Pagina 1 din 1

Dosarele X sau paranormalul in CX

Scris: Mie 24-Oct-2007 15:10
de eugenro2001
Azi dimineata in timp ce rulam, brusc, nu a mai mers semnalizarea.
Nici pe avarie, nici pe normal si culmea - nici de la alarma!
Desfac eu panoul de sigurante, toate intregi! Scot releul de semnalizare - incins rau, carcasa deformata pe lateral. Scot capacul, in dreptul deformatiei este o rezistenta de putere, de fapt o banda de tabla folosita pt masurarea curentului pe pinul de iesire am releului.
Zic, asta e, s-a stricat releul.
Dar de ce nu merge de la alarma? Ca ii da plus din alta parte!
Ma uit pe schema si constat ca plusul catre releul de semnalizare trece printr-un contact normal inchis de la butonul de avarie.
Scot butonul - contactele incinse si infundate in plastic deci nu mai facea contact. Repar eu acolo cat de cat, acum merge semnalizarea si avaria.
Ma uit in schema de conectare a alarmei si vad ca are o siguranta pe circuitul pt semnalizatoare. Ma uit - siguranta arsa. O schimb si acum merge tot.
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!
Singurul lucru pe care il au in comun releul de semnalizare si modulul de comanda al flapsului este faptul ca se alimenteaza de pe aceeasi siguranta, F2.
Ce se intampla? De ce se misca si motorasul in acelasi timp cu semnalizarea? De ce s-a ars siguranta?
MISTER!

Ramane sa ridic schema releului si sa vad daca nu cumva se formeaza ceva bucla prin diodele pe care le-am pus pentru conectarea alarmei la semnalizatoare sau cu LED-urile puse in loc de beculete din bord dar nu prea imi vine sa cred.
Poate imi da la masa vre-un fir pt ca am mai avut situatii cand incercam sa semnalizez si pe una din parti imi clipea des ca si cum aveam un bec ars.

Scris: Mie 24-Oct-2007 16:06
de nicum
Daca releul de semnalizare era incins rezulta ca aveai un consum foarte mare (poate vreun scurt pe circutele care merg la becurile de semnalizare). Un fapt care vine in sprijinul acestei afirmatii e ca s-a ars si siguranta de la alarma (partea de semnalizare). Eu suspectez asta pentru ca s-au ars protectiile la toate circuitele care alimenteaza semnalizarea. Cred ca ar trebui sa scoti cite un bec de la semnalizare si sa vezi unde apare consumul mare. Cam de-asta cred eu ca s-a ars siguranta.
De ce merge motorasul de la clapeta de aer sincron cu semnalizare, nu stiu... probabil ca e o "atingere" pe undeva...

Scris: Mie 24-Oct-2007 18:13
de sorin.
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!

Scade tensiunea la modulul de comanda al climatizarii cand porneste avaria.......cred :lol:

Scris: Mie 24-Oct-2007 19:00
de eugenro2001
Cred ca, mai curand, s-a dus vre-un condensator de pe langa operationalul ala si il zapacesc parazitii care apar pe alimentare cand cupleaza/decupleaza releul.
Spun asta deoarece am observat ca de la un timp motorasul ala e cam instabil, adica se tot misca pana se stabilizeaza pe pozitie.

Scris: Mar 30-Oct-2007 11:05
de eugenro2001
Ieri un nou episod: opresc masina intr-un loc cam nepotrivit, pun avaria, opresc motorul si ventilatorul de la aeroterma continua sa functioneze!

Abea astept weekend-ul sa vad de unde e problema.

Scris: Mar 30-Oct-2007 19:28
de razzwan
cred ca au inceput si la masina mea :x azi am pornit masina si se auzea cum merge semnalizarea dar ea de fapt nu functiona(nu se aprinde nici un bec de la semnalizare) ciudat tare ... si se oprea doar cand bagam faza lunga cateodata mai inceta cand bagam si faza scurta ce sa fie oare??

Scris: Mie 31-Oct-2007 09:45
de eugenro2001
Am gasit vinovatul - butonul de avarie. Am facut o proba aseara - am lasat ventilatia pornita si am pus avaria cu cheia scoasa din contact Bineinteles ventilatorul functiona la fel si luminile de pe panoul aerotermei. Daca apasam mai mult butonul de avarie se oprea ventilatorul si ramanea avarie asa cum e normal.

La seria 2 sistemul e cam asa: semnalizarea funtioneaza doar pe (+) contact sau IGN cum se mai spune, avaria functioneaza cu (+) permanent sau BAT. Pentru asta, in interiorul butonului de avarie exista un contact basculant care in pozitia de repaus conecteaza alimentarea releului de semnalizare la IGN iar cand este actionat o conecteaza la BAT.
Problema la mine este ca acest contact pune in comun IGN si BAT astfel incat cand am motorul oprit si contactul luat si actionez avaria imi intra (+) pe IGN unde nu ar trebui sa fie si astfel alimenteaza consumatorii ramasi porniti.
De aici si releul incalzit si siguranta arsa la fel si motorasul de reglare temperatura care mergea singur.

Scris: Mie 31-Oct-2007 11:56
de Hadrian
Din aceasta cauza esti specialist, daca era numai dupa mine nu mi-as fi dat seama niciodata. :)

Scris: Joi 01-Noi-2007 13:26
de eugenro2001
Gata, l-am exorcizat! :lol: Am inlocuit butonul si totul e ok.
Cred ca voi pune un releu pe contactul ala pentru ca nu mai am alt buton de avarie.