Mers in suturi

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Ovydiu
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Lun 03-Sep-2012 07:32
Localitate: Constanta
Masina: Xantia 1.8i 1994

Mers in suturi

Mesajde Ovydiu » Mar 07-Oct-2014 07:26

Salutare.

Cand am pornit-o dimineata, dupa cateva secunde a inceput sa se inece putin si s-a aprins "Check engine" stingandu-se in 5 secunde.

Masina trepideaza destul de tare si merge inecat, ca si cum nu s-ar alimenta cu destula benzina(cam ca atunci cand e intr-o viteza superioara si e subturata), stand pe loc se ineaca putin cand e la relanti, dar cand o turez e ok.

Am si bagat benzina de la un peco dubios care cu siguranta pune si ceva apa in ea, dar ieri am bagat si de la Petrom, nu stiu ei canta apa baga in ea.

Eu unul ma gandeam sa schimb filtrul de benzina. Alte pareri sunt binevenite.

Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 07-Oct-2014 07:42

verifica daca ai scanteie la toate cele 4 bujii... este foarte posibil sa iti fi crapat bobina.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mar 07-Oct-2014 08:49

Daca dupa ce schimbi filtrul de benzina face tot asa, verifica bobina de inductie sau modulul de aprindere. La mine ala a crapat si aveam scanteie doar pe 2 bujii din 4. Inversand iesirile spre bobina, aveam scanteie pe celelalte 2 bujii. Asa am constatat ca bobina e ok. Modulul a fost 90 de lei nou.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 07-Oct-2014 10:51

Eu as incepe intai cu verificarea scanteii, intrucat dureaza 2 minute si se face fara sa desfaci decat cel mult un capac din plastic.

Daca spui ca turata merge mai bine am mari dubii ca e de la filtru sau pompa (ar putea fi mai degraba de la injectoare care pisa, si la relenti are benzina prea multa, nu prea putina). Filtrul/pompa nu prea dau simptome la relenti decat daca-s praf, caz in care in sarcina ar fi mai rau, nu mai bine.

Ovydiu
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Lun 03-Sep-2012 07:32
Localitate: Constanta
Masina: Xantia 1.8i 1994

Mesajde Ovydiu » Mar 07-Oct-2014 17:34

Ok, am verificat scanteia. Una din fise nu are curent, nu am putut verifica mai mult de atat pentru ca ploua destul de tare pe aici, maine voi inversa iesirile sa vad daca e modulul de aprindere.

Revin cu un raspuns.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 07-Oct-2014 19:13

nu ai ce iesiri sa inversezi, la xantia modulul de aprindere este in ECU. poti totusi sa inversezi intrarile, dar doar daca tai firele de la mufa bobinei, si le legi invers. mi se pare ca sunt 2 groase galbene alaturate, la margine.
doar una nu are scanteie?! tare ciudat. cand se strica bobina, dispare scanteia la 2 bujii; ori la 1-4, ori la 2-3. esti sigur ca nu are curent bujia? sau cand scoti fisa, nu se simte nici o schimbare? e mare diferenta...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 07-Oct-2014 19:22

Poate e fisa ĂŽn sine coapta.

Ovydiu
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Lun 03-Sep-2012 07:32
Localitate: Constanta
Masina: Xantia 1.8i 1994

Mesajde Ovydiu » Mar 07-Oct-2014 20:24

Este fisa din stanga, adica 1 presupun. Cand o scot nu face nici o scanteie si nu se simte nicio diferenta. Cand scot pe oricare alta se simte diferenta si chiar fac scanteie. Cand am scos-o pe 2-a sau a 3-a s-a oprit motorul, iar la celelalte se simtea doar diferenta.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 08-Oct-2014 09:28

Fisele cand le-ai scos le apropii de masa (-) ?, ca daca o tii in aer asa nu prea cred ca da scanteie.
Cel mai bine scoti bujiile si dupa culoare sau daca e uda o sa-ti dai seama care lucreaza si care nu.

Ovydiu
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Lun 03-Sep-2012 07:32
Localitate: Constanta
Masina: Xantia 1.8i 1994

Mesajde Ovydiu » Mie 08-Oct-2014 19:07

Am probat fisa ce nu merge, adica fisa 4 nu 1 cum credeam initial, scrie si pe ea. Am pus-o in loc de 3 si da scanteie. Acum presupun ca mai ramane sa schimb modulul de aprindere.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 09-Oct-2014 08:53

Pai dupa cum a zis si dj01fad nu ai modul de aprindere, comanda vine din ECU pe baza informatiilor de la senzorul volantei.
In cazul asta cred ca trebuie sa schimbi bobina de inductie.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Joi 09-Oct-2014 09:33

Daca e modulul stricat, indiferent unde este, nu ai scanteie pe 2 bujii, nu doar numai pe una. Pentru ca e sistem cu scanteie pierduta, da scanteie in acelasi timp pe 2 bujii, un cilindru e la sfarsitul compresiei, celalalt e la evacuare si pe ala scanteia se pierde. :roll: Daca esti sigur 100% ca doar o bujie e cu probleme, cel mai bine incearca cu alta bobina, eventual imprumuta de la cineva, ca sa nu dai banii de pomana daca e din alta parte. :roll: Ca de multe ori, dupa ce demolezi jumatate de masina, cand vrei sa scoti si ultima piesa pe care vrei sa o inlocuiesti, descoperi o mufa oxidata sau un fir intrerupt. :evil:
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100

https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Ovydiu
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Lun 03-Sep-2012 07:32
Localitate: Constanta
Masina: Xantia 1.8i 1994

Mesajde Ovydiu » Lun 13-Oct-2014 08:34

Poate ca e o intrebare stupida, dar intreb inainte sa cumpar o bobina.

E posibil sa fie unul din firele ce ajung in mufa din poza intrerupt? Sau sunt + - si cate un pin pentru 2 fise?

Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 13-Oct-2014 09:55

Posibilitatile sunt multe dar inclin spre bobina.
Cel mai bine ar fi sa gasesti pe cineva din constanta cu motor ca al tau sau chiar 1.6 pentru o proba cu bobina. Nu ar dura mai mult de 5 minute sa vezi daca bobina e buna.
Pe service citroen eu am gasit valorile in Ohmi care trebuie sa fie la bobina de 1.8 16v intre pini la mufa.
Posibil sa fie si la asta de 1.8 8v dar de la servici nu pot sa vad pozele.
Daca reusesc sa le gasesc le postez aici si cu un multimetru poti masura sa vezi ce-ti da.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 13-Oct-2014 10:44

acolo ai 4 fire. unul este de la condensatorul ala de deparazitare (pin 4), unul este + contact (pin 3), iar celelalte 2 sunt impulsurile pe - pentru cele 2 jumatati ale bobinei (pin 1 si 2). daca poti, verifica daca ai impulsuri pe 1 si 2. e cam greu sa faci asta cu multimetru digital... trebuie unul cu ac, sau osciloscop.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos