Pagina 1 din 3
Xantia- pompa hidraulica
Scris: Lun 26-Mai-2003 14:24
de calin
Salut, numele meu e calin. Am si eu o Xantia din 1993 si totul e ok pina la ... sistemul hidraulic. Se pare ca am probleme cu pompa hidraulica (pierde ulei si tzacane foarte des si tare). Aveti informatii despre cineva care stie sa repare o astfel de pompa sau care are piese second-hand? Am fost la Ludus la reprezentanta si astept de acolo un raspuns daca se gaseste "dincolo" o pompa nu noua. ( Atit am inteles ca e cu un singur circuit si nu cu 2). Daca are cineva ceva informatii si mi le poate da ii multumesc.
Cu respect , Calin
Scris: Lun 26-Mai-2003 15:26
de WLD
Salut Calin si bine ai venit.
Din pacate pompele hidraulice nu se pot reconditiona.
Norocul tau e ca ai modelul mai vechi, cu un singur circuit. Se potrivesc pompele de BX, uneori cu mici adaptari.
Spune-mi te rog, ce motor ai si unde e pompa, in stanga jos sau in dreapta sus?
Scris: Mar 27-Mai-2003 08:07
de calin
wld scrie:Salut Calin si bine ai venit.
Din pacate pompele hidraulice nu se pot reconditiona.
Norocul tau e ca ai modelul mai vechi, cu un singur circuit. Se potrivesc pompele de BX, uneori cu mici adaptari.
Spune-mi te rog, ce motor ai si unde e pompa, in stanga jos sau in dreapta sus?
Salut! Masina e o Xantia Berlina cu motor pe benzina 1998 cmÂł - anul fabricatiei 1993 - putere 89 kw, iar pompa se afla in partea stinga jos (cum te uiti din fata masinii). Esti sigur deci ca pompele nu se pot reconditiona ? Un tip de-aici mi-a zis sa ii dau pompa si mi-o aduce reparata in citeva zile!! ( Chestia e ca e putin cam scump si de aceea mai caut si alte solutii. )
Scris: Mar 27-Mai-2003 08:54
de WLD
Romanul e inventiv si repara orice.
Daca pierde ulei e la ax, se poate schimba simeringul, dar nu stiu ce garantie poti avea ca nu se strica repede.
Tacanitul nu e din pompa, ci din conjunctor (a 5-a sfera e pusa pe el). Sfera acumulator ai schimbat-o?
Pompa are niste pistoane inauntru. In momentul in care alea s-au uzat, nu prea mai ai ce sa le faci. Daca sunt uzate, pompa zdrangane, ca si cum s-ar invarti un lant inauntru.
In principiu, blocul de 1998cc e identic cu cel de 1905 de bx, deci ar trebui sa se potriveasca fara nici o modificare. O sa incerc sa aflu sigur.
Cat iti ia sa-ti reconditioneze pompa ? Cunosti pe cineva care sa foloseasca o pompa reconditionata de acelasi om?
Una 2-nd de Bx e ~2mil.
Scris: Mar 27-Mai-2003 09:49
de alexb
Baieti, scuzati ca intervin, dar stiu pe cineva care are un "scrap yard" si vinde o pompa hidraulica de BX cu 900.000 lei. Catalin, daca crezi ca se potriveste la Xantia spune-mi si te pun in legatura cu omul (e langa Pliesti, te-as ajuta eu).
Alex.
Scris: Mar 27-Mai-2003 10:16
de calin
wld scrie:Romanul e inventiv si repara orice.
Daca pierde ulei e la ax, se poate schimba simeringul, dar nu stiu ce garantie poti avea ca nu se strica repede.
Tacanitul nu e din pompa, ci din conjunctor (a 5-a sfera e pusa pe el). Sfera acumulator ai schimbat-o?
Pompa are niste pistoane inauntru. In momentul in care alea s-au uzat, nu prea mai ai ce sa le faci. Daca sunt uzate, pompa zdrangane, ca si cum s-ar invarti un lant inauntru.
In principiu, blocul de 1998cc e identic cu cel de 1905 de bx, deci ar trebui sa se potriveasca fara nici o modificare. O sa incerc sa aflu sigur.
