De vreo cateva zile m-a prins febra becurilor.
Mi-am cumparat niste becuri noi pe fata si unul mi s-a ars, asa ca mi-am dat comanda de Philips BlueVision 55W. Am gasit la 54 RON Set de doua.
Ce voiam sa va intreb: se recomanda sa pun fix aceleasi becuri pe faza lunga si faza scurta? Sau trebuie sa existe vreo diferenta intre ele?
Nu de alta, dar vad ca atat soclul de faza lunga cat si cel de faza scurta sunt H1, asa ca sunt un pic confuz.
In alta ordine de idei... cu 2 becuri de 55W pe faza scurta + 2 de 55W pe faza lunga, la un drum lung de noapte, nu ma lasa fara baterie / nu suprasolicita alternatorul?
Voi ce fel de becuri aveti?
Tipuri de becuri
Moderator: Echipa Tehnica
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Tipuri de becuri
Web design profesionist.
Eu as opta pentru OSRAM Night Breaker , am avut si acum inca mai caut dar nu am mai gasit in Pitesti . Sunt excelente , mai ales pe timp de noapte si au lumina alba . Cat despre becurile de pe faza scurta si lunga , nu este nici o diferenta de putere intre ele , amblele sunt de 55 W . Luminozitatea mai redusa de pe faza scurta se datoreaza "linguritei" din dreptul becului , a prismei de difuzare si unghiului de la oglinda farului . Pe faza lunga e alta prisma , alt unghi si nu este pusa "lingurita" .
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
THUNDER77 scrie:Eu as opta pentru OSRAM Night Breaker , am avut si acum inca mai caut dar nu am mai gasit in Pitesti . Sunt excelente , mai ales pe timp de noapte si au lumina alba . Cat despre becurile de pe faza scurta si lunga , nu este nici o diferenta de putere intre ele , amblele sunt de 55 W . Luminozitatea mai redusa de pe faza scurta se datoreaza "linguritei" din dreptul becului , a prismei de difuzare si unghiului de la oglinda farului . Pe faza lunga e alta prisma , alt unghi si nu este pusa "lingurita" .
Am inteles. Cat despre consumul de curent? 4x 55W.... sa nu-mi fac griji ?
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Si eu am Osram NB pe scurta si lunga, la proiectoare am luat Philips blue vision ca Osram nu am mai gasit. Pana acum nici unul nu s-a ars si lumina este destul de buna.
Cat despre consum nu este nici o problema, luand in calcul ca tensiunea este de 14V cu motorul pornit si aprindem faza scurta+scurta+ proiectoare care consuma 330W rezulta aprox. 23.6 A. Alternatorul este de 80A in regim maxim asa ca nu e nici o problema sa livreze curentul de 23A chiar si la relanti.
Daca pornesc toate becurile posibile nu se simte nici o cadere de tensiune la masina la relanti care sa fie observabila la becuri din bord sau plafoniera.
In schimb daca pornesc dezaburirea lunetei, la relanti, se observa la becurile din bord....cred ca papa curent destul de mult si pentru asta ar fi fost bun un alternator mai mare.
Ciudat ca la colegul cu xantia 1.6, cand m-am uitat la alternator...surpriza, este de 97A,mai mare ca la mine
Voi de cat aveti?
Cat despre consum nu este nici o problema, luand in calcul ca tensiunea este de 14V cu motorul pornit si aprindem faza scurta+scurta+ proiectoare care consuma 330W rezulta aprox. 23.6 A. Alternatorul este de 80A in regim maxim asa ca nu e nici o problema sa livreze curentul de 23A chiar si la relanti.
Daca pornesc toate becurile posibile nu se simte nici o cadere de tensiune la masina la relanti care sa fie observabila la becuri din bord sau plafoniera.
In schimb daca pornesc dezaburirea lunetei, la relanti, se observa la becurile din bord....cred ca papa curent destul de mult si pentru asta ar fi fost bun un alternator mai mare.
Ciudat ca la colegul cu xantia 1.6, cand m-am uitat la alternator...surpriza, este de 97A,mai mare ca la mine

Voi de cat aveti?
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
kady28 scrie:Ciudat ca la colegul cu xantia 1.6, cand m-am uitat la alternator...surpriza, este de 97A,mai mare ca la mine![]()
Voi de cat aveti?
Sincer eu n-am idee. Mi-am cumparat alternator nou in primavara... prin aprilie. Dar habar n-am de cat e. Si eu sunt curios, dar n-am instrumente de masura.
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
kady28 scrie:Nu trebuie sa-l masori, scrie pe eticheta lui de cat este: 80A, 90A, 97A etc..
Am inteles.
O sa ma boldesc la el cand ajung acasa... poate vad. Asta daca n-o fi scriind pe dedesubt.
Web design profesionist.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo