Pagina 1 din 2

2 Probleme la Xantia 1.8i 16v. , 1997 112cp

Scris: Vin 16-Dec-2011 09:15
de MisterClaude
Salut.
Tocmai mi-am facut cont aici. Sunt bucuros sa vad ca exista un club dedicat Citroen-urilor, in special celor mai old-school.
Acum, problemele mele.
Cum zice si titlul, am un Citroen Xantia 1.8i SX 16v, din 97.
Am masinuta de vreo 2 ani, si nu mi-a facut nici o problema, doar ca toamna asta m-am gandit sa o aduc in Romania, asa ca acum e prima data cand prinde frigurile de iarna de pe la noi.

1. De cand s-a facut frig, frana de motor e foarte puternica.
Chiar si in vitezele 4-5, daca iau piciorul de pe acceleratie, se simte cum franeaza, si incetineste, parca o "tine" ceva.
In vitezele 1-2-3, nu mai zic, daca iau piciorul de pe acceleratie, efectiv franeaza. Nu se aude nici un zgomot, doar ca incetineste foarte tare.
Daca e scoasa din viteza, ruleaza foarte lin, nu o incetineste nimic inafara de inertie.
E foarte frustrant cand plec de la semafor, daca iau piciorul de pe pedala cand e in viteza 1 sau 2, incetineste asa dintr-o data ca ma smuceste si ma duc cu capul inainte. :)
Pana acum nu mi-a facut niciodata asa ceva. N-a trecut ea niciodata in Spania prin frigurile de la noi, dar parca nici asa frig nu a fost iarna asta.
A.. uleiul are doar vreo 6000km, din care 3500 Spania-Romania, in 3 zile. Oare trebuie sa-l schimb ? :)

2. Cum se poate scoate lichidul de parbriz fara sa-l cheltui efectiv?
Nu de alta, dar am pus din greseala antigel in loc de lichid de parbriz, si acu mi-e frica sa-mi spal geamurile :))

Multumesc de rabdare si eventuale sfaturi.

Scris: Vin 16-Dec-2011 09:37
de Rica
la farana de motor nu stiu ce sa zic
la lichid poti sa il scoti cu un furtun sau scoti furtunul care alimenteaza stropitorile si dai la pompa

Scris: Vin 16-Dec-2011 09:38
de MisterClaude
Aha. O sa incerc cu lichidul.
Iar faza cu frana de motor o sa o pun pe seama frigului. Poate trebuie sa schimb uleiuil, etc.

Scris: Vin 16-Dec-2011 09:43
de Rica
uleiul nu cred ca este vinovat
de schimbat nu cred ca este nevoie

Scris: Vin 16-Dec-2011 09:48
de MisterClaude
De cand am schimbat uleiul ultima data, a stat un an nemiscata, apoi am adus-o in Romania.
Practic are doar 6000km, dar 3500 i-am facut in 3 zile, si ma gandeam ca tot s-a uzat... Am venit prin octombrie, si de atunci am mai plimbat-o, dar nu mi-a facut probleme. Poate faptul ca a inceput sa se "infraneze" e din cauza frigului, sau poate e doar o coincidenta ca a inceput acum, nu stiu. Dar daca ma duc la service-uri aici ma sigur ma baga-n ceata aia, si ma pun sa-mi schimb cine stie ce chestie care merge.
Apropo.. nici chiar pe drumul Spania-Romania, si nici dupa aia, nu a pierdut ulei deloc. Verific mereu nivelul, si tot timpul e neschimbat.

Scris: Vin 16-Dec-2011 10:00
de Rica
ca nu pierde sau ca nu consuma e bine
problema e dupa un uleiul isi pierde proprietatile
in conditiile astea schimba-l mai ales ca ai mai facut si cei 6000 cu el

Scris: Vin 16-Dec-2011 11:38
de kady28
Daca mergi cu masina bagata in viteza si apesi ambreiaju se infraneaza?..ca daca pe libercand mergi nu se infraneaza e cam ciudat :?:

Scris: Vin 16-Dec-2011 11:48
de Rica
din cate am inteles i se pare frana de motor sa zic asa prea violenta

Scris: Vin 16-Dec-2011 12:51
de MisterClaude
kady28 scrie:Daca mergi cu masina bagata in viteza si apesi ambreiaju se infraneaza?..ca daca pe libercand mergi nu se infraneaza e cam ciudat :?:


Daca tin ambreiajul apasat nu se infraneaza. atunci e exact ca pe liber, merge lin. Doar cand e viteza cuplata, cu ambreiajul ne-calcat , atunci se infraneaza. :).

Scris: Vin 16-Dec-2011 13:14
de kady28
Daca nu intra greu in viteze cand e frig si merge lin nu cred ca aiba ceva cutia. Motorul cum merge?, daca il accelerezi in gol cum revine la relanti? La mine in a 2-a daca ii dau tare si iau picioru de pe acceleratie se reduce lin...dacia lu tata are frana de motor mai tare decat xantia :lol:

Scris: Vin 16-Dec-2011 13:21
de MisterClaude
kady28 scrie:Daca nu intra greu in viteze cand e frig si merge lin nu cred ca aiba ceva cutia. Motorul cum merge?, daca il accelerezi in gol cum revine la relanti? La mine in a 2-a daca ii dau tare si iau picioru de pe acceleratie se reduce lin...dacia lu tata are frana de motor mai tare decat xantia :lol:


Motorul merge ok.. accelereaza repede, trage bine...
Daca turez in gol si apoi iau piciorul de pe acceleratie, atunci vorba ta, revine lin...asa cum e normal.
Am spus, atat se comporta "ciudat", cand e in viteza si nu accelerez. Simt cum se infraneaza, parca s-ar invarti greu pinioanele, parca nu ar fi bine "unse" , nu stiu cum sa explic. Nu prea am cunostinte in mecanica.
Si bineinteles, se simte mai tare in vitezele 1-2-3. In 4 si 5 se simte, dar mai greu, ca deh.. e si viteza mai mare atunci.
Nu ma deranjeaza ca e frana de motor puternica, dar e nasol prin oras, ca e aglomeratie si merg mult cu a 2-a, si trebuie sa stau mereu cu piciorul pe ambreiaj, ca daca il iau, si o las intr-a doua, se smuceste asa cand accelerez cate un pic, apoi franeaza :).
Oare daca ma duc la un service cat ma costa o "consultatie" ?

Scris: Vin 16-Dec-2011 13:25
de dj01fad
dar trebuie sa aibe frana de motor. nu trebuie sa te bage cu capul in volan, dar totusi...
uleiul lasa-l in pace daca a fost o marca buna. de regula eu schimb uleiul la 2 ani si minim 10000km.

Scris: Vin 16-Dec-2011 13:56
de MisterClaude
dj01fad scrie:dar trebuie sa aibe frana de motor. nu trebuie sa te bage cu capul in volan, dar totusi...
uleiul lasa-l in pace daca a fost o marca buna. de regula eu schimb uleiul la 2 ani si minim 10000km.


Stiu ca trebuie sa aiba frana de motor buna, era buna si inainte, dar acum parca e prea pronuntata.
Posibil din cauza vremii reci, cine stie.
Uleiul e Gulf, sintetic, 10W40.

Scris: Vin 16-Dec-2011 18:17
de Mexik
am avut acum 8 ani o lada 1500 si ceva asemanator facea cu frana de motor.de demarat era ok demara frumos si lin dar cand reduceai era jale.pana la urma am dat cutia jos si constatat ca era placa de presiune fisurata si soarele placii de presiune in vreo 3 locuri fisurat.

Scris: Vin 16-Dec-2011 19:05
de MisterClaude
Mexik scrie:am avut acum 8 ani o lada 1500 si ceva asemanator facea cu frana de motor.de demarat era ok demara frumos si lin dar cand reduceai era jale.pana la urma am dat cutia jos si constatat ca era placa de presiune fisurata si soarele placii de presiune in vreo 3 locuri fisurat.


:(
Sper sa nu fie cazul la mine.