DIRAVI
Scris: Mie 26-Oct-2005 19:58
Direction Rappel Aservi,Steering with limiting Counterforce
Acest tip de directie este unica la fel ca suspensia hidropneumatica si nu a mai fost folosita niciodata de un alt manufacturier.
Acest gen de directie a fost folosit pentru prima data pe modelul SM.Un conducator auto care se intalnea pt. prima data cu acest gen de directie avea uneori probleme de adaptare.De ce?Pt. ca ii erau necesar doar 2 ture complete(cate unul pe fiecare parte) apoi pe modelele uramatoare s-au marit(CX -2.5 si XM V6- 3.3).Initial inginerii au vrut sa pastreze acest gen de directie si sa nu mai foloseasca volan( era unul oval) pe masinile lor dar...s-a ajuns la un compromis deci, s-a marit numarul de ture.
De ce este atat de speciala aceasta directie?Pentru ca atunci cand avem motorul pornit volanul va reveni in poz. "0".Cum este posibil asa ceva?Datorita faptului ca aceasta este o directie hidraulica asistata mecanic pt. cazurile de urgenta(posibile pierderi de presiune in circuit).
Datorita faptului ca nu are o conexiune mecanica directa cu rotile nu se va simti feedback-ul drumului in volan si a faptului ca pt. a vira,in functie de viteza, se va depune un efort din ce in ce mai mare sau daca stam pe loc efortul practic nu va exista;autoturismul se comporta ca un tren pe sosea.
Acest tip de directie este unica la fel ca suspensia hidropneumatica si nu a mai fost folosita niciodata de un alt manufacturier.
Acest gen de directie a fost folosit pentru prima data pe modelul SM.Un conducator auto care se intalnea pt. prima data cu acest gen de directie avea uneori probleme de adaptare.De ce?Pt. ca ii erau necesar doar 2 ture complete(cate unul pe fiecare parte) apoi pe modelele uramatoare s-au marit(CX -2.5 si XM V6- 3.3).Initial inginerii au vrut sa pastreze acest gen de directie si sa nu mai foloseasca volan( era unul oval) pe masinile lor dar...s-a ajuns la un compromis deci, s-a marit numarul de ture.
De ce este atat de speciala aceasta directie?Pentru ca atunci cand avem motorul pornit volanul va reveni in poz. "0".Cum este posibil asa ceva?Datorita faptului ca aceasta este o directie hidraulica asistata mecanic pt. cazurile de urgenta(posibile pierderi de presiune in circuit).
Datorita faptului ca nu are o conexiune mecanica directa cu rotile nu se va simti feedback-ul drumului in volan si a faptului ca pt. a vira,in functie de viteza, se va depune un efort din ce in ce mai mare sau daca stam pe loc efortul practic nu va exista;autoturismul se comporta ca un tren pe sosea.