Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Alex Motan
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
Localitate: Bucuresti,Galati

Mesajde Alex Motan » Joi 05-Oct-2006 17:03

Ma bucur ca va distrat linkul respectiv si ca incet incet se deiveaza off topic. Asta cu cielo obosit e una pt ca masina e din 96 si e pe injectie multipunct. Pr este ca noi avem motoare aspirate iar problemele de subturare nu prea exista pt ca motoarele au o elasticitate incredibila si nu mai sunt alea din 90.
@matrixu
Masina mea nu ar avea de ce sa sufere de subturare pt ca ii satisfac setea de turatii mai tot timpul. :lol:

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Joi 05-Oct-2006 20:25

Matrixu scrie:@Alex Motan,Colegu ...va propun urmatorul "experiment", mergeti 1 luna de zile cu schimbatul la 2000-2500 ture, dupa care dati tare in masina si vedeti cum se comporta.


Cam asa merg mai tot timpul de 13k Km de cind o am. Iar in momentul in care apas brusc pe acceleratie se dau pasagerii cu capul de tetiera si-si musca limba daca-i surprind vorbind. Cum o fi la 50k km... nu stiu, dar daca ma prind cu aceeasi masina atunci va fi avut turbo de mult.

P.S.: noua organizare a forumului mi se pare cam haotica. Toate treburile despre C4 le gasesti la un loc cu restul forumurilor.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Joi 05-Oct-2006 20:29

colegu scrie:mai ales cã la ºcoala de ºoferi te ÎnvaÞã sã apeºi ambreiaju Înaintea fârnei, pesemne cã e mai important sã nu se opreascã motoru decât sã eviÞi un pericol(prin renunÞarea la frâna de motor - care se simte)


Pe mine m-a invatat sa apas ambreajul inaintea frinei doar in treptele 1 si 2. Instructorul de cart pe care l-am avut in copchilarie imi spunea (dupa citeva luni de practica) sa pisc totdeauna putin frina inaintea ambreajului (ma rog, acolo se lucra in turatii mari), lucru pe care il fac si acum cu masina (doar ca aici nu prea pot frina cu stingul in timp ce accelerez putin, e alta masina) daca merg in trepte inferioare si la turatii mai mari, adica peste 3000-3500 rpm (se pare ca ce inveti in copchilarie primeaza inaintea oricarui lucru invatat mai tirziu, si ma bucur de asta).

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Joi 05-Oct-2006 20:31

Deci acum inteleg de ce va mirati cind va povesteam ca scot consumuri mai mici (lasati-ma cu povestile astea Iasi versus bucuresti sau constanta, nu e asa mare diferenta, cel putin nu de 1.5-2.0 litri la suta).


Matrixu: Foloseste si tu edit...

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Joi 05-Oct-2006 20:37

well si eu merg combinat cand tare cand normal si nu am probleme cand o forjez ,ca sa-i zic asa sa nu se duca...auleu.

P.S. nici mie nu-mi place noua organizare la c4 e prea incurcata si greoaie era mai simplu inainte :( .

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Joi 05-Oct-2006 21:10

@mituc depinde de zona/ora/trafic, poate fi mai mult de 3 la suta, vb din experienta.
La frana/ambreiaj ordinea mea e frana.. ambreiajul doar dupa caz (de la vit 2 in sus)
@stevey pai tocmai asta e, mergi si asa si asa..... de aici simti scaunul in spate cand trebe
Mai e o chestie vs faza cu masina obisnuita cu turatii mici si puturosita. E vb de stilul de a conduce, unul cu stilul mai sportiv va schimba minim in cuplu maxim, deobicei peste cuplul maxim (de aici apare si un consum putin mai mare), pe cand cineva care conduce mai batraneste evident ca nu are nevoie de acel demaraj si restul de bla bla bla, caz in care va merge la turatii mai mici
Parerea mea este ca tehnologia actuala reduce efectele asupra unui motor subturat, insa o masina subturata nu va dezvolta puterea unei masini conduse sportiv (motorizare si incarcatura identica) decat dupa 100-200 de km de turare pe/peste cuplu maxim
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
Alex Motan
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
Localitate: Bucuresti,Galati

Mesajde Alex Motan » Joi 05-Oct-2006 22:14

@silvius
De unde asta cu Cuplu Maxim?? La mine e la 4750, ce sa fac sa schimb numa peste ca asa e bine? Asta cu cuplu maxim si schimbatu la acea valoare cred ca este doar un mit care nu poate deveni realitate mai ales ca nici nu e nevoie sa ajungi la valoarea aia ca sa pui masina in miscare si sa rulezi cu ea atat in oras cat si afara.
Recunosc ca daca vreau sa ii dau se simte abia peste 4500 de ture ca trage, atunci intervine distributia variabila si e vorba de cu totul altceva dar in oras si la nevoie daca o tin sub 3000 de ture merge brici, fiind aspirat numa cat o pisc imediat are vana si ma bag unde vreau.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Joi 05-Oct-2006 22:51

bine, bine, las' k tu esti cu vts-ul :lol:
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Vin 06-Oct-2006 11:18

matrixule,s-ar putea sã ai dreptate, e drept cã nu stau cu ochii pe turometru când pornesc, ºi nu pot sã spun exact turaÞia pe care o am atunci când m-am pus În miºcare.

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Vin 06-Oct-2006 12:48

Eu sunt omul care mai intai apasa ambreiajul si apoi calca si frana.
Indiferent daca motorul ar putea sa moara sau ar fi bine mersi.
Incerc sa fac eforturi sa ma schimb, dar e greu.

Pot spune ca la mine, tot timpul ambreiajul sta calcat...
BTW, cu ambreiajul calcat se considera ca am un consum de relantiu?

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Vin 06-Oct-2006 13:09

Arise scrie:Pot spune ca la mine, tot timpul ambreiajul sta calcat...
BTW, cu ambreiajul calcat se considera ca am un consum de relantiu?


Da,dar ce economisesti la benzina ii dai pe rulmentul de presiune... :lol:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 06-Oct-2006 14:03

Haideti sa nu deviem....... :). In week-end voi inchiria o automata, si o sa ma uit cu atentie la cat schimba vitezele, atat la mers sportiv cat si mers de oras.

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Vin 06-Oct-2006 16:16

Uitati aici datele despre motoarele pe benzina luate de pe siteul oficial C4. Din puntul lor de vedere motoarele tinute in 2000 de rpm sunt aproape de cuplu.

Motorul de 1.4i la 1800 rpm este la 90% din cuplul maxim
Motorul de 1.6i la 2000 rpm este la 90% din cuplul maxim
Motorul de 2.0i nu este disponibila aceasta informatie....

Pana acum eram si eu cu turatul pana in 3500 - 4000, dar acum incep sa imi pun intrebari... adica, daca la 2000 (motorul meu) este la 90% din putere oare merita sa o chinui pana la 4000?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 06-Oct-2006 17:05

Chiar ma intrebam cand va aparea si lista asta....
Daca facem niste calcule simple vom vedea urmatoarele:

Motor de 1.6 la 2000 ture ar trebui sa aiba un cuplu de 132.3NM
Motorul de 1.4 la 3250 ture are un cuplu de 133NM

Un 1.6 la 2000 de ture cand bagi piciorul in el, nu se duce ca un 1.4 la 3250 ture..Pe incercate :P...

Bine acum mai intra in discutie si puterea, dar si asa...daca ne luam dupa cuplul ala de 90% motorul de 1.6 la 2000 ture ar trebui sa se duca cel putin ca cel de 1.4 la 3250 ture....Ceea ce insa nu se intampla...

Si chiar ar fi bine de stiut parerea celor cu motoare de 1.6 care stiu ce inseamna "cum trage masina la 2000 si cum trage la 4000", asta referitor la cuplul ala mare..

E cam prea matematic ce zic eu mai sus, insa am observat practic, ca motorul ala de 1.6 la 2000 de ture e al naibii de lesinat.
Ultima oară modificat Sâm 07-Oct-2006 15:52 de către Matrixu, modificat de 4 ori în total.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 06-Oct-2006 17:05

Evident nu, dar nici sa o tii la 2000 nu cred ca e indicat, mai ales daca mergi in stil de oras, adica mai pisti frina, mai accelerezi. La turatii mici, in momentul in care ai 2000 de turesi o calci putin mai mult, consumul instant creste foarte tare.
Cred ca ~ 2500 pentru 8v si ~ 3000 pt 16v e ok, asta la mers cit de cit constant. Pentru ambuteiajele din bucale toata discutia asta oricum nu-si are rostul. Si sincer nu vreau sa vad un topic de 50 de pagini la fel ca ala despre consum si dupa 50 de pagini tot nici o concluzie :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern