Fum (sau abur) la pornire, dimineata pe frig

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Fum (sau abur) la pornire, dimineata pe frig

Mesajde MisterClaude » Mie 04-Dec-2013 11:36

Salutare,

De cand a venit frigul, observ ca dimineata la pornire scoate un fum alb... nu foarte dens. Daca accelerez, scoate mai mult.
Initial, cand pornesc pe frig, motorul sta mai turat la relanti (aprox 1200-1300 rpm). Daca astept pana cand se incalzeste si ajunge la temperatura de lucru optima iar turatia de relanti scade la 800-900, fumul dispare. Dupa asta pot accelera cat vreau, ca nu se mai vede deloc. Deci practic e fum doar pana se incalzeste motorul. Problema e ca nu stiu daca e fum sau abur... nu ma prind.

Sa fie vreo problema, sau e doar condens? Eu ma gandeam ca poate atunci cand e motorul rece, nu se face arderea cum trebuie si de asta e fumul ala... nu stiu daca ma apropii de adevar sau nu :)

De mentionat: Vara n-a scos niciodata fum vizibil la pornire sau in mers. Nu pierde ulei si nici antigel, absolut deloc. Nu vibreaza / nu trepideaza motorul, merge rotund si nu sacadeaza.

Masina e 1.8i 16V, benzina. Xantia 1, '97.

Deci... trebuie sa ma ingrijorez de ceva, sa ma duc sa-i fac o verificare ? (daca da, ce sa verific) sau sa-mi vad de treaba? Nu de alta, dar am vazut dimineata pe strada o gramada de masini cu norisor de fum in spate.

Multumesc,
Claudiu
Web design profesionist.

Avatar utilizator
mihai ham
pasionat
Mesaje: 470
Membru din: Mar 21-Iun-2011 17:44
Localitate: Valcea

Mesajde mihai ham » Mie 04-Dec-2013 11:46

Stai liniștit e doar condens :D

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 04-Dec-2013 11:49

mihai ham scrie:Stai liniștit e doar condens :D


Am inteles. Mi-a mai zis cineva ca e condens, dar ceea ce nu inteleg eu e: ce anume se condenseaza? Pricep ca apa, dar unde se formeaza condensul asta si de ce? In toba? pe galerie?
Web design profesionist.

Hakan
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 06-Mai-2008 19:11
Localitate: campina

Mesajde Hakan » Mie 04-Dec-2013 13:15

Din arderea hidrocarburilor ( si a benzinei) in principiu rezulta bioxid de carbon si apa in cazul ideal.
In cazul masinilor mai da si funingine, monoxid de carbon, etc...
Dar oricum multa apa.Sub forma de vapori. Pe care o vezi dimineata cand e frig.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 04-Dec-2013 14:48

Corect cum a zis Hakan. Daca mai mergi distante scurte se acumuleaza apa in toba si cand repornesti incepe sa se evapore apa si vezi norisori, eu am o gaura in toba si se scurge pe acolo :lol: .
Nu iti fa probleme ca asa fac toate, si la diesel pana se incalzeste tot asa face.
Am mai observat o chestie, cand e frig, pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca putin fara caldura pornita in habitaclu. Daca pornesc caldura in masina ies mai multi aburi pe toba, am observat aceeasi chestie si la un prieten cu diesel.

Avatar utilizator
mihai ham
pasionat
Mesaje: 470
Membru din: Mar 21-Iun-2011 17:44
Localitate: Valcea

Mesajde mihai ham » Mie 04-Dec-2013 14:51

La diesel pe lângĂŁ aburul ĂŁla mai și miroase urât... :(

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 04-Dec-2013 14:52

kady28 scrie:Corect cum a zis Hakan. Daca mai mergi distante scurte se acumuleaza apa in toba si cand repornesti incepe sa se evapore apa si vezi norisori, eu am o gaura in toba si se scurge pe acolo :lol: .
Nu iti fa probleme ca asa fac toate, si la diesel pana se incalzeste tot asa face.
Am mai observat o chestie, cand e frig, pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca putin fara caldura pornita in habitaclu. Daca pornesc caldura in masina ies mai multi aburi pe toba, am observat aceeasi chestie si la un prieten cu diesel.


Eu nu pornesc caldura chiar dupa ce pornesc masina, pentru ca oricum baga aer rece pana se incalzeste motorul...2-3 minute.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 04-Dec-2013 15:47

Dupa 2..3minute nu cred ca e problema. Eu plec cu masina de pe loc dupa ce se sting becurile la presiune indiferent daca e vara sau iarna. Cand e ger nu turez tare motorul, maxim 3000 rpm si aerul il tin pe auto sa nu se abureasca geamurile.
Nu cred ca ar fi indicat sa se tina caldura oprita pana se incalzeste motorul si apoi deodata sa dai aer cald catre parbriz...mai ales daca are vreo ciobitura.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 04-Dec-2013 16:15

kady28 scrie:Dupa 2..3minute nu cred ca e problema. Eu plec cu masina de pe loc dupa ce se sting becurile la presiune indiferent daca e vara sau iarna. Cand e ger nu turez tare motorul, maxim 3000 rpm si aerul il tin pe auto sa nu se abureasca geamurile.
Nu cred ca ar fi indicat sa se tina caldura oprita pana se incalzeste motorul si apoi deodata sa dai aer cald catre parbriz...mai ales daca are vreo ciobitura.


Am inteles... multumesc de sfat !
Apropo... daca e ger, cand pornesc masina si dau pe "Auto", clima sufla zgomotos si baga aer la fel de tare ca atunci cand e pe "Maxim". Asta pana cand ajunge la temperatura setata... dupa care devine silentioasa:)
Din acest motiv, cand e prea frig, ca sa nu faca zgomot prea mare aeroterma, dau sliderul pe la jumatatea distantei dintre "oprit" si "maxim". si baga aer incet si silentios, dar destul cat sa incalzeasca habitaclul.

Chiar.. ceva sfaturi cum pot curati canalele alea la clima? Ca am impresia ca au intrat chestii pe-acolo... inainte parca nu era asa zgomotoasa.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 04-Dec-2013 22:13

Zgomotoasa nu ar trebui sa fie, doar sa se auda suflul de la aer ca la maxim baga destul.
Eu zic sa incepi prin a scoate motorul aerotermei din bord care se afla sub torpedou.
Sub torpedou, in zona picioarelor tapiseria e prinsa cu suruburi cu cap torx. Le desfaci, sunt vreo 5 parca, si ai sa vezi spatele aerotermei si capacul la filtru de polen. Aeroterma e prinsa in 3 suruburi cu cap stea, se scoate foarte usor, poti sa bagi o carpa umeda pe gaura unde intra aeroterma sa stergi umpic pe acolo ca e pref si alte chestii.
Este posibil sa ai zgomot de la motor si trebuie uns. Motorul e prins in carcasa aia de plastic ori cu un surub, ori e in 3 tampoane de cauciuc.
Daca totul e ok cu motorul, cu tubulatura e mai complicat. Eu am putut umbla doar in partea dreapta dupa ce am dat jos torpedoul si am gasit lipsa vreo 15 cm de burete in corpul central....cred ca se ducea mult aer in bord ca dupa ce am izolat cu silicon sufla mult mai tare.
Poti desface grilele cu tot cu corp si butonul inchis/deschis, alea de pe extreme si centrale iar la picioare trebuie sa desfaci consola centrala...acolo unde e frana de mana si restul. La parbriz nu stiu...nu m-am bagat.

Daca desfaci iti recomand sa o faci pe caldura, ca altfel ai sansa mare sa crapi niste plastice pe la aerisiri.
Nu stiu exact dar tubulatura se poate curata cu un fel de spuma. Nu am facut niciodata dar poti intreba la spalatorii auto, parca acolo am vazut asa ceva.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 04-Dec-2013 22:32

kady28 scrie:Zgomotoasa nu ar trebui sa fie, doar sa se auda suflul de la aer ca la maxim baga destul.
Eu zic sa incepi prin a scoate motorul aerotermei din bord care se afla sub torpedou.
Sub torpedou, in zona picioarelor tapiseria e prinsa cu suruburi cu cap torx. Le desfaci, sunt vreo 5 parca, si ai sa vezi spatele aerotermei si capacul la filtru de polen. Aeroterma e prinsa in 3 suruburi cu cap stea, se scoate foarte usor, poti sa bagi o carpa umeda pe gaura unde intra aeroterma sa stergi umpic pe acolo ca e pref si alte chestii.
Este posibil sa ai zgomot de la motor si trebuie uns. Motorul e prins in carcasa aia de plastic ori cu un surub, ori e in 3 tampoane de cauciuc.
Daca totul e ok cu motorul, cu tubulatura e mai complicat. Eu am putut umbla doar in partea dreapta dupa ce am dat jos torpedoul si am gasit lipsa vreo 15 cm de burete in corpul central....cred ca se ducea mult aer in bord ca dupa ce am izolat cu silicon sufla mult mai tare.
Poti desface grilele cu tot cu corp si butonul inchis/deschis, alea de pe extreme si centrale iar la picioare trebuie sa desfaci consola centrala...acolo unde e frana de mana si restul. La parbriz nu stiu...nu m-am bagat.

Daca desfaci iti recomand sa o faci pe caldura, ca altfel ai sansa mare sa crapi niste plastice pe la aerisiri.
Nu stiu exact dar tubulatura se poate curata cu un fel de spuma. Nu am facut niciodata dar poti intreba la spalatorii auto, parca acolo am vazut asa ceva.


Am inteles. La mine nu se aude zgomot de la motorul aerotermei... se aude efectiv zgomot la grila pe unde iese aerul, mai exact la aia din dreapta. Se aude zgomot doar cand e dat la maxim si se aude asa de parca ar fi un corp strain in tubulatura..gen frunza sau ceva.

Oricum, dupa cum ai spus si tu... probabil va ramane pentru la primavara toata operatiunea asta, ca n-am garaj si n-am chef sa-mi demontez masina pe ger in fata blocului.

Multumesc de explicatia detaliata.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 05-Dec-2013 08:11

Ce serie ai? 1 sau 2
Daca ai seria 2 in jumatate de ora maxim poti rezolva pe partea dreapta. Ca sa incalzesti plasticele o poti lasa pe caldura cateva minute.
Torpedoul are sus 4 suruburi parca si mai are suruburi si sub pasla aia lipita in partea de jos.
Dupa ce ai demontat ai sa vezi teava care vine din centrul bordului si se duce la grila din dreapta, iar de aici incolo e usor sa o desfaci.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Joi 05-Dec-2013 08:22

kady28 scrie:Ce serie ai? 1 sau 2
Daca ai seria 2 in jumatate de ora maxim poti rezolva pe partea dreapta. Ca sa incalzesti plasticele o poti lasa pe caldura cateva minute.
Torpedoul are sus 4 suruburi parca si mai are suruburi si sub pasla aia lipita in partea de jos.
Dupa ce ai demontat ai sa vezi teava care vine din centrul bordului si se duce la grila din dreapta, iar de aici incolo e usor sa o desfaci.


E xantia 1.
Web design profesionist.

bebe944
pasionat
Mesaje: 314
Membru din: Joi 10-Feb-2011 18:53
Localitate: Bayern - DE

Mesajde bebe944 » Joi 05-Dec-2013 10:00

Normal , trebuie sa fie la fel....daca desfaci torpedoul gasesti tubulatura de aer....a mea e tot X1.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187677
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdrianS