Xantia- pompa hidraulica

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 01-Iul-2003 08:42

Felicitari!

Din cate intelesesem data trecuta, pompa scotea un zgomot metallic…de tacanit nu-mi aduc aminte.
“Tacanitul” nu e din pompa ci din regulatorul de presiune. Regulatorul e chestia aia cilindrica pe care se prinde sfera centrala.
Conform principiului de functionare, cand ajunge la presiunea maxima, o bila de otel este impinsa cu forta catre scaunul ei, producand zgomotul caracteristic. Dupa ce bila ajunge pe scaunul ei, pompa hidraulica recircula lichidul inapoi in rezervor, pana cand presiunea scade si supapa cu bila se deschide, reincepand ciclul.
In mod normal, datorita acumulatorului, presiunea scade destul de greu, fiind necesare corectii rare ale presiunii (la o masina noua, la ralanti, ciclul se repeta la >2minute)
La o masina veche, datorita pierderilor interne de presiune, ciclul se repeta din ce in ce mai des.

Verifica in primul rand sfera centrala, sa nu fie descarcata.
Dozatorul de frana fasaie cumva cand franezi? Daca-i asa, atunci pierde multa presiune si va trebui schimbat.

Vizitator

Mesajde Vizitator » Joi 13-Noi-2003 17:32

salut!s-ar putea ca tacanitul foarte des(de 2,3 ori pe secunda)sa fie datorat sferei centrale deoarece i s-a spart membrana.aceeasi problema am intalnit-o si eu la bx-ul meu.trebuie sa schimbi sfera centrala sa vezi daca se mai aude la fel de des.bafta!

calin
pasionat
Mesaje: 111
Membru din: Lun 26-Mai-2003 14:08
Localitate: Reghin

Sarbatori fericite!

Mesajde calin » Mie 17-Dec-2003 08:11

Da, s-a rezolvat si tzacanitul ... intr-adevar a fost sfera centrala descarcata si am inlocuit-o. ( La fel si cele 2 sfere laterale pe fata le-am incarcat). Acum este in regula .... suna inca dar mai rar... ceea ce e normal. Oricum multumesc pentru sfaturi tuturor si ca se apropie in curind si Craciunul si Anul nou , va doresc tuturor Craciun fericit, un an nou mai bun , masini cu cit mai putine probleme si multa sanatate! :)

razvan1
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Lun 02-Aug-2004 09:27
Localitate: constanta

Mesajde razvan1 » Lun 02-Aug-2004 09:53

salut!!...ma numesc Razvan si am o xantia din 1995, motor 1800, o singura axa cu came si.....am , sa nu am, probleme mari cu sistemul hidraulic!!!...cunostintele mele mecanice in ceea ce priveste sistemul hidraulic se rezuma la mesajele postate pe acest forum..si am si eu citeva intrebari!!
...tzacanitul se aude la un interval de aprox. 4, 5 sec...e bine?..nu e bine?...din cite am citit ar trebui sa verific presiunea sferei centrale..!!!!dar cum?..si unde??....eu sint din Constanta iar pe aici nici urma de cunoscator in Citroenuri...!!..am inteles ca la galatzi ar fi un service specializat in sisteme hidraulice??
...am obs. ca in ultimul timp in momentul cind opresc motorul (stationez) nu se mai lasa, ramine la pozitia cu care am circulat!!..ce poate sa fie?...(doar de citeva ori a facut smecheria asta)....in rest se lasa sau se ridica la toate nivelele in maxim 5 sec, mai intii de fatza si apoi de spate!!!..dar, :D .....cind o ridic la ultima treapta si apoi o las la nivelul normal de circulatie se aude un huruit destul de urit la (amortizoarele, cilindrii, telescoapele.??????) din spte..!!!avetzi idee, ce poate fi???
...in rest masina nu mi-a facut nici o problema, am luat-o second, pe la 60.000 km , are deja 120.000 si nu am schimbat decit consumabilele!!!

..cam atit deocamdata!!!
salut!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 02-Aug-2004 11:12

Bine ai venit printre noi.
Intr-adevar, in Galati exista un service pt hidraulica, este adresa in sectiunea BX, parca.
Dar nu e cam departe?
Presiunea in sfere poate fi verificata la orice service autorizat Citroen.
Sferele se pot reincarca daca au membrana intreaga, costa ~350.000lei.
In legatura cu zgomotele la ridicare, trebuie sa dai cu vasilina siliconica pe pistoanele suspensiei.
Faptul ca nu se mai lasa, poate avea mai multe cauze, cea mai plauzibila fiind murdarie in LHM. Se foloseste un lichid special, Hydraunrincage sau Hydraflush. Noi, am reusit sa cumparam cateva bidoane de la reprezentantul Total.
Pt ambele probleme ia legatura cu Catalin (wld) sa iti explice cum se da cu vaselina si daca mai exista vre-un bidon de Hydraurincage disponibil.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 02-Aug-2004 11:34

Daca nu gasesti in Constanta vreun specialist in hidraulica Citroen, eu zic ca e bine sa iti programezi o vizita la Galati, uita-te pe forum pentru numarul de telefon al service-ului respectiv.
Problemele tale nu par a fi mari, doar sfera centrala pare ca trebuie reincarcata/schimbata. Spune-mi, masina tacane sau pe linga tacanit se aude si un fisiit? Daca fisiie foarte probabil ori e murdarie in instalatie, ori bila s-a uzat/deformat. In rest, asa cum spunea si Eugen, o cura de Hydraurincage te-ar ajuta mult (se foloseste la fel ca LHM). Daca te intereseaza lichidul de curatare ia legatura cu Catalin (WLD). Precizare: nimeni din asociatie nu face "biznis" din treaba asta sau altele. Bidoanele sint date celor care le solicita, la pretul obtinut de la distribuitor.
Procedura de ungere a pistoanelor e extrem de simpla: se ridica masina la maxim, se ridica mansoanele si se aplica vaselina siliconica. Se cobora masina la minim si se repeta procedura de citeva ori, ca sa prinda bine vaselina.
Mai citeste posturile de pe forum, vei invata multe...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razvan1
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Lun 02-Aug-2004 09:27
Localitate: constanta

Mesajde razvan1 » Lun 02-Aug-2004 13:09

ok!!...multumesc pentru raspunsurile prompte..!!!..in leg. cu serviceul autorizat, exista in cta serviceul peugeot, care se ocupa si de citroen, unde am fost la inceput cind am luat masina sa ma interesez de pretzuri, mesteri priceputzi in eventualitatea ca se va intimpla ceva la masina, dar nu a fost cazul..!oricum, cind a fost vb. de sistemul hidraulic baietzii mi-au recomndat bucurestiul..asa ca..!!!..o sa mai trec sa vad cum sta treaba...!!!

...in leg. cu tzacanitul se aude doar un tzacanit la un interval de max. 5 secunde, fara fhishiit fara nimic...!!...m-am uitat pe sub ea, pe la sfere nu scapa nici urma de ulei!!!..cum am spus, se ridica si se lasa exemplar (cred, pt. cit de veche este masina) dar m-a pus pe ginduri tzacanitul asta care mi se pare destul de des...lhm-ul este in continuare de un verde fosforescent!!
ok, am sa incerc treaba cu vaselina...sper sa fie doar asta si sa nu se mai auda hiriitul acela enervant..!!
...m-am gindit la serviceul din galatzi, pt. ca din ce am citit s-a vb. de bine despre el...si e si cel mai "aproape" de constanta!!!
...avezti idee, cam cit costa o reincarcare sau o schimbare a sferei centrale de xantia....!!!!..si cind se schimba si cind se reincarca????
multumesc!!
salut

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 02-Aug-2004 14:09

Daca tacane la 5s cred ca mai are ceva presiune in ea.
Sfera are in interior o membrana de cauciuc care separa azotul de LHM.
Daca membrana este gaurita, nu se mai poate reincarca, trebuie schimbata cu totul.
Asta nu se poate constata decat la reincarcare.
In mod normal, pretul nu este functie de masina de la care provine sfera, doar daca nu nimeresti un meserias care taxeaza clientii dupa cat de grosi la punga i se par lui.
Asa cum spuneam, este ~ 350.000lei.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 02-Aug-2004 16:26

Daca te-ai hotarit pt service-ul de la Galati ia legatura cu Paga. Vezi ca tocmai a dat pe forum detaliile de contact pentru service-ul cu pricina. Ceea ce ai tu se pare ca nu e grav, ci doar niste operatii de mentenanta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razvan1
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Lun 02-Aug-2004 09:27
Localitate: constanta

Mesajde razvan1 » Mar 03-Aug-2004 16:04

...mda...am fost azi prin serviceul citroen din c-ta si care este in incinta serviceului daewoo din c-ta :roll: si m-a lamurit domnul de acolo ca nu au, nu se pricep, nu se baga la instalatia hidraulica si sa merg la bucuresti!!:)...am mai fost si prin niste serviceuri de prestigiu din c-ta si totzi (mecanici vechi sau mai noi) m-au asigurat ca in c-ta nu exista nimic/nimeni care sa se poate ocupa de instalatzia hiraulica!!!..deci varianta ramine galatziul..!!!
..mai am o intrebare..si sper sa o formulez corect....!!cum se numeste corect amortizorul/cilindrul de la suspensie??..adica am fost sa ma interesez de pretzuri la o firma de piese auto si a intervenit o problema de "comunicare" intre mine si domnul de acolo , pt. ca eu nu stiam sa -i spun denumirea corecta din catalog iar el nu stia ce sa caute..!!:)..deci cum se numesc???...am sesizat pe fatza stinga un mic bocanit cind roata trece peste denivelari (care imi amintesc de sunetele care le scoate dacia cu amortizoarele varza peste gropi)!!!.....in schimb directia e ok, nu trage, si m-am gindit ca poate fi de la acel "cilindru"!?...
..cum am spus pregatirea mea in mecanica se reduce la forumul acesta si la experientele/problemele pe care le-am avut cu masina, dar cum acestea nu au aparut incaaa......:):)!!!
multumesc si numai bine!!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 03-Aug-2004 16:34

Piesa respectiva se numeste piston hidraulic, de fapt asta si este. Nu te grabi sa schimbi piesa, inainte de o constatare la un service autorizat. Bocanitul respectiv ar putea foarte bine sa fie de la rulment sau caseta de directie. S-ar putea ca multe din problemele tale sa se rezolve prin ungerea cilindrilor si/sau o cura de hydraurincage. Asadar nu te grabi sa arunci cu banii.
Daca tot vrei sa dai banii pe ceva cumpara macar niste LHM daca nu vrei/nu e cazul sa iti iei hydraurincage. Nu stiu daca prin consumabile intelegi si LHM, dar uleiul hidraulic e recomandat a se schimba la 60.000 de km, deci daca n-ai facut-o, acum e momentul. E bine sa iti cumperi 5 litri (pentru ca in momentul in care se schimba uleiul se face si aerisirea frinelor. De asemenea e recomandat sa ai 1l dupa tine in masina pentru cazuri de urgenta. Pe aici pr la Bucuresti 1l de LHM costa 230-250.000.
Bafta!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razvan1
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Lun 02-Aug-2004 09:27
Localitate: constanta

Mesajde razvan1 » Mie 04-Aug-2004 15:12

salut!!...nu ma gindesc sa arunc cu banii, dar vreau sa stiu cam care sint pretzurile si cit costa o intretinere de bun simtz a citroenului meu!!!....spre ex., am gasit sfere la 1.700.000 buc.!!..e bun pretzul, e rau...?...momentan nu imi trebuie sfere, cred, dar am vrut sa stiu cam la ce pretzuri ajung in caz ca...se intimpla ceva...!!eu o sa fiu plecat din tzara pt. o perioada mare de timp si as vrea sa fac comparatzie de pretzuri si cu ce gasesc pe afara, respectiv in anglia, ca apoi in cazul unor probleme sa stiu unde ma orientez..!! deja lhm este cumparat, iar urmatoarea investitie o reprezinta o cura de hydraurincage!!!...in rest..totul e ok....mai am eu mici intrebari sau nelamuriri dar imi aduc aminte pe parcurs...:)
de ex....pt. cine are , sau a mai condus xantia , pedala de ambreiaj este mai inalta cu aprox. 5 cm. fatza de celelalte pedale, frina, acceleratzie,.....nenea de la care am cumparat masina mi-a garantat ca asa a cumparat-o si el de la reprezentanta si ca asa e normal sa fie pedala .....!?ideea este ca nu am pb. cu ambreiajul, tine bine, unde si cum trebuie, nu aluneca, etc, etc....!!!

