Pagina 1 din 3

xantia 2.0 i ... ajuuutoooor

Scris: Joi 06-Iul-2006 23:52
de La Mishto
Salut tuturor citronistilor !!

Mi-am cumparat si eu o xantia si m-am decis sa ma inscriu si eu in clubul vostru.. Prima oara cand am condus-o mi s-a parut foarte ciudata dar mi-a placut ideea ca are suspensie hidropneumatica intrucat stiu ca numai cateva automobile de top de la mercedes si vw au genul asta de suspensie.. Am multe nelamuriri in legatura cu functionare suspensiei... in primul rand am apasat butonul ala ¨sport¨ din spatele schimbatorului dar nu mi s-a parut ca a reactionat in vreun fel... In al doilea rand e un buton pe bord care nu stiu ce face.. e in stanga volanului si are un desen pe el cu 2 sageti- una in sus si alta in jos- si intre ele un x.. am tot apasat pe el.. se aprinde.. dar nu stiu ce face in afara de un pic de lumina :))) As putea gasi si eu un manual sa ma prind si eu care e treaba cu masina asta ??


Multumesc

Scris: Vin 07-Iul-2006 08:01
de nicum
In primul rind ai postat gresit. Am mutat eu topicul.
Butonul Sport/Comfort decupleaza/cupleaza o sfera ditionala pe fiecare punte. Pe loc nu cred ca vei simti ceva. In mers insa ar trebui sa-ti dai seama.

Scris: Vin 07-Iul-2006 09:03
de editza
He he .. foarte curios aceleasi butoane m-au fascinat si pe mine cind m-am urcat in Xantia. Cu primul buton treaba e in felul urmator : tehnic este cum a spus nicu, iar practic in mers suspensia se intareste. Aceasta activare a suspensiei sport nu depinde numai de apasarea butonului ci de o serie intreaga de factori (viteza de deplasare, usi inchise, trepidatii in volan etc..) Cert este ca daca suspensi este in regula, pe un drum cu serpentine o sa incepi sa faci deiferenta. Butonul al 2-lea nu este decat blocarea geamurilor spate.

Scris: Vin 07-Iul-2006 09:07
de retro
Bine ai venit si sa o stapanesti sanatos!
Xantia ta are suspensie hydractive, generatia a II-a. Sunt 6 sfere pentru suspensie: pe fiecare roata cate una + cate una pe fiecare punte. Cand butonul de langa schimbator este actionat, suspensia este in modul sport, langa turometru in dreapta sus se aprinde martorul Imagine ,
si sferele centrale de pe punti nu intra in circuit. Ca urmare masina va avea o tinuta de drum mai buna.
Trecerea de la comfort la sport se poate face si automat, in functie de parametrii trimisi de cei 7senzori catre ECU de hydractiv.

Celalalt buton de care spui este un buton de securitate care, fiind actionat, anuleaza comenzile geamurilor spate de la butoanele de pe consola.

Later edit: scuze, am scris in acelasi timp cu editza.

Scris: Vin 07-Iul-2006 09:52
de adytzu
Don't push the RED button!!! :lol: :lol: :lol:

Scris: Vin 07-Iul-2006 11:25
de La Mishto
Multumesc mult !


Daca apas butonul ¨sport¨ nu apare martorul luminos de langa turometru, ci doar se aprinde butonul.. si asta numai in cazul in care am pozitia pusa... Oricum, imi place mult de tot masina.. e super spatioasa.. portbagaj mare... confort.. etc... abia astept sa o pun la punct sa mearga belea... Mi se pare ca se scufunda cam repede.. in cateva ore e pe burta.. o sa ma interes si eu mai bine sa inteleg masina asta.. ARE CINEVA UN MANUAL PT XANTIA? Eu am gasit un manual haynes dar ala e pt reparatii.. daca vrea cineva sa lase mailul si-l trimit(165 Mb)... vreau manualul de utilizare.. ala cu care vine masina (dar in format digital)

p.s. Cum pot pune si eu poza aici?
Scuze ca am postat gresit :)

10x

Scris: Vin 07-Iul-2006 11:53
de cristian_v
Mie mi se pare destul de mic portbagajul la Xantia

E echipata cu SC-MAC? Daca nu ai e normal ca coboara repede dupa oprire

Scris: Vin 07-Iul-2006 12:52
de La Mishto
sc-mac??

Scris: Vin 07-Iul-2006 13:44
de cristian_v
Système Citroen de Maintient d’Assiette Constante

mentine garda la sol cand masina e oprita

Scris: Vin 07-Iul-2006 13:47
de nicum
Adica anti-sink. Arunca o privire aici: http://www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/evolution.htm

Scris: Vin 07-Iul-2006 14:45
de La Mishto
ARE CINEVA UN MANUAL PT XANTIA? Eu am gasit un manual haynes dar ala e pt reparatii.. daca vrea cineva sa lase mailul si-l trimit(165 Mb)... vreau manualul de utilizare.. ala cu care vine masina (dar in format digital)

p.s. Cum pot pune si eu poza aici?

Scris: Vin 07-Iul-2006 17:30
de retro
Un manual de utilizare gasesti la:http://www.xantiaclub.net/instructie/instructie1a/, din pacate in olandeza.

Chiar daca nu cunosti inca bine masina poti sa-ti dai usor seama daca ai acest sistem; uiata-te la pompa hidraulica si vezi cate conducte metalice ies. Daca sunt 2 => este o pompa 6+2 pistoane si inseamna ca are si SC-MAC. Montarea SC-MAC coincide cu montarea acestui tip de pompa.
A doua posibilitate este sa stii data exacta a fabricarii Xantiei. Pentru ca SC-MAC s-a montat incepand cu septembrie '93. Data exacta o afli luand codul ORGA ( in compartimentul motor, pe peretele care-l desparte de habitaclu, in dreapta-sus, in spatele sferei se afla codul de culoare [format din 3 litere scrise cu caractere mari] si codul ORGA [4 cifre]).

Scris: Dum 09-Iul-2006 08:14
de retro
La Mishto scrie:
p.s. Cum pot pune si eu poza aici?

Explica DanCld la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1841

Scris: Lun 10-Iul-2006 10:53
de La Mishto
Salut !


E belea forumul asta! mai am cateva intrebari despre xantia... motorul are aproape 200.000 km si nu cred ca au fost schimbate sau curatate vreodata injectoarele... ar trebui sa fac eu asta acum sau sunt anumite simptome care sa ma determine sa fac asta? Cutia de viteze mi se pare cam lenesa.. in viteza a cincea la aproape 3000 de ture am abia 90 km/h.. e de la cutie sau de la motor.. totusi are 120 de cai.. trebuie sa se infiga mai bine (zic eu). Toate sferele de pe roti (4) sunt schimbate, am facut un test gasit pe forum care a iesit bine.. cu motorul pornit m-am asezat eu pe partea din spate.. masina s-a lasat sub greutatea mea dar dupa cateva secunde s-a ridicat la pozitia ei normala.. asa a facut si cand m-am dat jos.. deci e bine.. m-am uitat la lhm si are culoarea verde.. si asta e bine..totusi mi se pare ca nu trece foarte bine peste gropi (si aici nu sunt ca-n bucuresti) ... ma gandesc ca e de la sferele centrale sau de la bucsaraie.. voi ce spuneti?
Eu sunt in general multumit de masina dar vreau sa o fac sa mearga cat mai bine..

Multumesc

Scris: Lun 10-Iul-2006 11:10
de nicum
90 km/h si 3000 de ture e normal si asa va fi indiferent de starea motorului
Daca te nemultumeste raspunsul la gropi, verifica intii sferele. Daca bate ceva verifica bucsaraia.