Pagina 1 din 2

O ia motorul pe ulei...

Scris: Vin 27-Iul-2007 10:14
de jgr1001
Faptele stau in halul urmator:

De ceva vreme cum incerc sa merg mai repede, motorul se supratureaza necontrolabil.
Initial am banuit aer in circuit, apoi pompa de injectie. Suspiciunile respective au fost eliminate (am schimbat si pompa de injectie), dar problema a ramas...

Am ajuns la concluzia ca motorul - in anumite conditii, incepe sa isi consume uleiul in loc sa pape respectuos motorina cum ar trebui...
Pompagiul la care am fost mi-a spus ca problema e sigur asta, pt ca supraturarea este insotita de fum albastru/gri si de miros de ulei ars (asta il simt eu)

Chestia asta se intampla in tr 5 si la viteze peste 100 km / h. In mometul cand incepe sa faca nazuri trebuie sa tin masina in viteza si sa o temperez cu frana pana la 50 km/h - ca sa scada turatia si apoi "criza de epilepsie" inceteaza
Banuiesc ca uleiul din capul pistonului se autoaprinde cand incep sa trag de masina, adica atunci cand temperatura medie din camera de ardere creste. De asemenea daca folosesc motorina mai buna fenomenul apare mai usor - probabil ca arde la temperaturi mai mari. Tot asa, noaptea fenomenul apare mai greu

Presupun ca de vina sunt in principal segmentii (mai ales cel de foc) pt ca permit ca uleiul sa se acumuleze
Motorul consuma cam 700 - 1000 ml la mia de km

Frustarea mea este ca totusi motorul trage bine (adica cam cat de bine pot traga 75 Cp, o masina de 1500 kg goala)

Condusul pe autostrada este ceva de genul: masina tinde sa isi acumuleze viteza si cum vad ca ajunge pe la 100, iau picorul de pe pedala. Practic mangai pedala de acceleratie cu o frecventa de o data la cateva zeci de secunde. Daca vine un drum in rampa pot sa tin piciorul usor apasat

Intrebari:

Cine s-a mai confruntat cu asa ceva (indiferent ca e la cx sau la alt diesel) ?
Cum s-a rezolvat (daca s-a rezolvat) ?
Unde se gasesc cei mai ieftini segmenti ?
Segmentii de M25 648 se potrivesc la M25 629 ?

Iar daca pot fi alte cauze...scrieti fara rusine :oops:

Scris: Vin 27-Iul-2007 10:45
de cristian_v
Ai grija, daca-l scapi de sub control motorul se auto accelereaza pana la distrugere!

Scris: Vin 27-Iul-2007 13:48
de paco
Un mecanic mi-a zis candva ca un diesel care consuma ulei merge mai tare!
Cred ca la fenomenul descris de tine se referea.
Fostul meu BX consuma tot cam ca CX-ul tau, dar nu avea simptomele astea, banuiesc ca la mine manca pe la semeringuri mai mult...sau naiba stie pe unde. Si al meu fumega, dar atat.
Oricum, si au am auzit ca exista riscul sa fie pierdut de sub control definitiv daca face asa, iar cauza e uleiul, intr-adevar. Scuze daca bat la usi deschise...

Scris: Vin 27-Iul-2007 14:47
de jgr1001
Cand consuma ulei putin, e posibil sa aibe un cuplu ceva mai bun la ture mici, pt ca are frecarile ceva mai reduse.

Insa la mine apare fenomenul cu turarea necontrolabila - asta daca apas ambreiajul; altfel masina smuceste destul de violent si o tin din frana (cu ambreiajul cuplat si in viteza), pana nu mai face

PS - ce bine ar fi daca numai pe la semeringurile supapelor ar trage...insa chiar nu imi dau seama pe unde si de aia iau in calcul segmentii

Scris: Vin 27-Iul-2007 20:50
de dj01fad
tu ai dreptate, dar hai sa iti distrug eu teoria:
motorul care l-am luat de la liviu, cam de 5000 de km are aceleasi simptome... am crezut ca e dus, dar, alaltaieri, surpriza: m-am apucat sa schimb uleiul, si am scos din el fix cat am bagat, deci nu a papat deloc; am mers cu uleiul asta cam 10000 km; ideea e ca si dupa schimb tot asa face; si pe mine ma dispera, dar, culmea, dupa 140 Km/h toate simptomele dispar, asa ca nu ma seaca prea tare cand trag de ea :D; incepe sa faca urat peste 100, daca franez se potoleste cam pe la 60, iar daca accelerez, peste 140 (daca calc ambreiajul, ramane turata pe la 3000);
acum... ce e de facut? a... cand incepe sa faca scoate norisori de fum negru... si cred ca si consuma cam mult din ce mi-a reiesit mie.

Scris: Sâm 28-Iul-2007 05:37
de dannyy
o fi cumva ambreajul?

O ia motorul pe ulei...

Scris: Sâm 28-Iul-2007 09:22
de Dan Popa
Sunteti siguri ca nu este din pompa de injectie ? Si eu patesc asa pentru scurt timp, pana se duce aerul din pompa. La turatia aia este normal sa scoata fum, mai ales daca este din pompa ( iar pompagiul nu poate sa recunoasca asta). Pompa se mai poate bloca si mecanic.
Cand merge cu ulei motorul merge mai silentios, are mai multa putere, dar nu se tureaza mai mult decat i se cere.
Deci, furtune de plastic peste tot si se vede pe unde trage aer sau daca este din pompa.

Scris: Sâm 28-Iul-2007 22:05
de jgr1001
Furtune de plastic am....pompa am schimbat-o

Repet :supraturarea e cu fum urat, adica gri-albastru; in plus miroase a ulei ars :!: ...iar motorul mananca ulei
Iar daca calc ambreiajul (cand face asa ceva), se tureaza in disperare

Scris: Sâm 28-Iul-2007 22:48
de dj01fad
am intrebat la mecanic despre cazul tau si e posibil sa fie de la chiuloasa... da-o jos si verifica ghidurile si simeringurile de la supape.
bineinteles, daca tot o dai jos, sa verifici si fanta dintre piston si camasa cu o lera ceva si sa ne spui dimensiunea (cred ca sti la ce ma refer)

tot el a mai spus ca daca era de la segmenti, facea si la turatie mai mica si in special daca plecai de pe loc mai taricel ar trebui sa faca nor de fum albastru, dar, nu e imposibil :roll:

Scris: Lun 30-Iul-2007 07:41
de jgr1001
Sambata am mers la Paltinu si pe drum a facut de vreo 2-3 ori.
Insa am incercat ceva:

Am luat contactul cand a inceput sa faca iar cand am calcat ambreiajul motorul se oprise...daca mergea cu ulei ar fi trebuit sa functioneze in continuare, nu ?
Am sa mai incerc de mai multe ori sa fiu sigur

Ar mai fi o teorie care sa explice fumul gri-albastru: daca emulsia aer-motorina, ajunge in cilindrul de comanda al avansului si nu mai tine pistonul de comanda in pozitia optima, acesta revine impins de arc pe avans mic (de relanti). Turatie mare + avans mic => fum

Stiu ca prin filtrul de motorina trage ceva aer cand o ambalez; nu am reusit sa etansez (cred ca e pe la pompa de amorsare)
Am sa mai incerc ceva: filtrez ceva motorina si o pun intr-un pet de 2 litri.
Elimin filtrul si merg experimental doar din pet ; in felul asta nu o sa mai traga aer.

dj01fad scrie:tot el a mai spus ca daca era de la segmenti, facea si la turatie mai mica si in special daca plecai de pe loc mai taricel ar trebui sa faca nor de fum albastru, dar, nu e imposibil :roll:


Chestia este ca nu face decat in tr 5, cand sarcina e mai mica decat turatia. Pe loc oricat de tare as ambala, nu face. Si nu da nici fum albastru la plecarea de pe loc

Scris: Mar 31-Iul-2007 22:13
de cbx
la mine se ramane supraturat , nu foarte mult , 1500 rot , doar in cazul in care am foarte putina motorina in rezervor.

Scris: Mie 01-Aug-2007 13:43
de khan
daca zici ca nu face pe loc atunci cel mai probabil e din pompa sau de la aerul fals tras pe instalatie. daca era din motor facea si pe loc daca o turai catre capatul scalei. oricum, daca mai incerci sa o turezi pe loc si face la un moment dat, solutia ca sa opresti motorul e sa ii astupi admisia de aer, dar mare grija ca e f mare vacuumul si poate trage inauntru orice folosesti pentru asta. cred ca o placa de ceva (plastic, placaj...) e mai bine de folosit

Scris: Mie 01-Aug-2007 13:58
de jgr1001
Am turat-o in draci pe loc - adica tineam parghia la capatul cursei 10-20 de secunde. Nimic...ma rog, fum negru la blana dar nu exagerat. Sau poate ca nu am insistat destul :?:

Scris: Mie 01-Aug-2007 14:24
de khan
era calda sau rece? la cald e mai probabil sa faca decit la rece

Scris: Mie 01-Aug-2007 15:29
de jgr1001
La cald; la rece nu dau blana ca nu vreau sa culeg span din baia de ulei :lol: