Pagina 1 din 2
Scris: Mar 10-Apr-2007 13:15
de sorin.
Se pare ca problema ar fi de la senzorul de pe volanta.
O sa incerc sa il repar

Scris: Mar 10-Apr-2007 13:25
de eugenro2001
Senzorul de la volanta?
In mod normal ar trebui sa ai doi. Se poate repara cu multa rabdare si cu ceva indemanare. Senzorul este de fapt o bobina pe un miez magnetic. Cea mai frecventa defectiune este ca se intrerupe la cald. La rece porneste masina iar la cald nu.
Masori cu un ohmetru intre terminale, trebuie sa aiba aproximativ 1300ohm daca e bun.. Daca nu, iti arata intrerupt.
Scris: Mar 10-Apr-2007 13:29
de sorin.
Eu am varianta cu un sg. senzor.
Are 70 ohm, asa cum ar trebui.
Cred ca defectul este ca miezul s-a magnetizat EXCESIV. O sa incerc sa-l demagnetizez. Nu se poate desface.
Scris: Mar 10-Apr-2007 18:19
de bebe
Daca are 70 ohmi,garantat este prost. Valoarea lui este in jur de 1kohm. Schimbal si v-a merge negresit!
Scris: Mar 10-Apr-2007 18:24
de sorin.
In manual indica 50 ohm
Scris: Mar 10-Apr-2007 18:38
de bebe
Senzorii de pe volanta dau niste defecte,de neimaginat. Eu am patit acum vreo 4 ani,cu unul din ei,care avea valoarea de 800 ohmi,fapt pentru care am stat cu masina in garaj doua luni,pana am gasit si l-am schimbat. Nu are cum sa aiba valoarea pe care tu o spui!
Scris: Joi 12-Apr-2007 17:00
de sorin.
Rezistenta la al meu aste de 70 ohm, mai am unul de xm care este mai scurt cu 4 mm., si care are o R tot de 70 ohm.
La al meu am masurat inductanta la 1khz si a fost de 33 mH, la cel de xm a fost de 100mH.
Cu senzorul defect, am observat ca daca maresc distanta fata de volant peste limita maxima aratata in manual, cand dau la demaror da scanteie regulat, porneste, dar cum creste turatia se opreste , iar daca folosesc distanta regulamentara, da scateie extrem de rar cand dau la demaror, dar daca porneste merge(cu intreruperi rare la relanti).
Senzorul de cx atrage ca un magnet, destul de puternic, obiectele de metal, ceea ce m-a facut sa cred ca s-a magnetizat excesiv miezul, ceea ce ar fi explicat si accentuarea defectului treptat in timp. Am incercat sa-l demagnetizez cu o bobina in curent alternativ dar nu am reusit.Senzorul de xm nu atrage DELOC obiectele de metal, dar cu el nu a mers,
probabil datorita inductantei diferite.
O sa incerc sa gasesc un senzor de oltcit special, care este tot Thomson si ma gandesc ca o avea ac. parametrii.
senzor volant
Scris: Joi 12-Apr-2007 17:06
de sorin.
Din pacate nu am gasit pe internet caracteristicile senzorilor Thomson.
Cei Bosch am vazut ca au o inductanta de 370mH, si o R de 860 ohm
Stie cineva, cei de bx ce R au?
Scris: Joi 12-Apr-2007 19:01
de nicum
Poate doar la BX 16V, ala e singurul cu aprindere electronica integrala. Vezi daca te ajuta tabelul asta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=669
Scris: Joi 03-Mai-2007 07:02
de sorin.
Cidata problema
Deci:senzorul si calc. de aprindere nu sunt de vina (verificate cu osciloscopul apoi probate pe alta masina ) Repet: calc. da comanda aparent regulat catre bobina numai cand senzorul este departat foarte mult de volanta, Defectul s-a accentuat in timp.
Volanta nu pare uzata excesiv (a mai auzit cineva ca din cauza volantei uzate sa nu mai mearga senzorul de pe volanta??????)
Oare sa fie parazitat senzorul de catre ceva? (o sa incerc sa decuplez
inclusiv alternatorul)
Scris: Joi 03-Mai-2007 14:07
de nicum
Am eu un senzor de volanta de BX. O sa-l masor diseara si o sa-ti zic. Intre timp am aflat ca au existat si BX 16 cu aprindere electronica integrala

Scris: Joi 03-Mai-2007 19:07
de dj01fad
dar daca s-a magnetizat excesiv volanta????
la posibilitatea asta te-ai gandit????
Scris: Joi 03-Mai-2007 19:09
de sorin.
Scris: Joi 03-Mai-2007 19:20
de dj01fad
vezi ca am eu una.... sper sa mai fie inca in garaj;
nu cred sa fie perturbat de ceva senzorul ala; mi se pare destul de logic ca daca e magnetizata volanta excesiv sa faca porcariile astea... dar intrebarea ramane: daca e asa, de ce s-a intamplat asta?
Scris: Joi 03-Mai-2007 20:29
de nicum
Vezi ca senzorul ala mai are si un ecran care se leaga la masa.