Salutare,
Ieri am patit o chestie cel putin... ciudata. Am dat ventilatorul de clima pe maxim, ca sa scot fumul de tigara, iar cand l-am dat inapoi pe "auto", ce sa vezi: a ramas pe maxim, sufland din toata puterea. Chiar daca dadeam sliderul pe STOP, ventilatorul tot sufla ca nebunul.
Partea si mai interesanta e ca acum sufla si cu motorul oprit. Cum invart cheia pana la capat (pozitia de auto-diagnoza / pornire) incepe sa sufle si ventilatorul.
Initial am crezut ca a sarit vreun cablu din ala de la slidere. Am desfacut acolo.. nimic.
Am mers la service, am scos ventilatorul si i-am schimbat modulul acela cu rezistente si ce-o mai avea el pe-acolo. Cu modulul nou nu se invarte deloc. Cu cel vechi, sufla intr-una.
Am observat ca piesa veche avea un fel de pastila mica prinsa cu o clema, pentru contact. Am luat-o si am pus-o pe modulul nou.. tot degeaba. Poate nu a fost pusa bine, dar ma indoiesc.
Ventilatorul pus pe direct la baterie se invarte, deci nu e ars. Mentionez ca atunci cand il invart cu mana, se misca un pic cam greu.
Aveti idee ce-ar putea fi ? O fi de la ventilator? O fi de la modulul acela? Am incercat cu 2 module noi (aftermarket) si nu merge cu nici unul. Un ventilator cu totul cam cat ar costa?
Probleme ventilator clima
Moderator: Echipa Tehnica
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Probleme ventilator clima
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Pornit motorul, bineinteles . Frecat sliderul... dat cu palma in ventilator... nimic.
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Ma gandesc ca poate fi totusi de la panoul de comanda pentru clima.... dar ciudat e ca se comporta diferit in functie de modul... cu unul nu merge deloc, cu unul sufla intr-una...
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Normal nu trebuie sa sufle cu motorul oprit chiar daca e contactul pus, modulul de pe aeroterma primeste semnal de la ecu clima doar cand motorul e pornit.
In cel mai rau caz ma gandesc ca poate s-a bulit ecu clima sau e vreun contact aiurea pe la el.
Verifica intai asta:
Pe modulul de reglaj turatie de pe motor, acolo unde sunt cei 2 tranzistori mari pe radiator, este un releu. Vezi sa nu fi ramas sudat acel releu.
Releul e cel din dreapta, bobinat.
In cel mai rau caz ma gandesc ca poate s-a bulit ecu clima sau e vreun contact aiurea pe la el.
Verifica intai asta:
Pe modulul de reglaj turatie de pe motor, acolo unde sunt cei 2 tranzistori mari pe radiator, este un releu. Vezi sa nu fi ramas sudat acel releu.
Releul e cel din dreapta, bobinat.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Poi inainte de toata afacerea nu se invartea cu motorul oprit. Doar acum, de cand a luat-o razna, cum pun contactul, cum incepe a turui (asta doar cu modulul vechi, cu cel nou nu merge deloc).
Momentan am lasat ventilatorul la service si masina e acasa. Urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa vedem ce si cum.
Kady crezi ca e posibil totusi sa fie de la panoul de comanda de la clima?
Momentan am lasat ventilatorul la service si masina e acasa. Urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa vedem ce si cum.
Kady crezi ca e posibil totusi sa fie de la panoul de comanda de la clima?
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Nu, panoul de comanda nu cred ca e. In panoul de comanda sunt niste rezistori variabili dar care au legatura cu sensorii de temperatura (din bord si picioare) si toate se duc la ecu clima.
La variatorul de turatie de pe motor vine un fir de comanda de la ECU clima, parca e roz dar nu mai stiu sigur.
Cand pe acel fir tensiunea e 7v motorul ruleaza la turatie minima iar cu cat scade tensiunea, aeroterma se tureaza.
Releul de pe variator de care ti-am zis in postul precedent cupleaza doar pe turatie maxima, tocmai de asta ti-am zis sa-l verifici.
Eu din ce am citit pe internet sunt 2 tipuri de variatoare si nu sunt compatibile, tocmai de asta ma cred ca nu mergea modulul nou.
Nu stiu daca cei de la service stiu principiul de functionare al aerotermei, mai bine cauti pe cineva mai priceput.
Motorul nu are nimic de se invarte mai greu, am 3 pe acasa si toate se invart asa...oricum sunt destul de mari si puternice. Am alimentat un motor fara turbina si ia aproape 10A..deci vreo 140W.
La variatorul de turatie de pe motor vine un fir de comanda de la ECU clima, parca e roz dar nu mai stiu sigur.
Cand pe acel fir tensiunea e 7v motorul ruleaza la turatie minima iar cu cat scade tensiunea, aeroterma se tureaza.
Releul de pe variator de care ti-am zis in postul precedent cupleaza doar pe turatie maxima, tocmai de asta ti-am zis sa-l verifici.
Eu din ce am citit pe internet sunt 2 tipuri de variatoare si nu sunt compatibile, tocmai de asta ma cred ca nu mergea modulul nou.
Nu stiu daca cei de la service stiu principiul de functionare al aerotermei, mai bine cauti pe cineva mai priceput.
Motorul nu are nimic de se invarte mai greu, am 3 pe acasa si toate se invart asa...oricum sunt destul de mari si puternice. Am alimentat un motor fara turbina si ia aproape 10A..deci vreo 140W.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Ma duc la Andrei Ciocarlan (khan). problema e ca el are niste evenimente personale saptamana aceasta si nu e disponibil pana martea viitoare. Ma scoate el din belele )
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
S-a rezolvat.
Erau tranzistorii aia de pe modulul de la ventilator. Schimbati cu altii noi. Functioneaza perfect.
Erau tranzistorii aia de pe modulul de la ventilator. Schimbati cu altii noi. Functioneaza perfect.
Web design profesionist.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos