eu, eu, stiu eu, stiu eu
raspunsul este:
MARKETING
PS toti producatorii baga vrajeli din astea. de fapt e si normal sa te astepti sa iti prezinte ce e bine. e o regula de baza. "nu zici nu poate face x" ci "face y cat se poate de bine"...nu pot sa zic ca e praf in ochi, dar iti prezinta ce vor ei sa stii...si pt majoritatea clientilor e de-ajuns...dar pt cine vrea sa intre in detalii, afla o imagine putin slefuita a ceea ce zic producatorii auto despre masinile lor...
Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?
Moderator: Echipa Tehnica
@Mituc...ideea cu mersul in stilul precizat de mine era alta..Calculatorul masinii "invata" cum mergi tu cu masina, si daca tu o inveti "puturoasa", puturoasa va ramane....
Nu intru in detaliile tehnice pe care le-ai zis tu acolo, pt ca nu cunosc sa se intample asa ceva.
@Khan .. Exemplul cu bicicleta e cel mai elocvent, cand vine vorba de schimbat/turatie etc
@Tracer...Chiar inainte de a avea C4 am citit si eu ce pot sa faca minunatiile astea de motoare la turatii joase, si chiar ma intrebam daca nu cumva imi iau vreun diesel ceva. Dupa ce mi-a venit masina, si am mers si cu 1.6i mi-am dat seama ca nu e altceva de marketing pur.
Nu intru in detaliile tehnice pe care le-ai zis tu acolo, pt ca nu cunosc sa se intample asa ceva.
@Khan .. Exemplul cu bicicleta e cel mai elocvent, cand vine vorba de schimbat/turatie etc
@Tracer...Chiar inainte de a avea C4 am citit si eu ce pot sa faca minunatiile astea de motoare la turatii joase, si chiar ma intrebam daca nu cumva imi iau vreun diesel ceva. Dupa ce mi-a venit masina, si am mers si cu 1.6i mi-am dat seama ca nu e altceva de marketing pur.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Matrixu: daca masina se invata puturoasa, tot ea va "invata" sa mearga si agresiv Nu de alta, dar sa nu inteleaga oamenii ca se defecteaza cumva masina.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
normal, o inveti asa cum vrei. Chestia e ca daca e puturoare e greu sa o faci instant sa traga ca una in mers sportiv. Dar din mers sportiv poti oricand sa o iei puturos cand mai ai putina benzina si mult pana la benzinarie
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Calculatorul masinii "invata" cum mergi tu cu masina, si daca tu o inveti "puturoasa", puturoasa va ramane
La un mers prelungit la turatii si sarcini mici (la mers prin oras), se calamineaza camera de ardere, va creste raportul de compresie, si masina va merge mai prost la sarcini mari daca nu se foloseste benzina cu CO mai ridicata .
am fĂŁcut un drum de 300 km Âşi mi-am reamintit cĂŁ tre sĂŁ mĂŁ uit la ce turaĂžii schimb viteza(nu obiÂşnuiesc sĂŁ mĂŁ uit pe turometru Âşi nici la consum instant)
am aflat cĂŁ schimb cam pe la 3000 de ture, Âşi am vrut sĂŁ vĂŁd cam care ar fi treaba dacĂŁ aÂş schimba la 4mii.
consumul mediu a fost de 7,4 ĂŽn loc de 7 cum aveam de regulĂŁ la drumuri d-astea, la o vitezĂŁ medie de 55km/h cu petrom de 99.
când plec de pe loc maºina are cam 1500 de ture, deci sub 2000, ºi iarãºi,maºina nu mi s-a pãrut leneºã la 2000 de ture.
mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.
apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)
am aflat cĂŁ schimb cam pe la 3000 de ture, Âşi am vrut sĂŁ vĂŁd cam care ar fi treaba dacĂŁ aÂş schimba la 4mii.
consumul mediu a fost de 7,4 ĂŽn loc de 7 cum aveam de regulĂŁ la drumuri d-astea, la o vitezĂŁ medie de 55km/h cu petrom de 99.
când plec de pe loc maºina are cam 1500 de ture, deci sub 2000, ºi iarãºi,maºina nu mi s-a pãrut leneºã la 2000 de ture.
mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.
apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)
colegu scrie:mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.
Ok, si la ce ma ajuta?:) Sa ies cu masina din sant mai usor chiar daca e mai incarcata? Sau sa se smunceasca mai tare cind pleaca de pe loc sau la vitese mici? Sa derapez mai usor iarna?:) Chiar pina acum nu am reusit sa gasesc o utilitate a cuplului aproape dublu la dieseluri decit in cazul rablelor de teren si a camioanelor.
colegu scrie:apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)
1- 14Kmph
2 - 27Kmph
3 - 38Kmph
4 - 50Kmph
5 - 64Kmph.
Postase cineva un tabel in care a dedus vitezele la diverse rotatii pe baza vitezei pe care producatorul spune ca o are masina la turatia de relanti si apoi interpolat pe baza rapoartelor de transmisie. Datele de acolo erau corecte (cel putin pentru 1.6i, si nu vad de ce nu ar fi si pentru 1.4i).
Cum la dieseluri intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima e o distanta cam mare, distanta pe care masina nu are nici d euna nici de alta (adica are, dar nu in proportiile necasare), e posibil ca mult discutatul consum sa creasca usor pe masura ce te departezi de turatia de cuplu.
degeaba e distanĂža mare ĂŽntre turaĂžia de cuplu maxim Âşi putere maximĂŁ la diesel, e cert peste benzinare.
Âşi te ajutĂŁ dacĂŁ ai de tras o remorcĂŁ ceva
dizelurile au cuplul mare exact acolo unde trebuie - la turaĂžii scĂŁzute - cĂŁ doar nu ieÂşi din ÂşanĂž la 4000 de ture cĂŁ te afunzi mai rĂŁu.
khan scrie: transpuneti povestea asta in ce se intimpla cu motorul cind va aflati in mers si schimbati sub/normal/supraturat.
cred ca suntem cu totii de acord cu ce ai spus tu. problema este sa definim cat mai exact limitele de turatie pentru fiecare categorie: sub/normal/supraturat.
daca ne ajuti cu asta, cred ca discutia se va incheia. pana vine altcineva cu alta parere...
citroen - o pasiune permanenta
@colegu vezi ca tu te potrivesti la benzina vs diesel ...
ce ai citat tu se cam potriveste pe subiectul acesta cu plaje de turatii, schimbat viteze, putere/cuplu la diversele tutatii, etc...
ce ai citat tu se cam potriveste pe subiectul acesta cu plaje de turatii, schimbat viteze, putere/cuplu la diversele tutatii, etc...
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]
OPUS Workshop
:: LED designs ::
OPUS Workshop
:: LED designs ::
cred ca suntem cu totii de acord cu ce ai spus tu. problema este sa definim cat mai exact limitele de turatie pentru fiecare categorie: sub/normal/supraturat
Nu prea ai cum, deoarece sunt o gramada de variabile:cat de incarcata este masina, daca drumul este in rampa sau panta, cat de repede se accelereaza, temperatura aerului etc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187756
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos