet.

Scris: Lun 13-Iun-2011 15:28
de daneugen
bebe944 ar trebui sa imi spui codu motorului si daca ai cima sau nu zgomotu se aude din cauza ca sa dus arcu de tensionare,sau cureaua

Scris: Lun 13-Iun-2011 15:30
de daneugen
am vrut sa scriu clima

Scris: Lun 13-Iun-2011 16:05
de dj01fad
motorul este xud11BTE (P8C)