Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Mar 10-Oct-2006 21:33

@seridan: nu-i chiar asa, desi in parte ai dreptate. O concluzie finala cu care sa fie toti de acord e imposibil prin insasi libertatea la libera opinie... insa trebe sa lasam opiniiile deoparte sa vedem ce-i mai bine pentru frantzuzoaicele noastre, resp. o plaja de turatie 'acceptabila' pt c. valori fixe n-ai cum
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
Alex Motan
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
Localitate: Bucuresti,Galati

Mesajde Alex Motan » Joi 12-Oct-2006 10:43

Am citit mesjaul lui Khan cel cu bicicleta si mi s-a parut un pic amuzant dar trebuie sa recunosc ca are o mica dreptate.
La baza cutiei de viteze sta acea simpla tehnologie cu pinioane k la bicicleta. Nu prea cred ca e acelasi lucru dar asa se explica de ce la turatii mai mari trage mai bine masina, cu toate astea nu putem compara...

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Sâm 14-Oct-2006 19:07

silvius scrie:E imposibil sa zici ca la 2000 de ture ma iei cand eu merg cu 4000.


1. Pina acum toti discutam despre "mers" dar voi prin asta intelegeti "subturat". E si evident, pentru ca nu am gasit inca sofer cu rabla inmatriculata in bucuresti care sa stie sa semnalizeze, sa se incadreze, sa accelereze si sa se opreasca (deci sa conduca omeneste pe drumurile publice).
Mai mult, cu ocazia sarbatorilor astea ale iesilor am observat ca bucurestenii nici nu stiu sa parcheze: toti sint grabiti, parcheaza rablele cu botul in boscheti si cu curul in drum ca sa incurce si pietonii si toata circulatia in zona (nu mai zic de cei care nu mai au rabdare sa astepte 2 masini sa treaca si se incadreaza ei sa faca stinga blocind circulatia pe bilevard pe 3 benzi din 4, ca asa vrea spiritul lor de "cunoscator intr-ale condusului".
Numai 2 sau 3 (si 2-3 din foarte multi) am vazut parcati omeneste, linga bordura, frumos (poate o fi fost soferul din iasi iar rabla era inmatriculata in bucuresti pe firma). Bineinteles ca asa fac si in bucuresti, si apoi se pling ca e bucurestiul aglomerat si ca se circula aiurea, ca una ca alta, eventual ca masina e subturata cind vrei s-o calci. De ce s-o calci?! Noi nu discutam aici de "calcat", de curse ilegale noaptea pe bulevard si altele asemenea, ci discutam de "mers", iar prin mers nu se intelege "plecat de pe loc", "depasire la viteza mare", etc. Ci "mers", adica mergi, nu alergi, nu maninci, nu joci fotbal, ci mergi. Adica mergi. Ce vreau sa spun e ca mergi.

2. De asemenea pina acum toti (credeam eu, mai putin astia care stiu sa conduca) discutam de "mers" (a se citi "mers", adica deplasare cu viteza constanta cu rabla pe drumurile tarii) cu turatii de 1900-2200, si toti vad ca o dati pe "cum poti tu sa spui ca schimbi la 2500?"

Stimabililor, scriem in chineza sau in vreo limba de mult pierduta pe cine stie ce pergamente infundate in nisipul marii? Ca din 1. si 2. cam asta se intelege, noi discutam de mers iar unul se lauda ca pe el nu-l ia nimeni daca el merge la 4000rpm, altul se mira cum de schimba altii la 2500rpm pentru ca ajunge sub 2000 cu multisor. Deci repet, discutam de mers, nu de schimbat, nu de accelerat sau plecat de pe loc, nu de depasiri in care ai nevoie de putere, nu de altceva. De mers.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 14-Oct-2006 19:12

Iarta-ma ca-ti zic dar esti total pe dinafara...
Citeste ce vrea titlul topicului, citeste cu ce mi-am "batut eu gura" in toate posturile cand vorbeam de schimbat la o anumita turatie, dupa care accelerat pana la turatia respectiva, dupa care iar schimbat.. Asta inseamna "mers" ca doar masina nu sta pe loc.
Deja incepi sa faci discriminari intre Bucuresti si Iasi vad eu, tare as vrea sa te vad eu pe tine cum te descurci tu in traficul din bucuresti ....

Hai sa o lasam mai moale cu flameurile, si sa discutam ontopic. DUpa 8 pagini de discutii tu nu vrei sau nu poti sa intelegi care este subiectul topicului si ce se vrea de la el...Daca nu poti sa intelegi, te inteleg, dar daca nu vrei, nu prea
te inteleg..Ti-am inteles pozitia, dar nu ne face pe toti prosti intr-o maniera frumoasa, si tu ala destept care ai inteles exact ce se discuta in 8 pagini...


PS:Vezi ca nu trebuie sa fii neaparat din Bucuresti ca sa ai masina inmatriculata acolo... :? . Majoritatea masinilor luate in leasing au numere de Bucuresti normale

murphy
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 16-Mai-2006 10:21
Localitate: craiova

Mesajde murphy » Sâm 14-Oct-2006 20:07

eu cred ca mituc are dreptate. mers nu inseamna sa mesteci intr-una in cutia de viteze. parerea mea. adica in afara de accelerare si frana pt mine mai exista o etapa, care de preferat este cat mai lunga ca durata si anume mersul cu viteza constanta. si cred ca la asta se face referire in titlul topicului: mers. nu accelerare, nu frana.
zambeste, maine va fi mai rau. :D

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Dum 15-Oct-2006 04:55

Mai oameni buni, eu imi spun sincer opinia mea la ceea ce sa discutat pana acum, toti avem dreptate in felul nostru pentru ca vorbim de lucruri diferite! Problema este ca nu ne intelegem si probabil nu ne exprimam cateodata pe intelesul tuturor.
Cat despre titlul topicului consider ca este destul de complex in ceea ce priveste "mersul", repet "mersul". Pentru ca mersul inseamna momentul din care masina pleaca de pe loc... pana in momentul in care masina ajunge din nou in stationare. Si acest mers include si accelerari, si sub turari, si supra turari, si mers constant, si schimbat viteze (si nervi in trafic... dar hai sa ne limitam la MERS).
Unu vorbeste de mers constant la un anumit RPM, altu de schimbat viteza la un anumit RPM, altu de plecarea de pe loc la o turatie si tot asa, si ajungem sa ne contrazicem total gresit. Cred ca ar fi bine sa incercam sa citim fiecare ceea ce scrie celalalt si poate sa fim mai expliciti la ce ne referim cand afirmam un lucru si sa fim mai exacti in ce consta acel lucru.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 15-Oct-2006 14:57

Eu zic ca titlul topicului, precum si primul post in care este bolduit verbul a schimba sunt mai mult decat explicite.Teoria lui Khan cu bicicleta iar este mai mult decat explicita...
Am pus in titlul topicului si variatia consumului, pentru a putea incadra la consum acest topic,insa si pt motivul ca masina poate consuma mai mult cu schimbat la turatii joase, decat la turatii normale.
Insa cu Mituc este poveste veche, e a treia oara pe forum cand el zice ca nu intelege ce se vrea de la aceste discutii....

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Dum 15-Oct-2006 18:09

analogia cu bicicleta e bunĂŁ, dar nu aici, eu spre exemplu prefer sĂŁ urc pantele ĂŽn treaptĂŁ superioarĂŁ(pinion mic / foaie mare) Âşi sĂŁ pedalez mai rar - desigur, depinde de pantĂŁ, cĂŁ dacĂŁ de 10 % comut Âşi eu pe foaia cu 42 dinĂži.

ĂŽnsĂŁ aici depinde de forĂža fiecĂŁruia Âşi de propriul stil de mers.
uitaĂži-vĂŁ Âşi la turul franĂžei, merg 3 gigei cu aceeaÂşi vitezĂŁ dar unu dĂŁ la pedale mai cu foc(exemplu lans armstrong) Âşi alĂžii dau o datĂŁ de douĂŁ ori.

aici e vorba de un motor.
mie nu mi se pare mers subturat la 90 % din cuplu maxim.
ºi În consecinÞã nu mi se pare schimbat subturat la 2500-3000 de ture.

pe de altã parte existã momente când sunt nevoit sã merg ºi la 1500 de ture bune bucãÞi de drum, ºi chiar n-am impresia cã motoru-i leºinat.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Dum 15-Oct-2006 18:23

Aici discutam de masini sau de biciclete ?? deci in concluzie de acum incolo o sa urc pantele cu a 5 !!!

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Dum 15-Oct-2006 18:37

:lol:
poti si asta, daca masina ta dezvolta niste cifre impresionanate de cuplu
avand in vedere ca la majoritatea gear ratio pt ultima treapta este subunitar..parca honda CTR il are unitar :roll: in fine
daca masina se va ineca, inseamna ca mergi subturat :lol: , si deci tre sa comuti in treapta inferiora..daca si acum ai acelasi comportament al masinii, mai coboara o treapta, pt ca tot subturat mergi pt motorul masinii tale. si tot asa incerci treptele pana sesizezi un mers lin in urcare... 8)
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

seridan
pasionat
Mesaje: 155
Membru din: Dum 07-Mai-2006 19:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde seridan » Dum 15-Oct-2006 21:02

murphy scrie:eu cred ca mituc are dreptate. mers nu inseamna sa mesteci intr-una in cutia de viteze. parerea mea. adica in afara de accelerare si frana pt mine mai exista o etapa, care de preferat este cat mai lunga ca durata si anume mersul cu viteza constanta. si cred ca la asta se face referire in titlul topicului: mers. nu accelerare, nu frana.



Murphy,
Mai uitãte ºi tu bãtrâne pe Tv la cursele auto ºi vezi cum se schimbã vitezele. Am impresia cã ai ÎnvãÞat sã conduci dupã preceptele lui Pazvante Chioru.
Ce ai postat tu este cea mai mare idioÞenie pe care am citit-o pe forum pânã acum. Te rog persevereazã nu te opri, ar fi pãcat pentru forumiºti ca sã nu-Þi poatã savura perlele pe care le produci.
Þie nu îþi trebuiesc decât douã viteze: una pentru mers înainte ºi una pentru înapoi, eventual o cutie de vitezã automatã, dar cred cã ºi asta ar fi deja prea mult pentru tine.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Lun 16-Oct-2006 06:29

seridan scrie:Mai uitãte ºi tu bãtrâne pe Tv la cursele auto ºi vezi cum se schimbã vitezele. Am impresia cã ai ÎnvãÞat sã conduci dupã preceptele lui Pazvante Chioru.


Ok stimabile, tu schimba la 6000rpm. Noi vom schimba ca si pina acum, la 3000 sau chiar la 2600-2700 in treptele 4 si 5 (poate chiar si restul, de ce nu?! Ca nu ne grabim nicaieri :) ).
Iti urez sa ai un loc de munca super meserias ca sa ai cu ce-ti lua cite un motor la fiecare 10k Km :)

P.S.: ...pentru ca stii ca aia la curse, fie ele Porche cup, DTM, wtcc, etc schimba motoarele (sau componente importante cum ar fi pistoanele, cutia, etc) cam la 1500km (uneori mai mult, alteori mai putin), nu? Sau la F1 se schimba la 2 curse.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Lun 16-Oct-2006 08:59

@mituc: pai le schimba, sa vezi softul cum il schimba, la f1 schimba softul si in timpul cursei daca e nevoie si trebuiesc ajustari.
Pai la masinile de curse se fac ajustari, de aia e nev. de schimbari, apoi nu ma lua cu schimbatul motorului la 1500 de km pistoane si alea alea. Masinile sunt tunate (in adevaratul sens al cuvantului) cu tot ce inseamna motor, rezistenta, faze chestii.
Cum sa iti zic, si un calculator il poti aduce la performante superioare (ma refer la procesor, adik il alimentezi putin altfel, faze d'astea de se foloseau mai ales acum 5 ani, dar si acum dak vrei) si exista o singura regula de baza: RACIREA!
Din ce spui tu rezulta ca nu o sa mergi cu mai mult de 100 la ora nici pe autobahn pentru ca turezi motorul si nu e bine.
Tzine filtrele curate, folosete benzina buna si foloseste masina fara prea multe probleme. Poti sa faci si 200 si 300 de mii de km cu ea turata la 3500-4500 fara probleme. Acu nu o sa mergi in a doua cu 70 la ora, k de aia ai viteza a treia...
@Mituc : hmm vb lui Matrixu :)
Chestia cu consumul nu-i chiar asa... daca schimbi viteza la o turatie mai mare automat turatia o sa scada in plaja de optim... rezulta lucru mecanic mai mic, consum mai mic, insa atenuat de consumul mai mare la accelerarea pe turatii mai mari, prin urmare e vb de sub 0.5%....
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

murphy
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 16-Mai-2006 10:21
Localitate: craiova

Mesajde murphy » Lun 16-Oct-2006 09:05

seridan scrie:Murphy,
Mai uitãte ºi tu bãtrâne pe Tv la cursele auto ºi vezi cum se schimbã vitezele. Am impresia cã ai ÎnvãÞat sã conduci dupã preceptele lui Pazvante Chioru.
Ce ai postat tu este cea mai mare idioÞenie pe care am citit-o pe forum pânã acum. Te rog persevereazã nu te opri, ar fi pãcat pentru forumiºti ca sã nu-Þi poatã savura perlele pe care le produci.
Þie nu îþi trebuiesc decât douã viteze: una pentru mers înainte ºi una pentru înapoi, eventual o cutie de vitezã automatã, dar cred cã ºi asta ar fi deja prea mult pentru tine.


daca tu conduci ca la curse, asta e treaba ta. explica-mi si mie care e idiotenia in ce am spus eu. sa-ti dau un contraexemplu: am mers cu cineva care rula constant cu 40 km/h dar schimba intr-una vitezele. ti se pare normal?
replica mea era la ce a zis matrix ca mersul inseamna accelerare, schimb si iar accelerare. iar eu am zis ca mai exista si mersul cu viteza constanta. sunt idiot? si de ce vorbesti in numele forumistilor?
avand in vedere ca sunt prea multi destepti care trebuie sa-si dea in petec pe viitor o sa ma abtin de la comentarii. imi cer scuze daca am jignit vrodata pe cineva.
zambeste, maine va fi mai rau. :D

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Lun 16-Oct-2006 09:18

De ce va certati ca prostii?


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187751
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024