Pagina 1 din 2
Merge foarte prost motorul Diesel
Scris: Sâm 20-Iul-2013 22:46
de vladd.alex
Salutare si imi cer scuze ca postez aici legat de cealalta masina, nu C5-ul, ci Roverul meu 45 Diesel. Masina e din 2002, 1994 cmc, Turbo Diesel, motor de Rover. Totul a mers bine in ultimile 6 luni. Masina are 175000 km. Am observat ceva scurgeri de ulei, dar nu era nimic grav..Completasem cu ulei cam 700 grame in 8000 km. Acceptabil zic eu. Pana alaltaieri. Nivel ulei mijloc. Am plecat din Zalau catre Viena. AM oprit pe autostrada langa Gyor, Ungaria, am facut o pauza...Cand sa plec, am observat ca porneste putin mai greu dar nu am bagat de seama. De obicei pornea instantaneu. MI-am vazut de drum....Pe autostrada am mers cam 400 km, constant, cu 130 - 140 (3200 rpm max). Bun...Am plecat din Viena, pana in Bratislava. Cand sa ajung, am verificat nivel de ulei. Surpriza, nu era urma cde ulei pe joja. Am cumparat pe loc si am bagat cam 1,5 litri ca sa vad ca abia se vedea la minim pe joja. Cine stie cat a fost problema, insa becul de ulei nu se aprinsese deloc. De pornit pornea din ce in ce mai greu...Acum la prima pornire pe zi da din cap groaznic, scoate fum albastru cateva secunde, merge in 3 pistoane, incerc sa o accelerez nu raspunde deloc! Asta cam 10 secunde. Apoi se accelereaza, dar daca o las in relanti merge rau, tremura. IN cateva minute sau la cativa km de mers se rezolva totul. Pe urma merge perfect. Daca o opresc si o las cateva ore, dau sa o pornersc si istoria se repeta.
Ce poate fi ? Nu imi pot explica......Insa e de rau sigur...
Scris: Sâm 20-Iul-2013 23:09
de benny_merty
Din cele spuse [papa ulei , scoate fum albastru si tremura la pornire pana se incalzeste motorul ] posibil segmenti pe un piston cu probleme.Fa un test de compresie.

Scris: Dum 21-Iul-2013 08:09
de vladd.alex
Dar de la ce, asa deodata? Pierdere ulei si alergat asa cu ea? In doar 600 km...
Scris: Dum 21-Iul-2013 11:25
de mbc
Eu zic ca masina ta a ajuns intr-un stadiu in care trebuie sa te duci la mecanic de urgenta, asta daca vrei sa o repari.
Scris: Dum 21-Iul-2013 17:30
de vladd.alex
Foarte suspect este ca atunci cand merg ceva cu ea si ajunge la temp. de functionare optima, dispar fum, trepidatii, merge perfect.
Scris: Dum 21-Iul-2013 18:34
de benny_merty
Asa se comporta motoarele diesel.Cand este rece segmenti se strang , dupa ce se incalzesc se dilata suficient sa dea senzatia ca motorul merge [rotund] .Numai ca mananca uleiul.
Exemplu distanta aceasta se micsoreaza la cald.
Foto;

Scris: Dum 21-Iul-2013 22:21
de vladd.alex
Atunci un test de compresie ar fi relevant?
Scris: Dum 21-Iul-2013 22:34
de benny_merty
Scris: Dum 21-Iul-2013 23:09
de dj01fad
atat de mult ulei nu poate sa consume pe la segmenti. poate sa consume pe la simeringurile de la supape, dar cred ca cel mai probabil pe la turbina.
fum albastru nu inseamna neaparat motor uzat. daca erau cuzinetii dusi, o invartea lejer electromotorul la rece, dar tindea sa gripeze la cald si batea rau. ori... daca zici ca atunci cand se incalzeste incepe sa mearga ok, si nici nu mai bate, eu zic ca nu au nimic cuzinetii.
din ce inteleg eu de la tine, merge foarte prost la rece, si pe masura ce se incalzeste incepe sa mearga bine spre perfect. de pornit cum porneste la cald? greu sau bine?
zi-mi te rog si ce motor ai, daca e cu pompa clasica, pompa electronica cu cap rotativ, sau cu rampa comuna. comportamentul difera radical intre aceste tipuri.
probleme ai, asta e clar. ai si la injectie, ai si la partea mecanica deoarece consuma ulei, deci fericirea e maxima. gandeste-te ca poate sa fie un injector zapacit, sau pompa, sau turbina, sau garnitura de chiuloasa, sau vreo supapa, sau vreun compensator hidraulic de la vreo supapa... cel mai ingrijorator lucru este ca dispare uleiul ca la prajitul de cartofi, si trebuie sa vezi ce se intampla cu el, pentru ca in ritmul asta bagi cot la cot cu motorina, si risti si sa ramai pe uscat in drum;
eu am avut comportamentul asta cu pornire urata, sa nu raspunda in primele secunde la pedala si fum la o masina cu pompa de injectie electronica cu cap rotativ, iar problema era din pompa. poti la fel de bine sa ai un injector pe duca, sau o supapa care nu isi face treaba la pornire, dar astea sunt lucruri care doar le putem presupune, nimic concret.
test de compresie este oarecum relevant, dar trebuie sa il iei si la rece si la cald. eu as incerca sa vad ceva pe tester in cazul in care are o injectie mai evoluata.
vorba lui mbc, este intr-un stadiu in care trebuie sa mergi la meserias.
Scris: Lun 22-Iul-2013 08:17
de vladd.alex
Motorul e cu pompa clasica, nu are sistem de injectie common rail. E Bosch, are electronic pe pompa, nu e din aia clasica si veche, insa nu e CP1, nu cred ca e cu pistoane radiale. Doar la pornirea la rece face asa, scoate fum albastru care miroase puternic a motorina, merge in 3 pistoane probabil, da din cap, tremura toata masina. Daca accelerez atunci, zici ca e trabant. Dupa ce se incalzeste, merge bine. Insa la cald, spre deosebire de cum era inaintea cursei de Viena, porneste dupa ce invarte cateva secunde. Inainte la cald pornea instant, absolut instant. Repet, probabil cateva sute de km a mers fara aprox. 1,8l ulei. La bord nu mi s-a aprins nimic.
UIte dee xemplu, am reverificat acum nivelul de ulei, si in max 110 km iar e la minim, si era la mijloc. Ceva pierderi am observat demult de ulei, sub baia de ulei, dar nu scadea nivel decat prea putin, completam la cateva mii de km cate o suta de grame. Acum am tot verificat dedesupt si e uscat, nu e urma de ulei proaspat sau picatura.
3200 rpm, 140 km/h constant, cum naiba sa clacheze asa motorul, ca doar nu e in 2 timpi. E diesel, 2.0, capacitate mare, raport de transmitere bun, inacceptabil. Eu zic ca e ceva problema mai veche si s-a extra agravat...
Scris: Lun 22-Iul-2013 09:29
de dj01fad
e, o fi el tzapan, dar mai crapa cateodata. sa vezi cum e sa explodeze un 2.0 hdi subit si fara nici un fel de logica!
Scris: Lun 22-Iul-2013 14:27
de kady28
vladd.alex scrie:cum naiba sa clacheze asa motorul, ca doar nu e in 2 timpi

Ehee, la motorul in 2 timpi daca nu uiti sa pui ulei in carburant nu are moarte
Scris: Lun 22-Iul-2013 14:29
de vladd.alex
Ce sa-i faci...Clar, segmenti, se dilata cand se incalzeste si inseala ca e totul ok. Uleiul tot scade.
Update
Scris: Vin 16-Aug-2013 21:00
de vladd.alex
Update:
Am schimbat turbina, era moarta, baga ulei in interooler. Am schimbat debitmetru aer, era mort. Insa chiar si acum, problema cu pornitul la rece nu e rezolvata.
La prima pornire sau cand e rece motorul, merge foarte rau, scoate fum de motorina nearsa. La evacuare scoate in trepte presiune, inconstant. Semn ca ar merge in 3 pistoane. Cum se incalzeste, cum merge perfect rotund. Ce explicatie poate fi ?
Scris: Sâm 17-Aug-2013 20:13
de vladd.alex
Din pacate, am facut azi un drum sa probez turbina asta schimbaa, care nu avea gram de joc axial sau radial, si a luat-o motorul pe ulei. Am reusit sa il opresc insa e plin de ulei pe exterior, deci sansele sa mai fie ceva bun in el sunt minime.....Traiasca piesele din dezmembrari!