Cruise control Xantia HDI
Scris: Joi 07-Iul-2016 00:24
eee... dupa o lipsa de inspiratie care s-a intins pe o perioada mai lunga, am decis sa mai fac si eu ceva.
Prin urmare, dupa o lunga documentare si o gramada de avanturi temperate din diverse motive, astazi m-am apucat cumintel sa imi aranjez pilotul automat la activa, ca m-am saturat sa ma tot doara piciorul la drum lung, si urmeaza sa plec in concediu.
booon. acum sa enumeram putin cele necesare:
- se face rost de una bucata maneta originala, care se poate lua de la orice xantie cu pilot automat, mai exact de la modelele pe benzina cu cutie automata. nu conteaza anul, toate sunt la fel. am impresia ca este la fel si la p306, xsara 1 si p605. nu sunt sigur daca astea sunt cele compatibile, dar cu siguranta sunt si la alte masini.
- se mai face rost de butonul original; asta trebuie neaparat de xantia, ca doar trebuie sa fie estetic, si sunt 2 modele, in functie de modelul masinii (s1 sau s2). s-ar putea adapta acolo orice buton, dar eu am vrut sa fie original.
- un releu cu soclu pentru a "fabrica" al 2-lea contact de la pedala de frana.
- ceva cabluri, in cazul in care masina nu are instalatia facuta in cabina (pentru cele cu instalatia existenta in cabina, mufa unde se conecteaza firele este sub buzunarul din spate de pe consola dintre scaune)
- un cablu cu 4 fire, de 2-3 metrii (la instalarea astuia se cam munceste)
- 4 pini dintr-o mufa de ecu motor de bosch, sau 4 pini care se potrivesc in mufa masinii.
- conditia de baza pentru aceasta optiune este ca ecu motor sa stie de cruise control, iar asta inseamna ca masina trebuie sa fie de la un anumit nr orga in sus (nu il stiu exact, dar am impresia ca este 8241)
- lexia, pentru a activa cruise control, care in mod normal este dezactivat.
- chef de munca, pentru ca e ceva, mai ales ca trebuie tras cablul cu 4 fire din mufa de la ecu pana in cabina intre scaune... iar cel mai aiuristic lucru este sa bagi cablul de la motor in cabina. am reusit sa gasesc o gaurica pe unde l-am bagat "tragandu-l" cu o sarma otelita, dar m-am chinuit ceva.
dupa mai bine de o jumatate de zi de munca, rezultatul a fost minunat. a functionat din prima, si eu unul sunt foarte multumit.
pentru doritori, pot sa revin cu scheme si ceva poze, dar asta de maine incolo.
Prin urmare, dupa o lunga documentare si o gramada de avanturi temperate din diverse motive, astazi m-am apucat cumintel sa imi aranjez pilotul automat la activa, ca m-am saturat sa ma tot doara piciorul la drum lung, si urmeaza sa plec in concediu.
booon. acum sa enumeram putin cele necesare:
- se face rost de una bucata maneta originala, care se poate lua de la orice xantie cu pilot automat, mai exact de la modelele pe benzina cu cutie automata. nu conteaza anul, toate sunt la fel. am impresia ca este la fel si la p306, xsara 1 si p605. nu sunt sigur daca astea sunt cele compatibile, dar cu siguranta sunt si la alte masini.
- se mai face rost de butonul original; asta trebuie neaparat de xantia, ca doar trebuie sa fie estetic, si sunt 2 modele, in functie de modelul masinii (s1 sau s2). s-ar putea adapta acolo orice buton, dar eu am vrut sa fie original.
- un releu cu soclu pentru a "fabrica" al 2-lea contact de la pedala de frana.
- ceva cabluri, in cazul in care masina nu are instalatia facuta in cabina (pentru cele cu instalatia existenta in cabina, mufa unde se conecteaza firele este sub buzunarul din spate de pe consola dintre scaune)
- un cablu cu 4 fire, de 2-3 metrii (la instalarea astuia se cam munceste)
- 4 pini dintr-o mufa de ecu motor de bosch, sau 4 pini care se potrivesc in mufa masinii.
- conditia de baza pentru aceasta optiune este ca ecu motor sa stie de cruise control, iar asta inseamna ca masina trebuie sa fie de la un anumit nr orga in sus (nu il stiu exact, dar am impresia ca este 8241)
- lexia, pentru a activa cruise control, care in mod normal este dezactivat.
- chef de munca, pentru ca e ceva, mai ales ca trebuie tras cablul cu 4 fire din mufa de la ecu pana in cabina intre scaune... iar cel mai aiuristic lucru este sa bagi cablul de la motor in cabina. am reusit sa gasesc o gaurica pe unde l-am bagat "tragandu-l" cu o sarma otelita, dar m-am chinuit ceva.
dupa mai bine de o jumatate de zi de munca, rezultatul a fost minunat. a functionat din prima, si eu unul sunt foarte multumit.
pentru doritori, pot sa revin cu scheme si ceva poze, dar asta de maine incolo.