Dosarele X sau paranormalul in CX
Scris: Mie 24-Oct-2007 15:10
Azi dimineata in timp ce rulam, brusc, nu a mai mers semnalizarea.
Nici pe avarie, nici pe normal si culmea - nici de la alarma!
Desfac eu panoul de sigurante, toate intregi! Scot releul de semnalizare - incins rau, carcasa deformata pe lateral. Scot capacul, in dreptul deformatiei este o rezistenta de putere, de fapt o banda de tabla folosita pt masurarea curentului pe pinul de iesire am releului.
Zic, asta e, s-a stricat releul.
Dar de ce nu merge de la alarma? Ca ii da plus din alta parte!
Ma uit pe schema si constat ca plusul catre releul de semnalizare trece printr-un contact normal inchis de la butonul de avarie.
Scot butonul - contactele incinse si infundate in plastic deci nu mai facea contact. Repar eu acolo cat de cat, acum merge semnalizarea si avaria.
Ma uit in schema de conectare a alarmei si vad ca are o siguranta pe circuitul pt semnalizatoare. Ma uit - siguranta arsa. O schimb si acum merge tot.
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!
Singurul lucru pe care il au in comun releul de semnalizare si modulul de comanda al flapsului este faptul ca se alimenteaza de pe aceeasi siguranta, F2.
Ce se intampla? De ce se misca si motorasul in acelasi timp cu semnalizarea? De ce s-a ars siguranta?
MISTER!
Ramane sa ridic schema releului si sa vad daca nu cumva se formeaza ceva bucla prin diodele pe care le-am pus pentru conectarea alarmei la semnalizatoare sau cu LED-urile puse in loc de beculete din bord dar nu prea imi vine sa cred.
Poate imi da la masa vre-un fir pt ca am mai avut situatii cand incercam sa semnalizez si pe una din parti imi clipea des ca si cum aveam un bec ars.
Nici pe avarie, nici pe normal si culmea - nici de la alarma!
Desfac eu panoul de sigurante, toate intregi! Scot releul de semnalizare - incins rau, carcasa deformata pe lateral. Scot capacul, in dreptul deformatiei este o rezistenta de putere, de fapt o banda de tabla folosita pt masurarea curentului pe pinul de iesire am releului.
Zic, asta e, s-a stricat releul.
Dar de ce nu merge de la alarma? Ca ii da plus din alta parte!
Ma uit pe schema si constat ca plusul catre releul de semnalizare trece printr-un contact normal inchis de la butonul de avarie.
Scot butonul - contactele incinse si infundate in plastic deci nu mai facea contact. Repar eu acolo cat de cat, acum merge semnalizarea si avaria.
Ma uit in schema de conectare a alarmei si vad ca are o siguranta pe circuitul pt semnalizatoare. Ma uit - siguranta arsa. O schimb si acum merge tot.
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!
Singurul lucru pe care il au in comun releul de semnalizare si modulul de comanda al flapsului este faptul ca se alimenteaza de pe aceeasi siguranta, F2.
Ce se intampla? De ce se misca si motorasul in acelasi timp cu semnalizarea? De ce s-a ars siguranta?
MISTER!
Ramane sa ridic schema releului si sa vad daca nu cumva se formeaza ceva bucla prin diodele pe care le-am pus pentru conectarea alarmei la semnalizatoare sau cu LED-urile puse in loc de beculete din bord dar nu prea imi vine sa cred.
Poate imi da la masa vre-un fir pt ca am mai avut situatii cand incercam sa semnalizez si pe una din parti imi clipea des ca si cum aveam un bec ars.