Pagina 1 din 1

Roti inclinate spate

Scris: Vin 14-Iun-2013 17:07
de MisterClaude
Salutare.

De o perioada am sesizat ca rotile din spate imi stau un pic inclinate cam asa: / \ (bine, nu chiar asa de tare :) ) si mi-au ros un pic cauciucurile pe interior. La dreapta spate se observa mai tare decat la stanga.

Masina e cea din stanga: xantia 1.8i 16v (nu e hidractiva)

Am cautat pe forum si cred ca e cam acelasi diagnostic ca AICI.
Am inteles ca trebuie demontat si vazut ce-i stricat si ce nu, ca e greu de dat cu parerea doar uitandu-te din afara, dar ce vreau sa stiu eu sunt urmatoarele:

1. Inafara de faptul ca se rod cauciucurile, ma poate afecta si in alt fel ? (gen.. pica roata la curbe, etc :))
2. In timp, se vor inclina si mai tare ? Daca da, cat de tare? Destul incat sa fie periculos sa mergi cu ea? (sa se atinga roata pe interior de sasiu, etc...)
3. In situatia actuala, e recomandat sa ma pornesc la un drum mai lung ? (gen ... 700km dus + 700km intors).
4. Poate cineva sa-si dea cu parerea cam cat ar costa reparatia (piese (noi / sh) + manopera).

Intreb asta pentru ca stiu ca la un moment dat va trebui reparata problema, dar din pacate am inteles ca e destul de scump iar in urmatoarele 3-4 luni nu cred sa am bani, deoarece am alte probleme mai "apasatoare", plus ca am cheltuit deja niste bani cu masina recent (alternator nou, etc).

Multumesc.

Scris: Vin 14-Iun-2013 19:01
de Catalin Radu
pe masura ce mergi cu ea asa ..da, va fi mai scumpa reparatia; adica daca acum scapi poate doar cu un set de rulmenti noi ( http://www.ingaraj.ro/rulment-roata-cit ... 266/10679/ ) care costa undeva intre 250-400 ron, in viitor, dupa ce mai mergi asa cu ea, va trebui sa-i schimbi bratele cu totul pe spate.
Dar daca ai citit topicul pe care l-ai precizat, cu siguranta ai inteles toate astea, ca e totul specificat acolo :shock:

Scris: Mar 10-Sep-2013 12:24
de vladd.alex
Nu este vorba despre acel rulment, Catalin. Este vorba de rulmentii de presiune de la bratele puntii spate. In timp, se tocesc, si in loc sa apese greutatea pe camasile lor, ajugn sa se distruga, inclinand planul rotii. Eu am schimbat totul singur, la fosta Xantie. M-a ajuns in jur de 200 lei setul. Pe manopera nu ar trebui sa dai mai mult de 100 lei. Se indeparteaza conductele, sferele, bolturile, apoi se extrag. Pentru mai multa siguranta, ai nevoie de o presa. Asigura-te de asemenea ca bolturile sa nu aiba abateri de cilindricitate, si de asemenea, cand le montezi, unge-le cu vaselina, pentru a preveni scartaitul. Succes.

Scris: Mar 10-Sep-2013 12:28
de vladd.alex
Legat de drumul acela lung, pe care cred ca l-ai facut deja, poti merge cu ea asa, dar nu o incarca. Si desigur, de preferat e sa ii schimbi. Daca o folosesti incarcata asa, se deformeaza si scaunul rulmentilor din brat, cel dinspre interior, pentru ca masina se cracaneaza asa / \ si nu asa \ /.

Scris: Mar 10-Sep-2013 14:24
de MisterClaude
Hehe... vechi subiectul.

Multumesc de raspunsuri. Da.... am facut mai multe drumuri lungi cu ea de-atunci pana acum. N-a avut nimic. Urmeaza sa-i schimb rulmentii aia cand mai strang niste bani, dar deocamndata i-am pus niste cauciucuri mai noi pe spate, si deja nu mai sta asa inclinata. Inca nu bate, nu troncane :)

Scris: Mar 10-Sep-2013 14:30
de vladd.alex
Cu placere! Nu va batea / troncani niciodata. Dar problema cu rosul cauciucurilor e iremediabila, chiar si dupa ce schimbi. Depinde in ce stadiu au ajuns bratele.

Scris: Vin 15-Noi-2013 13:39
de MisterClaude
Fixed !
Cu mare bucurie va anunt ca s-a rezolvat problema. N-a fost nevoie decat de kit-urile de reparatie. Bratele erau ok. Acum rotile stau drepte ca brazii, ca sa zic asa :))

Scris: Vin 15-Noi-2013 14:20
de vladd.alex
Felicitarile mele! Mi-e dor de Xantia....asa confort nu ofera Roverul meu :(

Scris: Vin 15-Noi-2013 15:02
de MisterClaude
vladd.alex scrie:Felicitarile mele! Mi-e dor de Xantia....asa confort nu ofera Roverul meu :(

Adevarat... mai rar confort ca cel oferit de suspensiile astea :)