...cam atit momentan..multumesc pt. raspunsuri si numai bine!!!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 04-Aug-2004 15:36

O sfera reconditionata Tecnosir (italienesti) costa pe aici prin Bucuresti 1.550.000. O sfera noua la reprezentanta costa 90 USD (la reprezentanta) daca nu ma insel. Nu iti fa griji in privinta sferelor, pompa hidraulica e una din componentele ceel mai scumpe (noua undeva pe la 4-500 EUR), dar si cea care se defecteaza cel mai rar.
Daca spui ca vei pleca in Anglia arunca o privire aici www.pleiades.uk.com
Eu am BX, dar si la mine pedala de ambreiaj e cea mai ridicata (ca de altfel la multe masini. Ideea e sa asigure o cursa mai mare ambreiajului si deci o dozare mai fina a puterii transmisa la roti. Daca spui ca nu ai probleme cu ambreiajul, nu cred ca e vreun motiv real de ingrijorare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razvan1
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Lun 02-Aug-2004 09:27
Localitate: constanta

Mesajde razvan1 » Mie 04-Aug-2004 16:37

da, multumesc pt. site am sa mai sondez si eu netul pina ajung acolo sa vad cum stau lucrurile!!..in leg. cu pedala, pina sa am sansa sa imi iau citroenul, respectiv xantia, am mai trecut prin citeva masini, sierra, renault 25, uno, vectra si toate aveau ambreiajul mai mult sau mai putzin ridicat fatza de celelalte pedale...dar la asta e mai mult evidenta...cum am spus minim 5 cm sint!!..dar daca e ok...e bine!!!
...in alta odine de idei...am alta intrebare care sper sa o formulez corect din pct de vedere tehnic si care sper sa fie inteleasa cum trebuie...deci, se pot desface sferele, fara sa fie afecteze in nici un fel, pt. a se umbla la cilindrii/amortizoarele/pivotzii de suspensie (o verificare a lor)???
...exista, are cineva o carte tehnica completa pt. xantia?..eu am o tentativa, incompleta, cumparata de la domnul care are anunturi postate pe ocazii, autovit, etc si care ofera cartzi tehnice la 200.000 cd-ul!!.am mai cumparat pt. vectra, uno, sierra si sint ok, in schimb documentatzia de xantia e incompleta (nu exista lucrul care de fapt intereseaza , sisitemul hidraulic plus alte chestii mai mult sau mai putzin importante)...!!am crezut ca a uitat el sa imi scaneze si paginile lipsa ale carztii dar m-a asigurat ca asta este toata documentatzia!!!!..sint dispus sa cumpar sau sa dau la schimb alte documentaztii tehnice in caz ca nimeni nu este dispus sa o ofere "free"!!!
....multumesc si numai bine!!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 04-Aug-2004 17:12

NU umbla la sfere. Risti inclusiv sa te ranesti grav, gindeste-te ca presiunea e de ordinul sutelor de bari!!! O sfera cu membrana sparta se depisteaza extrem de usor: suspensia e lemn pe partea respectiva (adica nu ai suspensie). O sfera descarcata inseamna o suspensie rigida pe partea respectiva. Atentie: pe fata suspensia e mult mai rigida decit pe spate. De exemplu, la mine la BX suspesia e atit de moale pe spate (cu motorul tocmai oprit), incit partea din spate a masinii poate fi apasata fara efort de un tip de 1.70m si 60 de kg (adica eu). In schimb pe fata suspensia e mult mai rigida, trebuie sa ma las cu toata greutatea corpului. Vezi ca e un post cu verificarea suspensiei hidraulice. Fa testele din tabelul respectiv si o sa poti sa-ti dai singur raspunsul.
Pentru ca te vad pus pe fapte mari: NU te baga sub masina, daca ea nu este sustinuta decit de sistemul hidraulic. Exista riscul ca ea sa cada pe tine.
Pentru documentatie ti-am trimis un mesaj privat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo