Se pare ca problema ar fi de la senzorul de pe volanta.
O sa incerc sa il repar
[CX] Senzorul de volanta
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Senzorul de la volanta?
In mod normal ar trebui sa ai doi. Se poate repara cu multa rabdare si cu ceva indemanare. Senzorul este de fapt o bobina pe un miez magnetic. Cea mai frecventa defectiune este ca se intrerupe la cald. La rece porneste masina iar la cald nu.
Masori cu un ohmetru intre terminale, trebuie sa aiba aproximativ 1300ohm daca e bun.. Daca nu, iti arata intrerupt.
In mod normal ar trebui sa ai doi. Se poate repara cu multa rabdare si cu ceva indemanare. Senzorul este de fapt o bobina pe un miez magnetic. Cea mai frecventa defectiune este ca se intrerupe la cald. La rece porneste masina iar la cald nu.
Masori cu un ohmetru intre terminale, trebuie sa aiba aproximativ 1300ohm daca e bun.. Daca nu, iti arata intrerupt.
Senzorii de pe volanta dau niste defecte,de neimaginat. Eu am patit acum vreo 4 ani,cu unul din ei,care avea valoarea de 800 ohmi,fapt pentru care am stat cu masina in garaj doua luni,pana am gasit si l-am schimbat. Nu are cum sa aiba valoarea pe care tu o spui!
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.
Rezistenta la al meu aste de 70 ohm, mai am unul de xm care este mai scurt cu 4 mm., si care are o R tot de 70 ohm.
La al meu am masurat inductanta la 1khz si a fost de 33 mH, la cel de xm a fost de 100mH.
Cu senzorul defect, am observat ca daca maresc distanta fata de volant peste limita maxima aratata in manual, cand dau la demaror da scanteie regulat, porneste, dar cum creste turatia se opreste , iar daca folosesc distanta regulamentara, da scateie extrem de rar cand dau la demaror, dar daca porneste merge(cu intreruperi rare la relanti).
Senzorul de cx atrage ca un magnet, destul de puternic, obiectele de metal, ceea ce m-a facut sa cred ca s-a magnetizat excesiv miezul, ceea ce ar fi explicat si accentuarea defectului treptat in timp. Am incercat sa-l demagnetizez cu o bobina in curent alternativ dar nu am reusit.Senzorul de xm nu atrage DELOC obiectele de metal, dar cu el nu a mers,
probabil datorita inductantei diferite.
O sa incerc sa gasesc un senzor de oltcit special, care este tot Thomson si ma gandesc ca o avea ac. parametrii.
La al meu am masurat inductanta la 1khz si a fost de 33 mH, la cel de xm a fost de 100mH.
Cu senzorul defect, am observat ca daca maresc distanta fata de volant peste limita maxima aratata in manual, cand dau la demaror da scanteie regulat, porneste, dar cum creste turatia se opreste , iar daca folosesc distanta regulamentara, da scateie extrem de rar cand dau la demaror, dar daca porneste merge(cu intreruperi rare la relanti).
Senzorul de cx atrage ca un magnet, destul de puternic, obiectele de metal, ceea ce m-a facut sa cred ca s-a magnetizat excesiv miezul, ceea ce ar fi explicat si accentuarea defectului treptat in timp. Am incercat sa-l demagnetizez cu o bobina in curent alternativ dar nu am reusit.Senzorul de xm nu atrage DELOC obiectele de metal, dar cu el nu a mers,
probabil datorita inductantei diferite.
O sa incerc sa gasesc un senzor de oltcit special, care este tot Thomson si ma gandesc ca o avea ac. parametrii.
senzor volant
Din pacate nu am gasit pe internet caracteristicile senzorilor Thomson.
Cei Bosch am vazut ca au o inductanta de 370mH, si o R de 860 ohm
Stie cineva, cei de bx ce R au?
Cei Bosch am vazut ca au o inductanta de 370mH, si o R de 860 ohm
Stie cineva, cei de bx ce R au?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Poate doar la BX 16V, ala e singurul cu aprindere electronica integrala. Vezi daca te ajuta tabelul asta: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=669
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cidata problema
Deci:senzorul si calc. de aprindere nu sunt de vina (verificate cu osciloscopul apoi probate pe alta masina ) Repet: calc. da comanda aparent regulat catre bobina numai cand senzorul este departat foarte mult de volanta, Defectul s-a accentuat in timp.
Volanta nu pare uzata excesiv (a mai auzit cineva ca din cauza volantei uzate sa nu mai mearga senzorul de pe volanta??????)
Oare sa fie parazitat senzorul de catre ceva? (o sa incerc sa decuplez
inclusiv alternatorul)
Deci:senzorul si calc. de aprindere nu sunt de vina (verificate cu osciloscopul apoi probate pe alta masina ) Repet: calc. da comanda aparent regulat catre bobina numai cand senzorul este departat foarte mult de volanta, Defectul s-a accentuat in timp.
Volanta nu pare uzata excesiv (a mai auzit cineva ca din cauza volantei uzate sa nu mai mearga senzorul de pe volanta??????)
Oare sa fie parazitat senzorul de catre ceva? (o sa incerc sa decuplez
inclusiv alternatorul)
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Am eu un senzor de volanta de BX. O sa-l masor diseara si o sa-ti zic. Intre timp am aflat ca au existat si BX 16 cu aprindere electronica integrala
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Crede-ma ca m-am gandit........dar la ce nu m-am gandit
Urmatorul pas: o sa fac o mufa cu fire separat de instalatia masinii, si o sa incerc aprinderea, fara sa functioneze altceva electric (in afara de demaror ) Sper ca elementul perturbator sa nu fie tocmai demarorul
Daca tot nu merge, o sa atac volanta
Urmatorul pas: o sa fac o mufa cu fire separat de instalatia masinii, si o sa incerc aprinderea, fara sa functioneze altceva electric (in afara de demaror ) Sper ca elementul perturbator sa nu fie tocmai demarorul
Daca tot nu merge, o sa atac volanta
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
vezi ca am eu una.... sper sa mai fie inca in garaj;
nu cred sa fie perturbat de ceva senzorul ala; mi se pare destul de logic ca daca e magnetizata volanta excesiv sa faca porcariile astea... dar intrebarea ramane: daca e asa, de ce s-a intamplat asta?
nu cred sa fie perturbat de ceva senzorul ala; mi se pare destul de logic ca daca e magnetizata volanta excesiv sa faca porcariile astea... dar intrebarea ramane: daca e asa, de ce s-a intamplat asta?
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern