Clima sufla mai tare cand franez

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 18-Dec-2013 21:01

Pff..imi faceti in ciuda :lol:
Eu o sa pun doua de 50A...nu ca ma laud dar asta e ce am gasit prin casa :roll:
Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 22-Dec-2013 00:21

Colegi revin cu rezolvari dar si probleme...asa ca incep cu inceputul.
Am montat releul la contact, totul a mers bine si a functionat din prima.
Se taie firele de la mufa maro la care se ataseaza releul,firele au culoarea rosie care vin la mufa...alimentarea lui trece prin contact daca mai este buna, daca nu se poate lua alimentare de la mufa gri firul alb. Are plus pe ea cand se rasuceste cheia in pozitia accesorii.
Nu e nici o problema deoarece aeroterma primeste comanda de pornire abia dupa ce motorul merge.
Imagine

Toate bune si frumoase, dupa ce am montat tot..am mai rascolit netul putin si am gasit pe frenchcarforum ca xantia seria 2 are releu separat pentru aeroterma. Este releul verde deschis din poza prins cu clemele de plastic negre, e de 35A si comanda lui este pe siguranta F5. Pe aceasta siguranta este si comanda releului de incalzire oglinzi + luneta.
Imagine

Acum nu e nefolositor ca am pus releul ala in plus pe contact dar rezolvarea e valabila doar pt. xantia seria 1 care nu au releu separat pt. aeroterma.
Simptomele nu au disparut, cand apas frana aeroterma creste in turatii la fel ca inainte...asa ca la problema asta pentru seria 2 inca nu am rezolvare.
Am masurat tensiunea pe siguranta F21 a aerotermei si cand apas frana scade umpic...tocmai de asta i se modifica si turatia.
Misterclaude daca ai seria 2 nu se rezolva cu releul la contact din pacate. :(

Am descoperit o chesti si mai nasoala, seara cand am iesit la probe am pornit faza scurta si proiectoarele. In acest timp am pornit si incalzirea lunetei si oglinzilor si am obs. ca tensiunea aratata de voltmetru din plafoniera scade. Pana acum nu stiam exact cat scade, dar se cunostea in iluminarea bordului ca e o cadere de tensiune.
Cu faza scurta, proiectoare si incalzire luneta si oglizi...cu motorul la relanti tensiunea scade pana la 11.6v
Doar cu faza scurta si inclazire luneta si oglinzi, la relanti ,tensiunea este aprox 13v.
Doar cu pozitie si incalzire oglinzi si luneta tensiunea este undeva pe la 13.8v.

Tensiunile le-am masurat si pe bornele bateriei si sunt la fel...deci nu e o cadere de tensiune pe fire.
Daca acceleram motorul peste 1000rpm cand eram cu proiectoarele, faza scurta si inclazire luneta, tensiunea creste peste 13V.
Am probleme cu alternatorul la relanti de nu tine proiectoarele, faza scurta si incalzire luneta?
La voi tot asa face?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7665
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 22-Dec-2013 00:46

auzi... de unde ai luat plus puternic pentru releul care l-ai montat? tot din mufele din contact?! daca da.... gresit! trebuia sa iei plus din alimentarea principala din panoul de sigurante, si sa pui pe el o siguranta.
oricum, daca mai ai variatii de tensiune pe firul care alimenteaza releul, nu vei scapa de problema. aici este problema de fapt...
daca zici ca iti scade la 11.9 in relantiu cu toate alea pornite nu prea e bine. la unele scade sa zicem pe la 12.8, dar nu mai jos. deja e putin, si 12.8 trebuie sa aiba bateria de capul ei cand e oprita masina... posibil sa ai alternatorul obosit, dar nu poti fi sigur pana nu il desfaci sa vezi in ce hal este colectorul. daca face doar in relantiu, da-i pace, mai ales ca e frig acum. umblii acolo doar daca crapa detot sau daca
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 22-Dec-2013 01:09

Eu am xantia 1. Am pus bookmark la topic, iar daca se agraveaza problema ma apuc de cautat un releu si de schimbat. Nu pare complicat, plus ca vad ca nu trebuie sa desfac mare lucru. Multumesc.

La mine nu cred ca am caderi de tensiune. Eu am schimbat alternatorul cu totul primavara asta... deci are doar vreo 8-9 luni si cam 6.000 KM. Nu cred ca vor aparea probleme la alternator prea curand. Oricum, cu absolut toti consumatorii porniti, la relanti, la mine sta in jur de 13. Daca turez motorul, cam 13.4-13.8
Web design profesionist.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 22-Dec-2013 10:42

Sa privim problema si din alt unghi. :o

Mi se pare ca 13v in relantiu cu consumatori este cam mica .

1-Firul de excitatie[incarcare alternator] pleaca din habitaclu.
Masoara la alternator vezi deferenta intre fir excitatie si cel de incarcare ce duce la baterie. :?

2-Fa o verificare la firele de plus [+]ce pleaca din baterie in tabloul de sigurante.

3-Curata bornele bateriei si a clemelor de prindere. :idea:
Daca in interior nu ajunge tensiunea suficienta si masina este setata pe[ auto ] fluctuatii de 0,5v influenteaza comanda ventilatorului :shock:



Imagine

Dupa masuratori da de stire sa incercam sa elucidam misterul :rolleyes:

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 22-Dec-2013 11:51

Iata cum se prezinta la mine cu masina pornita in relanti. :)
Fara consumatori.

Imagine

Pornit -faza lunga
- faza scurta
-ventilator interior maxim




Imagine

Si cu ventilatoarele de racire maxim. [am scos mufa sa porneasca maxim]

Imagine




Imagine
:shock: :steering:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 22-Dec-2013 13:36

Am facut o filmare la voltmetru, prima data pornesc faza scurta apoi proiectoarele si la urma luneta. Se vede cand pornesc luneta tensiunea incepe sa scada simtitor si daca o lasam mai mult scadea sub 12v. Cand urca tensiunea acceleram motorul.
http://www.youtube.com/watch?v=3sQwjlzl5PM

Nic corecteaza-ma daca gresesc. Din ce am citit la cele 3 mufe care vin la contact(negru, gri si maro) la aia neagra si aia maro firul 1 este plus permanet ce vine de la baterie fara siguranta. Mufa neagra e pt. pornire demaror iar cea maro pt. accesorii desi cu ea scoasa imi mergea cd-payerul.
Firul 2 de la mufa maro are iesire + cand era contactul pus si se duce in panoul cu sigurante(din ce am inteles). Eu am suntat contactul masinii cu releul pus.
Plus puternic pt. releu am luat din mufa tata maro...aia in care vine bagata mufa de la contact. Sa inteleg ca nu e bine asa? Pe unde vine alimentarea principala in panoul de sigurante?
Acu ma intreb ca alimentarea aerotermei nu vine prin contact daca are releu din fabrica, ci are vreun fir direct de pe la baterie :?

Alta chestie este ca am masurat de la mufa maro, pinul 2, sa vad unde duce in panoul cu sigurante. La F21 pt. aeroterma sigur nu vine ca era deja tensiune pe siguranta, dar am vazut ca vine la F20, de 40A pt. scaune electrice...dar eu nu am asa ceva pe masina...totusi de ce siguranta exista?
Imagine

Maine o sa testez ce mi-a recomandat benny, poate dau de firul ala de excitatie si borna de + ca o am schimbata.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 23-Dec-2013 18:53

Revin cu noi masuratori.
Am verificat azi bornele la baterie, sigurantele alea mari de la motor, cabluri, suruburile de masa...totul este ok. Am verificat daca fulia de pe fibrochen si cureaua nu patineaza, am facut semne cu creta...nimic, totul merge ca uns.
Am masurat cum a zis benny si am aceeasi tensiune pe ambele fire de la alternator ,ala de excitatie si ala de incarcare si borne baterie.
Se pare ca alternatorul ori e prea slab, ori e pe duca, ori s-a dus vreo dioda in el sau periile rotorului. Totusi la relanti trebuia sa dea macar 13.8v....nu 11.6v cum e la mine.
Pai la 11.6v nici nu mai incarca macar.
Daca mai tine pana la primavara o sa-l schimb...acum e prea frig si trebuie sa dau galeria de admisie sa ajung bine la el.

Azi a venit un prieten la mine sa-i masor incarcarea pe o skoda...cu toti consumatorii posibili avea 13.8V pe baterie la relanti.
Se potriveste alternator de hdi de 120A oare? Ma gandesc ca daca il schimb iau unul mai mare...macar de 97 A.
Am incercat azi sa scot panoul de sigurante din interior dar nu pot sa ajung la mufele din spate sa le scot :? ...au facut economie la cablu ca sunt asa scurte de nu pot sa trag panoul deloc.

Cat despre releul montat de mine, sa il las asa? Oricum nu prea are rost ca aeroterma are releu...dar l-as muta pe alte fire pe care e consumul mai mare. Din ce am vazut pe mufa gri pinul 1 ar fi multi consumatori..acolo este alimentarea pt. accesorii.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 23-Dec-2013 19:44

Cutia se lasa in jos, dar trebuie intai sa impingi puternic inspre tine, apoi in jos Are un fel de sanie pe care culiseaza

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 23-Dec-2013 23:19

Am scos panoul de pe sania care culiseaza, dar firele alea groase care aduc tensiune in panou sunt scurte si nu pot sa-l trag mai jos :?

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 23-Feb-2014 20:00

Se poate face ca turatia ventilatorului sa nu mai fie influentata cand apesi frana.
Eu am reusit sa scot panoul cu sigurante, l-am desfacut bucati si am refacut toate lipiturile din el ca in link: http://xantia.voila.net/boite_fusibles.htm

Oricum a fost degeaba, pentru ca ventilatorul facea la fel, asa ca am ajuns la concluzia ca firele sunt subdimensionate si e o cadere de tensiune...desi firele care vin in panoul de sigurante sunt destul de groase.
Am scos ecu clima de sub bord si am cautat in mufele panoului de siguranta unde vine alimentarea de la el. In mufa rosu inchis (grena) de pe panoul sigurante este un pin unde sunt prise doua cabluri maronii, unul din ele are legatura cu firul albastru (+) din mufa alimentare ecu clima.

Cu panoul desfacut am gasit traseul la siguranta F20 (40A) care este pentru scaune electrice (ceea ce nu am ) asa ca am lipit un fir ca sa iau plus pentru alimentarea ecu clima.
Plusul de pe F20 este pe contact ca si alimentarea originala a ecu clima asa ca nu ramane nimic pornit cand opresti motorul.
Deasemenea tensiunea este stabila cu orice consumatori porniti asa ca am scapat de fluctuatiile de turatie ventilator la apasarea franei

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 23-Feb-2014 23:27

Voi v-ati pus pe treaba serios. Mi-e ciuda ca n-am si eu o curte / garaj ceva sa ma apuc de surubarit. Oricum... vad ca a trecut iarna si nu mi-a facut figuri pana acum.

In schimb mi-a trecut prin cap altceva... cand mi-am schimbat alternatorul, am pastrat fulia de la cel vechi, pentru ca cea noua era un pic mai mica. E posibil ca asta sa fie cauza pentru care generereaza tensiunea cu 0.3-0.5 volti mai putin?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 24-Feb-2014 00:18

Nu toti au curte..eu mesteresc in spatele blocului 8) ..acus urmeaza sa dau cutia jos :? dar sa se mai incalzeasca.
Nu cred ca are legatura cu fulia la alternator.
Fluctuatia de tensiune apare pe siguranta f12 care este comuna pentru mai multi consumatori printre care stopuri frana si ecu clima.
Siguranta f12 este alimentata de pe magistrala A unde siguranta este de 60A.
Am verificat panoul sigurante de la motor si nu am gasit nimic suspect, cand am desfacut bordul am verificat mufele de legatura..nimic, acum am refacut tot panoul sigurante si iar nimic, la contactul cheie am pus releu ca sa elimin un posibil contact imperfect, toate firele de masa verificate si stranse.

Cred ca este vreun fir subdimensionat de actioneaza ca o rezistenta tocmai de asta daca vrei sa scapi de fluctuatia de turatie la ventilator schimbi alimentarea ecu clima sau alimentarea stopurilor frana de pe siguranta f12.
Ecu clima nu consuma mult curent...maxim 1A asa ca pe ce traseu va fi pus nu va infuenta alti consumatori.

Pentru xantia s1 nu sunt sigur daca stopurile frana au siguranta tot pe f12.

cristisimi
simpatizant
Mesaje: 79
Membru din: Sâm 05-Noi-2011 12:09
Localitate: bacau

Mesajde cristisimi » Mar 25-Feb-2014 19:20

buna seara..si la mine face tot la fel,clima data pe auto si franez se simte cum creste turatia la aeroterma.

cristisimi
simpatizant
Mesaje: 79
Membru din: Sâm 05-Noi-2011 12:09
Localitate: bacau

Mesajde cristisimi » Mar 25-Feb-2014 19:23

apropo..cine imi spune pentru ce este releul verde din cutia cu calculator din compartiment motor,am observat ca se incalzeste foarte tare..


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187669
    Total subiecte 18617
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11704
    Cel mai nou membru wilson