Cat iti ia sa-ti reconditioneze pompa ? Cunosti pe cineva care sa foloseasca o pompa reconditionata de acelasi om?
Una 2-nd de Bx e ~2mil.
Sfera acumulator banuiesc ca este sfera centrala nu? Daca da atunci pe asta am schimbat-o si de atunci n-am facut decit vreo 10.000 km! Zgomotul sa stii ca ai dreptate : ca un lant inauntru asa suna - urit de tot. Acum nici nu mai am curajul sa pornesc si sa plec la drum ! Nu cunosc pe nimeni care sa fi utilizat o pompa reconditionata! Mi-a cerut 380 âŹ! Una noua am inteles ca e ba 560 ⏠(mi-a zis la reprezentanta Citroen Ludus) ba 1.000 ⏠( la un magazin de piese auto import din Tg Mures). La Ludus - se intereseaza de una 2-nd hand ~ 3,5 mil , de unde astept sa ma sune - daca vor gasi una "dincolo" pt ca aveau doar cu 2 circuite. Poate tot din cauza pompei ! a trebuit sa schimb si o garnitura de la distribuitorul de ulei - si pe acolo aveam scurgere! De fapt atunci mi-au zis baietii de la Ludus ca sa am in vedere si schimbarea pompei.
Scris: Mar 27-Mai-2003 11:34
de WLD
Sferele se descarca in timp, fara legatura cu numarul de km. Sfera centrala e bine sa fie reincarcata o data la 2-3 ani.
Eu am mers cu o pompa in starea asta ~5000km. Dar eu am patit asta la ~350.000km!
Cel mai rau lucru care ti se poate intampla e sa arunce tot lichidul pe langa ax.
Intereseaza-te totusi si de o pompa de BX (motor benzina de 1600 sau 1900cc) Important e sa aiba aceleasi prinderi, in rest sunt identice, au tot 5 pistoane, acelasi debit si presiune.
Garnitura de la distribuitor nu are legatura cu pompa.
Ce cred eu, e ca nu s-a schimbat niciodata LHM-ul sau s-a completat cu altceva.
Sa ne tii la curent.
Scris: Mie 28-Mai-2003 08:44
de calin
wld scrie:Sferele se descarca in timp, fara legatura cu numarul de km. Sfera centrala e bine sa fie reincarcata o data la 2-3 ani.
Eu am mers cu o pompa in starea asta ~5000km. Dar eu am patit asta la ~350.000km!
Cel mai rau lucru care ti se poate intampla e sa arunce tot lichidul pe langa ax.
Intereseaza-te totusi si de o pompa de BX (motor benzina de 1600 sau 1900cc) Important e sa aiba aceleasi prinderi, in rest sunt identice, au tot 5 pistoane, acelasi debit si presiune.
Garnitura de la distribuitor nu are legatura cu pompa.
Ce cred eu, e ca nu s-a schimbat niciodata LHM-ul sau s-a completat cu altceva.
Sa ne tii la curent.
Ai cumva vreo carte cu date tehnice despre pompa sau despre tot sistemul hidraulic la o Xantia? Tot ceea ce stii reprezinta pentru tine o pasiune , un hobby sau lucrezi in domeniu? Oricum iti multumesc pentru informatiile oferite si cind voi rezolva int-run fel te voi tine la curent!
Scris: Mie 28-Mai-2003 09:32
de WLD
Despre Xantia nu am nici un fel de documentatie, dar voi incerca sa fac rost. Am foarte multa despre BX, in schimb.
Am o formatie tehnica si ca pasiune masinile Citroen. Este o pasiune utila, in momentele de impas financiar lucrand in domeniu, dar intr-un cadru privat.
Te rog sa ma tii la curent
Scris: Mie 28-Mai-2003 12:13
de WLD
S-ar putea sa nu am dreptate in privinta pompei de BX.
M-am interesat la mai multe surse si am obtinut raspunsuri contradictorii.
Un numar foarte mic de Xantia au fost produse cu pompa cu o singura iesire si informatiile sunt contradictorii.
Se pare ca pompa de Xantia are 6 pistoane in loc de 5 si functioneaza la o alta turatie.
Singura solutie e sa pui masina langa un BX si sa te uiti daca sunt identice.
Revin cu detalii daca mai aflu ceva.
Scris: Mie 28-Mai-2003 13:49
de calin
wld scrie:S-ar putea sa nu am dreptate in privinta pompei de BX.
M-am interesat la mai multe surse si am obtinut raspunsuri contradictorii.
Un numar foarte mic de Xantia au fost produse cu pompa cu o singura iesire si informatiile sunt contradictorii.
Se pare ca pompa de Xantia are 6 pistoane in loc de 5 si functioneaza la o alta turatie.
Singura solutie e sa pui masina langa un BX si sa te uiti daca sunt identice.
Revin cu detalii daca mai aflu ceva.
Da, domnii de la Ludus mi-au zis ca sigur nu se potriveste o pompa de la BX. ( i-am sunat azi !). Sint anumite caracteristici care difera - debit, presiune, turatie... deci inca stau pe tusa! Am sunat pe la citeva magazine de piese second si cineva din Bucuresti mi-a zis ca exista vreo 3 magazine prin Buzau la care as avea ceva sanse dar nu mai stie cum se numesc ( ceva de genul Autorole sau Automax !?). Daca stie cineva il rog sa ma ajute! Multumesc.
Scris: Mie 28-Mai-2003 13:54
de WLD
Am auzit de o firma care se cheama Auto Rolla, nu stiu daca asta e.
Scris: Joi 05-Iun-2003 07:24
de calin
wld scrie:Am auzit de o firma care se cheama Auto Rolla, nu stiu daca asta e.
Da , ai dreptate am gasit-o pe net (Auto Rolla Service SRL) si se pare ca au ceea ce imi trebuie mie! Am discutat cu patronul si azi am pe cineva care ar ajunge pe la Buzau si as putea-o cumpara. Am o intrebare la tine : mi-a cerut seria de pe pompa (aseara am vorbit) iar eu nu mai am timp sa o duc la service sa o dau jos si sa ma uit la ea. Crezi ca s-ar putea sa nu se potriveasca? Ajunge daca ii voi da anul fabricatiei si seria masinii? Nu vreau sa am surprize de "nepotriveala" ! (Costa ~150 €). Multumesc.
Scris: Joi 05-Iun-2003 09:32
de WLD
Cred ca e de ajuns anul si seria masinii sau tipul motorului.
Pentru orice eventualitate, roaga-i sa insemneze pompa cu vopsea din aceea speciala pe care o folosesc cei de la dezmembrari, ca sa o poti trimite inapoi.
Bafta
Scris: Lun 30-Iun-2003 09:33
de calin
wld scrie:Cred ca e de ajuns anul si seria masinii sau tipul motorului.
Pentru orice eventualitate, roaga-i sa insemneze pompa cu vopsea din aceea speciala pe care o folosesc cei de la dezmembrari, ca sa o poti trimite inapoi.
Bafta
Salut Catalin,
Uite ca dupa approx. 1 luna de mers pe jos am rezolvat "partial" pompa. Ca sa vezi ce intimplare ! Din noroc am dat peste un service chiar la mine in oras ! Mi-a zis mecanicul ( care e patronul) sa ma duc acolo cu masina pentru ca zicea el nu prea crede sa fie stricata pompa dupa cite i-am povestit! Zis si facut . S-a uitat sub capota, a dat jos pompa si era crapat capacul de la pompa - acela care este prins de fulie. In locul unde se prinde cu suruburile - la 2 suruburi era crapata ebonita. Am luat capacul l-am dus la lucru si l-au facut colegii din aluminiu. L-a montat si nu mai pierd deloc ulei si masina "rezista" ridicata chiar si peste noapte. Dar tot mai a ramas tzacanitul foarte des. ( 2 ori pe secunda - media uneori chiar mai des ). Nu stiu ce sa sune. Am sa ma duc sa-l intreb din nou . Pompa a desfacut-o si a zis ca e ok. Are 6 pistonase. Ce zici tzacanitul poate fi totusi de la pompa sau se poate sa fie de la distribuitor ? ( zicea ca poate de acolo ) sau de la sfera centrala sa fie descarcata ?
Toate bune, Salut.