Pagina 1 din 2

DIRAVI

Scris: Mie 26-Oct-2005 19:58
de MARIAN
Direction Rappel Aservi,Steering with limiting Counterforce
Acest tip de directie este unica la fel ca suspensia hidropneumatica si nu a mai fost folosita niciodata de un alt manufacturier.
Acest gen de directie a fost folosit pentru prima data pe modelul SM.Un conducator auto care se intalnea pt. prima data cu acest gen de directie avea uneori probleme de adaptare.De ce?Pt. ca ii erau necesar doar 2 ture complete(cate unul pe fiecare parte) apoi pe modelele uramatoare s-au marit(CX -2.5 si XM V6- 3.3).Initial inginerii au vrut sa pastreze acest gen de directie si sa nu mai foloseasca volan( era unul oval) pe masinile lor dar...s-a ajuns la un compromis deci, s-a marit numarul de ture.
De ce este atat de speciala aceasta directie?Pentru ca atunci cand avem motorul pornit volanul va reveni in poz. "0".Cum este posibil asa ceva?Datorita faptului ca aceasta este o directie hidraulica asistata mecanic pt. cazurile de urgenta(posibile pierderi de presiune in circuit).
Datorita faptului ca nu are o conexiune mecanica directa cu rotile nu se va simti feedback-ul drumului in volan si a faptului ca pt. a vira,in functie de viteza, se va depune un efort din ce in ce mai mare sau daca stam pe loc efortul practic nu va exista;autoturismul se comporta ca un tren pe sosea.

Scris: Mie 26-Oct-2005 22:18
de Draku
acuma, eu nefiind carcotasul sef (cine o fi ?) , intreb totusi:
cu ce ma ajuta daca directia revine la "0" cand autoturismul stationeaza ?

Scris: Joi 27-Oct-2005 08:38
de nicum
Cind stationeaza cu nimic probabil, in afara esteticii: n-ai sa vezi CX cu rotile bracate. In mers insa te obliga tot timpul sa tii o mina pe volan...
Dupa umila mea parere DIRAVI e cea mai tare servodirectie EVER :!: :!: :!:
si trebuie sa conduci ca sa iti dai seama despre ce e vorba, feeling-ul e absolut unic... incepind din momentul in care te asezi la volan :D

Scris: Joi 27-Oct-2005 09:09
de MARIAN
Draku scrie:acuma, eu nefiind carcotasul sef (cine o fi ?) , intreb totusi:
cu ce ma ajuta daca directia revine la "0" cand autoturismul stationeaza ?

Pe tine cu nimic :wink: dar, pe mine cand o parchez... 8)

Scris: Joi 27-Oct-2005 09:27
de Draku
:lol:
asa-i

Scris: Vin 28-Oct-2005 09:27
de Ford_V6
pana la urma poate nici suspensia hidraulica nu este extrem de utila . . .dar ea impreuna cu diravi, cu forma cu feelingu, fac citroenurile sa fie o specie aparte. . . .chiar unica.

Scris: Vin 28-Oct-2005 12:15
de nicum
Da-mi voie sa te contrazic... nu stiu daca ai mers vreodata prin gropanesti sau prin alta zona si ai ajuns la un moment dat intr-un loc unde trebuie sa traversezi un sant sau ceva de genul asta...
Cu un sentiment de siguranta unic, ridici masina si treci mai departe... :lol:
In plus CX-ul e una din cele mai confortabile masini...

Scris: Vin 28-Oct-2005 12:51
de jgr1001
eu am urcat niste scari (erau 3 trepte) cu ajutorul suspensiei hidraulice....
alta data am iesit dintr-un sant, in care intrasem cu una din rotile din spate si a ramas masina pe burta; am ridicat la maxim si am iesit!
s.a.m. d

Scris: Sâm 29-Oct-2005 01:53
de Ford_V6
da . . .asta asa e . . . treaba e ca eu incerc sa raman on-road cu masina :oops: :oops: :oops:

Scris: Sâm 08-Sep-2007 15:20
de tibi_m_77
Am si eu o intrebare, toate Cx-urile au DIRAVI?

Scris: Sâm 08-Sep-2007 16:45
de sorin.
Seria 2 cred ca da. Seria 1 a avut si fara servo, dar eu nu am vazut.

Scris: Sâm 08-Sep-2007 17:26
de razzwan
si mai ganditiva la un singur lucru la exploziile de pneuri mai ales in curbe ... si controlul volanului dupa explozie

Scris: Joi 13-Sep-2007 09:10
de tibi_m_77
au toate, dar au DIRAVI sau au servo normal ca la BX?

Scris: Joi 13-Sep-2007 10:22
de dj01fad
DIRAVI au toate, nu exista servo ca la bx pe cx... nu s-a facut asa ceva niciodata. ori are DIRAVI, ori nu are nimic :D

Scris: Vin 14-Sep-2007 18:49
de tibi_m_77
mersi de info, ma cam bate gandul sa-mi iau in viitor si un Cx TRD serie 2