Pagina 1 din 1

Citroen DS TAXI -1958

Scris: Mar 13-Sep-2011 16:17
de cv2adi
Un alt proiect interesant debuteazĂĄ azi in atelier : Un Citroen DS-taximetru, fĂĄcut la comandĂĄ la sfĂĄrsitulk anilor 50 pentru compania OlandezĂĄ de Taximetre.
Viitorul proprietar a apĂĄrut cu macheta in mĂĄnĂĄ, cumcĂĄ ar dori ca masina lui sĂĄ fie exact identicĂĄ cu cea din mĂĄnĂĄ...
DatoritĂĄ faptului cĂĄ masina a achizitionat-o din Bruxelles, el fiind Olandez de origine, si vechiul proprietar care detinea masina de 17 ani, i-a spus cĂĄ a cumpĂĄrat-o la licitatiue publicĂĄ de la compania de taximetre, l-a pus pe gĂĄnduri ....
A scric ACI-ului, la Conservatiore , si conform obiceiului, dipĂĄ plata sumei de 100 euro, a primit detaliile : Masian a fost construitĂĄ in 1959,Noembrie, si a fost livratĂĄ la Bruxelles la unu dintre dealerii citroen din Bruxelles Noord, de unde masina a fost cumpĂĄratĂĄ de compania de taximetre...impreunĂĄ cu alte 47 de DS-uri
Asta fiind scurta istorie a masinii, las pozele sĂĄ vorbeascĂĄ :
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Scris: Mar 13-Sep-2011 16:30
de mbc
ne spui cu ce difera de o masina de serie? are ceva dotari in plus? are ceva mecanic diferit?

Scris: Mar 13-Sep-2011 17:28
de cv2adi
Da, este un unicat : Este una dintre cele 500 bucĂĄti de DS Diesel fabricate special ptr acesatĂĄ companie si cea din Paris .Cele din Paris au fost albastre, astea Olandeze erau galben tipĂĄtor cu acoperisul portocaliu-ca cea a machetei.
Nu cunosc alta care a rĂĄmas chiar si la Conservatoire dintre cele Diesel, din pĂĄcate, dar de pare cĂĄ n-au fost prea reusite, fiind gĂĄlĂĄgioase fatĂĄ de benzinar,la care maxim curelele de la alternator si pompĂĄ hidraulicĂĄ se aud la relanti.....
Pe lĂĄngĂĄ astea , cred cĂĄ Dieselul crea o impresie de rĂĄsnitĂĄ de cafea.... :-k :-k :-k

Scris: Mar 13-Sep-2011 18:32
de mbc
nu se poate face izolare fonica (podea, usi, zid de foc, eventual geamuri speciale) pentru a nu ajunge asa mult zgomot in interior, dar totusi sa se pastreze aspectul original intact?

nu inteleg de ce ar fi optat pentru diesel daca erau atat de galagioase avand in vedere ca banuiesc ca pe atunci doar cei mai instariti umblau cu taxiul, iar zgomotul ridicat ar fi un punct negativ.

Scris: Mar 13-Sep-2011 19:18
de cv2adi
De repus vom repune doar elementele izolatoare care au fost originale : Pe zidul de foc un prtotector de aluminiu in intreaga ei lĂĄtime si lungime cu un strat de 5 cm de pĂĄslĂĄ indesatĂĄ, specialĂĄ.
Cred cĂĄ pur si simplu din motive economice s-a optat ptr diesele, dar s-a si renuntat rapid la ele ...deci putem conbcluziona cĂĄ nu a fost o experientĂĄ reusitĂĄ.
deduc aceastĂĄ concluzie nu numai pe baza numĂĄrului f mic de exemplare care s-au construit (si acestea doar la comandĂĄ -cerere ) dar si pe baza faptului cĂĄ nu au apĂĄrut in fabricatia in serie nici una.
Iar faptul cĂĄ nici nu au rĂĄmas in zilele noastre exemplare supravietuitoare din cele aprox 500, denotĂĄ de asemenea nereusita ....

Scris: Dum 31-Ian-2016 12:45
de cv2adi
Din pácate tot datioritá lenei, si oboselii, nu am reusit sá fac fotografii depsre produsul finit ....il am doar pe acesta de jos ! Cele douá masini impreuná, inainte de livrare in Olanda, proprietaruilor lor.
Imagine