Probleme ventilator clima

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Probleme ventilator clima

Mesajde MisterClaude » Mar 23-Sep-2014 16:45

Salutare,
Ieri am patit o chestie cel putin... ciudata. Am dat ventilatorul de clima pe maxim, ca sa scot fumul de tigara, iar cand l-am dat inapoi pe "auto", ce sa vezi: a ramas pe maxim, sufland din toata puterea. Chiar daca dadeam sliderul pe STOP, ventilatorul tot sufla ca nebunul.
Partea si mai interesanta e ca acum sufla si cu motorul oprit. Cum invart cheia pana la capat (pozitia de auto-diagnoza / pornire) incepe sa sufle si ventilatorul.
Initial am crezut ca a sarit vreun cablu din ala de la slidere. Am desfacut acolo.. nimic.
Am mers la service, am scos ventilatorul si i-am schimbat modulul acela cu rezistente si ce-o mai avea el pe-acolo. Cu modulul nou nu se invarte deloc. Cu cel vechi, sufla intr-una.
Am observat ca piesa veche avea un fel de pastila mica prinsa cu o clema, pentru contact. Am luat-o si am pus-o pe modulul nou.. tot degeaba. Poate nu a fost pusa bine, dar ma indoiesc.
Ventilatorul pus pe direct la baterie se invarte, deci nu e ars. Mentionez ca atunci cand il invart cu mana, se misca un pic cam greu.

Aveti idee ce-ar putea fi ? O fi de la ventilator? O fi de la modulul acela? Am incercat cu 2 module noi (aftermarket) si nu merge cu nici unul. Un ventilator cu totul cam cat ar costa?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 23-Sep-2014 19:26

DupĂŁ ce ai montat modulul nou ai pornit motorul, sau ai incercat doar cu contactul pus?

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 23-Sep-2014 19:28

Pornit motorul, bineinteles :). Frecat sliderul... dat cu palma in ventilator... nimic.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 23-Sep-2014 20:22

Ma gandesc ca poate fi totusi de la panoul de comanda pentru clima.... dar ciudat e ca se comporta diferit in functie de modul... cu unul nu merge deloc, cu unul sufla intr-una...
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 24-Sep-2014 07:35

Normal nu trebuie sa sufle cu motorul oprit chiar daca e contactul pus, modulul de pe aeroterma primeste semnal de la ecu clima doar cand motorul e pornit.
In cel mai rau caz ma gandesc ca poate s-a bulit ecu clima sau e vreun contact aiurea pe la el.

Verifica intai asta:

Pe modulul de reglaj turatie de pe motor, acolo unde sunt cei 2 tranzistori mari pe radiator, este un releu. Vezi sa nu fi ramas sudat acel releu.

Releul e cel din dreapta, bobinat.

Imagine

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 24-Sep-2014 09:29

Poi inainte de toata afacerea nu se invartea cu motorul oprit. Doar acum, de cand a luat-o razna, cum pun contactul, cum incepe a turui (asta doar cu modulul vechi, cu cel nou nu merge deloc).
Momentan am lasat ventilatorul la service si masina e acasa. Urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa vedem ce si cum.

Kady crezi ca e posibil totusi sa fie de la panoul de comanda de la clima?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 24-Sep-2014 09:58

Nu, panoul de comanda nu cred ca e. In panoul de comanda sunt niste rezistori variabili dar care au legatura cu sensorii de temperatura (din bord si picioare) si toate se duc la ecu clima.
La variatorul de turatie de pe motor vine un fir de comanda de la ECU clima, parca e roz dar nu mai stiu sigur.
Cand pe acel fir tensiunea e 7v motorul ruleaza la turatie minima iar cu cat scade tensiunea, aeroterma se tureaza.

Releul de pe variator de care ti-am zis in postul precedent cupleaza doar pe turatie maxima, tocmai de asta ti-am zis sa-l verifici.

Eu din ce am citit pe internet sunt 2 tipuri de variatoare si nu sunt compatibile, tocmai de asta ma cred ca nu mergea modulul nou.

Nu stiu daca cei de la service stiu principiul de functionare al aerotermei, mai bine cauti pe cineva mai priceput.

Motorul nu are nimic de se invarte mai greu, am 3 pe acasa si toate se invart asa...oricum sunt destul de mari si puternice. Am alimentat un motor fara turbina si ia aproape 10A..deci vreo 140W.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 24-Sep-2014 10:00

Ma duc la Andrei Ciocarlan (khan). problema e ca el are niste evenimente personale saptamana aceasta si nu e disponibil pana martea viitoare. Ma scoate el din belele :))
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 24-Sep-2014 11:41

Cel mai bine asa, la service sunt in stare sa ti-l puna pe direct cu intrerupator :))

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Vin 03-Oct-2014 12:35

S-a rezolvat.
Erau tranzistorii aia de pe modulul de la ventilator. Schimbati cu altii noi. Functioneaza perfect.
Web design profesionist.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos