Istoria Siglei Citroen

Povestea acestei marci, chevroane şi a "parintelui" sau Andre-Gustave Citroën.

Moderator: Echipa Tehnica

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Istoria Siglei Citroen

Mesajde razzwan » Sâm 01-Noi-2008 17:39

ImagineImagine
O pereche de sageti 100% utile

Simbolul sagetii duble este prezent pe autovehiculele Marcii de la fondarea acesteia in 1919. Aceasta nu inseamna, insa, ca sageata dubla nu a evoluat de-a lungul timpului. In ultimii ani, a aparut o tendinta de supradimensionare si stilizare. Simbolul Citroen devine din ce in ce mai vizibil!


Sageata dubla care marcheaza autovehiculele Marcii are o istorie proprie. Trebuie sa ne intoarcem in timp, la inceputul secolului trecut, in momentul in care parintele fondator al Marcii, Andr� Citroen, incepe sa fabrice angrenaje cu dinti in forma de sageata. Acesta cumparase licenta de productie a angrenajelor de la un unchi al mamei sale, nascuta la Varsovia. Urmarea este cunoscuta – compania Engrenages Citroen devine o prezenta marcanta in industria auto si decide sa amplaseze sageata dubla pe grilele radiatoarelor autovehiculelor sale, ca semn distinctiv.

Sa vorbim putin despre aceste grile. Inainte de cel de-al doilea razboi mondial, pe acestea era afisat cu ostentatie simbolul marcii producatoare - simbol ce conferea prestanta autovehiculului. Modelul revolutionar Traction Avant (tractiune fata), in special, arboreaza cu mandrie acest simbol pe grila radiatorului. Designerul dispune, intr-adevar, de o suprafata considerabila pentru a decora un radiator impozant.

Astfel, Flaminio Bertoni prefera sa proiecteze un profil anterior ce afiseaza o enorma sageata dubla. Chiar si dupa disparitia radiatoarelor gigantice, celebrul designer este tentat sa extinda dimensiunile simbolului Marcii. In 1948, acesta propune o macheta a modelului Hippopotame (care anunta modelul DS) ce afiseaza o impozanta sageata dubla pe grila radiatorului.

Bertoni va fi intotdeauna inclinat sa supradimensioneze acest simbol, dupa cum o arata una din schitele sale, in care capota modelului DS este impodobita cu o enorma sageata dubla, aflata deasupra grilei radiatorului. Toate acestea indica faptul ca, pentru el, sageata dubla este un semn distinctiv, supus, fireste, unor norme de natura tehnica, insa reprezentand, de asemenea, un element emblematic, cu incarcatura afectiva.

Un simbol care nu inseala
O sageata dubla de dimensiuni considerabile decora inca profilul anterior al modelului 2 CV la inceputul anilor '60, dar trebuie sa mentionam ca simbolul incepe acum sa se micsoreze. Studiile grafice precum cele schitate la jumatatea anilor '60 de catre Jacques Charreton, la Centrul de Design Citroen, in care grila modelului Dyane este impodobita cu o enorma sageata dubla, nu vor depasi stadiul de proiect.

Simbolul Marcii este pus in evidenta in primul rand prin intermediul publicitatii, iar aici trebuie sa ne amintim de faimosul „inainte Citroen” al lui Raymond Sauvignac, sau de spotul „Sageti salbatice”, prezent pe toate ecranele in 1985. De altfel, lansarea in 1989 a modelului Xm a insemnat cea mai discreta aparitie a acestui simbol.

Trebuie sa asteptam sfarsitul anilor '90 pentru a asista la revenirea sa pe scena, sau mai degraba pe capota. Dimensiunile emblemei cresc din nou. Modelul Xsara Picasso, prezentat la Salonul Mondial Auto in 1998, confirma aceasta tendinta. Sageata dubla revine in forta. In acelasi an, prototipul C3 Lumi�re isi incordeaza „pectoralii” decorati cu o generoasa sageata dubla. Iata o valorizare ce permite „o mai buna identificare a Marcii”, exprimand in acelasi timp „decizia de a valoriza soferul prin prisma apartenentei sale la universul Citroen”, comenteaza Charles Aouad, director al departamentului Inovatii si Calitate (DINQ) al PSA Peugeot Citroen, specialist in „declinarea” emblemelor si simbolurilor.

Iin momentul in care Charles Aouad devine responsabil de design, la inceputul anului 2001, metamorfoza sagetii duble este deja ireversibila. Designerul devine responsabil de stilizarea liniilor, de schitarea evolutiilor potentiale, sprijinindu-se cat mai mult posibil pe formidabilul capital de identitate al marcii Citroen. Graficienii devin experti in ipostazierea celor doua varfuri de sageata suprapuse, mostenitoarele faimoaselor angrenaje.

Sagetile inaripate – o lovitura de maestru
"Contrar aparentelor, sageata dubla este un simbol complex", afirma Charles Aouad. Comparand diversele ipostaze ale acestui simbol, va veti da seama cat sunt de variate. Simbolurile sunt proiectate separat pentru fiecare model, pentru a permite, in cele din urma, o lectura identica pentru fiecare autovehicul in parte.

Atingerea acestui obiectiv este facilitata prin luarea in calcul a simbolului foarte devreme in procesul de proiectare a modelelor, la nivel de design, in cadrul dezvoltarii fiecarui nou program. Cea mai buna dovada in acest sens este integrarea, in 2004, a sagetilor „inaripate” pe noul model C5, apoi pe modelele C4 Berlina si Coup�.

Aceasta evolutie spectaculoasa a fost initiata in 1999, odata cu dezvoltarea prototipului C6 Lignage, proiectat la nivel de design de catre Marc Pinson (un mic detaliu – sagetile alcatuite din lame isi modificau unghiul de inclinatie in functie de viteza, gratie unui sistem electronic). „Acest autovehicul revolutionar a fost primul model care a exprimat aceasta cautare permanenta a ipostazei ideale a simbolului”, afirma Charles Aouad.

Conceptul isi va continua evolutia in 2002, odata cu modelul C-Airdream, apoi va fi reluat in cazul modelului C-Airlounge - prototip prezentat in 2003, a carui capota in forma de V se inscrie clar in linia de design Citroen. Iar de aici, vom ajunge la profilul anterior cizelat, de o deosebita eleganta, oferit de noul C5 si de modelele C4 Berlina si Coup�. Privirea este imediat atrasa de radiatorul decorat cu sageata dubla compusa din lame cromate inclinate. Acest exercitiu de stil a impus, insa, anumite restrictii de natura tehnica.

Numeroasele fatete ale viitorului
"Suntem obligati sa utilizam bare cu inaltime de cel putin 22 de milimetri", afirma Charles Aouad. Pe de alta parte, barele si sageata superioare sunt fixate pe capota, in timp ce barele si sageata inferioare sunt fixate pe bara de protectie. Aceasta implica procedee diferite de fixare, precum si comportamente diferite la dilatare ale barelor, la temperaturi ce pot varia in functie de suport.

Este cazul sa ne imaginam ca aceasta dubla sageata inaripata va deveni simbolul standard al marcii pe toate modelele sale? "Pentru a obtine un simbol cu adevarat viu, am decis sa nu sistematizam design-ul acestuia", afirma Charles Aouad, de unde ne putem da seama ca toate fatetele problemei sunt departe de a fi fost explorate.

Intrebari pentru Vincent Besson, director al departamentului Produse-Piete Citroen (DPMC)

In ultimii ani, am asistat la o punere in evidenta a simbolului Marcii. Care sunt motivele?

Conceptul de marca devine tot mai important pe o piata pe care oferta este din ce in ce mai variata. Este esential ca apartenenta autovehiculelor la o anumita marca sa fie subliniata. Cea mai buna semnatura, din punctul de vedere al marcii Citroen, este structura autovehiculului, echilibrul sau general. Un adevarat Citroen trebuie sa poata fi recunoscut de la o distanta de 200 de metri. Este, deci, la fel de important ca semnatura sa apara intr-un mod mult mai lizibil pe autovehicul, atat in fata cat si in spate.

Superba sageata dubla inaripata va aparea pe toate viitoarele modele?

In cadrul Citroen, incercam sa evitam elementele de stil gratuite, respectiv cele care nu sunt justificate de o functie anume. Spre deosebire de alti producatori care au decis sa mentina o forma identica a simbolului propriei marci pentru toate modelele, noi preferam sa sustinem o evolutie a sagetii duble care sa ofere echilibru si armonie aspectului general al profilului fata. Daca sageata dubla inaripata apare pe modelele C4, C5 si C6, aceasta nu inseamna ca va continua sa apara pe toate viitoarele modele Citroen. Este posibil ca integrarea simbolului, in aceasta forma, pe viitoarele modele sa nu fie la fel de facila si de pertinenta.

Spuneti ca nimic nu este gratuit. In acest caz, design-ul dublei sageti inaripate este justificat de unul sau mai multe motive de natura tehnica?

Exista, fireste, un aspect tehnic. Integrarea simbolului in aceasta forma a devenit posibila datorita faptului ca, in acelasi timp, linia de deschidere a capotei a fost inaltata pentru a facilita reparatiile. In plus, a trebuit sa luam in calcul limitarile impuse de amplasarea orificiilor de ventilatie. Aceste aspecte au dus la proiectarea unor autovehicule pe care cele doua sageti sunt amplasate de o parte si de alta a liniei de deschidere a capotei.

O alta solutie ar fi fost imposibila, deoarece amplasarea pe capota a ambelor sageti ar fi insemnat o pozitie prea inalta ce ar fi blocat orificiile de ventilatie, ceea ce ne-ar fi obligat sa reducem drastic dimensiunile sagetilor si sa proiectam orificii de ventilatie mai mari, in detrimentul aspectului profilului anterior. Iar ideea initiala este de a sublinia in mod cat mai natural aceasta situatie deosebita, cu ajutorul a doua mici bare cromate.

„Rolul simbolului este de a scoate ceva in evidenta, de a semna autovehiculul, si nu de a avea o existenta proprie, separata", spuneVincent Besson.

Istoric

1919: aparitia primului logo octogonal cu sageti argintii sau aurii pe fond albastru, in partea de sus a radiatorului, sub busonul de alimentare cu apa a modelului Type A (10 CP).

1932: aparitia sagetii duble pe intreaga grila a radiatorului.

1949: aparitia unui nou logo odata cu lansarea modelului 2 CV, cu sageata dubla amplasata intr-un cadru oval, situat pe grila radiatorului. Cadrul oval dispare in anul 1954 –ramane doar sageata dubla.

1955: lansarea modelului DS 19, cu o mica sageata dubla aurie sau argintie, prezenta doar pe profilul posterior al autovehiculului.

2004-2005: dubla sageata inaripata decoreaza modelele C4, C5 si C6.
ImagineImagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Re: Istoria citroen

Mesajde dj01fad » Sâm 01-Noi-2008 19:04

razzwan scrie:De altfel, lansarea in 1989 a modelului Xm a insemnat cea mai discreta aparitie a acestui simbol.


bx si cx au stema cu aceleasi dimensiuni ca si xm, si sunt modele mai vechi...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Sâm 01-Noi-2008 22:25

sa stii ca nu prea gasesti mare lucru pt cx , bx ....

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 02-Noi-2008 09:58

si cu toate acestea, si cx , bx ...

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Dum 02-Noi-2008 10:22

Imagine

Imagine
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Dum 02-Noi-2008 17:18

magice poozele ... \:D/ \:D/ =D>

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Dum 02-Noi-2008 20:50

Imagine
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
robistan25
pasionat
Mesaje: 537
Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
Localitate: Ploiesti

Mesajde robistan25 » Lun 03-Noi-2008 20:20

Felicitarile mele pentru razzwan si stan cristian.

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 03-Noi-2008 22:03

robistan25 scrie:Felicitarile mele pentru razzwan si stan cristian.
:prayer: :prayer: :prayer: :prayer:

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Lun 03-Noi-2008 22:10

MERCI!!! :D o sa fie foarte mult de munca la subiectul asta , sper sa contribuie cat mai multi cu informatii ...
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 03-Noi-2008 22:12

stan cristian scrie:MERCI!!! :D o sa fie foarte mult de munca la subiectul asta , sper sa contribuie cat mai multi cu informatii ...


e pacat ca nu mai poti sa completezi dupa 50 de min de la postare ...

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 04-Noi-2008 07:14

pe masura ce am timp am sa caut si eu in cartile pe care le am acasa despre acest Nume si Brand in acelasi timp ...

ca asa se scrie istoria .. incet, dar greu ..:D

Felicitari inca o data pentru cei care au re-initiat acest subiect =D>
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 04-Noi-2008 08:16

Andre Citroen

Cand un nume devine Marca intra cu siguranta in istorie. Notorietatea este fructul recunoasterii sale, perenitatea fiind reflectarea capacitatii sale de adaptare. Citroen a intrat in istorie inca din anul 1919. De peste 80 de ani Marca insoteste marile miscari ale Societatii, in cele mai diverse curente ale sale, in evenimentele cele mai cotidiene, in visurile sale cele mai nebunesti.



Vizionar in ceea ce priveste metodele revolutionare, Andre Citroen este fara putinta de tagada una dintre cele mai importante figuri de la inceputul secolului douazeci.

Curajos, intuitiv, inaintea timpului sau, dotat cu un simt surprinzator pentru comunicare, aceste om iesit din comun, cu simt de actiune si de aventura a fost mereu la orginea progreselor sociale, economice, tehnologice si culturale ale epocii sale.

La sfarsitul anilor 20, marele patron a construit un remarcabil imperiu industrial si a inventat, pentru a-si vinde masinile, comertul modern de automobile, postvanzarea si multe alte servicii.




Fiu al unui negustor de diamante olandez, LĂŠvie Citroen, si al unei poloneze, Macha Kleinan, Andre Gustave Citroen s-a nascut la data de 5 februarie 1878 la Paris.



Orfan de tata de la varsta de sase ani, Andre Gustave a fost crescut de mama sa care a reluat afacerea de negot cu diamante si perle fine.


Pe data de 1 octombrie 1885, intra in calsa a 9-a C la liceul Condorcet. La inscriere ii este adaugata o trema pe litera "e" din nume.



La varsta de zece ani il descopera pe Jules Verne al carui cititor asiduu va deveni din acel moment. Descopera in opera acestuia marile principii pe care si le va insusi pe tot parcursul vietii: spirit de descoperitor, simt de competitie, om de stiinta, cautarea permanenta a progresului.



Construirea turnului Eiffel pentru expozitie mondiala din anul 1889 este cel de-al doilea mare eveniment care va decide orientarea tanarului adolescent. Va fi inginer.




In anul 1898, intra la Politehnica. Are douazeci de ani. Termina in anul 1900. presimte deja ca acest inceput de secol douazeci va fi epoca tuturor provocarilor industriale. Si conteaza chiar pe unele dintre acestea...



La douazeci si doi de ani, cu ocazia unei calatorii in Polonia, Andre Citroen descopera din intamplare u procedeu de taierea a angrenajelor in forma de chevron. Imediar isi da seama ca acest procedeu, transpus in otel, are multe posibilitati si cumpara brevetul. Este inceputul celei mai mari aventuri industriale din timpurile moderne.



Andre Citroen este nerabdator din fire. In anul 1902, pune tot ceea ce are in joc pentru descoperirea sa din Polonia: chevroanele.

In 1906, automobilele Mors, celebre pentru faptul ca au doborat la inceputul secolului recordurile de viteza il numesc director general. Andre Citroen reorganizeaza atelierele si defineste noile modele. In 10 ani dubleaza productia anuala a uzinelor Mors.



In anul 1912, se muta la quai de Grenelle 31 de la societatea in comandita simpla de angrenaje CitroĂŤn-Hinstin care devine societate pe actiuni de angrenaje Citroen.


Andre Citroen devine si Presedinte al Camerei sindicale a automobilelor. In acelsi an cu ocazia unei caltorii in Statele Unite, viziteaza uzinele Henry Ford si observa cu atentie modul de organizare al atelierelor.


La data de 27 mai 1914, se casatoreste cu Georgina Bingen, fiica unui bancher.



Doua luni mai tarziu incepe razboiul. Andre este capitan in regimentul 2 de artilerie grea din armata a 4-a. Se duce lipsa de obuze. Andre Citroen propune ministerului de razboi sa fabrice fara intarziere pentru trei sau patru lunic cate 5 000 pana la 10 000 de obuze Shrapnel pe zi. Instaleaza o noua uzina ultra moderna pe 15 hectare in cartierul Javel. Metodele de productie sunt cele stabilite de catre Frederick Taylor. La data de 11 noiembrie 1918, uzina Citroen fabricase peste optzeci de milioane de obuze.


Capacitatile sale formidabile de a conduce oamenii si de organizare il fac sa fie chemat deseori de catre guvern. In anul 1917, reorganizeaza revitalizarea uzinelor de razboi organizand si serviciile postale militare. In anul 1918 va conduce la distribuirea in douazecisipatru de ore a tichetelor pentru ratiile de paine in regiunea pariziana.



Odata cu incheierea razboiului uzina din Javel este reconditionata. Aici se va fabrica un automobil model unic si pentru prima oara in Europa, in serie mare pentru a reduce pretul si pentru a-l face accesibil unui numar mai mare de oameni. Uzina este un model de organizare. Este dotata cu echipamente sociale de avangarda.



Totusi in afara uzinelor Andre Citroen nu detine nimic. Isi inchiriaza apartementul asa cum isi inchiria si vila de vacanta "les Abeilles" de la Deauville inca din anul 1923. nu banii il intereseaza direct acestia sunt doar modul de a-si obtine scopurile.



La inceputul anilor 30, realizase deja majoritatea visurilor marilor cuceritori industriali. Totusi criza economica nu il scuteste de neplaceri. In anul 1934, bancile nu mai imprumuta, datoriile sunt dificile, fratii Michelin preiau o participatie din uzinele Citroen si apoi la cererea bancilor preiau chiar conducerea si administrarea. O noua provocare, lansarea modelului Traction avant nu-l va salva insa de faliment.



Bolnav de cancer, Andre Citroen moare la data de 3 iulie 1935. Se odihneste in cimitirul Montparnasse.

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 04-Noi-2008 08:18

Presimtind ca automobilul va deveni un fenomen major al secolului 20, Andre Citroen doreste sa fie unul dintre artizanii acestei aparitii...



Admirator fervent al progresului american doreste ca tara sa sa beneficieze de tot ceea ce poate oferi acesta. Astfel este inlfluentat de orice inovatie tehnica. Considera ca atunci cand o idee este buna pretul nu conteaza.



Andre Citroen intelege inaintea tuturor faptul ca masina nu este numai un mijloc de transport. Vanzand, se vine si service: asistenta, intretinere, reparatie, finatare...



In acest sens creaza urmatoarele:
Prima societate de credit pentru industriasi;
Prima retea de concesionari.
Primul catalog de vanzare al pieselor de schimb.
Service postvanzare, garantie de un an si revizie gratuita dupa rodare.
Prima societate europeana de credit de consum, la Sovac.
Primul service de prevenire al accidentelor rutiere.
Primele panouri de semnalizare ruitera pe care marcheaza emblema cu dublu chevroane.

Creaza de asemenea primele vehicule utilitare usoare: masini de livrare si vehicule mixte, cu dubla utilitate, lucru si timp liber.
I se datoreaza de asemenea crearea unei companii de taximetre si a unei linii de autobuze. A creat chiar si o companie proprie de asigurari auto! Tot atatea inovatii care vor influenta viata unei intregi societati.



Andre Citroen si presedintele Lebrun la Salon de Automobile din 1932

Deoarece iubea foarte mult copii – avea el insusi patru – a infiintat prima fabrica de masini in miniatura si curand chiar un catalog de jucarii Citroen pentru copii.



Curios in absolut orice privinta, pasionat de epoca sa, Andre Citroen este pretutindeni, acolo unde trebuie sa fie, in orice loc la moda in specila la Maxim's sau in sala centrala, cea mai la moda, care a devenit curand sediul sau.



Relatiile sale numeroase, vivacitatea sa de spirit, claritatea in vederi si ideile sale novatoare precum si spiritul sau al umorului si entuziasmul sau ii vor aduce numeroase priteneii si relatii.



Pentru a-si face cunoscuta marca foloseste orice oportunitate. Inscrie numele sau cu litere luminoase pe turnul Eiffel si surprinde lumea intreaga cu geniul sau in materie de publicitate si prin actiunile sale spectaculoase. Supranumit Fordul Francez de catre ziaristii amercani, Andre Citroen este cunoscut la nivel international.



Participa la toate evenimentele importante ale epocii sale. La el se intalnesc Presedintii Republicii, ministrii, oamenii de afaceri. Charlie Chaplin intalneste la el pe Tristant Bernard, JosĂŠphine Baker care canta la acea vreme « j'ai deux amours, mon pays et Citroen » (Iubesc doua lucruri : patria mea si Citroen), maresalul Foch, navigatorul solitar Alain Gerbault, Gaby Morlay, si multi multi altii...



Traversat de autosenile



Cand Charles Lindbergh reuseste prima traversare a Atlanticului in avion, ghidat de Publicitarea Citroen inscrisa cu litere de foc pe turnul Tour Eiffel, il primeste pe erou in uzinele de la Javel.



Dar Andre Citroen nu este numai acest om supradotat in materie de comunicare, are si un spirit de aventurier.
Fidel visurilor sale de copil atunci cand devora operele lui Jules Verne, isi laneseaza autosenilele in cucerirea Saharei, din Africa si apoi si Asia si pasionat fiind de lumea intreaga trimite expeditii transcontinentale.


Metodele sale revolutionare


Pentru Andre Citroen, progresul industrial trebuie neaparat sa insoteasca progresele sociale. In uzinele sale de la Javel, a creat pentru munctiroii sai instalatii sanitare si sociale fara precedent: cresa, salon pentru nou nascuti cu consultatie pediatrica si sala de alaptare.




Fiecare muncitoare insarcinata primea o prima lunara, o prima de nmasteresi o luna de convalescenta platita pe care o putea petrece intr-o casa din Chaville special amenajata pentru tinerele mame. Uzina integra de aesemnea o sala de destindere, jocuri, sala de gimneastica, magazine, cantina etc. Infirmeria este un adevarat spital si ingrijirile sunt gratuite.



Pentru prima oara in Europa, a organizar ateliere speciale pentru persoanele cu handicap. Este primul care a platit un al


Profund uman, Andre Citroen a fost de asemenea o persoana remarcabila. Foarte devreme a stiut sa se inconjoare cu oameni competenti, deschisi fata de progres, care sa vorbeasca mai multe limbi straine, precum Georges Marie Haardt sau Louis Guillot care l-au urmat in toate aventurile sale.



Aproape in fiecare zi isi vizita atelierele, salutand pe nume angajatii mai vechi si cu un cuvant amabil pentru fiecare fara a ezita sa intervina imediat si sa ajute daca era necesar. Partizan al dialogului direct, era gata pentru orice discutie in caz de conflict social.



O organizare riguroasa


Organizarea este a doua caracterisatica a metodei sale.



O organizare riguros bazata pe ideea de progres. Indiferent de activitate confrom Taylor, uzina este reglata ca un cronometru. Parcursul productiei este stabilit in mod stiintific astfel incat sa imbunatateasca productivitatea si calitatea. Pentru a favoriza dialogul dintre diferitele servicii si pentru a rezolva problemele tehnice inventeaza 'Stupii', stramosii cercurilor de calitatea din zilele noastre.



Produsul



In plus intotdeauna reuseste sa obtina rezultate mai bune decat concurenta insa pe alta cale. Masinile trebuie sa fie in permanenta la punct in ceea ce priveste tehnica de varf si progresul. Trebuie reatras constant interesul publicului mprin inovatii importante.



Asa a fost de exemplu cazul caroseriei complete din otel, motorul flotant si tractiunea fata care au bulversat cursul istoriei automobilelor. A adus Marca in anul 1929, pe locul doi in lume printre constructorii de masini.

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Mar 04-Noi-2008 11:08

Imagine

Imagine

Imagine
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=PqafTfA]Imagine[/url 1919 a fost lansat modelul 10 HP tip A , prima masina produsa in masa in europa
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,


Înapoi la “Istoria CITROEN”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187751
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024